02-12 marca 2014r. „Europejskie standardy zarządzania szkołami – model hiszpański a model polski” Projekt: „Europejskie standardy zarządzania szkołami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
- analiza wyników ankiet
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
System edukacyjny w Hiszpanii
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Kryteria wyboru projektów w ramach XI Osi Priorytetowej RPO WP Jakość edukacji i kompetencji w regionie Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Fundacja Szkolna Technicznych Zakładów Naukowych w DĄBROWIE GÓRNICZEJ.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Pedagogika, studia II stopnia
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

02-12 marca 2014r. „Europejskie standardy zarządzania szkołami – model hiszpański a model polski” Projekt: „Europejskie standardy zarządzania szkołami – model hiszpański a model polski” Projekt zrealizowała Gmina Dąbrowa Górnicza w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i priorytetu „Wysoka jakość systemu oświaty”. W projekcie uczestniczyła mgr Ewa Stawicka –dyrektor Zespołu Szkół nr 7 w Dąbrowie Górniczej

Cel projektu: -zapoznanie się z organizacją systemu oświaty w Hiszpanii, na każdym z trzech poziomów edukacyjnych. Dotyczy: -finansowania, -organizacji pracy szkoły (w tym punktowy system oceniania), -zakresu i systemu pracy dyrektora szkoły, -prowadzenia dokumentacji szkolnej, -współpracy z innymi placówkami, wyższymi uczelniami i zakładami pracy, prywatnym biznesem, itp.

Cele operacyjne: możliwość przeniesienia na rodzimy grunt nowoczesnych rozwiązań organizacji pracy szkoły, odkrycie zalet i wad systemu ECVET (Europejski system transferu osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym), poznanie zasad współpracy szkoły z uczelnią wyższą w celu tworzenia prawidłowej ścieżki rozwoju zawodowego ucznia, wymiana doświadczeń z kolegami z innych krajów, zdobycie motywacji do dalszego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji, poznanie nowoczesnego sprzętu wspomagającego proces lekcyjny i bazy techno -dydaktycznej, poprawa współpracy szkoła-organ prowadzący.

Hiszpania jest krajem wiodącym w Europie pod względem jakości kształcenia zawodowego, o interesującym podejściu do zarządzania oświatą oraz jej finansami. W wielokulturowym społeczeństwie hiszpańskim nastąpiła dynamiczna wymiana idei, wpływ kultur i zwyczajów, które zaowocowały innym spojrzeniem, nowym podejściem i rozwiązaniami pojawiających się problemów edukacyjnych.

Projekt umożliwił poznanie zasad funkcjonowania systemu edukacji w Hiszpanii oraz zasad współpracy pomiędzy organem prowadzącym a szkołami. Polska grupa projektowa przedstawiła rozwiązania, które funkcjonują w polskiej oświacie. Spotkały się one z wyraźnym zainteresowaniem gospodarzy z uwagi na ich innowacyjność i możliwość wdrożenia w szkołach hiszpańskich.

WIZYTY W SZKOŁACH Fundacji Sagrada Familia (SAFA) i na Wydziale LSI Uniwersytetu w Sevilli SAFA- Fundacja Escuelas Profesionales da la Sagrada Familia Szkoły SAFA uczą i promują głównie młodzież potrzebującą. 875 podopiecznych to uczniowie ze specjalnymi potrzebami. Są to szkoły chrześcijańskie, silnie związane z jezuitami, ale nie podlegają żadnej diecezji, instytucji czy kongregacji religijnej. Nie mają żadnych specjalnych wymagań co do płci, rasy, przekonań religijnych czy statusu społecznego marca

SAFA- Fundacja Escuelas Profesionales da la Sagrada Familia/ Fundacja Szkół Zawodowych Świętej Rodziny Fundacja Szkół Zawodowych Świętej Rodziny kontynuuje styl nauczania „ojca i nauczyciela” młodzieży Jana Bosko, który uważał, że edukować to pomagać rozwijać wszystko to, co pozytywne we wnętrzu każdej osoby.

SAFA- Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Katolickie Centrum Edukacji- prywatny ośrodek należący do Fundacji Szkół Zawodowych Świętej Rodziny SAFA położony w centrum Sewili - ma wszystkie szczeble edukacji (oprócz wyższego uniwersyteckiego) : od przedszkola do Senior Cycle Training, (wyższy szczebel szkolenia zawodowego).

SAFA- Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Poziomy: Przedszkole Szkoła podstawowa Klasa integracyjna Gimnazjum/ szkoła średnia Liceum/ matura Kurs szkoleniowy stopień średni Kurs szkoleniowy stopień wyższy Kursy zawodowe dla pracujących

SAFA- Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Katolickie Centrum Edukacji to szczególne miejsce, gdzie wiele osób spędza wiele lat swojego życia. Tradycją jest ciągłe szkolenie kadry nauczycielskiej.

Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Powitanie Prezentacja danych o instytucji, przedstawienie ramowych projektów, strategii i planów

Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Prezentowanie projektów instytucji: Projekt Agora, Innowacyjne projekty pedagogiczne, Biuro Zatrudnienia Projekt Korepetycje Szkolenia - projekt Erasmus Warsztaty: Wprowadzenie do hiszpańskiego systemu edukacji. Porównanie polskiego i hiszpańskiego systemu edukacji. Hiszpańska reforma systemu edukacji: projekty pilotażowe. Tematyka:

Warsztaty: Zbieranie informacji i zdjęć do raportu. Dyskusja o możliwych formach współpracy. Analiza programu Erasmus. Nuestra Señora de los Reyes 3-4 marca 2014 Szkolnictwo średnie i zawodowe: prezentacja szkół i systemu edukacji, zaangażowanie rodzin ze Stowarzyszenia Matek i Ojców oraz Rady Studentów, uczniowie biorący udział w konkursach / turniejach

Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014 Przedszkole Szkoła podstawowa Gimnazjum/ szkoła średnia Liceum Szkoła zawodowa- stopień średni Szkoła zawodowa- stopień wyższy Zasadnicza szkoła zawodowa Nauczanie specjalne Oferta: Prywatny ośrodek szkolny należący do SAFA w Écija- „mieście słońca”- „patelni Andaluzji”

Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014 W ramach Tygodnia Tożsamości co rok rodzice organizują zajęcia dodatkowe dla uczniów (warsztaty) przy wsparciu i pomocy nauczycieli. Pod okiem rodzica-opiekuna uczniowie w grupach uczestniczą w zajęciach praktycznych. Mają zapewnioną rozrywkę i uczą się zasad pracy zespołowej. Przykłady warsztatów: -robótek ręcznych, -kucharskie, -narratorskie, -gier planszowych i zabaw, -malowania na murach

Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014 W szkole działa Antena Lapiz – rozgłośnia Ołówek, w której 5-letni uczniowie przedszkola emitują program radiowy. Pieniądze otrzymywane z tytułu produkcji przekazywane są dzieciom z biedniejszych rodzin na zabawki, żywność, odzież. Kształcenie online odbywa się na platformie Moodle. Każdy ma dostęp do jednostek dydaktycznych.

zasady szkolenia zawodowego w instytucji i on-line, relacje z firmami, edukacja w przedsiębiorstwach Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014 Tematyka:

Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014 Zwiedzanie szkoły

Szkoła SAFA w Écija 5 marca 2014

SAFA „Blanca Paloma” 6 marca 2014 Szkoła działa od 1962r. na obrzeżach miasta w trudnym środowisku społecznym. Charakterystyczne dla szkoły są zajęcia pozalekcyjne- popołudniowe warsztaty dla małych grup uczniów, wspierane przez rodziców i absolwentów szkoły. Szkołę wyróżnia prężnie działające Stowarzyszenie Rodziców i kadra nauczycielska oraz program głębokiego szacunku dla osobowości każdego z podopiecznych.

SAFA „Blanca Paloma” 6 marca 2014 Oferta edukacyjna: -Edukacja przedszkolna -Edukacja podstawowa -Edukacja średnia -Edukacja zawodowa dla osób pracujących

SAFA „Blanca Paloma” 6 marca 2014 specjalne klasy wsparcia; edukacja wyrównawcza praca socjalna ośrodka w ubogim regionie, Tematyka:

SAFA „Blanca Paloma” 6 marca 2014 działania pracowników socjalnych, walka z wagarami Tematyka:

SAFA „Montellano” 7 marca 2014 Centrum znajduje się w miejscowości Montellano, w południowej części prowincji Sevilli, graniczącej z prowincją Kadyks.

SAFA „Montellano” 7 marca 2014 Montellano mieści: przedszkole, szkołę podstawową szkołę średnią (gimnazjum) NAUCZANIE OBOWIĄZKOWE: -Przedszkole 3-6 lat -Szkoła podstawowa klasy 1-6 -Szkoła średnia klasy 1-4 -Klasy z innym programem nauczania PLANY I PROJEKTY: Edukacja wyrównawcza Szkoła przestrzenią pokoju KURSY ZAWODOWE - Współpraca z Wydz. Zatrudnienia UP- kształcenie zawodowe

SAFA „Montellano” 7 marca 2014 Tematyka: Rzeczywistość w wiejskim centrum Współpraca z rodzinami Zajęcia dla pracowników sezonowych Usługi uzupełniające i zajęcia pozalekcyjne

SAFA „Montellano” 7 marca 2014 Spotkanie z burmistrzem Udogodnienia w centrum

SAFA „Montellano” 7 marca 2014

Nuestra Señora de los Reyes 10 marca 2014 Wykłady, dyskusje Zarządzanie oraz technologia ICT jako narzędzie zarządzania System zarządzania jakością i ochrony środowiska

Nuestra Señora de los Reyes 10 marca 2014 Edukacja w Centrum SAFA

Nuestra Señora de los Reyes 10 marca 2014 Edukacja w Centrum SAFA

Nuestra Señora de los Reyes 10 marca 2014 Porównanie edukacji w szkołach dąbrowskich i SAFA

UNIWERSYTET W SEVILLI Wydział LSI (Języka i Systemów Informatycznych) 11 marca 2014 Wydział LSI – Języka i Systemów Informatycznych powstał w 1963r. Znajduje się w budynku Wyższej Szkoły Technicznej Inżynierii Informatycznej Uniwersytetu w Sevilli. Działalność pedagogiczna skoncentrowana jest na inżynierii informatycznej, a działalność badawcza na: inżynierii oprogramowania, automatycznym pozyskiwaniu wiedzy, przetwarzaniu języka naturalnego i systemach rozproszonych.

UNIWERSYTET W SEVILLI Wydział LSI (Języka i Systemów Informatycznych) 11 marca 2014 W ofercie LSI: -studia I i II stopnia, -studia magisterskie, -studia podyplomowe, -studia doktoranckie, - kursy Nauczanie w I i II cyklu obejmuje: -15 kursów podstawowych, -37 przedmiotów obowiązkowych, -8 przedmiotów opcjonalnych, -30 przedmiotów do wyboru

UNIWERSYTET W SEVILLI Wydział LSI (Języka i Systemów Informatycznych) 11 marca 2014 Tematyka: Informacje o studiach Innowacje i strategie technologiczne Współpraca uniwersytetu ze szkołami zawodowymi

UNIWERSYTET W SEVILLI Wydział LSI (Języka i Systemów Informatycznych) 11 marca 2014 Prezentacja obiektów

Zakończenie wizyty, powrót do kraju.