Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską OCENA Z ZACHOWANIA 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Advertisements

Klasa 4c Klasa 4c.
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Chłopcy: 13 Dziewczynki : 8 Wychowawca : mgr Łukasz Naczke
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
Podsumowanie I Półrocza roku SZKOLNEGO 2011/ Gimnazjum -
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wzory ułatwiające obliczenia
Wyniki nauczania w ZSZ Nr 1 im. Wł. Korżyka w Rykach
W roku szkolnym 2009/2010 do naszej szkoły uczęszczało 645 uczniów w 25 oddziałach 4 odziały ZSZ137 uczniów 8 oddziałów TI211 uczniów 13 oddziałów TM297.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Zmiany w statucie Gimnazjum
PUNKTOWY SYSTEM. Istota tego systemu polega, na tym ze każdy uczeń otrzymuje na wstępie 200 punktów, które może odpowiednio powiększyć lub utracić. Jasno.
KLASA VC PODSUMOWANIE II PÓŁROCZA
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Zebranie z rodzicami gimnazjalistów Brody, r.
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Wewnątrzszkolny system oceniania
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
NOWY SPOSÓB WYSTAWIANIA OCENY Z ZACHOWANIA
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Wyniki klasyfikacji śródrocznej 2010/2011
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
PODSUMOWANIE I SEMESTRU ROKU SZKOLNEGO 2013/2014
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Nabór do gimnazjów Miasta Poznania w roku szkolnym 2011/12.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. ZŁOTA KSIĘGA.
REKRUTACJA DO GIMNAZJÓW
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Wewnątrzszkolny system oceniania
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
TERMINARZ REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2013/ 2014.
Projekt opracowany przez
Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Punkty dodatnie uczeń otrzymuje w szczególności za: Lp. Zachowania pozytywne Punkty + Częstotliwość.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Technologia informacyjna
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Projekt opracowany przez Lucynę Łuczak we współpracy z: Małgorzatą Zych Elżbietą Wawrzyniak Joanną Stachowiak Bogumiłą Gudzowską OCENA Z ZACHOWANIA 2014/2015 I semestr

Przyjmuje się następującą skalę ocen z zachowania: wzorowe bardzo dobre dobre poprawne nieodpowiednie naganne

Składowymi oceny z zachowania są następujące elementy: Frekwencja 30% Ocena nauczycieli (wszystkich) 20% Ocena wychowawcy 20% Reprezentowanie szkoły w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych10% Udział w apelach, akcjach, promocji szkoły 10% Ocena klasy 5% Samoocena ucznia 5% Za frekwencję przyznawane są oceny od 1 do 6. Uczeń ocenia się sam w skali 1 do 6. Wychowawca również ocenia ucznia w skali od 1 do 6. Tam, gdzie ocenę wystawia kilka osób, brana jest pod uwagę średnia arytmetyczna przyznanych stopni (skala 1 do 6).

Do oceny frekwencji posługujemy się następującym kryterium: 6 100% frekwencja lub wszystkie nieobecności usprawiedliwione w semestrze 5 do 2 godzin nieusprawiedliwionych 4 od 3 do 8 godzin nieusprawiedliwionych 3 od 9 do 15 godzin nieusprawiedliwionych 2 od16 do 30 godzin nieusprawiedliwionych 1 od 31 godzin nieusprawiedliwionych Uzyskana ocena może być obniżona z powodu spóźnień, i tak: 1 lub 2 spóźnienia nie powodują obniżenia oceny od 3 do 10 spóźnień – ocena o 1 stopień niższa więcej niż 11 spóźnień – ocena o 2 stopnie niższa

Nauczyciele szkoły oceniają każdego ucznia w skali od 1 do 6. Oceny wpisują na arkuszu przygotowanym dla każdej klasy. Uwzględniają w swej ocenie: Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Aktywność pozalekcyjna Wywiązywanie się ze zobowiązań Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Pomoc w organizacji imprez szkolnych Praca na rzecz szkoły Pełnienie funkcji w szkole Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Stosunek do innych osób Nieuleganie uzależnieniom Zachowanie poza szkołą Przestrzeganie regulaminu szkolnego

Opiekunowie projektów uwzględniają w swojej ocenie przygotowanie projektu oraz prezentację. W zależności od łącznej ilości punktów zdobytych przez ucznia wystawiają mu ocenę: 0 – 6 pkt. ocena 1 7 – 10 pkt. ocena 2 11 – 13 pkt.ocena 3 14 – 17 pkt. ocena pkt.ocena 5 20 pkt.ocena 6 Ocena za projekt występuje w semestrze, w którym projekt jest realizowany. Uczniowie klas trzecich zwolnieni z realizacji projektu otrzymują ocenę taką samą jak w klasie drugiej.

Fragment przykładowego arkusza z ocenami nauczycieli L. p Imię i nazwisko Ucznia Bogumiła Gudzowska Małgorzata Zych Joanna Stachowiak Marzena Rudzińska Małgorzata Sabik Wojciech Juncewicz Elżbieta Wawrzyniak Angelika Szczepańska Emilia Potaszyńska Lucyna Łuczak Leszek Potas Piotr Karalus Katarzyna Piotrowska Irena Pawlak Beata Krzywiecka Edward Hryniewicz Dariusz Silczak Tomasz Wawrzyniak Elżbieta Michalska Bogusława Dochniak Mirosław Zych Joanna Tymofiejew Beata Kwaśniewska Projekt Średnia ocen , , , , , , , , , , , , , ,71

Wychowawca klasy w swej ocenie uwzględnia: Pracę na rzecz klasy Pełnienie funkcji w klasie Udział w zajęciach szkolnych i pozaszkolnych Zachowanie na lekcji, przerwie, w świetlicy Aktywność pozalekcyjną Wywiązywanie się ze zobowiązań Udział i osiągnięcia w konkursach i zawodach Pomoc w organizacji imprez szkolnych Stosunek do cudzej własności i mienia szkolnego Stosunek do innych osób Nieuleganie uzależnieniom Przestrzeganie regulaminu szkolnego Pomoc kolegom Przestrzeganie prawa Zachowanie poza szkołą

Wychowawca na podstawie informacji uzyskanych od nauczycieli ocenia też udział ucznia w konkursach i zawodach na szczeblu wyższym niż szkolny. Za każdy udział uczeń otrzymuje 1 punkt, następnie na podstawie uzyskanej w semestrze sumy punktów wychowawca przyznaje uczniowi ocenę: 0 pkt – 1 1 pkt – 2 2 pkt – pkt – pkt – 5 7 i więcej - 6

L.p Imię i nazwisko Ucznia Konkursy przedmiotowe Konkursy artystyczne Zawody sportowe Suma punktów Ocena Fragment przykładowego arkusza z ocenami za udział w konkursach i zawodach

Wychowawca odpowiada też za ocenę pracy ucznia na rzecz promocji szkoły, udział w ogólnopolskich akcjach, pomoc w przygotowaniu szkolnych imprez itp. Za każdy udział uczeń otrzymuje 1 pkt. Na podstawie sumy zgromadzonych punktów otrzymuje ocenę: 0 pkt – 1 1 pkt – 2 2 pkt – pkt – pkt – 5 7 i więcej - 6

L.p Imię i nazwisko ucznia Występy na akademiach itp. Udział w akcjach ogólnop olskich (Góra grosza itp.) Ciasto na Dni Jasienia Pomoc przy organizacji imprez szkolnych (ustawianie krzeseł, przygotowanie sali itp. Suma punktów Ocena Fragment przykładowego arkusza z ocenami za udział w akcjach, promocji szkoły, pomoc w organizacji imprez itp.

Ocena klasy i samoocena powinna mieć miejsce po dyskusji przeprowadzonej w klasie. Może ta ocena być przeprowadzona tak, jak ocena nauczycieli. Można wydrukować listę klasy w tylu egzemplarzach, ilu jest uczniów. Każdy uczeń ocenia swoje koleżanki i kolegów oraz siebie, nie wiedząc, jaką ocenę wystawili mu pozostali. Wychowawca oblicza średnią każdego ucznia. Może w tym celu posłużyć się przygotowanym arkuszem.

Ucze ń, który bez uzasadnionych przyczyn (np. długotrwała choroba) nie przyst ą pił do realizacji projektu, nie mo ż e otrzyma ć zachowania wzorowego, bardzo dobrego i dobrego na ś wiadectwie uko ń czenia gimnazjum. W przypadku udowodnienia uczniowi : - kradzie ż y - picia alkoholu - stosowania oraz rozprowadzania ś rodków odurzaj ą cych - pobicia - lub innego czynu nosz ą cego znamiona przest ę pstwa ucze ń otrzymuje ocen ę nagann ą bez wzgl ę du na wy ż ej wymienione kryteria.

Ocenę z zachowania wystawiamy na podstawie średnie ważonej wyliczonej w arkuszu: wzorowe powyżej 5,5 bardzo dobre 4,61 ÷ 5,5 dobre 3,71 ÷ 4,6 poprawne 2,81 ÷ 3,7 nieodpowiednie 1,9 ÷ 2,8 naganne poniżej 1,9

Fragment przykładowego arkusza z ocenami we wszystkich kategoriach L.p. Nazwisko i imię ucznia Frekwencja 30% Wychowawc a 20% Nauczyciele 20% Klasa 5% Samoocena 5% Konkursy i zawody 10% Promocja szkoły, akcje 10% Średnia ważona Ocena 1 434,584,556454,14dobre 2 334,464,643143,27poprawne 3 233,834,17 132,58nieodpowienie 4 644,314,734134,30dobre 5 454,924,914144,13dobre 6 334,584,096353,72dobre 7 634,154,25 133,84dobre 8 323,833,826143,06poprawne 9 334,004,455143,27poprawne ,934,825124,58dobre ,624,735534,81bardzo dobre ,084,094253,42poprawne ,364,644143,60poprawne ,715,826665,93wzorowe

Dziękuję za uwagę.