Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
ocenianie, które pomaga się uczyć
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Jak motywować dziecko do nauki?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
ocenianie, które pomaga się uczyć
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Ocenianie kształtujące
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Motywacja do nauki.
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Szkoła Promująca Zdrowie
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Motywowanie do nauki – rola rodzica
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Obserwacja wybranych uczniów
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki

Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.

Podstawą motywacji u uczniów jest postawa i zaangażowanie nauczyciela

Jak motywować uczniów do nauki? Środki realizacji:

Dokonajmy diagnozy potrzeb i możliwości ucznia:  Edukacyjnych  Społecznych  Emocjonalnych

Jednym z czynników pobudzających pozytywną motywację do uczenia się jest gra równych szans.  Wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces w szkole i starać się osiągnąć coś więcej, bez względu na to jak radzą sobie inni.

Reguły gry równych szans Zapewnienie równego dostępu do nagród Nagradzanie osiągnięć i ciekawości Docenienie wielu różnych umiejętności Oferowanie alternatywnych motywacji Proponowanie zadań angażujących uczestników

W grze równych szans ważny jest system oceniania oparty na obiektywnych kryteriach. Pozwala uczniom sprawować kontrolę nad procesem nauki, mają wpływ na zdobycie nagród Uczniowie zyskują większą wiarę w siebie i własne możliwości Nauczyciel staje się sprzymierzeńcem i współpracownikiem, ustala poziom i jakość zadań, udziela informacji zwrotnej

Sposób oceniania jest postrzegany jako bardziej sprawiedliwy niż w systemie opartym na konkurencji. Wyraźnie określa się wymagania – co i jak muszą zrobić uczniowie, aby zasłużyć na określona nagrodę. Rozczarowujący stopień oznacza jedynie, że uczeń nie osiągnął celu, a nie, że się sam nie sprawdził.

Postrzegajmy uczniów „przeciętnych” jako potencjalnie zdolnych.  Stwórzmy sytuacje edukacyjne, w których mogą zaistnieć jako jednostki i ujawnić własne możliwości.

Jak pracować z uczniem zdolnym?  Kształtujmy systematyczność.  Pracujmy metodą problemową.  Dostrzegajmy jego miejsce w grupie.

Wykorzystajmy jego mocne strony Pomagajmy w pokonywaniu trudności Zasadę „tak i nie” ucznia z dysfunkcją propagujmy wśród rodziców Jak pracować z uczniem z dysfunkcją?

Pracujmy metodą projektów:  Dokonajmy właściwej diagnozy zespołu projektowego.  Podzielmy cele projektu na etapy (dekompozycja celów).  Dostosujmy zadania do preferencji poszczególnych uczniów.

Stosujmy techniki efektywnego uczenia się i pomóżmy uczniowi w wyborze i zastosowaniu odpowiednich technik do danego materiału.  Mnemotechniki: np. wizualizacja, skojarzenia, mapy myśli, piktogramy, haki, rymowanki, akrostychy, akronimy.  „Gimnastyka mózgu”- ćwiczenia i działania psychoruchowe.  „Apteka Pana Boga”– picie czystej wody, zdrowe odżywianie, trzymanie kondycji.  Planowanie czasu, rozkładanie nauki na części.  Stosowanie powtórek.  Wzmacnianie swojej motywacji.

Kształtujmy inteligencję emocjonalną u uczniów: Dokonajmy diagnozy rodzaju inteligencji u uczniów Dostosujmy odpowiednie formy pracy do rodzaju inteligencji

Dostosujmy proces nauczania do różnych rodzajów doznań docierających do ucznia. wzrokowiecsłuchowiec kinestetyk

„Zmiana nieznanego w znane wymaga wysiłku i odwagi” A. Kępiński

Bibliografia  Covington M. V., Mmanheim Teel K., Motywacja do nauki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne,  Heidtman J., Czytaj napisy. „Charaktery”, 2003 nr 1, s  Sikora B., Kształtowanie inteligencji emocjonalnej u uczniów, „Dyrektor Szkoły”, 2001, nr 5, s