,,Filozofia pozytywnego myślenia’’

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Jak zachować proporcje pomiędzy życiem rodzinnym i zawodowym
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Krok 7 Siła odprężającego śmiechu.
Szczęście.
Wychowanie dziecka według Janusza Korczaka
JAN PAWEŁ II
Życzenia na Nowy Rok.
„Rodzina chrześcijańska jest wezwana
„Człowiek jest otwarty na Boga”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Recepta na sukces nauczyciela
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
warsztaty dla rodziców
Asertywność czyli jak żyć z ludźmi Autor: Elżbieta Bowdur.
20 reguł dobrego wychowania dzieci.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Każdy może ŚWIĘTYM być! TY również! Czy chcesz?.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
Jaki jest najpiękniejszy dzień w życiu???
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
O korzeniach i skrzydłach…
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
Nastolatek w rodzinie i szkole - między katastrofą a sukcesem
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Placówki specjalistyczne świadczące pomoc Szkole, Rodzinie i Uczniowi
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Umiejętność obserwacji.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Obraz siebie i samoakceptacja
Wartości w życiu człowieka
„... Są takie czasy przejściowe, między porami roku, między wielkimi zdarzeniami. Jesteśmy świadkami i uczestnikami takiego życiowego przedwiośnia, coś.
Stanisława Ossowska Duchowość w działaniu Otwarte Spotkania Czwartkowe – Nadarzyn, 1 września 2005.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Zatrzymaj się na chwilę, i rozważ: -szczęście – dar losu -szczęście – rezultat ciężkiej pracy.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
AKCEPTACJA UCZUĆ CZYLI JAK SKUTECZNIE SIĘ KOMUNIKOWAĆ
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Życie jest pustą kartą, tylko od Ciebie zależy co na niej zapiszesz.
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Jak nastolatkowie radzą sobie ze stresem ?
Metoda sześciu kapeluszy
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,,OBRAZ SIEBIE I SAMOAKCEPTACJA’’
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
STOP PRZEMOCY I AGRESJI !!!
Sposoby radzenia sobie ze stresem
,,Zostań ogrodnikiem własnego umysłu”
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
AJ: Prawa Yerkesa-Dodsona sformułowane w 1908 roku przez Roberta Yerkesa i Johna D. Dodsona opisują zależność między pobudzeniem.
Zapis prezentacji:

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ To, jak się zachowujemy w dużym stopniu zależy od tego, co myślimy o sobie, innych ludziach i świecie, w którym żyjemy. Istnieje związek pomiędzy optymizmem a: sukcesami zawodowymi zadowoleniem z życia zdrowiem i efektami w zwalczaniu chorób

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ CECHY CHARAKTERYZUJĄCE OPTYMISTÓW I CECHY ICH KSZTAŁTOWANIA: 1.Rzadko dziwi ich fakt występowania trudności. Trudności i niepowodzenia wpisane są w życie każdego człowieka. Ważne jest natomiast zachowanie wobec ich właściwej postawy: wiara w to, że potrafi się znaleźć wyjście z sytuacji poszukiwaniu wielu możliwych rozwiązań przewidywanie problemów i trudności otwarte wyrażanie negatywnych uczuć i odczuć szukanie dobrych stron trudnych sytuacji.

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ 2.Gotowi są przyjąć przejściowe rozwiązania (w przypadku trudnych, skomplikowanych zadań ) dla zachowania nadziei na sukces konieczne jest: rozłożenie zadania na wystarczająco drobne części, tak by można je było wykonać uwolnienie się od perfekcjonizmu. 3.Wierzą, że sami decydują o swojej przyszłości (zobacz poczucie kontroli). 4. Poszukują sposobu własnej odnowy, nowych bodźców i sił życiowych.

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ 5. Nie dopuszczają do siebie czarnych myśli: kontroluj swoje myśli stopniowo zmniejszając liczbę myśli negatywnych sprawdź, czy te myśli są autentyczne (wiele negatywnych myśli ma swoje źródło w zaszczepionych nam przez rodziców, wychowawców, w mediach błędnych przekonaniach) unikaj tragizowania (na pewno mi się nie uda) oraz zbytniego uogólniania (jestem do niczego) naucz się widzieć dobre strony każdej sytuacji.

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ 6. Rozwijaj w sobie wdzięczność za to co masz. 7. Wykorzystuj wyobraźnię – wyobraźnie dobrych a nie złych rzeczy. 8. Zachowuj pogodę ducha nawet w trudnych chwilach: dobrze zacznij dzień stosuj terapię śmiechu, także z siebie nawet w trudnych chwilach nie zapominaj o świętowaniu wykorzystaj muzykę do poprawy swojego nastroju idź na spacer

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ 9. Bądź przekonany o możliwościach własnego rozwoju. 10. Wnoś miłość w otaczający świat: nie odsuwaj się od innych, przeciwnie, wypróbowanym sposobem na wyjście z dołka jest zajęcie się problemami innych, co pozwala nabrać dystansu do własnych problemów, a jednocześnie umacnia nasze poczucie wartości. 11. Nikt nie może zostać optymistą bez miłości.: miłość to zrozumienie, tolerancja, nie pielęgnowanie urazów i poniesionych krzywd, ważna jest sztuka przebaczania. 12. Nie narzekaj. Akceptuj to, czego nie możesz zmienić. 13. Rozpamiętywanie przeszłości, gdybanie na nic się nie zda.

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ JAK ZDOBYĆ WIARĘ W SIEBIE? Zapomnieliśmy o niej, albo w nią wątpimy. Zacznijmy od przeświadczenia, że bez wiary w siebie nic nie będzie możliwe (ani miłość, ani szczęście, ani sukces zawodowy). Nosimy w sobie bogactwo i energię, o którą siebie nawet nie podejrzewamy. Tylko, że często o tym nie wiemy.

,,Filozofia pozytywnego myślenia’’ JAK ZDOBYĆ WIARĘ W SIEBIE? Samego siebie musimy przekonać o tym bogactwie i o sile. Jesteśmy warci tyle samo, co inni ludzie i nie zapominajmy, że każdy jest nam równy. Jeśli inni wierzą w siebie, może powinniśmy i my .  Opracowała: Barbara Taraszkiewicz – doradca zawodowy