Informacja o wybranych wypadkach lotniczych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Advertisements

Projekt uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na lotnisku Radom-Sadków Radom, 19 listopada 2007 r.
KONFERENCJA PRASOWA r. Biuro F-16
Wdrożenie Dyrektywy 98/83/EC
Kryteria objęcia operatorów lotniczych EU ETS – wyłączenia z systemu Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa, 30 czerwca 2009r.
1 Aeroklub Polski r..
Racibórz X r. Urząd Celny w Rybniku Plac Armii Krajowej 3 Rybnik tel.:
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Warunki dopuszczenia motorowerzysty do uczestnictwa w ruchu drogowym.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Transakcje transgraniczne
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Mirosław Hermaszewski
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
„Ochrona osób, mienia, obiektów i obszarów”
CEIDG.
INSTRUKCJA PROWADZENIA POKŁADOWEGO DZIENNIKA TECHNICZNEGO
Zaliczanie okresów rolnych przy ustalaniu prawa do emerytury.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Wypadki przy pracy rolniczej związane z czynnikiem ludzkim – analiza przyczyn wypadków w świetle działalności Państwowej Inspekcji Pracy. Narada służb.
POLSKIE PRAWO LOTNICZE
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Urząd Lotnictwa Cywilnego Warszawa,
Łączna długość pielgrzymkowych dróg Jana Pawła II wynosi ok
Sprzedaż ubezpieczeń mieszkaniowych
Podatki Vat.
ORGANIZACJA ZARZĄDZANIA CIĄGŁĄ ZDATNOŚCIĄ DO LOTU
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Obsługiwania wykonywane przy spycharko-ładowarce SŁ-34
Gazeta Lubuska Nr Gazeta Lubuska Nr
Transport Tomasz A. Winiarczyk.
Zasada ważna dla ciebie
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Visual Meteorological Conditions (VMC) dla lotów VFR
Bezzałogowe statki powietrzne - aspekty bezpieczeństwa
ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWCY I ZARZĄDCY DROGI ZA WYPADKI
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
„Nowe regulacje europejskie w zakresie operacji lotniczych lotnictwa GA” ORO, NCC, NCO, SPO Aspekty bezpieczeństwa Andrzej Styk Naczelnik LOL-2.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
Gdynia - rynek pracy bez barier Niepełnosprawny pracownik na otwartym rynku pracy Gdynia, 7 grudnia 2006r.
Z punktu widzenia PKBWL...
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy
AUTOMATÓW SPADOCHRONOWYCH KAP-3P1 W WARSZTACIE OBSŁUGI AUTOMATÓW
PRZEPISY WYKONYWANIA LOTÓW Z WIDOCZNOŚCIĄ VFR
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Uniwersytetu Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie.
Biuro Zarządzania Bezpieczeństwem w Lotnictwie Cywilnym
HELIKOPTER Wiktor miechowiecki Adrian Wrębiak
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Prawdy oczywiste Zmiany przy zakładaniu spółki cywilnej - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
FDS OPS Sp. z o.o. ul. Pilchowicka 9/11 02 – 175 Warszawa NIP: REGON: KRS: Kapitał zakładowy: PLN
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Włodzimierz Balicki Paweł Głowacki
„50-lat Kodeksu Cywilnego. Sens i nonsens rekodyfikacji”
Prawo przestrzeni powietrznej kazus
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
NIEUDANE MISJE KOSMICZNE 1DT4. Katastrofa promu Challenger Doszło do niej w Stanach Zjednoczonych, nad stanem Floryda, o godzinie 16:39 w dniu 28 stycznia.
Zapis prezentacji:

Informacja o wybranych wypadkach lotniczych PKBWL Warszawa, czerwiec 2014 r.

1 maja 2014 r. miejscowość Czysta, gm. Smołdzino, pow. słupski Śmigłowiec Mi-2 1 maja 2014 r. miejscowość Czysta, gm. Smołdzino, pow. słupski

Ustalenia Komisji W dniu wypadku właściciel śmigłowca postanowił przebazować go z lądowiska w Zegrzu Pomorskim, gdzie był przechowywany przez okres zimowy, na teren prywatnej posesji w miejscowości Witkowo gm. Smołdzino. Znajomy mechanik właściciela (brak dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje) wykonał przegląd śmigłowca i ocenił, że wszystko jest „w porządku”. Znajomy pilot właściciela, który już wcześniej latał tym śmigłowcem również dokonał przeglądu śmigłowca i razem z mechanikiem przed startem zlali odstoje paliwa. Przed lotem w dniu wypadku w zbiorniku śmigłowca pozostało około 500 litrów paliwa zatankowanego jesienią ubiegłego roku. Po zabraniu podróżnych na pokład, przed godziną 15:00 LMT śmigłowiec wystartował z lądowiska.

Ustalenia Komisji Pilot śmigłowca, który uległ wypadkowi posiada licencję Commercial Pilot Certificate, wydaną przez Federal Aviation Administration w dniu 15.02.1985 r. z uprawnieniami Rotorcraft-Helicopter, Instrument Helicopter lecz nie wystąpił do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o jej uznanie. Ponadto pilot nie przedstawił ważnych badań lotniczo-lekarskich. Pilot wykonywał lot z prawego fotela. Na lewym fotelu pilota siedział właściciel śmigłowca, na kanapie przodem do kierunku lotu siedziało dwóch nastolatków, natomiast na kanapie tylnej jedna osoba dorosła z dwójką dzieci. Według relacji pilota lot był wykonywany na wysokości 250 m nad terenem. Po około 40 minutach lotu, w rejonie miejscowości Czysta, pilot usłyszał nieregularną pracę silników, które za moment zgasły. Przeszedł do lotu autorotacyjnego i będąc na wysokości około 100 m nad terenem wybrał pole przymusowego lądowania.

Ustalenia Komisji Śmigłowiec Mi-2 nr fabr. 5210441099 z napisami SP- SFC, który uległ wypadkowi został wyprodukowany w 1989 r. i zarejestrowany w dniu 20.03.1990 r. jako SP-SGT, natomiast śmigłowiec Mi-2, który miał przydzielone znaki rozpoznawcze SP-SFC posiadał nr fabr. 526506010, został wyprodukowany w 1980 r. i zarejestrowany w dniu 25.03.1980 r. Obydwa śmigłowce zostały skreślone z Rejestru Cywilnych Statków Powietrznych ULC w dniu 11.03.2002 r. Śmigłowiec, który uległ wypadkowi nie posiadał żadnych dokumentów potwierdzających jego zdatność do lotu oraz obowiązkowego ubezpieczenia OC

Decyzja Komisji Odstąpienie od badania zdarzenia lotniczego na podstawie art. 135 ust. 6 pkt 1 i 3 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze: „ […] 1) statek powietrzny w chwili zdarzenia był używany przez osobę nieuprawnioną, […]” „ […] 3) statek powietrzny został zbudowany lub był używany niezgodnie z obowiązującymi przepisami, […]”

19 maja 2014 r. Tomaszów Bolesławiecki Śmigłowiec R-22 19 maja 2014 r. Tomaszów Bolesławiecki OGÓLNY WIDOK NA KABINĘ ŚMIGŁOWCA PO WYPADKU

WIDOK NA GŁOWICĘ I SPOSÓB ZŁAMANIA ŁOPAT WIRNIKA GŁÓWNEGO

BELKA OGONOWA Z RESZTKAMI NAPISU „G-OLRT” TABLICZKA ZNAMIONOWA Z N-REM „494” NA PRZEDNIEJ CZĘŚCI KADŁUBA

Ustalenia Komisji Przednia część kadłuba pochodzi ze śmigłowca R22 Alpha nr fabr. 494 (znaki rozp. N2241), zbudowanego w październiku 1990; 09 czerwca 1994 śmigłowiec ten został ciężko uszkodzony podczas twardego lądowania. Belka ogonowa pochodzi ze śmigłowca R22 Beta nr fabr. 1378 (znaki rozp. G-OLRT, przedtem N401R), zbudowanego w maju 1990; śmigłowiec niedawno oczekiwał w W.Brytanii na remont – jego właściciel sprzedał belkę ogonową (sam kupił nową). Łopaty śmigła ogonowego o numerach fabr. 15221J i 15225H pochodzą ze śmigłowca R22 Mariner nr fabr. 2054M, zbudowanego w 1992 i noszącego znaki rozp. G-YMBO (przedtem OY-HFR, 1993-95); śmigłowiec ten został sprzedany do Kanady 18 grudnia 2012, ostatnio w Europie był zarejestrowany na firmę Startrade GmbH, Siegen, Niemcy; te same łopaty były także użytkowane na śmigłowcu R22 Beta nr fabr 3889, zbudowanym w 2005 (znaki rozp. G-DGOD, przedtem N29H), ten śmigłowiec został sprzedany do USA 15 stycznia 2013, ostatnio w Europie był zarejestrowany na firmę Startrade GmbH, Siegen, Niemcy.

8 czerwca 2014 r. Olsztyn - Dajtki Samolot An-2T 8 czerwca 2014 r. Olsztyn - Dajtki ORIENTACYJNA MAPA - KRĄŻENIE W LOCIE NA ZRZUT SKOCZKÓW

ZAZNACZONY KIERUNEK PODEJŚCIA FOTOMAPA LOTNISKA EPOD, MIEJSCE WYPADKU, ZAZNACZONY KIERUNEK PODEJŚCIA

ZAZNACZONY KIERUNEK PODEJŚCIA FOTOMAPA NAJBLIŻSZEGO OTOCZENIA MIEJSCA WYPADKU, ZAZNACZONY KIERUNEK PODEJŚCIA

WIDOK NA MIEJSCE WYPADKU Z KIERUNKU ZBLIŻONEGO DO KIERUNKU PODEJŚCIA

DO KIERUNKU PODEJŚCIA - ZBLIŻENIE WIDOK NA MIEJSCE WYPADKU Z KIERUNKU ZBLIŻONEGO DO KIERUNKU PODEJŚCIA - ZBLIŻENIE

WIDOK NA POŁAMANE DRZEWA

WIDOK ZAWORU CZTEROPOŁOŻENIOWEGO INSTALACJI PALIWOWEJ

– MIEJSCE WYCIEKU PALIWA ROZERWANIE INSTALACJI PALIWOWEJ NA PRAWEJ BURCIE KABINY – MIEJSCE WYCIEKU PALIWA