„Kowalik bezskrzydły”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Przedszkolak bezpieczny w środowisku
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Innowacja pedagogiczna
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Przedszkolak Pełen Zdrowia
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Konkurs: Na dobry początek
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Krajobraz pustyń lodowych
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Zajęcia rozwijające inteligencje wielorakie.
Malowanie spontaniczne
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
W ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” uczniowie klasy I realizowali projekt pod nazwą „Wiosenne inspiracje”
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Przedszkole Samorządowe w Słupach „Książka Kucharska”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
PROJEKT JABŁKO grupa II Muchomorki
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Zasady pracy metodą projektu
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
Zajęcia edukacyjne w ramach EFS w Szkole Podstawowej nr 5 im. Tadeusza Kościuszki w Tarnowie.
Projekt edukacyjny „Układ słoneczny” grupa III „średniaki”
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w.
Projekt „Rozwój Kompetencji – doskonalenie zawodowe nauczycieli szansą na lepsze jutro dla oświaty” BĘDZIN, 19 lutego 2014 r. Spotkanie sieci „Edukacja.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
PROJEKT BADAWCZY „DRZEWO”
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
Scenariusz projektu edukacyjnego z zakresu ekologii w ramach projektu „Szkoła/Przedszkole dla środowiska”. „Świat pełen opakowań”
„W świecie dinozaurów”
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Zapis prezentacji:

„Kowalik bezskrzydły” Cykl zajęć przeprowadzonych w przedszkolu „Motylarnia” w grupie różnowiekowej „Motyle Cytrynki” metodą projektu

Charakterystyka tematu Temat „Kowalik bezskrzydły” to projekt badawczy nakierowany na zdobycie ogólnej wiedzy w zakresie budowy owadów oraz szczegółowego poznania życia kowalika bezskrzydłego. Inspiracja tematem powstała na podstawie obserwacji zainteresowań dzieci podczas zabaw swobodnych na placu zabaw

Cele główne projektu: przekazanie podstawowych wiadomości na temat owadów wskazanie sposobów zdobywania i rozwijania wiedzy na interesujący temat uwrażliwianie na okazywanie szacunku wobec świata ożywionego kształtowanie poczucia odpowiedzialności za powierzone zadanie wdrażanie do systematyczności w dążeniu do osiągnięcia zamierzonych celów

Przygotowanie siatek: pojęć, wiedzy, wstępnej Po nałożeniu siatki wiedzy i siatki wstępnej ustalono zakres problemów do podjęcia „Portret pamięciowy” kowalika bezskrzydłego Budowa kowalika bezskrzydłego Rozmnażanie kowalika bezskrzydłego Różnice w wyglądzie młodego i dorosłego kowalika Cykl życia kowalika bezskrzydłego Pożywienie kowalika bezskrzydłego Podsumowanie projektu-wystawa prac dla rodziców

źródło wiedzy-książki metody pracy- słowna

źródło wiedzy-obserwacja, doświadczenie metoda pracy – oglądowa

źródło wiedzy-ekspert metody pracy-słowna i oglądowa

źródło wiedzy-ekspert metody pracy-drama

źródła wiedzy – obserwacja, książki metody pracy- oglądowa, ćwiczenia praktyczne

Realizacja zagadnienia 1. burza mózgów: „Jak wygląda kowalik” sporządzenie „portretu pamięciowego” kowalika (rysunek kredkami świecowymi) szukanie na terenie przyprzedszkolnym miejsc, w których można znaleźć kowaliki wstępne obserwacje przy pomocy lupy rozmowa o obserwacjach i spostrzeżeniach

„Portret pamięciowy” kowalika bezskrzydłego

Realizacja zagadnienia 2. wyjście na plac zabaw-zgromadzenie materiału badawczego powrót do przedszkola oraz obserwacja owadów przez lupę wykonanie rysunku ołówkiem „Budowa kowalika bezskrzydłego” (dzieci młodsze-rysunek owalu, dorysowywanie odnóży i czułków wg instrukcji słownej) obejrzenie filmu „Kowalik” (makro) ewentualne uzupełnianie rysunków o dodatkowe szczegóły

Budowa kowalika bezskrzydłego

Realizacja zagadnienia 3. powitanie eksperta-studenta Uniwersytetu Przyrodniczego rozmowa z ekspertem na temat rozmnażania kowalika w oparciu o film wykonanie w grupach kulek z papieru-jaj kowalika próba przeliczania dziesiątkami do 100 (dzieci młodsze przeliczanie kulek wg możliwości) stworzenie w grupach makiety pt.: „Rozmnażanie kowalika bezskrzydłego”

Rozmnażanie kowalika bezskrzydłego

Realizacja zagadnienia 4. oglądanie wraz z komentarzem filmu prezentującego wygląd dorosłego i młodego kowala bezskrzydłego rozmowa na temat zaobserwowanych różnic wykonanie modeli porównawczych z plasteliny czarnej i czerwonej lub rysunku porównawczego umieszczenie modeli na wystawie

Różnice w wyglądzie młodego i dorosłego kowalika

Realizacja zagadnienia 5. zabawy rytmiczno-muzyczne: wypowiadanie i wyśpiewywanie zdań wg własnego pomysłu związanych z wiadomościami o kowalikach słuchanie informacji o kowalikach czytanych przez dzieci starsze zabawa muzyczno-ruchowa „Dzień- noc, wiosna- jesień” stworzenie w grupach osi czasu: podział na miesiące, pory roku oraz ukazanie życia kowalika w cyklu rocznym (rysunek, wyklejanka, malowanie do wyboru przez dzieci) (dzieci młodsze-wykonanie na dużym arkuszu papieru symboli dnia i nocy oraz naklejenie- dopasowanie gotowych symboli zachowań kowalików)

Cykl życia kowalika bezskrzydłego

Realizacja zagadnienia 6. odszukiwanie w grupach informacji na temat odżywiania kowalika bezskrzydłego w oparciu o ilustracje i teksty (internet, książki) wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Kowalik” odgrywanie scenek z życia owadów z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych modeli

Pożywienie kowalika

Realizacja zagadnienia 7. wspólne przygotowanie wystawy: wykonanie drzewa, umieszczenie modeli owadów, omówienie sposobu prezentacji informacji o życiu kowalika na podstawie wykonanych prac prezentacja prac i wiadomości zaproszonym rodzicom

Podsumowanie projektu-wystawa prac dla rodziców

Ewaluacja projektu

opracowanie: jolanta kaźmierczak