1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Planowanie projektów Regionalny Program Operacyjny
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Cezary Mazurek
Zarządzanie projektami
Instrukcja dla Świadczeniodawców
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Metodyki zarządzania projektami
Zarządzanie projektami
Prace dyplomowe studentów
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Podstawy analizy ryzyka
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Zarządzanie zagrożeniami
Moduł V Monitorowanie wskaźników
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
SAMOOCENA JAKO NARZĘDZIE IDENTYFIKACJI RYZYKA W SYSTEMIE KONTROLI ZARZĄDCZEJ Warszawa, 27 kwietnia 2015 r.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
1 Mapan i Mapnik. Czyli kilka słów o przeglądarkach leśnej mapy numerycznej. Zespół Zadaniowy ds. Leśnej Mapy Numerycznej. Margonin r.
1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Temat: Tworzenie bazy danych
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Prezentacja biznesplanu
spotkanie informacyjne
Rachunkowość finansowa – część 4
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B

Zadanie budżetowe typu B – Zadanie budżetowe typu B – jednostka rozliczeniowa w planie rocznym Zadanie typu B – zadanie „ciągłe”, wykonywane powtarzalnie, związane zwykle z usługami lub utrzymaniem infrastruktury finansowane w ramach wydatków bieżących. Zadanie typu B ma datę rozpoczęcia, plan roczny, ale jako jednostka rozliczeniowa nie ma określonej apriori (w momencie rozpoczęcia) daty zakończenia. 2

Ustalenie danych do planowania zadań typu B Krok 1. Ustalenie danych do planowania zadań typu B  Wstępne limity wydatków na podstawie WPF dla poszczególnych dysponentów - przygotowuje Wydział Budżetu w porozumieniu ze Skarbnikiem i zatwierdza PMK.  Wskazówki dotyczące priorytetów - Kierownicy pionów, koordynatorzy dziedzin.  Limit etatów – Dyrektor Magistratu przygotowuje dla poszczególnych komórek organizacyjnych i zatwierdza PMK.  Przewidywany koszt roboczogodziny – Wydział Budżetu 3

Dane do planowania zadań typu B Krok 2. Dane do planowania zadań typu B  Wyznaczone limity wydatków i liczby etatów dla komórki są podstawą dla kierowników komórek do wyznaczenia odpowiednich limitów każdemu z koordynatorów zadań 6

Definiowanie zadań typu B Krok 3. Definiowanie zadań typu B Definicja zadania obejmuje:  ustalenie numeru i nazwy zadania  wprowadzenie danych sytuujących zadanie w strukturze organizacyjnej i planie JST.  Zapis 1 członu deklaracji wyniku – cel ogólny  określenie struktury planu – zdefiniowanie działań Dane mogą być wprowadzone bezpośrednio w systemie STRADOM lub mogą być importowane z systemu referencyjnego JST wraz z właściwymi słownikami. Jeśli wybieramy szczegółowość „pełną” - Kolejnym krokiem jest zapis celów szczegółowych zadania w formie deklaracji wyniku. Wybór odpowiednich wskaźników dla monitorowania realizacji celów będzie możliwy dopiero po zaplanowaniu zadania i określeniu produktów. 10

Wstępny zapis celów szczegółowych Krok 4. Wstępny zapis celów szczegółowych Po zdefiniowaniu zadania trzeba uściślić jego cele. Cel ogólny zadania oraz działania jakie przewiduje się podjąć zostały określone na etapie definiowania zadania. Aby deklaracja wyniku spełniała wymagania, konieczne jest określenie przewidywanych rezultatów. Na tym etapie w formie opisowej, która pozwoli po zaplanowaniu zadania przypisać do tych celów miary - wskaźniki 16

Planowanie zadań typu B Krok 5. Planowanie zadań typu B Gdy:  zadanie jest zdefiniowane,  cele zapisane rozliczalnie, należy przystąpić do opracowania planu finansowo – rzeczowego (kosztorysu). Plan taki zgodnie ze wskazówkami kierownictwa i przydzielonym wstępnie zasobami przygotowuje koordynator, który następnie będzie odpowiedzialny za realizację zadania. System zaprezentuje planiście zdefiniowaną wcześniej strukturę zadania, do której dla każdego z działań należy nazwać produkty, przypisać je do jednej z kategorii, można też zapisać potrzebną liczbę „poddziałań” wraz ze sposobem realizacji i gdy trzeba klasyfikacją budżetową. 18

Wskaźniki w zadaniach budżetowych Krok 6. Wskaźniki w zadaniach budżetowych  Zaplanowane zadanie wymaga jeszcze zdefiniowania miar – wskaźników, które pozwolą na obserwację postępu i ocenę.  System dla każdej kategorii produktu oferuje standardowy zestaw wskaźników, spośród których koordynator może dokonać wyboru odpowiednich dla danego zadania.  Wybór wskaźników spowoduje, że w trakcie realizacji zadania i po jego zakończeniu system będzie oczekiwał od koordynatora wprowadzenia wartości wszystkich mierników potrzebnych do obliczenia wybranych wcześniej wskaźników.  Gdy koordynator nie znajdzie w standardowym zestawie wskaźnika, którego potrzebuje może zdefiniować indywidualne mierniki oraz podać wzór, który pozwoli obliczyć wartość brakującego wskaźnika. 27

Cele szczegółowe Krok 7. Cele szczegółowe  Po zdefiniowaniu wskaźników trzeba wrócić do deklaracji wyniku i dla każdego celu szczegółowego wybrać spośród w/w wskaźników odpowiednie, które pozwolą ocenić, czy i w jakim stopniu cel został osiągnięty.  Gdy mamy komplet wskaźników dla oceny realizacji celów szczegółowych trzeba każdemu z nich przyporządkować odpowiednią wagę (liczba z zakresu od 0 do 1), tak, aby suma wag równa była 1. Przydział wag winien być zaakceptowany przez kierownictwo.  Wagi wskazują, które cele są w danym zadaniu ważniejsze, a które mają charakter drugorzędny i oraz na których celach przede wszystkim uwagę swoją powinien skoncentrować koordynator 35

Zadania proste Krok 7. Zadania proste  Jeśli organizacja chce zaplanować szczegółowo tylko część swoich zadań – wówczas dla pozostałych można wykorzystać formułę zadań prostych.  W skrajnym przypadku można wykorzystać system także wówczas, gdy wszystkie zadania zostaną zaplanowane jako „proste”, korzystając z innych jego funkcjonalności. 39

Ryzyka w zadaniach budżetowych Krok 8. Ryzyka w zadaniach budżetowych  Zaplanowane i przygotowane do monitorowania zadanie winno być także przeanalizowane pod względem zagrożeń osiągnięcia celów.  Analizę ryzyka w pierwszym rzędzie wykonuje koordynator. Ryzyka „przypisywane” są to do produktów.  Każdemu ryzyku właściciel nadaje nazwę własną, a ponadto „przypisuje” do niego (wybiera ze słownika) „nazwę słownikową” i może także wybrać wskaźnik  Słownik tworzy możliwość podsumowania ocen w rejestrze ryzyk dla kierownictwa.  Po zidentyfikowaniu i nazwaniu ryzyk koordynator dokonuje ich oceny w skali przyjętej dla organizacji. 44