Ewaluacja projektu systemowego „Więcej szans w przemyskim” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie 6.1.3. przez Powiatowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Promocja zatrudnienia i wsparcie przedsiębiorców w 2012 r
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Powiatowy Urząd Pracy w Tarnowskich Górach ul. Towarowa Tarnowskie Góry Telefon / fax: (032) ,
ZAŁOŻENIA WOJEWÓDZKIEGO URZĘDU PRACY NA ROK 2010 W ZAKRESIE WDRAŻANIA DZIAŁAŃ ORAZ PO KL.
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Ewaluacja projektu systemowego „Droga do sukcesu”
Jesteś młody ? Wykorzystaj swój potencjał!!! Działanie 1.2 Projekt TWÓJ START- NASZYM WYZWANIEM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim AKTYWIZACJA BEZROBOTNYCH W POWIECIE GRODZISKIM w 2009 r. AKTYWIZACJA BEZROBOTNYCH W POWIECIE GRODZISKIM w.
Program Specjalny „Archiwista – mój zawód, moja przyszłość”
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Indywidualny plan działania
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
PROGRAMY REALIZOWANE PRZEZ POWIATOWY URZĄD PRACY W CHOSZCZNIE W 2012r.
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Wdrażanie Działań 6.1 i 8.1 PO KL w województwie podlaskim w 2010 roku.
1 Regionalny Program Przedsiębiorczy Pomorzanin Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku.
Charakterystyka osób powyżej 50 roku życia zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Radziejowie w latach 2007 – 2009 Radziejów, 19 kwietnia 2010.
Własna firma? To możliwe! Działanie 6.2 Wsparcie oraz promocja przedsiębiorczości i samozatrudnienia PO KL Prezentacja projektu Własna firma?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
SPOTKANIE    KOMITETU BUDOWLANEGO POŚWIĘCONE TEMATYCE ZWIĄZANEJ Z NOWELIZACJĄ PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH WSPARCIA PRZEDSIĘBIORCÓW ZATRUDNIAJĄCYCH OSOBY BEZROBOTNE.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VI PO KL na 2013 rok.
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
O projekcie Starostwo Powiatowe we Włodawie, w celu podniesienia pozycji zawodowej osób nieaktywnych zawodowo, integracji społeczno-zawodowej oraz zmiany.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO – 2020
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
Planowane działania w zakresie polityki rynku pracy na rok 2013 Zielona Góra, listopad 2012 roku.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
FORMY WSPARCIA OFEROWANE PRZEZ PUP SKARŻYSKO-KAMIENNA W 2016r. Elżbieta Niewczas – Koordynator Zespołu ds. Instrumentów Rynku Pracy w PUP Skarżysko-Kamienna.
AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
POWIATOWY URZĄD PRACY W LIPNIE Lipno, r. 1.
Możliwości wsparcia finansowego w ramach Funduszu Pracy 12 kwietnia 2016r. Powiatowy Urząd Pracy w Tychach.
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku ul. Pogodna Białystok
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
INFORMACJA O SYTUACJI NA RYNKU PRACY W POWIECIE CHOSZCZEŃSKIM W 2013 ROKU CHOSZCZNO, STYCZEŃ 2014 R.
Aktywizacja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie poznańskim (I) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
1 DZIAŁANIE 7.4 NIEPEŁNOSPRAWNI NA RYNKU PRACY Termin ogłoszenia konkursu: III kwartał 2012 r. Planowana alokacja: zł Typ konkursu: OTWARTY Typ.
XXVII Sesja Rady Miejskiej w Nowem 26 kwietnia 2017 r.
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Możliwość pozyskania wsparcia dla mieszkańców regionu w ramach działań wspieranych przez Wojewódzki Urząd Pracy Maciej Recki Zespół Informacji i Konkursów.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja projektu systemowego „Więcej szans w przemyskim” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, poddziałanie przez Powiatowy Urząd Pracy w Przemyślu

Ocena jakości „Więcej szans w przemyskim” realizowanego przez PUP w Przemyślu w ramach Poddziałania PO KL w roku 2009 oraz wpływu podejmowanych w ramach powyższego projektu działań na rzecz podniesienia poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych Cel badania ewaluacyjnego

Metodologia badawcza Badanie ewaluacyjne było realizowane od sierpnia do listopada 2010 r. z zastosowaniem następujących technik badawczych: Analiza danych zastanych (desk research) na podstawie dokumentacji projektu systemowego, zapisów dokumentów programowych PO KL 2007−2013, Programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji przemyskiego rynku pracy na lata 2005 – 2008, danych statystycznych dotyczących sytuacji uczestników po zakończeniu udziału w projekcie przekazane przez PUP w Przemyślu. Wywiad indywidualny (IDI) odnoszący się do kwestii wdrażania projektu systemowego, stosowanych instrumentów rynku pracy oraz współpracy z innymi instytucjami przy realizacji projektu. Badania ilościowe, przeprowadzone na podstawie ustrukturalizowanego kwestionariusza ankiety ewaluacyjnej, w formie wywiadów telefonicznych (CATI) z osobami, które zakończyły udział w projekcie systemowym w 2009 r. Łącznie przeprowadzonych zostało 500 ankiet ewaluacyjnych z beneficjentami projektu.

Projekt „Więcej szans w przemyskim” w 2009 r. Cel projektu - wzrost poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, a w konsekwencji wzrost poziomu zatrudnienia i samozatrudnienia Główne działania: Staże Szkolenia Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej 734 osoby Prace interwencyjne 728 osób 575 osób 102 osoby refundację kosztów doposażenia lub wyposażenia stanowiska pracy dla skierowanych do pracodawców osób bezrobotnych 37 osoby

Projekt „Więcej szans w przemyskim” w 2009 r. Grupa docelowa - bezrobotni zarejestrowani w PUP w Przemyślu, w tym zwłaszcza osoby bezrobotne w szczególnej sytuacji na rynku pracy Projekt „Więcej szans w przemyskim” 2009 r osób rozpoczęło udział w roku powróciło do udziału w projekcie 1204 osoby zakończyło udział w projekcie Grupa objęta badaniem ewaluacyjnym - zrealizowana próba 500 osób

CHARAKTERYSTYKA RESPONDENTÓW BADAŃ EWALUACYJNYCH

GENERALNE OPINIE UCZESTNIKÓW O PROJEKCIE

Z jakiej oferty w ramach projektu Pan(i) skorzystał(a)? N% szkolenie, kurs, warsztat24949,8% staż12224,4% prace interwencyjne9619,2% środki na podjęcie działalności gospodarczej 6412,8% zatrudnienie przy dofinansowaniu pracodawcy kosztów doposażenia, wyposażenia stanowiska pracy 499,8% inna forma142,8% przygotowanie zawodowe3,6% Ogółem500119,4% Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

Źródła informacji o projekcie Skąd dowiedział(a) się Pan(i) o projekcie? N% od pracowników PUP31362,6% od rodziny, znajomych15230,4% ze strony internetowej PUP489,6% z tablicy ogłoszeń w PUP377,4% od przyszłego pracodawcy306,0% inna możliwość193,8% z plakatów, ulotek3,6% Ogółem500120,4% Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

Mocne strony projektu N% dobra współpraca z pracownikami urzędu pracy 20340,6% ciekawy sposób realizacji projektu19539,0% dobre miejsce realizacji projektu13226,4% inne przyczyny12024,0% właściwy termin realizacji projektu10020,0% projekt nie miał mocnych punktów326,4% odpowiednia ilość zadań związanych z udziałem w projekcie 234,6% Ogółem500161,0% Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

Najsłabsze punkty projektu N% nie było słabych punktów31963,8% inne przyczyny11122,2% mało ciekawy sposób realizacji projektu295,8% trudna współpraca z pracownikami urzędu pracy275,4% niewłaściwe miejsce realizacji projektu193,8% zbyt wiele zadań związanych z udziałem w projekcie 173,4% niewłaściwy termin realizacji projektu132,6% Ogółem500100,0% Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

OCENA EFEKTYWNOŚĆ I UŻYTECZNOŚĆ WSPARCIA

N% dzięki udziałowi w projekcie podwyższyłem kwalifikacje46693,2% dzięki udziałowi w projekcie nauczyłem się samodzielnie poszukiwać pracy 34569,0% dzięki udziałowi w projekcie znalazłem pracę23847,6% bardziej skuteczna od projektu urzędu pracy jest pomoc rodziny i znajomych 13827,6% projekt nic nie zmienił w moim życiu9519,0% dzięki udziałowi w projekcie otworzyłem firmę8316,6% lepiej jest pracować dorywczo6312,6% lepiej być osobą bezrobotną i pobierać zasiłek z urzędu pracy1,2% Ogółem ,8 % Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź. Czy zgadza się Pan(i) z następującymi stwierdzeniami?

N% jestem zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny 21643,2% jestem zatrudniony18737,4% prowadzę własną firmę6112,2% uczę się, studiuję489,6% nie jestem zatrudniony ani zarejestrowany w urzędzie pracy 204,0% odbywam staż lub przygotowanie zawodowe 81,6% pracuję w gospodarstwie rolnym3,6% jestem zarejestrowany w urzędzie pracy jako poszukujący pracy 1,2% Ogółem ,8 % Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź. Obecna sytuacja respondenta na rynku pracy

Rodzaj udzielonego wsparcia a obecna sytuacja respondenta na rynku pracy szkolenie, kurs, warsztat staż prace interwenc yjne środki na podjęcie działalności doposażenie wyposażenie stanowiska pracy jestem zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny N % 50,6%42,6%39,6%,0%36,7% jestem zatrudniony N % 22,9%40,2%60,4%1,6%57,1% prowadzę własną firmę N % 20,1%,0%1,0%93,8%,0% uczę się, studiuję N % 4,8%21,3%9,4%6,3%4,1% nie jestem zatrudniony ani zarejestrowany w urzędzie pracy N % 4,4%5,7%,0%4,7%4,1% odbywam staż lub przygotowanie zawodowe N % 2,4%6,6%,0% pracuję w gospodarstwie rolnym N %,4%,8%,0% 2,0% jestem zarejestrowany w urzędzie pracy jako poszukujący pracy N %,4%,0% Ogółem N % 106,0%117,2%110,4%106,3%104,1% Procenty nie sumują sie do 100, ponieważ respondent mógł wskazać więcej niż jedną odpowiedź.

SZCZEGÓŁOWA CHARAKTERYSTYKA POSZCZEGÓLNYCH WSPARCIA DLA UCZESTNIKÓW PROJEKTU STAŻ

Na jakim stanowisku/ w jakim zawodzie odbywał(a) Pan(i) staż? N% pracownik biurowy5648,3% referent119,5% sekretarka86,9% animator kultury54,3% doradca rolniczy43,4% asystent rachunkowości43,4% technik fizjoterapii32,6% archiwista32,6% terapeuta zajęciowy21,7% recepcjonistka21,7% lekarz weterynarii21,7% bibliotekarz21,7% asystent usług pocztowych21,7% technik masażysta1,9% rejestrator medyczny1,9% przedszkolanka1,9% pracownik socjalny1,9% pomoc kuchenna1,9% opiekunka dziecięca1,9% mechanik autobusów1,9% masażysta1,9% kucharz1,9% geodeta1,9% asystent osoby niepełnosprawnej1,9% agent ubezpieczeniowy1,9% Ogółem116100,0%

Prace interwencyjne

Szkolenia

Przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej

PODSUMOWANIE

Przeprowadzone badanie ewaluacyjne potwierdza skuteczną realizację projektu systemowego PUP w Przemyślu. Projekt jest sprawnie zarządzany, nie zidentyfikowano znaczących zagrożeń związanych z realizacją projektu. Beneficjent systemowy pozostaje w regularnym kontakcie z IP na bieżąco wyjaśniając pojawiające się kwestie problemowe. Projekt przewiduje zróżnicowany katalog instrumentów aktywizacji osób bezrobotnych. Przyjęte rozwiązania należy ocenić niezwykle pozytywnie w kontekście problemów, które dotykają grupę docelową projektu „Więcej szans w przemyskim”. Najważniejszym problemem lokalnego rynku pracy jest niekorzystna sytuacja gospodarcza powiązana z kryzysem ekonomicznym. Dodatkowo przygraniczne położenie powiatu sprawia, że niejednokrotnie zatrudnienie w szarej strefie staję się atrakcyjną alternatywą dla osób bezrobotnych. Niezbędne jest zarówno wspieranie już działających przedsiębiorstw, jak i pozyskiwanie nowych inwestorów, gdyż to właśnie oni mogą tworzyć nowe miejsca pracy, a zatem lepiej wykorzystać potencjał zasobów pracy.

Przeprowadzona analiza wskazuje również na potrzebę zintensyfikowania wsparcia kierowanego do osób długotrwale bezrobotnych, po 50 roku życia i niepełnosprawnych. Aktywizacja osób należących do tych grupy jest niewątpliwie trudniejsza, gdyż wymaga długofalowych i spersonalizowanych działań. W sferze strategicznej w perspektywie kolejnego okresu programowania, może wiązać się z celowością tworzenia odrębnych projektów dla osób długotrwale bezrobotnych, czy osób starszych obejmujących wieloetapowa ścieżkę wsparcia umożliwiającą wielokrotny powrót doprojektuj. Oferowane formy pomocy aktywnie wspierają powrót do zatrudnienia osób bezrobotnych, przy czym najwyższą efektywnością zatrudnieniową, trwałością i użytecznością charakteryzują się dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Badania CATI potwierdziły również znaczący potencjał dla kreowania nowych miejsc pracy przez nowo założone firmy. Niższym poziomem efektywności zatrudnieniowej charakteryzują się staże. Nie mniej jednak należy tu mieć na uwadze, iż ocena oddziaływania zastosowanych form wsparcia musi być rozważana również w kontekście stażu jako instrumentu nabywania doświadczenia zawodowego i weryfikacji własnych zainteresowań i predyspozycji zawodowych przez stażystę.

Cele projektu odzwierciedlają zakres działań projektowych, spełniając tym samym wymóg adekwatności wg. kryteriów SMART. Nie mniej jednak zasadne jest ich doprecyzowanie zarówno w ujęciu terytorialnym, jak przedstawienie celów szczegółowych w wymiarze mierzalnym, gdyż nie dotyczą one wszystkich osób uczestniczących w projekcie w danym roku. W związku z planowanymi od 2011 roku zmianami w Systemie Realizacji PO KL zasadne byłoby również zorganizowanie przez IP bądź IP2 spotkania dla beneficjentów systemowych poświęconego nowym wymogom w zakresie konstrukcji wniosku aplikacyjnego. Ponadto, wniosek nie zawiera informacji o wartości dodanej, natomiast warto byłoby wykazać szersze oddziaływanie projektu na rynek pracy. Dla wskazania wartości dodanej projektu mogą zostać wykorzystane miejsca pracy utworzone dzięki refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy. W oparciu o przeprowadzoną analizę należy wskazać na potrzebę dalszego upraszczania wymogów o charakterze organizacyjnym odnoszących się do realizacji projektów systemowych.

Dziękujemy za uwagę! Nazwa i adres podmiotu przeprowadzającego badanie ewaluacyjne: Siedziba: ul. Zdrojowa 42/ Rymanów Zdrój tel. (12) ; fax. (12)