Program Logomocja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piszemy proste programy i tworzymy animacje w Logomocji .
Advertisements

Opracował: Nowak Paweł
Wspólne skoroszytów Wspólne użytkowanie skoroszytów Arkusze i skoroszyty Tworzenie nowego skoroszytu Obliczenia w skoroszytach Przeglądanie wzorów w skoroszytach.
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Algorytmy.
WINDOWS 95.
Barbara Ptak i Joanna Bazgier
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Tworzenie nowej biblioteki
Tworzymy GAZETKĘ SZKOLNĄ w programie Publisher
Edytor Graficzny Paint
Tworzenie publikacji w programie: PUBLISHER
Opracowała: Iwona Kowalik
autor: Andrzej Seneczko
Tworzenie prezentacji w programie PowerPoint
Menu Tabela program Microsoft Word
Logo Komeniusz Gimnazjum w Tęgoborzy Mgr Zofia Czech.
Tajemnice klawiatury.
Podstawy systemu operacyjnego
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Opracowanie Dorota Libera
Język programowania Logo - na przykładzie programu LOGOMOCJA
Program do tworzenia prezentacji - uruchamianie i opis okna programu
(C) Studenckie Koło Naukowe Bibliotekoznawców UŁ Kurs komputerowy dla słuchaczy Łódzkiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku Zajęcia drugie Obsługa edytora tekstu.
Edytor Vi.
Opracowała Urszula Guzikowska
BUDOWANIE SCHEMATU BLOKOWEGO REALIZUJĄCEGO PROSTY ALGORYTM
Przystawka Zarządzanie dyskami
Word to proste!.
Autor: Wiktoria Pietruszka
Informatyka Pisanie na ekranie.
Uaktywnianie i wykorzystywanie opcji INDEKS DOLNY i INDEKS GÓRNY w programie MSWord Klikaj, by przejść na kolejny slajd.
Poznajemy edytor tekstu Word
Ruchome grafiki W LOGO KOMENIUSZ
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Edytor tekstu Word.
Logo Środowisko pracy.
Logomocja Polska edycja Imagine.
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Okienkowy system operacyjny
Visual Basic w Excelu.
ARKUSZ KALKULACYJNY EXCEL wiadomości wstępne
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Nieprawidłowy (inny niż JPG) format zdjęcia Zdjęcia skanowane lub robione w laboratoriach fotograficznych bywają zapisywane w plikach BMP lub innych. Aby.
1.)Zaznaczamy kursor nad tabelą w miejscu gdzie pokazuje czerwona strzałka 2.) Wciskamy przycisk zaznaczony w czerwonym kółku „Wstaw podział strony”
MS Office MS PowerPoint 2007
Excel Wykresy – różne typy, wykresy funkcji.
Logomocja - podstawowe polecenia języka Logo
prezentacja multimedialna
Logomocja - tworzenie procedur
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Temat: Wprowadzenie do programowania w środowisku LOGO KOMENIUSZ
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Pierwsze spotkanie Pierwsze spotkanie  Ustawienia witryny Ustawienia witryny  Tło strony Tło strony  Teksty na stronie.
Wstęp do Podstawy Programowania
SAMOUCZEK PRZYKŁAD ZASTOSOWANIA PROGRAMU DO MODELOWANIA TARCZ.
Podręczna karta informacyjna dotycząca programu Lync 2013 POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft.
PRZYKŁAD ROZWIĄZANIA KRATOWNICY
poziom średniozaawansowany
Operacje na plikach i folderach
ZAKODUJ ROBOTA! Sponsorzy: Realizator: Patroni:.
Tworzenie wykresów część I
Do czego służy arkusz kalkulacyjny, jego budowa
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Co to jest algorytm? Środowisko programu Logo Komeniusz
Środowisko Logo Komeniusz Program Logo Komeniusz jest edukacyjnym językiem programowania pracującego w środowisku Windows. Umożliwia rozwiązywanie problemów.
Przykładowe zadanie egzaminacyjne.
Procedury własne to procedury tworzone przez użytkownika, składające się z nagłówka, który zawiera słowa oto i nazwę procedury z parametrem, treści procedury.
Poznajemy edytor tekstu Word
Zapis prezentacji:

Program Logomocja

Co można robić w programie Logomocja? W programie Logomocja można realizować ciekawe projekty zawierające zarówno elementy rysowania i programowania.

Ekran tekstowy, ekran graficzny Logomocja umożliwia pisanie własnych programów w języku Logo. Żółw porusza się po środkowej części okna Logomocji – ekranie graficznym. Dolny obszar programu - ekran tekstowy podzielony na dwie części: historię poleceń i wiersz poleceń.

Historia i wiersz poleceń W historii zapisywane są wszystkie polecenia. Żółw wykonuje polecenia wpisywane w wiersz poleceń i zgodnie z nimi porusza się po ekranie graficznym. Przy wpisywaniu poleceń nie można zapomnieć o naciśnięciu klawisza ENTER, ponieważ inaczej żółw nie wykona polecenia.

Wskazówki przydatne przy pisaniu poleceń Używaj polskich liter oraz wstawiaj spacje między poleceniami, a jego parametrem. Jeśli napiszemy niezrozumiałe polecenia, na przykład powtorz (bez litery ó) albo np50 (bez spacji między np a 50), pojawi się komunikat o błędzie: Nie wiem jak wykonać… W takiej sytuacji należy napisać instrukcję jeszcze raz (poprawnie). Naciskając klawisze sterujące kursorem (w górę, w dół), można w wierszu poleceń wyświetlać kolejne polecenia umieszczone w historii poleceń. Projekty tworzone w Logomocji zapisywane są w plikach z rozszerzeniem imp (w wersji demo nie ma możliwości zapisu). Aby zapisać projekt w pliku, należy wybrać z menu opcję Plik/Zapisz projekt.

Podstawowe polecenia wydawane żółwiowi Polecenie Skrót polecenia Opis naprzód liczba kroków np liczba kroków Przesuwa żółwia do przodu o podaną liczbę kroków. lewo kąt lw kąt Obraca żółwia w lewo o podany kąt. prawo kąt pw kąt Obraca żółwia w prawo o podany kąt. podnieś pod Podnosi pisak żółwia. opuść opu Opuszcza pisak żółwia. schowajMnie sż Ukrywa żółwia. pokażMnie pż Pokazuje żółwia.

powtórz liczba powtórzeń Powtarza listę poleceń podaną liczbę razy. koło średnica Rysuje koło o podanej średnicy. okrąg średnica Rysuje okrąg o podanej średnicy. czyść cs Czyści ekran graficzny. czekaj liczba milisekund Zatrzymuje wykonanie programu na podaną liczbę milisekund. ustalGrubość ugp Ustal grubość pisaka. ustalKolPis ukp Ustal kolor pisaka. ustalKolMal ukm Ustala kolor malowania. zamaluj Zamaluj obszar zamknięty lub zmienia kolor lini.

Zmiana postaci żółwia W programie Logomocja możemy zamiast żółwia wybrać inną postać, także animowaną. Można ją wybrać z gotowych propozycji, zapisanych w plikach i dołączonych do programu Logomocja. Możemy również utworzyć własną postać w Edytorze postaci i zapisać ją w pliku.

Zmienianie postaci żółwi Na ekranie graficznym kliknij żółwia prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybierz Zmień ż1. Na zakładce Postaci kliknij przycisk Ustal postać. Otworzy się okno Wybierz postać. Odszukaj i kliknij nazwę pliku zawierającego obraz przedstawiający postać, w jaką ma zmienić się żółw. Następnie kliknij przycisk Otwórz. W oknie zmiany żółwia pojawi się podgląd postaci. Kliknij przycisk OK.

Więcej żółwi Na ekranie graficznym programu Logomocja można umieścić więcej niż jednego żółwia. Dla każdego żółwia możemy napisać oddzielne polecenia i umieścić je w jednej procedurze. Możemy też każdego żółwia zamienić na inną postać. Umieszczane na ekranie żółwie są nazywane: ż1, ż2, ż3 itd. Aby umieścić na ekranie więcej żółwi, należy kliknąć przycisk Nowy żółw na pasku narzędzi (kursor przybierze kształt żółwia), a następnie przeciągnąć i upuść żółwia w wybranym miejscu na ekranie graficznym.

Dziękuję za uwagę! Pozdrawiam Dominika Wawryniuk