MERYTORYCZNY ASPEKT PRACY SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Aktywna edukacja.
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
ABC e-learningu.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Sieci współpracy i samokształcenia
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Platforma e-learningowa
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
SIECI WSPÓŁPRACY content/uploads/2013/12/post_dzieci_sieci_20-580x578.jpg.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Sieć współpracy i samokształcenia Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły dr Danuta Elsner.
Człowiek- najlepsza inwestycja Tytuł projektu: Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim Nr projektu: UDA-POKL /12-00.
TŁO 3 „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Rola sieci współpracy i samokształcenia w nowym systemie doskonalenia nauczycieli Ciechanów, 28 listopada 2014r. mgr inż. Piotr Praczukowski.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Gdyńska Sieć Doradców Zawodowych – recepta na tworzenie Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego Dorota Derheld, pedagog, psycholog, doradca zawodowy,
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
SIEĆ DYREKTORSKA maj-grudzień 2017 r.
Zapis prezentacji:

MERYTORYCZNY ASPEKT PRACY SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA

SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą Co to jest sieć? SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą

Co to jest sieć wg dr Danuty Elsner Sieć to typ struktury organizacyjnej, w której: • brak hierarchii, • brak kierownika, • brak podporządkowania, • dominują więzi informacyjne i więzi współpracy, • ustalenia dotyczące obowiązków są tymczasowe, • specjalizacja wynika z zainteresowań i fachowości, • stopień sformalizowania procedur działania jest minimalny  

Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.

Co to jest sieć? To również przestrzeń, w której uczestnicy mogą skorzystać ze wsparcia merytorycznego i metodycznego oraz otrzymać dostosowaną do swoich potrzeb wiedzę.

Cele pracy sieci współpracy i samokształcenia

Wymiana doświadczeń między uczestnikami. Nawiązanie kontaktów współpracy pomiędzy szkołami. Tworzenie nowych rozwiązań na potrzeby szkół uczestniczących w projekcie. Poszerzenie kompetencji uczestników. Analiza dobrych praktyk stosowanych przez uczestników. Pozyskiwanie merytorycznego i metodycznego wsparcia ekspertów.

oraz otrzymać dostosowaną do swoich potrzeb wiedzę. Sieć to przestrzeń, w której uczestnicy mogą skorzystać ze wsparcia merytorycznego i metodycznego oraz otrzymać dostosowaną do swoich potrzeb wiedzę. Jedna z zasad obowiązujących uczestników sieci: - jeśli chcesz coś otrzymać w sieci musisz coś do tej sieci dać od siebie…

Kto tworzy sieć? Zgodnie z założeniami przyjętymi w projekcie stanowi ją międzyszkolny zespół nauczycieli / dyrektorów współpracujących ze sobą w ramach wybranego zagadnienia. Liczba uczestników sieci 20-25 osób.

Działania podejmowane w ramach sieci

Spotkanie organizacyjne: Integracja uczestników sieci Rozpoznanie potrzeb i zasobów Ustalenie celów, harmonogramu pracy i działań na platformie   Spotkania robocze: Dzielenie się doświadczeniami, narzędziami, dobrymi praktykami Spotkania z ekspertami Tworzenie nowych rozwiązań Spotkanie podsumowujące: Podsumowanie i omówienie pracy sieci Zaplanowanie promocji i sposobów udostępniania wypracowanych rozwiązań innym Ewaluacja

Platforma ORE www.doskonaleniewsieci.pl Działania na platformie cyfrowej pomiędzy spotkaniami Dyskusje, wymiana informacji i spostrzeżeń dotyczących tematyki sieci. Koordynowanie pracy uczestników nad wspólnie tworzonymi rozwiązani. Publikacja efektów pracy (np. wypracowane narzędzia, scenariusze lekcji itp.). Dzielenie się zasobami użytecznymi dla uczestników sieci (zamieszczanie dokumentów, filmów, prezentacji, zdjęć itp.). Udział w szkoleniach e-learningowych

Aktywność na platformie cyfrowej Minimum 2 x w tygodniu

Cele funkcjonowania platformy budowanie społeczności nauczycieli / dyrektorów; gromadzenie informacji, filtrowanie jej i umożliwienie łatwego dostępu do niej – dostęp, aktów prawnych, spotkań informacyjno-szkoleniowych, list ekspertów, itp.; uczenie się i wspieranie – kursy e-learningowe; pomoc w zarządzaniu procesem wspomagania w szkołach oraz pracami sieci współpracy.

Formy i metody zespołowego uczenia się w sieci Obserwacje koleżeńskie Przekazywanie/odbieranie informacji zwrotnej Wspólne opracowywanie materiałów Korzystanie z krytycznej przyjaźni Powoływanie grup roboczych Organizowanie konferencji, warsztatów Publikowanie doświadczeń Upowszechnianie dobrych praktyk

Jakie korzyści daje praca w sieci? Cenną szansę na bieżący kontakt z innymi placówkami dzięki czemu poszerza się perspektywa, na własne problemy i zasoby. Zastosowanie sprawdzonych metod, rozwiązań problemów Zaoszczędzenie czasu i energii na wypracowanie tych samych rozwiązań przez każdą szkołę z osobna - w sieci praca zespołowa Wspólne wypracowanie i wdrażanie nowych rozwiązań, dzielenie się doświadczeniami – wymiana „dobrych praktyk” Zaangażowanie uczestników w opracowanie własnych, autorskich propozycji i podjęcie inicjatyw wdrożenia w placówkach sieciowych Pomoc wysokiej klasy specjalistów - ekspertów specjalizujących się w określonym zagadnieniu

Szkolenia dla koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia - www Szkolenia dla koordynatorów sieci współpracy i samokształcenia - www.ore.edu.pl Publikacja „Sieci współpracy i samokształcenia” Teoria i praktyka - Danuta Elsner Wydawnictwo: Wolters Kluwer Polska - ABC Stan prawny: 30.06.2013 r.

Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły Propozycja planu działania sieci współpracy i samokształcenia dla dyrektorów szkół Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły

Spotkanie organizacyjne Rozpoznanie zasobów i potrzeb; ustalenie zasad współpracy; integracja grupy. (3 godz. dydaktyczne) 16.12. godz. 12.30

Najważniejsze problemy poruszane w czasie spotkania 1 Omówienie celów i założeń projektu „sieciowego” przez koordynatora projektu. Sprawy formalne (deklaracje udziału w sieci, inne). Krótkie wprowadzenie, przygotowane przez koordynatora: pozapedagogiczne obowiązki dyrektora w świetle prawa oświatowego. Diagnoza potrzeb i zasobów sieci (ankieta). Zajęcia praktyczne związane z pracą na panelu internetowym (logowanie, dołączanie publikacji itp.)

Dyrektor jako prawodawca Spotkanie z ekspertem – specjalistą od prawa oświatowego: co to jest technika prawodawcza? rodzaje dokumentów prawa wewnątrzszkolnego: uchwały rady pedagogicznej, decyzje i zarządzenia dyrektora szkoły różnica pomiędzy decyzją a zarządzeniem. Warsztaty prowadzone przez eksperta (temat warsztatów zostanie uzgodniony na forum internetowym), np. jak wprowadzać zmiany do statutu szkoły? jak zgodnie z techniką prawodawczą przygotować decyzję dyrektora czy zarządzenie w dowolnej sprawie? Omówienie warsztatów

Dyrektor jako pracodawca Spotkanie z ekspertem – specjalistą od prawa pracy: zadania dyrektora w zakresie prawa pracy umowa o pracę, wypowiedzenie i świadectwo pracy kary kodeksowe dla pracowników kodeks pracy a Karta Nauczyciela Warsztaty: pod okiem eksperta analiza tzw. „trudnych” przypadków związanych z zatrudnieniem, zwalnianiem czy roszczeniami nauczycieli lub innych pracowników (analiza przypadku, symulacja). Omówienie warsztatów. „Trudne” przypadki w naszej karierze dyrektorskiej: uczestnicy spotkania prezentują i dyskutują o „trudnych” przypadkach, z którymi zetknęli się w swojej karierze dyrektorskiej. Wymiana doświadczeń.

Dyrektor jako zarządca nieruchomości Spotkanie z ekspertem – specjalistą od prawa budowlanego: obowiązki dyrektora w zakresie zarządzania nieruchomością szkolną analiza wybranych zapisów prawa budowlanego terminy obowiązkowych przeglądów i kontroli Warsztaty: prowadzenia księgi obiektu budowlanego, przygotowane przez eksperta, w oparciu o konkretne przykłady ksiąg obiektu budowlanego. Omówienie warsztatów. Praca w grupach nad terminarzem wszystkich obowiązkowych przeglądów i kontroli.

Dyrektor jako zarządzający budżetem Spotkanie z ekspertem – specjalistą od finansów publicznych i rachunkowości oświatowej: zadania dyrektora w zakresie dysponowania środkami publicznymi budżet placówki oświatowej sprawozdawczość budżetowa zasady współpracy dyrektora szkoły z głównym księgowym organizacja księgowości szkoły Warsztaty: pod okiem eksperta analiza funkcjonujących w szkole i wymaganych instrukcji, regulaminów, dokumentacji. budżetowej. Prezentacja „dobrych” rozwiązań. Omówienie warsztatów.

Dyrektor jako organizator BHP w szkole Spotkanie z ekspertem – specjalistą od spraw BHP: obowiązujące przepisy dotyczące BHP w szkole zadania dyrektora w zakresie BHP obowiązkowe szkolenia BHP dla pracowników szkoły i odpowiedzialności dyrektora w tym zakresie. Warsztaty np. na temat: jak organizować szkolną turystykę? Warsztaty prowadzone przez eksperta. Omówienie warsztatów. Praca w grupach nad konkretnymi problemami, np. jak zapewnić uczniom bezpieczeństwo na szkolnych korytarzach?; jak przygotować ocenę ryzyka zawodowego nauczyciela chemii?

Spotkanie podsumowujące Podsumowanie i ewaluacja pracy

Pomiędzy spotkaniami sieć działa na platformie Uczestnicy sieci: Dyskutują i wymieniają informacje o tym, co działo się podczas spotkania. Wspólnie tworzą rozwiązania. Publikują efekty pracy. Dzielą się zasobami (coś dają, coś biorą). Uczestniczą w szkoleniach e-learningowych

Spotkanie wyjazdowe

TŁO 3 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ

Biuro Projektu: Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie Helena Skomorowska 608 006 125 hskomorowska@gmail.com h.skomorowska@powiat.lublin.pl Biuro Projektu: Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie ul. Karłowicza 4 20-027 Lublin tel. 601532635