opracowała Joanna Bojarska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Advertisements

PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
TRANSFORMACJA ZAWODOWA NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
ŚRODKI DYDAKTYCZNE OPRACOWAŁA PATRYCJA FRANCZAK.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
ale (a może przede wszystkim)
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
KOŁO PLASTYCZNE.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Organizacja wspomagania szkół
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Cele kształcenia.
Treści kształcenia.
Alternatywy zawodowe po kierunku fototechnik: praca w filmie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Zespół Szkół Ekonomiczno – Technicznych im. Cichociemnych w Gliwicach
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Fotografia w pracy nauczyciela
Zapis prezentacji:

opracowała Joanna Bojarska Fotografia w szkole opracowała Joanna Bojarska

Elementy istotne dla fotografii Kompozycja obrazu (właściwe rozplanowanie płaszczyzny obrazu) Światło (oświetlenie planu zdjęciowego lub wykorzystanie światła naturalnego) Barwa i jej znaczenie Ostrość obrazu (głębia ostrości) Używane obiektywy (kąty widzenia obiektywów) Walory estetyczne

Fotografia a kształtowanie człowieka Poczucie estetyki Wyobraźnia Wrażliwość Etyka Dokładność (precyzja) Cierpliwość i konsekwencja

Fotografia w edukacji medialnej Rozwijanie zainteresowań uczniów fotografią (konkursy, wystawy prac) Kształtowanie twórców i odbiorców pod względem artystycznym (fotografia a inne sztuki piękne) Podnoszenie kompetencji technicznych (obsługa sprzętu fotograficznego, obsługa programów komputerowych służących do obróbki i prezentowania materiału)

Fotografia dydaktyczna Każdy obraz fotograficzny wykorzystywany w procesie kształcenia, spełniający określone wymagania. Obraz fotograficzny, który: jest środkiem realizacji określonego celu kształcenia; jest prawidłowo skonstruowany, tzn. ma właściwie dobrane i celowo uporządkowane elementy wizualne; jest skuteczny dydaktycznie, tzn. ułatwia zapamiętanie, zrozumienie i zastosowanie przekazywanych informacji; został specjalnie przygotowany do spełnienia powyższych założeń.

Zadania fotografii w procesie dydaktycznym i wychowawczym Wywoływanie u ucznia pozytywnej motywacji Dostarczanie uczniowi informacji dotyczących realizacji zadania przed nim postawionego Rozwijanie odpowiednich cech osobowości Ukazywanie obszarów praktycznego zastosowania teorii i twierdzeń naukowych

Gatunki fotografii dydaktycznej Fotografia ilustrująca określoną rzeczywistość (ilustratywna) Fotografia kształtująca nową wiedzę (informacyjna) Fotografia rozwijająca umiejętność problemowego myślenia (problemowa) Fotografia kształtująca określone umiejętności praktycznego działania (instruktażowa) Fotografia uogólniająca treść nauczania Fotografia przedstawiająca treść zadania do rozwiązania (kontrolująca) Fotografia przedstawiająca optymalne rozwiązanie problemu (weryfikująca) Fotografia wprowadzająca w temat zajęcia (wprowadzająca) Fotografia kierująca tokiem działania (kierująca) Fotografia kształtująca ocenę rzeczywistości, faktów, zdarzeń, stosunek do innych ludzi (wychowawcza)

Fotografia w bibliotece szkolnej Tworzenie strony internetowej biblioteki lub podstrony w ramach strony internetowej szkoły Gazetki i wystawki tematyczne Prowadzenie kroniki szkolnej i/lub kroniki biblioteki Tworzenie plakatów promujących szkołę Organizowanie zajęć dodatkowych dla uczniów z wykorzystaniem ICIM-u

Bibliografia Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wyd. 10 uzup. i popr., Warszawa 2007, ISBN 978-83-89501-78-3, s. 332 Hallada M., Fotografia elementem edukacji medialnej i procesu kształcenia. W: Biblioteka w Szkole 2009 nr 2, s. 3-7

Dziękuję 