POLSKA GRA SPO Ł ECZNA „NASI S Ą SIEDZI”
PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR” Grudzień 2013
Nazwa– „Nasi sąsiedzi” Liczba uczestników - 8/10 Sprzęt – drabinka podłogowa, kółka hula hop, przyrządy muzyczne i sportowe, stół, naczynia i jedzenie plastikowe. Cel: - Rozwój umiejętności społecznych -Kształtowanie motoryki dużej -Edukacja w zakresie słuchu mzycznego
Rodzina państwa Smith przeprowadziła się do nowego mieszkania. W rodzinie jest rodzeństwo: Marysia i Jaś Smith (może być również 2 braci lub 2 siostry). Dzieci chcą się zaprzyjaźnić z nowymi sąsiadami. Idą od parteru do górnych pięter w poszukiwaniu nowych kolegów.
Rodzeństwo dzwoni do każdych drzwi poszukując nowych znajomości. Mali sąsiedzi (pozostałe dzieci) wyznaczają rodzeństwu różne zadania do wykonania – muzyczne lub sportowe, w których także uczestniczą.
Jeśli zadanie zostanie ukończone prawidłowo rodzeństwo zdobywa nowego przyjaciela. Ten nowy przyjaciel idzie na poddasze, bierze dla siebie naczynia i siada przy stole. Zadanie końcowe to zdobycie jak największej liczby nowych przyjaciół na wspólnej imprezie na poddaszu.
„Rakieta tenisowa” – dzieci mają za zadanie przejść tor z piłką na rakiecie. Piłka nie może spaść.
„Piłka nożna” – dzieci muszą przejść tor z piłką bez używania rąk.
„Rzuty do celu” – każde dziecko otrzymuje dwie piłki, które muszą wcelować do bramki.
„Rytm” – jedno z dzieci wystukuje rytm, pozostałe muszą go powtórzyć.
„Dźwięk” – jedno z dzieci gra dźwięk, pozostałe muszą odnaleźć ten dźwięk na innym instrumencie.
„Burza na morzu” – dzieci muszą ze sobą współpracować, aby wywołać dźwięki, jakie słyszane są podczas burzy na morzu.