Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
Advertisements

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA Głównym celem szkoły zawodowej jest umożliwienie absolwentowi uzyskania kwalifikacji w wyuczonym zawodzie. Kształcenie trwa.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Kształcenie praktyczne
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Praktyczna nauka zawodu
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Publiczna Policealna Szkoła Nowoczesnych Technologii dla Dorosłych w Łodzi ŁÓDZKIE Urząd Marszałkowski w Łodzi.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Liceum Ogólnokształcące
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Szkoła - pracodawca.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Zespół Szkół Chemicznych
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem w zakresie szkolenia praktycznego i teoretycznego z perspektywy placówki oświatowej opracował: Janusz Wojtkiewicz-Lazman.
Zdruzena Stredna Skola Hotelowych Siuzieb a Obchodu Centre Consulaire de Formation Professionnelle/ CECOF/ de LAin w Amberieu en Bugey CEDEX Euro Train.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Jaka jest struktura szkolnictwa zawodowego
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO w Sosnowcu ul
Ul. Nałęczowska Lublin tel./fax:
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI ŁÓDŹ ul. Kopcińskiego 5/11 tel: ; zsp15.ldi.pl
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
ZSZ nr 6 i Technikum nr 6 w MZS nr 5 w Krośnie
Kształcenie dualne.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
BRANŻOWA SZKOŁA PIERWSZEGO STOPNIA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne

1.Współpraca szkoły zawodowej z otoczeniem 2. Dobrze wyposażona baza dydaktyczna 3. Doskonalenie zawodowe kadry

 Pracodawcy  Szkoły  Urzędy pracy  Uczelnie

 uczniowie realizują kształcenie zawodowe w rzeczywistych warunkach pracy;  szkoła może pochwalić się absolwentami, którzy znajdują pracę;  konsultacje przy tworzeniu programu nauczania i programu praktyk zawodowych z czynnym przedstawicielem branży;  pozyskuje nagrody w konkursach branżowych.  firma pozyskuje pracownika znającego technologie wykorzystywane w przedsiębiorstwie;  pracodawca zna zasady egzaminowania uczniów i może uczestniczyć w egzaminie;  praktyki są uzależnione od frontu robót;  znajduje wśród uczniów najlepszych kandydatów do pracy. EFEKTY WSPÓŁPRACY PRACODAWCA:SZKOŁA:

Współpracujemy m. in. z:

Szkoła otrzymała nieodpłatnie z firmy Knauf na potrzeby ćwiczeń m. in. 50 szt. płyt g-k oraz stelaże i narzędzia do wykonywania suchej zabudowy. Wykonane zostały stałe stanowiska ćwiczeniowe dla uczniów w zakresie montażu suchej zabudowy.

Nauczycieli zajęć praktycznych brali udział w realizowanej przez Fundację Hereditas trzech edycjach projektu „Aedifico et Conservo. Eskalacja jakości kształcenia zawodowego w Polsce”. Jego celem było poszerzenie i dostosowanie do potrzeb współczesnej gospodarki kwalifikacji zawodowych nauczycieli przedmiotów zawodowych i instruktorów praktycznej nauki zawodu szkół architektoniczno-budowlanych i inżynieryjno-technicznych.

Przedmiotem projektu była organizacja wyjazdu do następującej instytucji przyjmującej: Zakład Promowania Kształcenia zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii Karl –Marx Strasse 27, Potsdam, DE4 Brandenburg, Niemcy W projekcie brało udział 10 osób. Byli to nauczyciele branży budowlanej przedmiotów zawodowych oraz języka obcego zawodowego.

warunkiem dobrego kształcenia zawodowego jest dobra współpraca szkoły z pracodawcami; należy kształcić specjalistów w branży; uczenie nowych technologii, na nowych materiałach, przy użyciu nowoczesnych narzędzi; dostosować zajęcia do realiów pracy w warunkach rzeczywistych.

Dziękuję za uwagę