Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
Ankietowani 67 osób: absolwenci z rocznika 2013 r. 35 – dziewcząt 32 – chłopców
Czy dzięki solidnemu wykształceniu uzyskanemu w szkole podstawowej jesteś dobrze przygotowany do podjęcia nauki w gimnazjum?
Absolwenci otrzymali:
Przedmioty, z których uczniowie byli najlepiej przygotowani:
Dobre przygotowanie wynika z:
Najsłabiej byłem przygotowany:
Słabe przygotowanie wynikało z:
Czas spędzony w szkole podstawowej był przyjemny i dobrze będę wspominać panującą w niej atmosferę:
Uczniowie miło wspominają czas w naszej szkole ponieważ: - byli mili, sympatyczni, fajni nauczyciele (14) - fajni nauczyciele i uczniowie (10) - miła, przyjemna atmosfera (9) - dużo miłych, wspaniałych ludzi i nowych znajomości(7) - dużo kolegów (7) - wyrozumiali nauczyciele (3) - przeżyłam/em tam wspaniałe chwile z moją klasą (3) - mogłam liczyć na innych kolegów, koleżanki ale i też na nauczycieli (2)
Uczniowie miło wspominają czas w naszej szkole ponieważ: - miło się było tam uczyć (2) - skoro ludzie fajni i nauczyciele też, to chodzenie do szkoły było przyjemnością - było dużo wycieczek i chętnie bym do niej wróciła - dobry rygor - lubiłam się uczyć - niebyło za dużo nacisku - nauczyciele, którzy potrafili przekazać wiedzą
Mocne strony szkoły:
Proponowane zmiany w funkcjonowaniu szkoły: Uczniowie zaproponowali: - sklepik (5) - automat z jedzeniem - więcej kółek zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych (np. zajęcia taneczne) (4) - więcej wycieczek (2) - aby uczniowie odnosili się w sposób kulturalny - ciekawsze lekcje - mniejsza ilość nauki i prac domowych - surowiej karać uczniów - większe wymagania
Proponowane zmiany w funkcjonowaniu szkoły: Uczniowie zaproponowali: - większa władza uczniów nad uroczystościami, dyskotekami - zaangażowanie podczas występów większej ilości osób - zamiast uwag pozytywny i negatywnych punkty dodatnie i ujemne - powiększyć salę gimnastyczną - siatki na bramkach - więcej zawodów
Uczniowie mieli następujące zastrzeżenia : - za dużo lekcji - brak szafek - nie można było przemieszczać się na inne hole, nakaz przebywania w jednym miejscu na korytarzu - zbyt małe wymagania niektórych nauczycieli - duży hałas na przerwach (2) - brak możliwości używania telefonów komórkowych na przerwie - nie uznawanie przez niektórych nauczycieli „szczęśliwych numerków” - brak umiejętności przekazania wiedzy ze strony niektórych nauczycieli - niektórzy nauczyciele zbyt mało motywują uczniów - za dużo prac domowych 17 osób uważa, iż nie potrzeba zmian (szkoła nie ma słabych stron).
Czy odnosisz sukcesy w gimnazjum?
WNIOSKI: Ankietowani w 91% uważają, iż szkoła zapewnia solidne przygotowanie do nauki w gimnazjum. Uczniowie wysoki stopień przygotowania wiążą przede wszystkim z własnymi zainteresowaniami oraz z wysokimi wymagania nauczycieli. Słabe przygotowanie wynika głównie z niechęci do przedmiotu, w nieco mniejszej części z niechęci do nauczyciela i niechęci do nauki. 87% absolwentów miło wspomina pobyt w naszej szkole, a ocena solidnego przygotowania w wysokim stopniu koreluje z miłymi wspomnieniami. Wielu uczniów docenia nauczycieli, którzy umieją przekazać wiedzę, potrafią zmotywować do nauki oraz są wyrozumiali.