Koncepcja pracy szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekty zrealizowane w ZS1
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Koncepcja pracy szkoły W latach 2013 - 2017

Wstęp Celem opracowania Koncepcji Pracy Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 30 w Krakowie jest określenie sposobów realizacji wizji i misji Szkoły w najbliższej przyszłości oraz wskazanie kierunków rozwoju placówki. Dotychczasowe doświadczenie, ewaluacja planów pracy zespołów przedmiotowych i problemowych, współpraca z samorządem oraz Radą Rodziców posłużyły do zaprojektowania działań na kolejne lata i wyodrębnienie obszarów, których rozwój należy wspomagać. Głównym celem pozostaje bezpieczeństwo i wszechstronny rozwój uczniów, wprowadzanie nowoczesnych metod kształcenia, współpraca z rodzicami oraz rozwój bazy szkoły.

DIAGNOZA

MOCNE STRONY DIAGNOZA WYKWALIFIKOWANA KADRA SUKCESY UCZNIÓW BOGATA OFERTA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH OTWARTOŚĆ NA PROBLEMY UCZNIÓW DOBRA PROMOCJA SZKOŁY UDZIAŁ W PROJEKTACH WSPOMAGAJĄCYCH PRACĘ SZKOŁY MAŁO LICZNE KLASY i BLISKI KONTAKT Z UCZNIAMI

SŁABE STRONY DIAGNOZA PROBLEMY WYCHOWAWCZE MAŁA LICZBA SAL LEKCYJNYCH I POMIESZCZEŃ NA ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

SZANSE DIAGNOZA DOBRA OPINIA O SZKOLE W ŚRODOWISKU ATRKACYJNA OFERTA EDUKACYJNA DOSTEPNOŚC INFORMACJI O SZKOLE NA STRONIE INTERNETOWEJ OTWARTOŚĆ SZKOŁY NA OCZEKIWANIA RODZICÓW PODNOSZENIE KWALIFIKACJI PRZEZ NAUCZYCIELI DOBRA WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM I INSTYTUCJAMI WSPOMAGAJĄCYMI PRACĘ SZKOŁY POŁOŻENIE SZKOŁY

ZAGROŻENIA DIAGNOZA NIŻ DEMOGRAFICZNY NADMIERNA BIUROKRATYZACJA NIEWYSTARCZAJĄCA ILOŚĆ ETATÓW WSPOMAGAJACYCH PROCES INTEGRACJI

MISJA SZKOŁY

MISJA SZKOŁY Nasza Szkoła opiera swoją pracę o wartości, które wyznajemy i szanujemy. mądrość to dojrzałość do odpowiedzialnych wyborów, wolność sądów i niezależność myślenia, to także odpowiedzialność za siebie i otaczające nas środowisko, patriotyzm rozumiemy jako szacunek dla tradycji narodowych, regionalnych, dumę z przynależności do naszej szkolnej rodziny oraz posiadania patrona o rycerskich tradycjach, tolerancja daje nam siłę rozumienia innych, gotowość niesienia pomocy słabszym, czynienia dobra tym, których los obdarował mniej.

MISJA SZKOŁY Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele i Pracownicy naszej Szkoły tworzą społeczność, która dąży do poznawania rzeczywistości przez pryzmat sztuki i nauki. Nasza praca prowadzi do poszukiwania, dostrzegania piękna i dobra, które nie pouczają, lecz sycą naszą wyobraźnię i rozwijają zmysły: tworzymy klimat szacunku, poszanowania godności i umacniania wiary w siebie, zapewniamy edukację na najwyższym poziomie, by uczniowie cenili samodzielne myślenie i twórcze postawy, umożliwiamy naszym wychowankom wszechstronny rozwój osobowości, który pozwoli na odkrywanie piękna świata w twórczym działaniu i korzystania z jego dobrodziejstw, właściwie przygotowujemy do kontynuowania edukacji.

MISJA SZKOŁY Oferta Szkoły skierowana jest zarówno do uczniów zdolnych i zdrowych jak i tych, którzy wymagają indywidualnej pomocy i wsparcia. Każdy uczeń traktowany jest podmiotowo i przyjaźnie. Uczniowie rozwijają swoje zainteresowania w kołach przedmiotowych, zwiedzają muzea i wystawy, oglądają spektakle teatralne i seanse filmowe, pogłębiają wiedzę o zabytkach Krakowa, poznają najbliższe środowisko przyrodnicze, wyjeżdżają na ,,zielone szkoły”, korzystają z pływalni, uczestniczą w zajęciach sportowych.

MISJA SZKOŁY Mamy nadzieję, iż absolwenci po latach spędzonych w naszej Szkole staną się ludźmi świadomymi własnej wartości, szanującymi zasady moralne, dobrze przygotowanymi do życia społecznego. Będą: zaangażowani w życie szkolne, które pozwoli na realizację własnych oczekiwań związanych z wykorzystaniem swoich możliwości, predyspozycji i zainteresowań przyczyniali się do tworzenia atmosfery partnerstwa i współpracy opartego na wzajemnym szacunku, który połączy Szkołę, dom, środowisko, tworząc wspólny front wychowawczy znali i szanowali historię patrona Szkoły, wspólnie kultywowali tradycje i zwyczaje szkolne aktywnie włączali się w działania na rzecz ochrony środowiska

Cele wychowawcze: 1. Uczeń wszechstronnie rozwija swoją osobowość. MISJA SZKOŁY Cele wychowawcze: 1. Uczeń wszechstronnie rozwija swoją osobowość. 2. Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu rodziny, społeczności szkolnej i lokalnej. 3. Uczeń potrafi pracować w zespole. 4. Uczeń potrafi komunikować się z rówieśnikami i osobami dorosłymi. 5.Uczeń potrafi dokonywać właściwych wyborów, zgodnych z normami moralnymi. 6. Uczeń odczuwa potrzebę uczestnictwa w kulturze. 7. Uczeń ma świadomość swojej przynależności do świata przyrody. 8. Uczeń rozumie potrzebę dbania o własne zdrowie i zdrowie innych.

WIZJA

WIZJA Skutecznie i sprawnie zarządzana Szkoła stanie się placówką wiodącą w środowisku. Absolwenci naszej Szkoły z sukcesem będą kontynuowali naukę w szkołach ponadpodstawowych. Dobrze przygotowani do życia w społeczeństwie będą wyróżniali się kulturą bycia, przestrzeganiem zasad moralnych, poszanowaniem tradycji. Nowoczesna baza i wysoko wykwalifikowana kadra zapewni edukację na najwyższym poziomie. Zagospodarowany i przystosowany do potrzeb dzieci teren wokół Szkoły stanie się zapleczem do rozwijania zainteresowań sportem. Świetlica szkolna zapewni opiekę dzieciom, które wymagają specjalnej troski. Rodzice, Nauczyciele i Środowisko będą tworzyli wspólny, spójny front wychowawczy.

MODEL ABSOLWENTA SZKOŁY Wszystkie działania wychowawcze podejmowane w naszej Szkole zmierzają do ukształtowania absolwenta, który będzie: Dbał o własny rozwój, odznaczał się poczuciem własnej godności, opanowaniem, skromnością, odwagą, odpowiedzialnością i wytrwałością Dostrzegał problemy drugiego człowieka, chętnie pomagał innym, cenił prawdę, dotrzymywał danego słowa. Odznaczał się wysoką kulturą osobistą. Umiał współżyć w grupie. Umiał wyrażać własne zdanie i słuchać innych. Cenił i szanował własną pracę i pracę innych, samodzielnie dążył do wykonania powierzonych zadań, dbał o warsztat pracy.

MODEL ABSOLWENTA SZKOŁY Z dumą i szacunkiem odnosił się do polskiej historii, tradycji i kultury. Szanował historię i tradycję Szkoły; Patrona Szkoły traktował jako autorytet moralny. Dbał o piękno i czystość języka ojczystego. Szanował ludzi o odmiennych poglądach, innych ras, narodowości i wyznań. Kochał i chronił przyrodę. Miał ukształtowany nawyk korzystania z dóbr kultury. Znał i stosował przepisy ruchu drogowego, bezpiecznie korzystał z środków transportu. Umiał zachować się w sytuacjach zagrożenia. Znał zasady udzielania pierwszej pomocy. Cenił życie i zdrowie swoje i innych, dbał o prawidłowy rozwój swojego organizmu, uprawiał sport. Będzie przekonany o szkodliwości nałogów dla zdrowia fizycznego, psychiki oraz kontaktów społecznych.

PRIORYTETY ROZWOJU WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU UCZNIÓW POPRZEZ ROZWIJANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH PROMOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM   ROZWIJANIE EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI DEMOKRATYCZNE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ

WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU UCZNIÓW ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KOMPETENCJI KLUCZOWYCH poprzez: 1. Doskonalenie procesu nauczania z zastosowaniem efektywnych metod i form nauczania. 2. Uczenie uczniów technik efektywnego uczenia się. 3. Dostosowanie planów nauczania do potrzeb i możliwości uczniów. 4. Indywidualizowanie procesu nauczania. 5. Kształcenie umiejętności porozumiewania się w języku ojczystym. 6. Kształcenie umiejętności porozumiewania się w języku obcym na poziomie podstawowym. 7. Rozwój kompetencji matematycznych i informatycznych. 8. Kształcenie przedsiębiorczości i rozwijanie inicjatyw.

WSPIERANIE WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU UCZNIÓW ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KOMPETENCJI KLUCZOWYCH poprzez: 9. Kształtowanie postaw społecznych i obywatelskich. 10.Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 11.Pracę z uczniem zdolnym i uczniem z dysfunkcjami. 12.Wzbogacanie oferty zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem zainteresowań uczniów. 13.Poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły (drugi język, dodatkowe godziny matematyki, 3 godziny j. angielskiego w kl. I-III). 14.Doskonalenie procesu oceniania. 15.Diagnozowanie wyników nauczania.

Wskaźniki: W procesie nauczania nauczyciele stosują metody i formy sprzyjające efektywnemu uczeniu się. Odwołują się do różnych stylów nauczania i inteligencji wielorakich. Wykorzystuję nowoczesne środki dydaktyczne. Uczniowie znają techniki efektywnego uczenia się (zapamiętywania, robienia notatek, koncentracji uwagi) Plany nauczania są dostosowane do możliwości uczniów. Nauczyciele stosują indywidualizację procesu nauczania. Uczniowie w dobrym stopniu opanowują wiadomości i umiejętności matematyczne i informatyczne.

Wskaźniki: Poprawnie porozumiewają się w języku ojczystym. Posiadają umiejętność porozumiewania się w języku obcym na poziomie podstawowym. Podejmują inicjatywy związane z życiem klasy i są przedsiębiorczy. Uczniowie prezentuję właściwe postawy społeczne i obywatelskie. Wszyscy potrzebujący uczniowie objęci są pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Uczniowie uczestniczą w zajęciach dla uczniów zdolnych, zajęciach dydaktyczno- wyrównawczych, rewalidacji, socjoterapii, logopedycznych i zajęciach z psychologiem.

Wskaźniki: Uczniowie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych (40 % uczniów). Uczniowie osiągają sukcesy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Oferta edukacyjna szkoły zawiera dodatkowe zajęcia. Nauczyciele podnoszą swoje kompetencje w zakresie oceniania uczniów. Wykorzystują elementy oceniania kształtującego. Wyniki prowadzonego w szkole pomiaru dydaktycznego są analizowane, a wnioski wdrażane. Uczniowie są dobrze przygotowani do nowej formuły sprawdzianu po klasie VI.

ROZWIJANIE EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI poprzez: Zapoznanie rodziców z „Programem wychowawczym” i „Szkolnym programem profilaktyki”. Wspólne tworzenie z Wychowawcą planów wychowawczych klas. Organizację wspólnych imprez środowiskowych i klasowych. Prowadzenie pedagogizacji Rodziców wg ustalonych planów. Organizację zebrań z wykorzystaniem aktywizujących metod, technik warsztatowych itp. Opracowanie „Programu współpracy z rodzicami”.

Wskaźniki: ROZWIJANIE EFEKTYWNEJ WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI Rodzice znają „Program wychowawczy” i „Szkolny program profilaktyki” (60 %). Aktywnie uczestniczą w opracowaniu planu wychowawczego dla klasy. Angażują się w organizację imprez klasowych i środowiskowych. Uczestniczą w organizowanych spotkaniach w ramach pedagogizacji. Zgłaszają tematy i zagadnienia do opracowania w ramach pedagogizacji. Nauczyciele w atrakcyjnej formie przekazują informacje rodzicom. Nauczyciele informują rodziców o wszystkich ważnych sprawach dotyczących szkoły. Opracowany zostanie „Program współpracy z Rodzicami”.

PROMOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM poprzez: Współpracę z instytucjami wspierającymi działalność szkoły. Współpracę z przedszkolami. Organizowanie imprez o charakterze środowiskowym. Pozyskiwanie sponsorów, przyjaciół szkoły. Propagowanie sukcesów szkoły w środowisku pozaszkolnym.

PROMOWANIE SZKOŁY W ŚRODOWISKU LOKALNYM Wskaźniki: Szkoła współpracuje z władzami samorządowymi, poradniami, placówkami oświatowymi. Uczniowie uczestniczą w uroczystościach miejskich. Organizowane są imprezy środowiskowe. Szkoła prowadzi stronę internetową. Opracowuje folder, kalendarz. Informacje o szkole i osiągnięciach uczniów są zamieszczane w lokalnej prasie. Przedszkolaki uczestniczą w lekcjach otwartych (2 razy w roku). Organizowane są dni otwarte dla przedszkolaków (2 razy w roku).

DEMOKRATYCZNE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ poprzez: Doskonalenie dyrektora szkoły w zakresie zarządzania. Doskonalenie kompetencji w zakresie komunikacji wszystkich pracowników szkoły. Usprawnienie obiegu informacji. Wykorzystywanie opinii rodziców, uczniów w zarządzaniu szkołą. Aktywną współpracę z Radą Rodziców. Wykorzystanie w zarządzaniu szkołą wniosków z kontroli. Opracowanie procedur zachowania się w sytuacjach kryzysowych. Opracowanie regulaminu bhp.

DEMOKRATYCZNE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ Działania: rozpoznawanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia organizowanie rad szkoleniowych organizowanie zajęć otwartych uczestnictwo nauczycieli w zewnętrznych formach doskonalenia aktywizowanie pracy zespołów nauczycielskich gromadzenie i udostępnianie dokumentacji szkolnej, aktów prawnych dot. oświaty  

DEMOKRATYCZNE ZARZĄDZANIE SZKOŁĄ Działania: współpraca z rodzicami w ramach Rady Rodziców współpraca z władzami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na terenie m. Krakowa Rozpoznawane są potrzeby nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego Organizowane są narady i szkolenia Rada Rodziców aktywnie włącza się w życie szkoły Opracowane i wdrożone są procedury zachowań w sytuacjach kryzysowych.

EWALUACJA PODJĘTE DZIAŁANIA BĘDĄ PODLEGAĆ DIAGNOZWANIU I MONITORINGOWI Pytania kluczowe: Gdzie i w jaki sposób program rozwoju działa dobrze? Gdzie pojawiają się trudności? Jak poprawić elementy, które zawodzą? Czy tempo i korelacja działań są prawidłowe? Jakie zmiany wprowadzać w naszych działaniach?

Koncepcja Pracy Szkoły w latach 2013-2017 została przedstawiona do zaopiniowania Radzie Rodziców oraz poddana pod głosowanie Rady Pedagogicznej. W trakcie realizacji planu dopuszcza się możliwość dokonywania modyfikacji. Uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia Koncepcja Rozwoju szkoły w latach 2013-2017 została zatwierdzona