Adaptive Manufacturing Mark Forkun 29 Września 2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Jakość, zaufanie, konsekwencja
Career Coaching jako narzędzie retencji pracowników
Jak wdrożyć kompetencje i zachowania kluczowe dla realizacji celów biznesowych? Kompleksowy proces rozwojowy 4 Results dla kierowników liniowych Gilette.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
EControl – prostsze zarządzanie tożsamością pracowników Twórz Zarządzaj Audytuj Wolfgang Berger Omni Technology Solutions
Znaczenie podręcznika
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
USPRAWNIANIE, DORADZTWO, KONSULTING
Innowacje organizacyjne w usługach
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
PO KL: Diagnoza i rekomendacje Warsztat 2
Szkolenia, Coaching, PR.
Nie trać czasu na marnotrawstwo
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Praca z kadrą w chorągwi Jak zacząć?
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
Ministerstwo Finansów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Wychowywać to kochać i wymagać
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
WDRAŻANIE SYSTEMÓW Grażyna Szydłowska.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Szkolenie w dziedzinie uzależnienia od narkotyków
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Studia przypadków: strategie sieci/łańcuchów dostaw wybranych, wiodących, światowych firm Toyota Honda, Chrysler, Smart, Benetton, Inditex.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Teoria organizacji Wykład 1.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
LOCAL JOB CREATION: POLSKA Kluczowe wnioski i zalecenia wynikające z projektu OECD LEED Local Job Creation Project 12 lipca, 2016.
Planowanie procesu szkoleniowego
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
AKADEMIA KOMPETENCJI OSÓB 50+
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Raport po ocenie 360° - fragment
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Adaptive Manufacturing Mark Forkun 29 Września 2014 Skutecznie metody przełamywania oporu pracowników wobec wprowadzanych zmian oraz angażowania ich w implementowane usprawnienia. Effective methods of overcoming the resistance of employees to changes and to involve them in the implemented improvements. Adaptive Manufacturing Mark Forkun 29 Września 2014 Nemawasi,

Jak wdrożyć poniżej wymienione narzędzia w praktyce. *MCRS oznacza Managament & Reporting System (Efektywne Spotkania)

When the concept becomes the goal, we’ve missed the point Lean management is about developing a lean culture through demonstrating leadership, based on lean tools and values. All day every-day !

Rozwiązujący problemy Zmotywowany Samodzielny Rozwiązujący problemy

Conventional Leadership Behaviour Conventional Practices konwencjonalne praktyki, które nie są odpowiednie we wzorcowej podróży Lean Conventional Leadership Behaviour Old Brick wall Conventional Practices Conventional Leadership Behaviour Brick wall Lean Tools Lean Leadership Behaviours Lean Principles & Practices Bez ściany/oporu Jeśli chcemy stworzyć ‘przedsiębiorstwo Lean’ musimy zmienić ‘podstawowy sposób własnego myślenia’. Przedsiębiorstwo Lean nie może być budowane na konwencjonalnym przekonaniu o zarządzaniu, zachowaniach i kompetencjach.

Nasza podróż do Kultury Lean Samodzielny Zmotywowany Rozwiązuje problemy Badania Kultury Lean On The Job Lean Culture Developement Modułowe szkolenie w lean Narzędzia Lean Mile Stone Road Map

Trzy kluczowe etapy budowanie Kultury Lean Engagement/ Zaangażowanie Empowerment/ Umocowanie Execution/ Realizacja Czas Koszt Jakość Wyniki biznesowe firmy Samodzielność Motywacja Rozwiązywanie problemów Wyniki pracownika Chęci Wartości Kompetencje Profil pracownika Zaufanie Zaangażowanie R2G - - - - - - - -- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Przywództwo Zaangażowane Mentor Zrównoważone

Skrzynka narzędzi lidera w kulturze Lean Lider 5S 5 elementów w miejscu pracy 5S kwestionariusz 5S schemat samodoskonalenia 5S cykl ‘takt-time/takt-czas’ 5S Caux chart Lider – podejście bez marnotrawstw 8 marnotrawstw – teoria muda Wartość dodana zachowania liderów: informacja zwrotna, pokora, zaufanie, równowaga, coaching, mądrość. Podejście liderów do zachowań bez WDK: radzenie sobie z niewłaściwym zachowaniem, krótkodystansowe myślenie, ignorancja, uprzedzenia, plotki… Brak wartości dodanej (BWDK) działań lidera: nieprawidłowa delegacja zadań, obwinianie - 5 „kto”, zemsta, polityka biurowa, błędy… Spacer w kierunku strat (walk to wastes), idąc w kierunku Gemba. Lider – kontrola wizualna Wizualny system zarządzania, osobiste& zespołowe korzyści, wykorzystanie leadership w budowaniu zespołów, British Caledonian model. Śledzenie wyników, dyscyplina, job-by-job śledzenie wyników. Atrybuty:dokładność, bliskość, elastyczność, współczynnik linii papilarnych Lider – praca oparta o strumień wartości Mapa strumienia wartości jako narzędzie rozwoju leadership Aktualny i planowany stan zespołu, zachowania i kompetencje oraz ich wartości Integrowanie obecnego stanu z przyszłym strumieniem wartości celem oceny wyników, promocji, płatności…. Lider – rozwiązywanie problemów Patrzenie oczami dziecka Podejście: Idź, zobacz, zapytaj, słuchaj Przyczyna główna, przeciwdziałanie, nowe standardy, korzystanie z: PASCAL, PDCA, Ishikawa, A3, funnel, 5 „dlaczego”. Zasady PPS. Lider – standaryzowanie pracy Zasady: wygraj-wygraj, nierówności, nieracjonalności, Takt-czas. Zarządzanie standardami, zadania uznaniowe Koncentrowanie się na kontroli wizualnej, codzienne procesy 3-poziomowe codzienne spotkania. Czerwona kropka, zielona kropka. Zarządzanie projektem dzień po dniu Koncentrowanie się na procesie i KPI Odpowiedzialność, paradoks urlopu, rozwiązywanie problemów

4 ETAPY CIĄGŁEGO ROZWOJU Training follow up requirement with support and direction To do continuously To actually do Inwestycja w ludzi = Dobre wyniki To be able to do To understand GL/SM/MGR Support and Direction To know Without Support and Direction Classroom Off job Shop Floor / Work place Time Zbyt ‘płytkie’ zmiany, niewystarczające monitorowanie postępów = kiepskie rezultaty

Instruktaż – Przypisać – Delegowanie - Umocowanie Przywództwo ‘sytuacyjne’ w kulturze lean - przykłady British Caledonian Time model – Wykorzystaj/zastosuj odpowiednie przywództwo w odpowiednim momencie Instruktaż – Przypisać – Delegowanie - Umocowanie Delegating to self reliance model - dążenie do modelu pełnej samodzielności

Gemba walk – spacer po zakładzie

Najczęściej stosowane narzędzia przez specjalistów od przywództwa Lean Postaw i zasady Nie szukamy winnych, szukamy rozwiązania. Każdy kontakt z pracownikiem jest po to by wspólnie się rozwijać. Pełen szacunku, godności i wspólne budowanie zaufanie. Pracownik wychodzi z spotkania zmotywowany i jeszcze bardziej zaangażowany

Najczęściej stosowane narzędzia przez specjalistów od przywództwa Lean Narzędzia pracy Gemba Rozwiązania problemów Zarządzanie wizualne Mendomi Kaizen spotkania

Główne obserwacje „Gemba Walk” Rozwój kultury przywództwa lean – motywuje pracowników do korzystania z narzędzi lean w codziennej pracy Wąskie gardła – dyktują cykl procesu, wymagają zwiększenia przepustowości i poprawy zbalansowania Mycie – główna przyczyna strat czasu, obszar do wykorzystania metodyki identycznej ze SMED Przezbrojenia – jako druga największa przyczyna strat czasu obszar do wykorzystania metodyki SMED Awarie – wymagają analizy i eliminowania przyczyn źródłowych, nie tylko na wąskich gardłach Autonomiczne Utrzymanie Ruchu – obszar do zwiększenia zaangażowania operatorów Mikro-przestoje – występujące często, składają się na znaczne straty efektywności (OEE)

Główne obserwacje „Gemba Walk” - cd Rework (ponowne przetworzenie) – stanowi ‘ukrytą’ nieefektywność i dodatkowy koszt Wizualizacja – duży potencjał dla poprawy efektywności, reaktywności, motywacji 5S (4S) – Podstawa wszelkich usprawnień wymaga poprawy, zaangażowania i dyscypliny Propozycje usprawnień – materialne wynagradzanie nie gwarantuje sukcesu Zarządzanie projektami usprawniającymi – braku scentralizowanego zarządzani i kontroli efektywności Zaangażowanie operatorów w usprawnienia – wykorzystywany powinien być potencjał całej organizacji

Two engagement options Interim engagement for x period in all factories mentoring in lean culture through; (lean leadership sensei) 1 to 1 with key senior personel and on-the-job coaching of TL and GL’s External training’ company, specialising in putting lean tools into practice. Series of modules based on the Toyota lean leadership model.. 5 modules spread over 2 years.

Before / During Training Before / During / After Training Self Assessment / PLDAP Before / During Training Before / During / After Training You should complete the PLDAP during the training and then share this with your supervisor when you return to your workplace

Cytaty od uznanych autorów Prof. Jeffery Liker – autor, mówca Czym jest przywództwo Lean ? “Inspiruje i motywuje zespół, by pracował nad techniką pracy oraz ciągle ją doskonalił. Zespół się rozwija, coachowany jest w myśl techniki gemba oraz funkcjonuje zgodnie z głównymi zasadami firmy”. Oświadczenie z 10 października 2011 w sprawie stosowania Drogi Toyoty w innych kulturach na konferencji Lean manufacturing/Październik 2011 19

‘Musisz stać się zmianą, którą chcesz zobaczyć.’ To nie ja, to Ghandi 20