Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

O narzekaniu bez narzekania. By nie biadolić, tylko żyć.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Warsztaty psychologiczne
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Wychowanie i pseudowychowanie
Psychologia Zarządzania
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Kierowanie twórczością w organizacji
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Niesienie pomocy osobom uwikłanym w przemoc domową Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny PSPiA KLANZA Oddział Białostocki.
Anna Makiewicz I Anna Leśnikowska
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Napięcie emocjonalne i stres
Prezentacja multimedialna
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Zarządzanie strategiczne
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Samoocena mgr Paulina Hapka.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
W poszukiwaniu granic BEx Michał Kociankowski
Etapy budowania więzi w rodzinie
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Zadawanie pytań.
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Umiejętność obserwacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Człowiek jako istota społeczna
RODZINA.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Postawa asertywna.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
PROCESY I ZJAWISKA W PSYCHOTERAPII OSÓB UZALEŻNIONYCH OD ALKOHOLU
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
Metody komunikowania się
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas
Modele zachowań wyborczych
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
FUNDACJA NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA I WSPÓŁPRACY W SZKOLE
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Rozwój emocjonalny i społeczno-moralny przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny Rozwój osobowości Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny

W okresie późnego dzieciństwa szczególnie kształtuje się świadomość siebie. Dzieje się to poprzez opracowanie doświadczeń pochodzących z porównywanie: siebie z innymi siebie w różnych rolach i perspektywach swoich różnych stanów podczas pełnienia określonych roli

Kształtowanie się własnej podmiotowości Dziecko w tym okresie zaczyna integrować wiedzę o sobie samym z różnych perspektyw np. jest obserwatorem, sprawcą, uczestnikiem wydarzenia. Jednocześnie ma świadomość, że jest stale tą samą osobą. Dzieje się tak dzięki: - doświadczeniu różnorodnej aktywności dziecka i relacji z innymi zdolnością nabytym w ciągu rozwoju tj. kategoryzowanie, myślenie abstrakcyjne wpływom społecznym , tj. odróżnianie siebie i własnych oczekiwań od innych doświadczeniom związanym z nawiązywaniem przyjaźni ( rozwój empatii, przyjmowanie różnych punktów widzenia)

Rozwój mechanizmów regulacji osobowości

Charakterystyczne cechy rozwoju osobowości: 1.Rozwój i integracja mechanizmów regulacyjnych, które są oparte na strukturach poznawczych Dziecko zaczyna panować nad swoją impulsywnością, w podejmowanych decyzjach zaczyna brać pod uwagę wiedzę o świecie, kieruje się zasadami moralnymi.

2.Uświadamianie sobie własnych stanów emocjonalnych i ich wpływu na zachowanie. Dziecko zaczyna dostosowywać wyrażanie emocji do wymagań i kontekstów społecznych.

3. Rozwój sfery emocjonalnej i uczuciowości Pod wpływem ról społecznych dochodzi do rozwinięcia takich odczuć jak: wzrost satysfakcji, zazdrość o sukces. Dziecko rozumie coraz to nowe i bardziej złożone uczucia i emocje. W związku z tym może wystąpić lęk społeczny ( obawa przed wystąpieniami przed większą ilością ludzi oraz kontaktami społecznymi).

4. Kształtowanie się zainteresowań Dziecko poznaje przedmioty i zjawiska związane z jego obiektem zainteresowań. Wpływa na nie: płeć, środowisko społeczne, wiek.

5. Kształtuje się obraz samego siebie Dziecko zauważa i ocenia swoje zachowania i działania. Porównuje je z aktywnością innych.

6. Samosocjalizacja Dziecko pod wpływem przyjętych norm i wiedzy o świecie kształtuje siebie. Staje się podmiotem własnych działań związanych z pozyskiwaniem interesujących je informacji o samym sobie i o świecie.

Wpływ mediów na obraz samego siebie Media mają wpływ na przyjęte przez dziecko normy społeczne, które mogą być szkodliwe negatywny wpływ mediów powoduje u dzieci: nieustanną gotowość psychofizyczną, wysoką impulsywność, szybkość działania media wpływają na obowiązujące w grupie rówieśniczej zasady media wpływają na przyjęte przez dzieci wartości i często błędne przekonania na temat rzeczywistości

Kształtowanie się postaw Pod wpływem opinii innych i własnych doświadczeń dziecko gromadzi wiedzę o świecie. Jest świadome swojego wpływu na otoczenie i na siebie. Dzięki temu kształtuje swoją tożsamość, system wartości, przekonania. Dziecko tworzy uogólnione systemy przekonań na temat funkcjonowania świata. Są to tzn. dziecięce koncepcje świata społecznego.

Psychologia Wspierania Jakości Życia gr.2 Dziękujemy za uwagę Opracowały: Monika Francuz Agnieszka Gąciarz Psychologia Wspierania Jakości Życia gr.2