Stowarzyszenie SURDO rozpoczęło swoją działalność 11.08.2010r. Zostało powołane przez rodziców dzieci z wadą słuchu i terapeutów słuchu i mowy po rozeznaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Działania prowadzone przez Stowarzyszenie ETAP na rzecz seniorów.
„Program rozwoju osobowości, kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w wieku od 2 do 5 roku życia.” Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr.
"Nowoczesny Nauczyciel
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawa.
Droga do samodzielności
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Mniejszości narodowe Romowie w PSP nr 1
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
SZKOŁA PODSTAWOWA NR ŁÓDŹ, ul. PRAUSSA 2
KROSNO – przyjaznym miejscem dla dzieci implantowanych
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Wrocławskie Centrum Opieki Wychowania i Adopcji
Program „Szkoła bez przemocy”
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Alicja Babula Maria Kmiecik Agnieszka Kosiba
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Joanna Zarzycka Stowarzyszenie FAON Kraków,
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
ZAPRASZA NA SPECJALOŚĆ:
„Zdrowie psychiczne - wspólna sprawa” sierpień – październik 2007
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Zadanie dofinansowane przez Województwo Lubelskie.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Zapis prezentacji:

Stowarzyszenie SURDO rozpoczęło swoją działalność r. Zostało powołane przez rodziców dzieci z wadą słuchu i terapeutów słuchu i mowy po rozeznaniu potrzeb tej grupy społecznej w środowisku lokalnym. Obejmujemy swoją opieką dzieci niesłyszące i niedosłyszące od pierwszych miesięcy życia poprzez dzieci szkolne i młodzież dorosłą. Celem naszej działalności jest wszechstronna pomoc rodzinom i dzieciom z wadą słuchu, udzielenie im wsparcia psychologicznego, edukacyjnego i informacyjnego. ul. Starodębska Włocławek Stwarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu SURDO

Obszary naszej działalności Działalność informacyjna edukacyjna profilaktyczna Wsparcie psychologiczne dla rodzin Szkolenia dla specjalistów i rodziców Integracja środowiska osób z wadą słuchu oraz ich rodzin Terapia dzieci : Indywidualna i grupowa Współpraca z ośrodkami diagnostycznymi i edukacyjnymi

Nasi Partnerzy: Fundacja Orange Urząd Miasta Włocławek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko- Pomorskiego PZG Światowe Centrum Słuchu i Mowy w Kajetanach Poradnie Audiologiczne w Bydgoszczy,w Warszawie Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne Placówki oświatowe – szkoły i przedszkola

Nasze realizowane projekty Koordynacja Ogólnopolskiego Programu Rehabilitacji Małych Dzieci z Wadą Słuchu,,Dźwięki Marzeń” Fundacji Orange. Misją programu jest rozpoczęcie rehabilitacji dziecka z wadą słuchu jak najwcześniej, tuż po potwierdzeniu diagnozy. Największą wartością prowadzonej w ramach Programu rehabilitacji jest to, że odbywa się ona w naturalnym środowisku dziecka, w jego domu, a zatem przestrzeni dobrze mu znanej i przyjaznej. Współpracujący z Fundacją specjaliści przyjeżdżają do domu podopiecznych dwa razy w tygodniu. Każde spotkanie trwa 60 minut, w czasie których terapeuta realizuje indywidualny program terapii dostosowanej do możliwości dziecka. W tych spotkaniach uczestniczą również rodzice/opiekunowie, angażując się w proces terapii własnych dzieci. Koordynatorem programu w naszym rejonie jest pani Hanna Chmielewska,której zadaniem jest kwalifikowanie do programu dzieci i specjalistów. Od 2006 roku z rehabilitacji domowej skorzystało 26 dzieci z wadą słuchu z naszego regionu a wielu z nich uczestniczyło w letnich turnusach rehabilitacyjnych, które są ważną częścią Programu,,Dźwięki Marzeń”

NASI PODOPIECZNI NATURNUSACH REHABILITACYJNYCH Współpraca z Fundacją Orange to również udział specjalistów w organizowanych konferencjach i licznych szkoleniach a szczególnie szkolenia z innowacyjnej metody werbo – tonalnej. Serock 2012Serock 2013

POZYTYWKA W 2011 roku Stowarzyszenie,,Surdo” roku przystąpiło do II edycji konkursu grantowego Pozytywka. Wygraliśmy Grant w wysokości zł. na realizację projektu pt. „Indywidualne zajęcia surdologopedyczne dla małych dzieci z implantem ślimakowym”.

Beneficjentami tego projektu było 8 dzieci,które przeszły operację wszczepu implantu ślimakowego. Celem tego projektu było wczesne wspomaganie rozwoju słuchu i mowy poprzez kształtowanie kompetencji językowych i komunikacyjnych w najbardziej dynamicznym rozwoju dzieci oraz edukacja rodziny.

Kontynuujemy indywidualną terapię surdologopedyczną dla dzieci z głębokim niedosłuchem WSPÓŁPRACA Z URZĘDEM MIASTA WŁOCŁAWEK I URZĘDEM MARSZAŁKOWSKIM WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO

GRUPOWE ZAJĘCIA LOGORYTMICZNE

„Szkoła dla słyszących rodziców głuchych dzieci” Cykl warsztatów opartych na scenariuszu stworzonym przez Adele Faber i Elaine Mazlish. W warsztatach uczestniczyła grupa rodziców, która miała możliwość poznać różne techniki radzenia sobie z własnymi problemami. Rodzice na każdym spotkaniu poznawali wiele nowych metod wychowawczych. W czasie spotkań odgrywali scenki,testowali nowe umiejętności, dostawali materiały pomocnicze oraz „zadania domowe”, wymieniali doświadczenia W szczególnych przypadkach psycholog proponował indywidualne konsultacje dla rodziców i młodzieży niesłyszącej.

Obchody Światowego Dzień Bez Papierosa Uczniowie niesłyszacy na terenie szkoły prowadzili akcjęprofilaktyczną o szkodliwości palenia przygotowali prezentację multimedialną oraz zabawne skecze Projekty realizowane z młodzieżą niedosłyszącą w Zespole Szkół nr 3 TEATR PROFILAKTYCZNY Uczniowie niesłyszący uczestniczyli w zajęciach teatralnych Przygotowali przedstawienie profilaktyczne pt.” Czerwony kapturek kontra wilk” w języku migowym i mówionym.

Organizacja szkoleń i warsztatów dla specjalistów i rodziców * Organizacja szkolenia dla rodziców i specjalistów na temat,,System implantu ślimakowego u osób z wadą słuchu „ prowadzone przez przedstawiciela firmy MEDEL * Szkolenie z metody werbo- tonalnej dla logopedów prowadzone przez trenera metody * Język migowy I stopnia * Szkolenie dla specjalistów i rodziców,,Wady słuchu – diagnostyka i protezowanie „ prowadzone przez mgr Ewę Brzezinę – dyplomowanego protetyka słuchu z Warszawy * Badania słuchu, ustawianie aparatów słuchowych – zapoczątkowaliśmy stałą współpracę z dyplomowanym protetykiem słuchu. Nasi podopieczni i przyjaciele mogą na miejscu wykonać badanie słuchu, ustawić aparaty słuchowe.

Organizujemy imprezy okolicznościowe dla naszych podopiecznych oraz spotkania członków Stowarzyszenia podczas których prezentujemy nasze działania, dyskutujemy o bieżących problemach, planach. Dzieci mają okazję do wspólnej zabawy Spotkania integracyjne

Kongres integracyjny „Spotkajmy się…Poznajmy się” Nasi podopieczni brali udział w Kongresie Integracyjnym w Warszawie, którego organizatorem była firma Medel. Głównym celem spotkania było szeroko rozumiane wsparcie i pomoc osobom niesłyszącym i słabosłyszącym oraz ich rodzinom. Spotkanie to duży krok w kierunku wymiany informacji między osobami porozumiewającymi się językiem migowym a tymi którzy używają komunikacji werbalnej. Stowarzyszenie SURDO reprezentowały p. Hanna Chmielewska i p. Agnieszka Budindorf gdzie w bloku integracyjnym prezentowały dotychczasową działalność stowarzyszenia. 16 czerwca zostaliśmy zaproszeni przez Polską Fundację Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym ECHO na uroczyste obchody Dnia Dziecka w Nieporęcie.

Kontakt: Prezes ds.merytorycznych: Hanna Chmielewska Prezes: Agnieszka Budindorf