SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Vademecum zawodu - „Nauczyciel”.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Arleta Szychiewicz-Łypko
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SOCJOLOGIA PEDAGOGIKA Absolwenci są przygotowani do: samodzielnej i zespołowej realizacji badań społecznych posiadają umiejętności komunikacji, mediacji,
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Instytut Spraw Publicznych
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
ale (a może przede wszystkim)
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
System edukacyjny w Hiszpanii
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Język obcy w przedszkolu
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Co dalej…..
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA w Katowicach, Filia w BYTOMIU.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Polonistyczno-filozoficzne studia nauczycielskie studia licencjackie (I stopnia)
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Pedagogika, studia II stopnia
Doskonalenie nauczycieli granty
KATEDRA PEDAGOGIKI KULTURY FIZYCZNEJ
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO

1.JAK PRZYGOTOWUJEMY DO ZAWODU? STANDARDY W ZAKRESIE SPECJALNOŚCI NAUCZYCIELSKIEJ 2.GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA? 3. OFERTA ZAKŁADU ZAJĘCIA FAKULTATYWNE SEMINARIA LICENCJACKIE I MAGISTERSKIE OFERTA DODATKOWA PLAN PREZENTACJI

JAK PRZYGOTOWUJEMY DO ZAWODU NAUCZYCIELA?

Dwie drogi do uzyskania uprawnień do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA

I STOPIEŃ Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej (330 godz godz. praktyk) (30 ETCS) II stopień (uzupełniająca) Uprawnienia do nauczania języka polskiego w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej (180 godz godz. praktyk) (21 ETCS) OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA I

Uprawnienia do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum można zdobyć na studiach II stopnia tzw. specjalność nauczycielska pełna (425 godz godz. praktyk (40 ETCS) Warunkiem jest ukończenie studiów polonistycznych I stopnia. OPIS PROCESU I OGRANIZACJI KSZTAŁCENIA II

PRZYGOTOWANIE DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA MODUŁ I PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE PRZEDMIOTY POLONISTYCZNE MODUŁ II PRZYGOTOWANIE PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE MODUŁ III PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA

MODUŁ II i III, np. 1.PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA 2.KOMUNIKACJA W EDUKACJI 3.METODY POZNAWANIA UCZNIÓW 4.KONTAKTY SPOŁECZNE UCZNIA 5.PRACA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA NAUCZYCIELA 6.DYSHARMONIE I ZABURZENIA ROZWOJOWE 7.WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM 8. BEZPIECZEŃSTWO UCZNIÓW W SZKOLE I POZA NIĄ. OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA

MODUŁ II i III 1.SZKOŁA JAKO INSTYTUCJA 2.PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA 3.WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE EDUKACJI 4.TRUDNOŚCI I UCZENIU SIĘ 5.KONTROLA I OCENIANIE 6.EFEKTYWNOŚĆ NAUCZANIA 7.FORMY PRACY: ORGANIZACJA PRACY W KLASIE 8.METODY PRACY Z UCZNIAMI 9.PRAKTYKI ZAWODOWE OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA

PRZYKŁADOWE PRZEDMIOTY: PSYCHOLOGIA ROZWOJOWA PEDAGOGIKA OGÓLNA PODSTAWY DYDAKTYKI POLONISTYCZNEJ METODYKA NAUCZANIA PRAWNE ASPEKTY ZAWODU NAUCZYCIELA EMISJA GŁOSU TECHNOLOGIE INFORMACYJNE OPIS PROCESU I ORGANIZACJI KSZTAŁCENIA

INSTYTUCJE ZWIĄZANE Z EDUKACJĄ: 1.Szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne 2.Szkolne Punkty Konsultacyjne przy Ambasadach Rzeczypospolitej Polskiej 3. Centralna Komisja Edukacyjna. Okręgowe Komisje Edukacyjne 4. Centrum Edukacji Nauczycieli 5. Centrum Doskonalenia Nauczycieli 6. Centrum Kształcenia Ustawicznego 7. Wojewódzki Ośrodek Metodyczny 8. Gminny/ Miejski Wydział Oświaty 9. Kuratorium Oświaty i Wychowania 10. Ministerstwo Edukacji Narodowej GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA:

INNE INSTYTUCJE 1.Domy Kultury 2.Centrum Kultury i Sztuki 3.Ogrody jordanowskie 4.Ośrodki sportowe 5.Ogniska pracy pozaszkolnej 6.Biblioteki GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA:

INSTYTUCJE WYCHOWAWCZE 1.Świetlice i internaty 2.Schroniska dla dzieci i młodzieży 3.Ośrodki wychowawcze 4.Domy Pomocy Społecznej GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA:

INNE: 1.Wydawnictwa edukacyjne 2.Portale edukacyjne 3.Fundacje, organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz dzieci 4.Firmy produkujące pomoce edukacyjne 5.Szkolenia, kursy GDZIE PRZYDAJĄ SIĘ ZDOBYTE UPRAWNIENIA:

DODATKOWA OFERTA ZAKŁADU DYDAKTYKI JĘZYKA POLSKIEGI I LITERATURY

OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE

„MUZYCZNE PERSPEKTYWY INTERMEDIALNOŚCI” DOTYCZY FILIACJI LITERACKO-MUZYCZNYCH W LITERATURZE XX I XXI WIEKU UZUPEŁNIANYCH INTERPRETACJAMI DZIEŁ MULTIMEDIALNYCH. OFERTA DODATKOWA FAKULTETY METODYCZNE

EDUKACJA WIZUALNA NA LEKCJACH JĘZYKA POLSKIEGO

Obraz szkoły w cyklu powieściowym Rafała Kosika Felix, Net i Nika Świat wyobraźni Andrzeja Maleszki. Na podstawie cyklu powieściowego „Magiczne drzewo” Szkoła jako przestrzeń. Wpływ architektonicznego kształtu budynku na jej wartościowanie w literaturze dla dzieci i młodzieży OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE PRZYKŁADOWE TEMATY

Biblioterapia w pracy nauczyciela polonisty Tabu we współczesnej literaturze dla młodego czytelnika Obraz miasta Poznania w "Jeżycjadzie" Małgorzaty Musierowicz Badanie percepcji filmu animowanego przez gimnazjalistów na przykładzie Mnicha i ryby Michaela Dudoka de Wit oraz Starego człowieka i morza Alexandra Petrowa OFERTA DODATKOWA SEMINARIA LICENCJACKIE. PRZYKŁADOWE TEMATY

Współczesna powieść dla dziewcząt o problemach dojrzewania. Na przykładzie wybranych utworów powstałych po 1989 roku Stereotypy płciowe w podręcznikach do języka polskiego dla gimnazjum. Analiza dyskursu Współczesny model rodziny w wybranych powieściach dla młodzieży powstałych po 1990 roku. Rozpoznanie Droga do kobiecości. Praktyki socjalizacji płciowej w wybranych powieściach dla dziewcząt przełomu XX i XXI wieku OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY

Od doświadczenia ofiary/świadka do doświadczenia ucznia. Holocaust w kształceniu polonistycznym w szkole. Propozycje dydaktyczne Znaczenie edukacji regionalnej w kształceniu polonistycznym. Projekt edukacyjny „Ziemia Gostyńska” wczoraj i dziś „Ćpanie robi z nami, co chce?” Temat uzależnień od narkotyków w wybranych współczesnych powieściach dla młodzieży OFERTA DODATKOWA SEMINARIA MAGISTERSKIE PRZYKŁADOWE TEMATY

OFERTA DODATKOWA. WYCIECZKI EDUKACYJNE

Wycieczka do muzeów Gemäldegalerie i Alte Nationalgalerie w Berlinie

STRONA ZAKŁADU: INDYWIDUALNE STRONY PRACOWNIKÓW KONTAKT