Koncepcja „Krajowe Centrum Aktywnego Wypoczynku wraz

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Puszcza Biała jako produkt ekoturystyczny
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Polska Izba Gospodarcza Importerów, Eksporterów i Kooperacji KOORDYNATOR: Maria Szwarc.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Rozwój turystyki a programy unijne w latach 2007 – 2013.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Nowa inwestycja IGI i SSA Jagiellonia w Białymstoku konferencja prasowa 28 lutego 2008.
Centrum Inwestora i Eksportera
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Program wyborczy PRAWA I SPRAWIEDLIWOŚCI RADA POWIATU SOKÓLSKIEGO CZAS NA ROZWÓJ POWIATU SOKÓLSKIEGO.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
PLAN ROZWOJU BAZY SPORTOWEJ STOŁECZNEGO CENTRUM SPORTU AKTYWNA WARSZAWA w latach Warszawa r.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Ocena zadowolenia z przestrzeni publicznych dla młodzieży w regionie świdnickim Wykonali : Dominik Wąsowicz i Dariusz Sywała.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Rozwój gospodarczy, celem funkcjonowania LGD Marek Przedniczek Prezes Zarządu LGD III Regionalna konferencja gospodarczo-ekonomiczna.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
FORMULARZE. Karta oceny zgodności operacji z LSR Numer wniosku: Imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy: Nazwa wnioskowanej operacji/projektu: Operacja/projekt.
Dr hab. inż., prof. nadzw. Witold Wiśniowski Dyrektor Instytutu Lotnictwa JAK POBUDZIĆ INNOWACYJNOŚĆ POLSKIEJ NAUKI I GOSPODARKI – DOŚWIADCZENIA INSTYTUTU.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Zapis prezentacji:

Koncepcja „Krajowe Centrum Aktywnego Wypoczynku wraz z integracją potencjałów turystycznych Brennej i Szczyrku” Warszawa, 20 maja2014 r.

Ideą projektu jest powiązanie dwóch odrębnie dotychczas realizowanych przedsięwzięć w obszarze turystycznym na terenie Brennej i Szczyrku w postaci: „Krajowego Centrum Narciarstwa” w Szczyrku, „Centrum Aktywnego Wypoczynku” w Brennej, Idea projektu zakłada połączenie Brennej i Szczyrku infrastrukturą turystyczną w postaci kolei linowych, tras narciarskich i turystycznych, Konsekwencją realizacji projektu będzie utworzenie nowych miejsc pracy, wzrost konkurencyjności i innowacyjności gospodarki turystycznej Brennej i Szczyrku.

Koncepcja organizacyjna projektu Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej Członek klastra (6 podmiotów) infrastruktura narciarska podstawowa (przede wszystkim: wyciągi narciarskie) Stowarzyszenie Rozwoju INTEGRACJA Pośrednie wsparcie finansowe na poziomie 47 mln zł Podmiot koordynujący projekt - Krajowe Centrum Aktywnego Wypoczynku S.A. w Brennej Inwestor strategiczny (bezpośrednie inwestycje) Ok. 70 mln zł Członek klastra (4 podmioty) uzupełniające usługi serwisowe dzierżawa terenów, infrastruktura utrzymania tras zjazdowych, trasy biegowe Wkład lokalnych przedsiębiorców 30 mln zł Pozostali członkowie klastra (2 podmioty) Elektrownia szczytowo-pompowa, Gminna spółka zarządzająca infrastrukturą parkingową Środki publiczne Infrastruktura drogowa i parkingowa 15 mln zł

Ogólna koncepcja projektu Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej Organizacja struktury biznesowej projektu w celu efektywnego realizowania poszczególnych zadań inwestycyjnych to przede wszystkim: Udział kilkunastu podmiotów członków klastra - Kluczowy inwestor strategiczny oraz lokalni przedsiębiorcy odpowiedzialni za poszczególne „odcinki” przedsięwzięcia celem: Uzyskania niezbędnej dynamiki działań (udział lokalnych firm), Maksymalizacji efektów wsparcia zewnętrznego (bezzwrotne wsparcie unijne, preferencyjne pożyczki), Wsparcia finansowego oraz know how inwestora strategicznego.

Ogólna koncepcja projektu Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej Budowa infrastruktury narciarskiej na którą składać się będzie co najmniej: 7 km tras dla narciarstwa zjazdowego, 10 km tras narciarstwa biegowego, 10 wyciągów narciarskich o łącznej długości ok. 9 km i przepustowości 14,3 tys. osób na godzinę, Kompleksowy system naśnieżania tras narciarskich, System zaopatrzenia w wodę z centralnym elementem w postaci zbiornika wodnego o pojemności 30 tys. m3, Całoroczne schronisko z 50 miejscami noclegowymi oraz 300 miejscami dla usług gastronomicznych a także dodatkowe mniejsze obiekty gastronomiczne.

Ogólna koncepcja projektu Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej Ogólny plan tras zjazdowych oraz biegowych a także wyciągów narciarskich wraz z dodatkową infrastrukturą

Ogólna koncepcja projektu Centrum Aktywnego Wypoczynku w Brennej Główne cele projektu: Uruchomienie na terenie Brennej zintegrowanego produktu turystycznego o odpowiedniej skali, umożliwiającego efektywne prowadzenie działań promocyjnych oraz nawiązanie rywalizacji z innymi dużymi ośrodkami wypoczynkowymi, Uzyskanie odpowiedniej rentowności inwestycji dzięki ekonomii skali, Koncentracja rozproszonego potencjału finansowego lokalnego biznesu na jednym dużym i kompleksowym produkcie turystycznym zwiększającym szansę na sukces biznesowy, Pełniejsze wykorzystanie obecnej infrastruktury turystycznej, Zacieśnienie powiązań turystyczno-biznesowych ze Szczyrkiem.

Zakładany plan zadań inwestycyjnych Główne zadania w projekcie to realizacja konkretnych zadań „odcinków” projektu przez poszczególnych członków klastra, w tym: Wyodrębnienie sześciu członków klastra odpowiedzialnych za budowę poszczególnych wyciągów narciarskich, Wyodrębnienie kolejnych sześciu członków klastra odpowiedzialnych za dzierżawę części terenu, infrastrukturę techniczną oraz serwis dla całego Kompleksu, Zakładany koszt inwestycji to ok. 162 mln zł, W ramach inwestycji planowane jest uruchomienie 10 wyciągów narciarskich o łącznej przepustowości 14,3 tys. osób na godzinę i łącznej długości ok. 9 km .

Podsumowanie nakładów inwestycyjnych Tabela 1. Wyszczególnienie nakładów inwestycyjnych Podsumowanie nakładów inwestycyjnych

Bezpośredni efekt inwestycji Właściwa skala inwestycji pozwoli na odpowiednie oddziaływanie na uczestników rynku turystycznego (touroperatorów, bazę hotelową i gastronomiczną, podmioty świadczące usługi związane ze spędzaniem wolnego czasu oraz pozostałe podmioty świadczące usługi na rzecz projektu a ostatecznie także na samych turystów), Wprowadzenie na rynek kompleksowego produktu turystycznego umożliwi konkurowanie Brennej i Szczyrku z innymi regionalnymi ośrodkami turystycznymi, Projekt przyczyni się do powstania ok. 250 miejsc pracy w podmiotach bezpośrednio związanych z inwestycją oraz co najmniej dwukrotnie większej liczby pracowników w podmiotach działających na rzecz inwestycji.

Pośredni efekt inwestycji Pośredni efekt inwestycji to m.in. rozbudowa bazy hotelowej na terenie Brennej W najbliższych czasie planowana m.in. jest rozbudowa mieszczącego się w centrum Brennej trzygwiazdkowego hotelu KOTARZ, Zakłada się potrojenie wielkości obiektu pod kątem bazy noclegowej, budowę sali konferencyjnej na 150 osób oraz rozbudowę bazy gastronomicznej a także uzyskanie na część obiektu statusu hotelu czterogwiazdkowego, W dalszych planach zakłada się budowę aquaparku oraz dalsze poszerzenie oferty o usługi komplementarne.

Korzyści z integracji Brenna - Szczyrk Szczyrk jest uznanym ośrodkiem turystycznym, w szczególności w zakresie sportów zimowych Słabym punktem miejscowości jest jednak niedrożny układ drogowy. Oznacza to nie tylko ”zakorkowany” dojazd do miejscowości i wokół wyciągów narciarskich ale także brak odpowiedniej ilości parkingów. Infrastruktura drogowa Szczyrku jest więc w znacznym stopniu niedopasowana do dużego potencjału turystycznego jakim dysponuje ośrodek. Ze względu na ukształtowanie terenu radykalna poprawa tej sytuacji jest trudna do przeprowadzenia.

Korzyści z integracji Brenna - Szczyrk Integracja potencjałów turystycznych obu ośrodków stwarza szansę na obopólne korzyści   Dla Szczyrku to przede wszystkim: Zwiększenie dostępności do posiadanej infrastruktury turystycznej (szerszy a przez to łatwiejszy dostęp, wyższy poziom wykorzystania), Dla Brennej to m.in.: Zwiększenie różnorodności i ilości tras narciarskich dla turystów wypoczywających w Brennej (poprawa jakości oferty narciarskiej), Większa dostępność do atrakcji turystycznych Brennej dla turystów spędzających czas w Szczyrku (analogicznie: dla turystów wypoczywających w Brennej większy dostęp do atrakcji turystycznych Szczyrku), Większe wykorzystania bazy noclegowej w Brennej (zmiana postrzegania Brennej - większa otwartość, większe możliwości w zakresie spędzania wolnego czasu).

Dziękujemy za uwagę Kontakt: Witold Załęski tel. +48 692 491 245 email parklotniczy@parklotniczy.eu W prezentacji wykorzystano wybrane materiały informacyjne zawarte w opracowaniach studialnych dotyczących analiz potencjału turystycznego Brennej oraz Szczyrku