Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Agile w praktyce, czyli jak to robimy naprawdę
Advertisements

Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
Opis metodyki i procesu produkcji oprogramowania
Istota i przesłanki badań marketingowych
Metodyki prowadzenia projektów - SCRUM
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
Zarządzanie projektami partnerskimi
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
ZASADY AUDITOWANIA PLANOWANIE AUDITU
Damian Urbańczyk PHP Obsługa sesji.
Anna Paszkowska-Rogacz
Jarosław Kuchta Jakość Systemów Informatycznych
Diagram czynności (Activity Diagrams)
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
co daje, kiedy jest potrzebne i jak je zaimplementować mimo oporów?
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Zarządzanie projektami
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Zarządzanie jakością projektu
Szkolenia, Coaching, PR.
Magdalena kurzyńska Sławomir Kwasiborski
Scrum – metodyka zwinna inspirowana rugby
Szeregowanie sieciowe
Metodyki zarządzania projektami
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Odyseja umysłu w Gimnazjum nr 3 w roku szkolnym 2010/2011 Prowadząca (Trener) Dorota Michałowska.
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
Planowanie przepływów materiałów
Zarządzanie Projektami
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Metodyka zarządzania projektami w nurcie Agile
Dzień z życia Product Ownera w Tablica.pl
MS Project w kierowaniu projektem
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Zarządzanie projektami EFS Projekty, które przeszły wszystkie trzy etapy wyboru przedstawiane są komisji regionalnej do akceptacji Po otrzymaniu akceptacji.
Agile Manifesto Manifest Zwinnego Wytwarzania Oprogramowania
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
Artur Milewski SCRUM.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Wstęp do systemów informatycznych Scrum – praca w małych zespołach.
Organizacja zespołu projektowego
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Planowanie działań: Harmonogram aktywności logicznej
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM WWW: Jacek Matulewski Instytut Fizyki, UMK.
Organizacja zespołu w różnych metodykach zarządzania projektami
Informatyzacja sektora ochrony zdrowia
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Gildia Testowa Sposób na koordynację testów w „dużym scrumie”
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Scrum z perspektywy testera
Prezentacja biznesplanu
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
INKUBATOR INNOWACYJNOŚCI + „Tytuł pracy przedwdrożeniowej”
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
Inżynieria oprogramowania Metodologia SCRUM
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Agile PM Metodyki zwinne zarządzania projektami
Prezentacja biznesplanu
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Zapis prezentacji:

Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji SCRUM Metodyki wytwarzania i utrzymywania aplikacji

Czym jest Scrum? Scrum jest to metoda, przy użyciu której ludzie mogą z powodzeniem rozwiązywać założone problemy adaptacyjne, w sposób produktywny i kreatywny wytwarzać produkty o najwyższej możliwej wartości.

Scrum jest: Lekki, Łatwy do zrozumienia, Bardzo trudny do opanowania.

Teoria Scruma Scrum został osadzony w teorii empirycznej kontroli procesu. Scrum wykorzystuje podejście iteracyjne i przyrostowe w celu osiągnięcia lepszej przewidywalności i kontroli ryzyka.

III Filary realizacji praktycznej kontroli procesu Przejrzystość Inspekcja Adaptacja

Kiedy warto przeprowadzać inspekcje? Planowanie Sprintu Codzienny Scrum Przegląd Sprintu Retrospektywa Sprintu

Zespoły Scrumowe Właściciel Projektu Zespół Deweloperski Scrum Master

Właściciel Projektu Właściciel Projektu to pojedyncza osoba, nie komitet. Właściciel Projektu może reprezentować interesy grupy osób, lecz osoby chcące zmienić priorytet elementu Rejestru Produktu muszą przekonać do tego Właściciela.

Zespół Deweloperski Zespół Deweloperski złożony jest z profesjonalistów, których zadaniem jest dostarczenie, na zakończenie każdego Sprintu, gotowego do wydania Przyrostu produktu. Tylko członkowie Zespołu Deweloperskiego są zaangażowani w wytwarzanie Przyrostu.

Scrum Master Scrum Master jest odpowiedzialny za to , by Scrum był rozumiany i stosowany. Scrum Master pomaga także osobom spoza Zespołu Scrumowego zrozumieć, które z ich interakcji z Zespołem są pomocne, a które nie.

Zdarzenia w Scrumie Sprint Planowanie Sprintu Codzienny Scrum Przegląd Sprintu Retrospektywa Sprintu

Sprint Serce Scruma – ograniczenie czasowe trwające jeden miesiąc lub krócej, podczas którego wytwarzany jest Przyrost używalnej i potencjalnie gotowej do wydania funkcjonalności. Nowy Sprint rozpoczyna się od podsumowania poprzedniego.

Planowanie Sprintu Praca wykonywana w trakcie Sprintu jest planowana podczas Planowania Sprintu. Plan ten powstaje w wyniku współpracy całego zespołu. Planowanie Sprintu dla miesięcznego Sprintu ogranicza się do 8 godzin.

Części Planowania Sprintu Jaka praca, prowadząca do ukończenia Przyrostu zostanie wykonana? Co zostanie dostarczone w Przyroście będącym rezultatem najbliższego Sprintu?

Codzienny Scrum Codzienny Scrum jest spotkaniem dla Zespołu Deweloperskiego, ograniczonym czasowo do 15 minut podczas którego zadania są synchronizowane i powstaje plan działania na najbliższe 24h.

Części Codziennego Scruma Co zostało wykonane od ostatniego spotkania? Co zostanie wykonane przed kolejnym spotkaniem? Jakie przeszkody stoją na drodze?

Przegląd Sprintu Przegląd Sprintu to spotkanie organizowane na zakończenie Sprintu w celu przeprowadzenia inspekcji Przyrostu.

Przegląd Sprintu obejmuje: Właściciel Produktu określa, które funkcjonalności zostały Ukończone a które nie. Zespół Deweloperski omawia napotkane problemy i sposób ich rozwiązania Właściciel Produktu omawia Rejestr Produktu w aktualnej jego postaci. Przewiduje termin zakończenia prac biorąc pod uwagę dotychczasowe postępy i tempo pracy. Cała grupa omawia wspólnie kolejne kroki.

Retrospektywa Sprintu Retrospektywa Sprintu jest okazją dla zespołu do przeprowadzenia inspekcji swoich działań i opracowania planu usprawnień, który zostanie wcielony w życie w najbliższym Sprincie.

Pytania na kolokwium Z jakich jednostek składa się Zespół Scrumowy? Wymień 5 podstawowych zdarzeń w Scrumie Podczas jakich zdarzeń warto przeprowadzać inspekcje?

Dziękuję za uwagę 