"TWÓRCZY PRZEDSZKOLAK" Punkt Przedszkolny w Górnie Grupa przedszkolaków z Punktu Przedszkolnego w Górnie liczy 25 dzieci (17 dziewczynek i 8 chłopców),

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ Z REALIZACJI PROGRAMU MAŁOPOLSKIEGO ROKU PRZEDSZKOLAKA W GMINIE CZORSZTYN w roku szkolnym 2008/2009 Delegatura KO w Nowym Targu.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Niepubliczne Przedszkole
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Szkoła Podstawowa nr 261 im. Stanisława Kostki Potockiego w Warszawie
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
PREZENTACJA ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH Szkoła Podstawowa Nr 187 im. A
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Oddział Przedszkolny w Bachowicach
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Junior Academy Przedszkole Językowe
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
Przedszkole Samorządowe nr 4 „Krasnal Hałabała”. Oferujemy: Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do 16.30; Opiekę nad dziećmi w godzinach od 6.30 do.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 13 W RADOMIU ul. Garbarska 59/ Radom
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
METODY i FORMY pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
ul. Grzybowska Warszawa
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

  "TWÓRCZY PRZEDSZKOLAK" Punkt Przedszkolny w Górnie Grupa przedszkolaków z Punktu Przedszkolnego w Górnie liczy 25 dzieci (17 dziewczynek i 8 chłopców), w tym 10 dzieci 3-letnich i 15 dzieci 4- letnich. Liczebność grupy jak do tej pory nie uległa zmianie. Zajęcia są prowadzone od godziny 08.00 do 13.00. Wychowawca: Emilia Zielińska Asystent nauczyciela: Agata Stępień

Opieka i zajęcia dydaktyczno-wychowawcze Opieka i zajęcia dydaktyczno-wychowawcze. Opieka Rodzice (opiekunowie prawni): przyprowadzają do przedszkola dziecko o określonej godzinie, pozostawiają je pod opieką nauczyciela i asystenta nauczyciela oraz odbierają w ustalonym czasie. Nauczyciel i asystent nauczyciela: mają świadomość swojej odpowiedzialności za życie i zdrowie powierzonych opiece dzieci. Troska o pełne bezpieczeństwo wychowanków jest priorytetem wszelkich działań, są także obecni przy rozchodzeniu się dzieci do czasu, gdy wszystkie dzieci zostaną odebrane przez rodziców, prawnych opiekunów lub osób do tego upoważnionych.

Pracownicy obsługi: ponoszą współodpowiedzialność za bezpieczny pobyt dziecka w przedszkolu, zwracają uwagę na bezkonfliktową i bezpieczną zabawę dzieci oraz ich zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek i sprzętu w sali. Podczas zabaw dowolnych w sali, nauczyciel (oraz personel pomocniczy) zwraca uwagę na bezkonfliktową i bezpieczną zabawę dzieci, ich zgodne korzystanie ze wspólnych zabawek. Nauczyciel obserwuje dzieci podczas zabaw, kieruje zabawą w nieznacznym stopniu lub ją inspiruje, ewentualnie ingeruje w konflikty między dziećmi, jeśli te nie są w stanie same ich rozwiązać. Przy przemieszczaniu się grupy dzieci ustawiają się i łapią za maskotkę - węża.

Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne. Praca wychowawczo-dydaktyczna obejmowała realizację treści zawartych w programie: Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, MAC Edukacja, autorstwa: Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej. Treści programowe (październik): 1. Aktywność społeczna (To ja, Nasze rodziny). 2. Aktywność artystyczna (Nasz kontakt z techniką). 3. aktywność poznawcza (Poznajemy przyrodę). Treści programowe (listopad): 1. Aktywność poznawcza (Poznajemy przyrodę). 2. Aktywność ruchowa i zdrowotna (Dbamy o nasze zdrowie, Nasz kontakt z techniką).

Treści programowe (grudzień) 1. Aktywność społeczna (Nasza grupa). 2 Treści programowe (grudzień) 1. Aktywność społeczna (Nasza grupa). 2. Aktywność poznawcza (Poznajemy przyrodę). 3. Aktywność społeczna (Nasze rodziny). Treści programowe (styczeń) 1. Aktywność poznawcza (Poznajemy przyrodę). 2. Aktywność ruchowa i zdrowotna (Dbamy o nasze zdrowie. Nasze bezpieczeństwo na co dzień). 3. Aktywność społeczna (Nasze rodziny).

W ramach zajęć były wykorzystywane m. in W ramach zajęć były wykorzystywane m.in.: - zabawy integracyjne, które ułatwiają akceptację i rozumienie siebie, jak i innych, - zabawy muzyczno-ruchowe, opowieści ruchowe, zabawy pozwalające poznać swoje ciało, - zabawy słowne, opowiadania, bajki, wiersze, historyjki obrazkowe, - zestawy ćwiczeń porannych w tym: (zabawy orientacyjno-porządkowe, ćw. dużych grup mięśniowych, ćw. wyprostne, ćw. uspokajające, podskoki, bieg, marsz). - zabawy ruchowe twórcze, - zestawy zabaw ruchowych nr I metodą R. Labana, nr II z wykorzystaniem dramy według Szadkowskiej, nr III według K. Wlaźnik, nr IV z przyborami- laskami, nr V i nr VI - elementy metody Weroniki Sherborne (zestaw zabaw

ruchowych nr VII), - ćwiczenia ortofoniczne, - zabawy dydaktyczne, - zabawy na boisku i placu zabaw oraz spacery na świeżym powietrzu, - praca w książce, w kartach pracy rozwijających percepcję wzrokową i słuchową, w kartach pracy rozwijających mowę i aktywność twórczą oraz w ćwiczeniach plastycznych (pakiet "Przedszkole czterolatka”). - omówienie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa w przedszkolu i na jego terenie, na drodze, podczas wycieczki i spacerów, a także pobytu na placu zabaw.

System motywacyjny: - obrazki medale, uśmiechnięte żółte buźki lub smutne czerwone buźki, - pochwały na forum grupy, - kolorowe pieczątki za prace w książeczkach, pracach plastycznych, - "poczekalnia" (odpoczynek na ławeczce), - kącik przemyśleń (stanie w kącie adekwatnie do wieku 3 lub 4 minuty), - rozmowa z dzieckiem i jego rodzicami.

Działania zrealizowane: 1). 22. 10. 2013 r Działania zrealizowane: 1). 22.10.2013 r. odbyła się uroczysta inauguracja roku dla dzieci i rodziców z udziałem wszystkich osób związanych z projektem "Twórczy przedszkolak" (m. in. władze gminy, dyrekcja szkoły, przedstawiciele województwa, koordynator projektu, psycholog, przedstawiciele lokalnej służby zdrowia, ksiądz proboszcz parafii w Górnie, nauczyciele). 2). 18.11.2013 r. wizyta dzieci u pielęgniarki szkolnej (zwiedzanie gabinetu zabiegowego, rozmowa połączona z pokazem sprzętu medycznego, wskazówki odnośnie zdrowego trybu życia, rady na przeziębienie i zdrowy marchewkowy poczęstunek).

3). 19.11.2013 r. - odbyła się wycieczka do kieleckiego "Teatru Lalki i Aktora Kubuś" na przedstawienie pt. "Nieznośne słoniątko". 4). 25. 11. 2013 r. - "Dzień Pluszowego Misia" ( zabawy z maskotkami, rozmowy na temat ulubionych bajkowych misiów i pluszaków dzieci, rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na szacunku i akceptacji). 5). 06. 12. 2013 r. – zorganizowano „Spotkanie ze Świętym Mikołajem” z udziałem rodziców, dziadków i bliskich dzieci. 6). 19. 12. 2013r. - zorganizowano „Spotkanie świąteczne pt. „Jasełkowe przedstawienie” z udziałem rodziców i bliskich dzieci.

7). 20. 12. 2013 r. – „Sałatka owocowa” – przygotowanie przez dzieci wspólnej owocowej sałatki, składającej się z: mandarynek, winogronu i bananów. 8). 08.01.2014 r. – Wizyta w bibliotece szkolnej. 9). 10.01.2014 r. – Sąsiedzka wizyta w aptece. 10). 21.01.2014 r. – Dzień Babci i Dziadka.

Działania zaplanowane w projekcie w drugim półroczu to: 1 Działania zaplanowane w projekcie w drugim półroczu to: 1. Konkurs tańca IV/V 2. Wyjazd do teatru Kubuś – V 3. Spotkanie okolicznościowe z okazji Dnia Matki i Ojca - V 4. Wycieczka do Bałtowa VII

Nowe zabawki i sprzęty w Punkcie Przedszkolnym w Górnie Nowe zabawki i sprzęty w Punkcie Przedszkolnym w Górnie. Dzieci 3 i 4-letnie z Górna dostały nowe zabawki. Wśród nich znalazły się m. in. pomoce do zajęć wychowawczo-dydaktycznych: zestawy klocków, zwierzątka- przewlekanki, kostki manipulacyjne, magnesy, magnetyczne labirynty, buciki do manipulacji, waga do zabawy, guziki matematyczne, logiczne nakładanki- kształty i wielkości, tabliczki do ćwiczeń oburącz ze ślimakiem, jabłkiem, labiryntem, układanki zwierzęta i lokomotywa, geometryczne kształty z tworzywa, karty zadań, przybijanki, nakładanki obrazkowe, skrzynia budowniczego, tunel stonoga, duży zestaw obiadowy, zestaw do herbaty i akcesoria kuchenne, wózek spacerowy z podnóżkiem, wózek gondola, lalki, samochody, torba małego muzyka, piłka.

Dzieci otrzymały również zabawki do zajęć wsparcia psychologicznego i logopedycznego. Pomoce do zajęć wsparcia logopedycznego to m.in.: wiatraczki, balony, bańki, lustro logopedyczne, pomoce do ćwiczenia kinestezji artykulacyjnej, do czytania pseudowyrazów dla dzieci z dysleksją, materiały językowe z głoską r po spółgłoskach, lalki (chłopiec i dziewczynka), rymowanki i naśladowanki, zabawy usprawniające buzię i język, rękawiczki bezpudrowe, program logopedyczny eduSensus, walizkę logopedyczną.

Natomiast pomoce do zajęć wsparcia psychologicznego to m. in Natomiast pomoce do zajęć wsparcia psychologicznego to m.in.: zestaw kontrolny PUS, zestawy "Balbina z Lublina", "Gutek i Balbina", Łatwe zagadki dla Jacka i Agatki", "Idę do szkoły", "Skoncentruj się", "Zgaduj zgadula", gra - rybki, pacynki "Poznajemy emocje", test wzroku, małe drewniane korale, mozaika Zuzi, "Co czujesz?", zestawy "Logico Primo'.

Nie zapomniano również o pomocach do zajęć "Spotkań ze sztuką" i "Angielskiego na wesoło". Pomoce do zajęć ze sztuki to: sztalugi artystyczne, suszarki metalowe i tablice moderacyjne, oprócz tego dzieci dostały m. in.: przybory do pisania i malowania (bloki białe, kolorowe, bibułę, teczki, duże arkusze papieru kolorowego, zestawy flamastrów, kredek, ołówki, farby plakatowe, akwarelowe, pastele, kubeczki do wody, klej, nożyczki zwykłe i do wycinania wzorków, kolorowe kartki i gotowe kształty do origami). Pomoce do zajęć z języka angielskiego to: zestawy "Happy Hearts" z oprogramowaniem, książeczki: "Ludzie, którzy nam pomagają", "Mądre dziecko- mój pierwszy angielski" oraz płyty CD z piosenkami "Angielski dla dzieci".

Dodatkowo dzieci otrzymały sprzęt multimedialny i audiowizualny m. in Dodatkowo dzieci otrzymały sprzęt multimedialny i audiowizualny m.in.: telewizor, laptop, dwie drukarki, sprzęty, które będą wykorzystywane na zajęciach umuzykalniających: dzwonki dla każdego dziecka, gitarę, keyboard oraz mikrofony. Nowe zabawki sprawiły dzieciom ogromną radość. Maluchy dając upust swojej wyobraźni do zabawy wykorzystały również pudełka po ich zawartości. Wszystkie przedszkolaki są bardzo szczęśliwe i bardzo chętnie się bawią.  

Współpraca z rodzicami: Rodzice są na bieżąco informowani o słabych i mocnych stronach ich dzieci, postępach, problemach i sprawach związanych z życiem przedszkola. Każde dziecko posiada również zeszyt do korespondencji w którym nauczyciel przekazuje rodzicom wiadomości i uwagi. Rodzice mogą również liczyć na konsultacje z nauczycielem bądź asystentem nauczyciela zawsze przed zajęciami lub tuż po ich zakończeniu.

Dziękuję za uwagę! Emilia Zielińska