JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rządowy program pomocy uczniom w 2013 r. Wyprawka szkolna.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Projekt edukacyjny w gimnazjum
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Rekrutacja do gdańskich przedszkoli i szkół na rok szkolny 2014/2015
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Darmowy podręcznik –zadania nauczyciela bibliotekarza
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej (liceum ogólnokształcącego, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej)
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Rekrutacja do klas pierwszych gimnazjum. Weryfikacja dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Doradztwo zawodowe w szkołach
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 2017 r.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
do szkół ponadgimnazjalnych
Zmiany w prawie oświatowym
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na r. szk. 2018/19
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
INFORMACJA O REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH LUB BRANŻOWYCH SZKÓŁ I STOPNIA NA ROK SZKOLNY 2018/2019.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2019/2020
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
na podstawie: Rozporządzenia MEN z dnia 14 marca 2017 r. ‚
Zapis prezentacji:

JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU? Jolanta Chliszcz JAKIE SZKOŁY OD 1 WRZEŚNIA 2014 ROKU? KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH REGIONU KRAKOWSKIEGO KRAKÓW, 9.09.2014

Jolanta Chliszcz WITAM SERDECZNIE ! Proszę o podpisy na liście obecności oraz jeśli to możliwe kontaktowe numery telefonów komórkowych

Jakub KUSZLIK , n Olga Łazarska , PSM II st. w Krakowie II miejsce Jolanta Chliszcz Podsumowanie nadzoru pedagogicznego- Przesłuchania Ogólnopolskie- sukcesy uczniów i pedagogów w naszym regionie FORTEPIAN I miejsce Jakub KUSZLIK , n Olga Łazarska , PSM II st. w Krakowie II miejsce Julia MARCZUK , n Olga Łazarska , PSM II st. w Krakowie III miejsce Jakub MARIAŃCZYK, n. Andrzej Domin, ZPSM w Kielcach

Fortepian Wyróżnienia: Jolanta Chliszcz Fortepian Wyróżnienia: Radosław GOŹDZIKOWSKI- POSM II st. w Krakowie, n. Andrzej Pikul Klara KRAJ-ZPSM w Kielcach, n. Artur Jaroń Tomasz KWAPISZ-ZPSM w Kielcach, n. Artur Jaroń

KLAWESYN Wyróżnienie Klaudia Rogala-PSM II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz KLAWESYN Wyróżnienie Klaudia Rogala-PSM II st. w Krakowie

Jolanta Chliszcz SKRZYPCE III MIEJSCE: Jakub Michalak, naucz. Antoni Cofalik POSM II st. im. F. Chopina w Krakowie WYRÓŻNIENIE: Aleksandra Maria Steczkowska-OSM II st. ZPSM w Krakowie, naucz. Piotr Tarcholik

ALTÓWKA Grand Prix: Mateusz Doniec naucz. Rafał Daszkiewicz Jolanta Chliszcz ALTÓWKA Grand Prix: Mateusz Doniec naucz. Rafał Daszkiewicz ZPSM- OSM II st. w Krakowie

WIOLONCZELA II miejsce-Filip Sporniak -POSM II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz WIOLONCZELA II miejsce-Filip Sporniak -POSM II st. w Krakowie III miejsce-Maria Czaplińska-SM I i II st. w Krakowie Wyróżnienia: Estera Wityńska-SM I i II st. w Krakowie Agata Jończak- ZPSM w Krakowie

KONTRABAS II miejsce: Krzysztof Jaworowski -SM I i II st. w Krakowie Jolanta Chliszcz KONTRABAS II miejsce: Krzysztof Jaworowski -SM I i II st. w Krakowie Wyróżnienie: Karolina Cedro -ZPSM I i II st. w Kielcach

Jolanta Chliszcz ORGANY III miejsce Patrycja Knapik, -Maciej Banek, Archidiecezjalna SM II st. w Krakowie Adam Zając, Agnieszka Walczy, PSM II st. w Krakowie

Jolanta Chliszcz GITARA III miejsce-Natalia Radziszewska , n. Joanna Baran POSM II st. w Krakowie Wyróżnienia: Patryk Bała, n. Adam Makowski SM I i II st. w Krakowie

FLET Wyróżnienie Paweł Niziołek-ZPSM w Kielcach, n. Iwona Kałużyńska Jolanta Chliszcz FLET Wyróżnienie Paweł Niziołek-ZPSM w Kielcach, n. Iwona Kałużyńska

Obój I miejsce Marta Piznal , PSM II st. w Krakowie , n. Marek Mleczko Jolanta Chliszcz Obój I miejsce Marta Piznal , PSM II st. w Krakowie , n. Marek Mleczko Wyróżnienie: Aleksandra Majda- PSM I i II st. w Nowym Sączu, n. Leszek Łopalewski

Fagot III miejsce: Karolina Mętrak -SM I i II st. w Krakowie, n. Jolanta Chliszcz Fagot III miejsce: Karolina Mętrak -SM I i II st. w Krakowie, n. Damian Lipień

Saksofon Wyróżnienie: Jolanta Chliszcz Saksofon Wyróżnienie: Sebastian Worek SSM II stopnia w Żywcu, n. Łukasz Matuszek

Dęte blaszane Wyróżnienie Jolanta Chliszcz Dęte blaszane Wyróżnienie Wojciech Krupiński -puzon ZPSM w Krakowie, naucz. Wacław Fular

Jolanta Chliszcz PERKUSJA I st. II miejsce, Michał Kisielewicz, SM I st. nr1 w Krakowie , n. Andrzej Kaczmarczyk III miejsce ex aequo Agata Cepuch SM I st. nr 1 w Krakowie, Andrzej Kaczmarczyk Wiktor Gut, SM I st. nr 1 w Krakowie, Andrzej Kaczmarczyk

ŚPIEW SOLOWY Wyróżnienia: Jolanta Chliszcz ŚPIEW SOLOWY Wyróżnienia: Anna Jurczak, PSM II st. w Krakowie, n. Maria Seremet-Dziewięcka Piotr Sroślak, PSM II st. w Krakowie, n. Jacek Ozimkowski

DUETY FORTEPIANOWE I st. Jolanta Chliszcz DUETY FORTEPIANOWE I st. Wyróżnienie: Wahid Ben Khalfa, Daniel Kukurba-OSM I st. w Krakowie, n. Maria Wyroba, Jadwiga Wyroba

ZESPOŁY KAMERALNE I st. Grand Prix: Jolanta Chliszcz ZESPOŁY KAMERALNE I st. Grand Prix: Trio Con Brio, Julia Błachuta -skrzypce, Michał Balas – wiolonczela, Wilhelm Pilch –fortepian, Przygotowanie –Maria Kostka, Alicja Góra, Jadwiga Wyroba, OSM I st. w Krakowie II miejsce : Trio Rex, Jakub Staszel –skrzypce, Przemysław Prucnal – Skrzypce, Julia Krane –fortepian Przygotowanie –Maria Kostka, Irena Wójtowicz, Ewa Jarguz, OSM I st. w Krakowie

ZESPOŁY KAMERALNE I st. II miejsce: Jolanta Chliszcz ZESPOŁY KAMERALNE I st. II miejsce: Trio fortepianowe Mezzoforte, SSM I st. w Tymbarku III miejsce: Trio con Passione, SM I st. w Wieliczce

KAMERALNE ZESPOŁY DĘTE Jolanta Chliszcz KAMERALNE ZESPOŁY DĘTE II miejsce Kwartet: Jakub Konarski, Dominik Cich, Mateusz Gawor, Krzysztof Lachman , SM I st. w Wieliczce, n. Paweł Gajewski i Arkadiusz Bała

dr hab. Jan Tutaj oraz dr hab. Wojciech Zubala. Jolanta Chliszcz Jubileuszowy wielki finał razem 31 indeksów w Dłużewie! Dla laureatów Przeglądu Szkół Plastycznych Komisja: przewodniczący: prof. Wiktor Jędrzejec (ASP Warszawa), dyrektor Departamentu SAiEK w MKiDN), członkowie: prof. Krzysztof Gliszczyński, prof. Jacek Jagielski, prof. Mariusz Łukawski, prof. Zbigniew Romańczuk, dr hab. Lesław Tetla, dr hab. Jan Tutaj oraz dr hab. Wojciech Zubala.

Ogólnopolski Przegląd Prac Szkół Plastycznych Jolanta Chliszcz Ogólnopolski Przegląd Prac Szkół Plastycznych Komisja oceniała prace w trzech kategoriach: rysunek, malarstwo i rzeźba (do wyboru), szkice, kompozycja malarsko-rysunkowa lub rzeźbiarska (do wyboru) oraz autoprezentacja.

Nasz Region w czołówce 40 % miejsc Jolanta Chliszcz Nasz Region w czołówce 40 % miejsc Sonia Nowok ZSP Zakopane Natalia Spyrka ZPSP Kraków Wiktor Bernat ZPSP Kielce Piotr Zięba ZPSP Kraków Justyna Wełk ZPPKP Opole

I jeszcze indeksy dla uczniów w regionie Jolanta Chliszcz I jeszcze indeksy dla uczniów w regionie I nagroda: Damian Drwal Tarnów indeks Akademii Sztuki w Szczecinie

Jolanta Chliszcz I nagroda - Damian Drwal – Zespół Szkół Plastycznych, Ogólnokształcąca Szkoła Sztuk Pięknych w Tarnowie

Krakowska Zawodowa Szkoła Baletowa Jolanta Chliszcz Krakowska Zawodowa Szkoła Baletowa Ewelina Wszołek- dyplomantka Międzynarodowego Konkursu Baletowego we Florencji

Jolanta Chliszcz PODZIĘKOWANIA Za wszystkie osiągnięcia i włożony wysiłek w artystyczny rozwój młodzieży składam na Państwa ręce najgorętsze podziękowania PEDAGOGOM NASZEGO REGIONU!!!

Przesłuchania 2014/2015 Fortepiany przesłuchania ogólnopolskie Jolanta Chliszcz Przesłuchania 2014/2015 Fortepiany przesłuchania ogólnopolskie – 15-17.01.2015- Warszawa ZPSM Nr 4 Krasińskiego 1 Makroregionalne ( sami) propozycja ZPSM Nowa Huta 15-16 grudzień 2014

Zespoły Kameralne II st Jolanta Chliszcz Zespoły Kameralne II st Ogólnopolskie – PSM I st. Nr 5 Warszawa ul Globusowa 24 termin 15-16.01.2015 Makroregionalne ( Makroregion III) Lublin – 8- 9 grudzień 2014 PSM I st. Jarosław

Duety fortepianowe II st Jolanta Chliszcz Duety fortepianowe II st Ogólnopolskie ZPSM Nr 4 Warszawa ul Krasińskiego : termin 18.01.2015 Makroregionalne ( Makroregion III) Lublin ( ustali wiz. K. Szczepaniak)

Jolanta Chliszcz Skrzypce, Altówka Ogólnopolskie- ZPSM Katowice ul. Ułańska 7B, termin 12-15.01.2015 Makroregionalne ( sami) propozycja ZSM Bochnia, termin 11-12 grudzień 2014

Wiolonczela, kontrabas Jolanta Chliszcz Wiolonczela, kontrabas Ogólnopolskie 16-17.01.2015 OSM I Kraków ul. Basztowa 8. Makroregionalne ( sami) propozycja SM I i II st. Kraków; termin 18-19 grudzień 2014

Gitara, zespoły gitarowe Jolanta Chliszcz Gitara, zespoły gitarowe Ogólnopolskie- ZPSM Bydgoszcz ul. A. Szwalbego 1. termin 15-17.01.2015 Makroregionalne ( sami) termin 10-11 grudzień 2014 propozycja: Tarnów

Akordeon , zespoły akordeonowe Jolanta Chliszcz Akordeon , zespoły akordeonowe Ogólnopolskie ZSM 1 Rzeszów ul. Chopina 32 termin 16-17. 01.2015 Makroregionalne OSM I i II st. Lublin, termin 4-5 grudzień 2014

Instrumenty dęte drewniane Jolanta Chliszcz Instrumenty dęte drewniane Ogólnopolskie ZSM Radom ul.25 Czerwca 70, termin 13-15.01.2015 Makroregionalne ( u nas), propozycja Nowy Targ termin 8-9 grudzień 2014.

Instrumenty dęte blaszane Jolanta Chliszcz Instrumenty dęte blaszane Ogólnopolskie ZSM Łódź ul. Rojna 20 termin 13- 17 01.2015 Makroregionalne (Makroregion III) OSM I i II st. Lublin termin 8-9 grudzień 2014.

Perkusja soliści I i II st. Jolanta Chliszcz Perkusja soliści I i II st. Ogólnopolskie SM I st. Kraków, ul. Pilotów 51, termin 18-20. 12.2014 Makroregionalne (Dolnośląski, Opolski, Małopolski, Śląski, Podkarpacki) –Kielce- termin 28-30 listopad 2014.

Kameralne zespoły dęte II st. Jolanta Chliszcz Kameralne zespoły dęte II st. Ogólnopolskie PSM I st. Nr 5 Warszawa ul. Globusowa 24 termin 17-18.01.2015 Makroregionalne ( Makroregion III) ZSM Nr 1 Rzeszów, termin 3-4 grudzień 2014

Jolanta Chliszcz STATUTY uwagi ogólne Statuty: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 31 sierpnia 2005 r. w sprawie ramowych statutów publicznych szkół i placówek artystycznych:  Dz. U.  z 2005 r. Nr 181, poz. 1507 zm.Dz. U. z 2011 r. Nr 89, poz. 511

Wybrane zagadnienia, które należy określić w statucie Jolanta Chliszcz Wybrane zagadnienia, które należy określić w statucie 4. W statucie ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i ogólnokształcącej szkoły baletowej, realizującej projekt edukacyjny, o którym mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w publicznych szkołach i placówkach artystycznych, określa się: 1) sposób i kryteria oceny opisowej za wkład ucznia w realizację projektu edukacyjnego; 2) zakres zadań nauczycieli i innych pracowników szkoły odpowiedzialnych za realizację projektów edukacyjnych przez uczniów

Jolanta Chliszcz Zmiany w statucie § 7. W statucie szkoły wymienia się odpowiednio: kierunki kształcenia, wydziały, specjalności, specjalizacje oraz cykle kształcenia, z uwzględnieniem przepisów w sprawie podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa artystycznego i w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych.

Jolanta Chliszcz §12 3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji dyrektor szkoły ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy.

Jolanta Chliszcz Zmiany w statucie § 18. 1. Statut szkoły określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do szkoły, a w szczególności formy, zakres tematyczny egzaminów wstępnych oraz sposoby i terminy informowania kandydatów, z uwzględnieniem przepisów w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych

Ramowe plany nauczania Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2014 r.w sprawie ramowych planów nauczania w publicznych szkołach i placówkach artystycznych  opublikowano: Dz. U. z 2014 r. poz. 785                 Jolanta Chliszcz Rozporządzenie wprowadza nowe ramowe plany nauczania dla szkół i placówek artystycznych, uwzględniające zmiany podyktowane stopniowo wprowadzaną reformą kształcenia w szkołach i placówkach artystycznych. Należy zaznaczyć, że przepisy dotychczas obowiązującego rozporządzenia będą stosowane do zakończenia aktualnie realizowanego etapu edukacyjnego w: 1)   klasach II–IV szkoły muzycznej I stopnia o 4-letnim cyklu kształcenia, 2)   klasach II–VI szkoły muzycznej I stopnia o 6-letnim cyklu kształcenia, 3)   klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, 4)   klasach II–IV szkoły muzycznej II stopnia o 4-letnim cyklu kształcenia, 5)   klasach II–VI szkoły muzycznej II stopnia o 6-letnim cyklu kształcenia, 6)   klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, 7)   klasach II–VI ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, 8)   klasach II–IV liceum plastycznego, 9)   klasach II–IX ogólnokształcącej szkoły baletowej, 10) klasach II–IX szkoły sztuki tańca, 11) klasach II–IV szkoły sztuki cyrkowej, 12) II i III roku kształcenia policealnej szkoły muzycznej, 13) II roku kształcenia policealnej szkoły plastycznej,

Tygodniowy wymiar godzin Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar godzin § 2. 1. Ramowy plan nauczania określa tygodniowy wymiar godzin:  1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych;  2) do dyspozycji dyrektora szkoły.  2. Godziny do dyspozycji dyrektora szkoły są liczone w odniesieniu do cyklu kształcenia w szkole oraz do prowadzonych specjalności. Zajęcia prowadzone w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły są realizowane w wymiarze ustalonym przez dyrektora szkoły, w ramach posiadanych środków finansowych oraz warunków organizacyjnych i kadrowych szkoły, i mogą być przeznaczone na:

Godziny do dyspozycji dyrektora Jolanta Chliszcz Godziny do dyspozycji dyrektora 1) zwiększenie liczby godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych i ogólnokształcących; 2) realizację innych zajęć edukacyjnych nieujętych w ramowym planie nauczania, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania;

Godziny do dyspozycji dyrektora Jolanta Chliszcz 3) realizację zespołowych projektów artystycznych; 4) zajęcia rozwijające dla uczniów, z uwzględnieniem ich potrzeb, uzdolnień i zainteresowań; 5) zajęcia przeznaczone dla uczniów wybitnie uzdolnionych, osiągających znaczące sukcesy artystyczne; 6) zajęcia organizowane w ramach udzielanej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, zgodnie z przepisami w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Tygodniowy wymiar godzin Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar godzin 3. Zwiększenie wymiaru obowiązkowych zajęć edukacyjnych artystycznych, realizowanych przez ucznia w cyklu kształcenia na danym etapie edukacyjnym, nie może przekraczać liczby godzin do dyspozycji dyrektora szkoły, przeznaczonych na zajęcia edukacyjne artystyczne, określonych dla danego typu szkoły lub cyklu kształcenia. 4.  Dyrektor szkoły, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, przydziela dodatkowe godziny na prowadzenie zajęć rewalidacyjnych z uczniami niepełnosprawnymi, z tym że minimalny tygodniowy wymiar godzin zajęć rewalidacyjnych wynosi 2 godziny na ucznia.

Tygodniowy wymiar zajęć Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar zajęć 5. Zajęcia religii/etyki są realizowane zgodnie z przepisami w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. 6. Zajęcia wychowania do życia w rodzinie są realizowane zgodnie z przepisami w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego

Tygodniowy wymiar godzin Jolanta Chliszcz Tygodniowy wymiar godzin § 3. 1. Na podstawie ramowego planu nauczania dyrektor szkoły ustala szkolny plan nauczania, z wyodrębnieniem każdego roku szkolnego. 2. W szkolnym planie nauczania dopuszcza się wprowadzenie innej niż w ramowym planie nauczania realizacji zajęć edukacyjnych, w szczególności zestawienie zajęć edukacyjnych w blok przedmiotowy, pod warunkiem zapewnienia realizacji zadań wynikających z podstawy programowej właściwej dla danych zajęć edukacyjnych, oraz wprowadzenie innych niż przewidziane w ramowym planie nauczania zajęć edukacyjnych, których prowadzenie nie jest związane z realizacją podstawy programowej właściwej dla danych zajęć edukacyjnych, a służy rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań kierunkowych uczniów.

Tygodniowy wymiar godzin Jolanta Chliszcz 3. W szkolnym planie nauczania dopuszcza się wprowadzenie innej niż w systemie lekcyjno- klasowym organizacji zajęć edukacyjnych, w szczególności w formie projektów edukacyjnych, plenerów artystycznych, zielonych szkół, obozów naukowych lub artystycznych, realizacji spektakli, przedstawień, koncertów, wystaw, jeżeli ich łączny czas realizacji nie przekroczy 5 tygodni nauki w roku szkolnym i zostanie zagwarantowane co najmniej 30 tygodni nauki w roku szkolnym.

Tygodniowy wymiar godzin Jolanta Chliszcz 4. Szkolny plan nauczania stanowi podstawę opracowania arkusza organizacji szkoły. W przypadku wprowadzenia w szkolnym planie nauczania organizacji zajęć, o której mowa w ust. 3, do arkusza organizacji szkoły należy załączyć szczegółowy kalendarz roku szkolnego z harmonogramem wszystkich planowanych działań.

Równomierne obciążenie Jolanta Chliszcz Równomierne obciążenie Tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz zajęć z religii i etyki powinien uwzględniać równomierne obciążenie w poszczególnych latach cyklu nauczania i być zgodny z zasadami higieny pracy umysłowej.

Jolanta Chliszcz Przyjmowanie uczniów Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych  opublikowano: Dz. U. z 2014 r., poz. 686 Na podstawie art. 20n ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.    )

Przyjmowanie uczniów § 1. Rozporządzenie określa: Jolanta Chliszcz Przyjmowanie uczniów § 1. Rozporządzenie określa: 1) szczegółowe warunki przyjmowania kandydatów do poszczególnych typów publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków; 2) sposób, szczegółowy tryb i terminy przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do poszczególnych typów publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych, w tym zakres, szczegółowe warunki i tryb przeprowadzania badania przydatności, egzaminu wstępnego i egzaminu kwalifikacyjnego oraz skład i szczegółowe zadania komisji rekrutacyjnej i komisji kwalifikacyjnej; 3) szczegółowe warunki przechodzenia uczniów z jednych typów publicznych szkół artystycznych do innych typów publicznych szkół artystycznych.

Jolanta Chliszcz Przyjmowanie uczniów 2. W przypadku, o którym mowa w art. 20n ust. 3 ustawy, do wniosku należy dołączyć zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, danej specjalności lub specjalizacji wydane przez lekarza specjalistę odpowiednio z zakresu: 1) ortopedii lub medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole baletowej lub szkole sztuki tańca; 2) audiologii i foniatrii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności wokalnej; 3) pulmonologii – w przypadku kształcenia w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia lub szkole muzycznej II stopnia w specjalności instrumentalnej w specjalizacjach instrumentów dętych; 4) medycyny sportowej – w przypadku kształcenia w szkole sztuki cyrkowej.

Jolanta Chliszcz Ustawa o SYSTEMIE OŚWIATY z dnia 7 września 1991 r.  Zmiany Dz. U. z 2014 r. Poz. 7; Poz. 642; Poz. 811; Art. 20n.  1. Do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych mogą być przyjmowani kandydaci, którzy uzyskali pozytywny wynik postępowania rekrutacyjnego. 2. Do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do publicznej szkoły lub publicznej placówki artystycznej dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole lub publicznej placówce artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

Przyjmowanie uczniów Jolanta Chliszcz 3. Publiczna szkoła artystyczna prowadząca kształcenie zawodowe może, w zależności od zakresu kształcenia, zażądać zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji, wydanego przez lekarza specjalistę właściwego ze względu na zakres kształcenia w danym zawodzie, specjalności lub specjalizacji. W tym przypadku przepisu ust. 2 w zakresie wymogu dołączenia do wniosku do publicznej szkoły artystycznej zaświadczenia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej nie stosuje się. 4. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę wyniki badania przydatności albo egzaminu wstępnego w zakresie uzdolnień, predyspozycji lub praktycznych umiejętności.

Przyjmowanie uczniów: kan niepełnoletni Jolanta Chliszcz 5. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: 1) w przypadku kandydata niepełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20c ust. 2;   (W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek, o którym mowa w ust. 1, niż liczba wolnych miejsc w publicznym przedszkolu lub publicznej innej formie wychowania przedszkolnego, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie następujące kryteria: 1) wielodzietność rodziny kandydata; 2) niepełnosprawność kandydata; 3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata; 4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata; 5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata; 6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie; 7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.)

Przyjmowanie uczniów-kan pełnoletni Jolanta Chliszcz Przyjmowanie uczniów-kan pełnoletni 2) w przypadku kandydata pełnoletniego – kryteria, o których mowa w art. 20g ust. 2 pkt 2. a) wielodzietność rodziny kandydata, b) niepełnosprawność kandydata, c) niepełnosprawność dziecka kandydata, d) niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę, e) samotne wychowywanie dziecka przez kandydata. 6. Kryteria, o których mowa w ust. 5, mają jednakową wartość.

KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI Jolanta Chliszcz KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 maja 2014 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli szkół artystycznych, placówek kształcenia artystycznego i placówek doskonalenia nauczycieli opublikowano: Dz. U. z 2014 r. poz. 784

kalendarz roku szkolnego 2014/2015 Jolanta Chliszcz kalendarz roku szkolnego 2014/2015 1. Rozpoczęcie roku szkolnego: 1 września 2014 r. 2. Zimowa przerwa świąteczna: 22 – 31 grudnia 2014 r. 3. Ferie zimowe: 16 lutego – 1 marca 2015 r. – kujawsko – pomorskie, lubuskie, małopolskie, świętokrzyskie, wielkopolskie 4. Wiosenna przerwa świąteczna: 2 – 7 kwietnia 2015 r. 5. Sprawdzian przeprowadzany w ostatnim roku nauki w ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia oraz po trzeciej klasie ogólnokształcącej szkoły baletowej: ustali dyrektor CKE 6. Dodatkowy termin Sprawdzianu – ustali dyrektor CKE 7. Egzamin gimnazjalny przeprowadzany po trzecim roku nauki w ogólnokształcącej szkole muzycznej II  stopnia, po trzecim roku nauki ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych oraz  po szóstej klasie ogólnokształcącej szkoły baletowej: ustali dyrektor CKE 8. Dodatkowe terminy egzaminu gimnazjalnego: ustali dyrektor CKE:

Jolanta Chliszcz KALENDARZ CD. 9. Część ustna i część pisemna egzaminu maturalnego: ustali dyrektor CKE 10. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych – ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia – 24 czerwca 2015 r. 11. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych: ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, liceum plastycznego i ogólnokształcącej szkoły baletowej – 7 dni przed rozpoczęciem egzaminów dyplomowych. 12. Zakończenie zajęć w klasach programowo najwyższych: szkoły muzycznej II stopnia, szkoły sztuki tańca, szkoły sztuki cyrkowej – 7 dni przed rozpoczęciem egzaminów dyplomowych. 13. Zakończenie zajęć w szkołach policealnych oraz szkołach pomaturalnych bibliotekarskich i animatorów kultury – w terminie umożliwiającym przeprowadzenie egzaminów dyplomowych. 14. Zakończenie rocznych zajęć dydaktycznych: 26 czerwca 2015 r.

Darmowe materiały edukacyjne Jolanta Chliszcz Darmowe materiały edukacyjne Art. 22ac. 1. Uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów mają prawo do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, określonych w ramowych planach nauczania ustalonych dla tych szkół. 2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do szkół dla dorosłych.

Klasy I –III Podręczniki finansuje MEN Jolanta Chliszcz Klasy I –III Podręczniki finansuje MEN Art. 22ad. 1. Wyposażenie szkół podstawowych w podręczniki do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I-III zapewnia minister właściwy do spraw oświaty i wychowania. Podręczniki te stają się własnością organu prowadzącego szkołę podstawową z dniem ich przekazania przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. 2. Dyrektor szkoły podstawowej, za zgodą organu prowadzącego szkołę, może ustalić w zestawie, o którym mowa w art. 22ab ust. 4 pkt 1, inny podręcznik niż podręcznik zapewniony przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania. 3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, koszt zakupu podręcznika innego niż podręcznik zapewniony przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania pokrywa organ prowadzący szkołę podstawową. 4. Podręczniki, o których mowa w ust. 1, są dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych.

Po stronie jst leży Art. 22ae. 1. Wyposażenie: Jolanta Chliszcz Po stronie jst leży Art. 22ae. 1. Wyposażenie: 1) szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w podręczniki do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego, materiały edukacyjne do zajęć z zakresu danego języka obcego nowożytnego lub materiały ćwiczeniowe, dla klas I-III, 2) szkół podstawowych i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe, dla klas IV-VI, 3) gimnazjów i szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie gimnazjum w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe - jest zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej, wykonywanym przez jednostki samorządu terytorialnego prowadzące te szkoły.

Dziękuję, życzę dużo zdrowia całym szkolnym społecznościom szkół artystycznych regionu. Szkoły artystyczne od 1 XI 2014r. E-mail: cea_krakow@interia.pl jola.chliszcz@poczta.onet.pl Tel. 604 130 172 Przyjmowanie stron: wtorek w godz. od 12- 16.

Jolanta Chliszcz