Segreguję i Ziemię ratuję!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Chroń środowisko- segreguj odpady
Advertisements

Myślę globalnie, dbam o przyrodę lokalnie!
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
„PORZĄDKUJMY WSPÓLNY DOM - świadomość ekologiczna mieszkańców
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
Sprzątanie Świata Prezentacja o ekologii Wrzesień 2006.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Oto 10 sposobów na to jak możesz sam chronić środowisko.
DRUGIE ŻYCIE ŚMIECI.
Śmieci mniej , ziemi lżej.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
Projekt pt. „Co można zrobić z odpadami?”
„Gdzie były, co robiły twoje ręce
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
KOŁO PRZYRODNICZE ROZWIJAJĄCE ZAINTERESOWANIA I ZDOLNOŚCI UCZNIÓW .
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Jak ocieplenie zmienia klimat?
NASZ WSPÓLNY DOM.
Test wiedzy o ochronie przyrody.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Ochrona Środowiska Nasza miejscowość nie może być śmietniskiem, co można zrobić z odpadami?
Technologia informacyjna
URZĄD MIASTA Siemianowice Śląskie przedstawia
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wykonała: Sara Michalik
Czy możliwe jest życie bez elektryczności?
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Recykling Ważna Rzecz Filip Kępa Hubert Perliński Klasa 6.
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest - Bugatti Sebastian Swadźba Kamil Wycisło.
Segreguje i ziemie ratuje!
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
Nowa kampania Startuje dziś
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
ANKIETA 1. Czy segregujecie odpady? 2. Czym są elektrośmieci? 3. Czy stanowią one zagrożenie dla środowiska i dlaczego? 4. Co należy zrobić ze zużytym.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Staś Portacha i Adaś Liszewski Va Żółty-plastik Zielony-szkło Czerwony-metal Niebieski-papier.
Ekologia Wykonała Maja Bocian.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
RATUJ ZIEMIĘ, SEGREGUJ ŚMIECI !!!
Posłuchaj dobrej rady: „SEGREGUJ ODPADY”
Jak segregować? Czy segregujesz? Nielegalne miejsca składowania śmieci są problemem, z którym władze samorządowe zmagają się od wielu lat. W mieście.
Recykling. Definicja Recykling, (ang. recycling) – jedna z metod ochrony środowiska naturalnego. Jej celem jest ograniczenie zużycia surowców naturalnych.
● GUS podał, że w Polsce nadal jest bardzo dużo dzikich wysypisk śmieci, mimo że ich liczba spada. W poprzednim roku tego typu miejsc było 2539.
Segregacja i przetwarzanie odpadów Grupa projektowa klasy 1 D Zespół Szkół nr 1 Gimnazjum nr 1 Koluszki, 2010/2011.
Ekologia.
« Szlachetne zdrowie-czy wiesz co jesz ? » WebQuest w ramach edukacji zdrowotnej Autor: Marta GAMBUTO.
RECYKLING – czyli co możemy zrobić z odpadami
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Temat: Sgregacja odpadów, jak żyć ekologicznie. Odpady są jednym z najważniejszych problemów środowiskowych w Polsce i na świecie. W Polsce obecnie wytwarza.
Departament Zrównoważonego Rozwoju Biuro Ochrony Przyrody i Klimatu
Zapis prezentacji:

Segreguję i Ziemię ratuję! http://istotne.com/ii/pic/g/35/35167.jpg Webquest dla uczniów klas IV-V szkoły podstawowej. Autor: Monika Drozdalska-Hołub

Wprowadzenie Na świecie stale rośnie liczba ludności, niestety co za tym idzie zwiększa się również ilość odpadów. Przeciętny Polak produkuje rocznie ok. 300 kg śmieci. Spróbuj odpowiedzieć na pytania: co mogę zrobić ze zużytą butelką, puszką czy reklamówką, co to jest recykling i jaki ma wpływ na nasze środowisko. Pomocnym w zrozumieniu tematu może okazać się filmik dostępny w Internecie od którego proponuję zacząć: Segregacja odpadów

Zadanie Efektem waszej pracy będzie wykonanie prezentacji multimedialnej w programie Power Point na temat odpadów, ich segregacji i recyklingu. Zaprojektujecie i wykonacie pracę plastyczno-techniczną z zużytych opakowań. Swoje zadania będziecie wykonywać w grupach 4-5 osobowych. Podczas wykonywania tego zadania poszerzycie swoja wiedzę na temat segregacji śmieci i recyklingu. Wykonując prezentację starajcie się korzystać głównie z Internetu, ale możecie sięgnąć do innych źródeł. Podczas pracy nie zapomnijcie wskazać źródeł, z których korzystaliście. Wykonaną prezentację przedstawicie uczniom naszej szkoły, nauczycielom, rodzicom oraz zaproszonym gościom podczas Festiwalu Nauki w czerwcu 2014 r.

Proces Podzielcie się na III grupy. Każda grupa wykona prezentację multimedialną w programie Power Point oraz pracę plastyczno-techniczną. W każdej grupie wybierzcie lidera, który będzie się konsultował z nauczycielem i nadzorował pracę grupy. Zadanie będziecie wykonywać w ciągu jednego miesiąca na dodatkowych zajęciach informatycznych. Prezentacja powinna trwać ok. 15 minut i zawierać do 15 slajdów.

Proces I grupa – Badacze Zbadajcie jaki wpływ na środowisko naturalne wywierają odpady komunalne (tworzywa sztuczne, szkło, metale, papier, baterie, elektrośmieci). Wykonajcie pracę plastyczno-techniczną, w której wykorzystacie ponownie zużyte opakowania.

Proces II grupa – Graficy Zbierzcie i przedstawcie graficznie informacje w jaki sposób powinniśmy segregować odpady. Wykonajcie pracę plastyczno-techniczną, w której wykorzystacie ponownie zużyte opakowania.

Proces III grupa – Ekolodzy Przedstawcie proces recyklingu i udowodnijcie jego pozytywny wpływ na środowisko. Wykonajcie pracę plastyczno-techniczną, w której wykorzystacie ponownie zużyte opakowania.

Źródła http://www.ekolog.ovh.org/odpady.php http://www.pl.wikipedia.org/wiki/Recykling http://www.recykling.pl/recykling/index.php/linki/407 http://www.ekospotkania.republika.pl/segregacja.htm http://www.sciaga.pl/tekst/65794-66-segregacja_odpadow https://www.czysta.um.warszawa.pl/jak-segregowac-odpady

Ewaluacja Poziom wymagań Liczba punktów Podstawowe 1 Rozszerzające 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Suma punktów 1-4 Współpraca w grupie Całkowity brak współpracy Większość pracy indywidualnej Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie w grupie. Doskonała współpraca całej grupy. Poszukiwanie i selekcjonowanie informacji Informacja nie przetworzona. Słaba selekcja zdobytych informacji. Informacja częściowo przetworzona. Właściwa selekcja zdobytych informacji. Informacja prawidłowo przetworzona. Bardzo dobra selekcja zdobytych informacji. Informacja właściwie przetworzona. Właściwe usystematyzowanie zagadnień. Poprawność pod względem językowym, gramatycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym Zbyt duża ilość błędów językowych i gramatycznych, które uniemożliwiają zrozumienie przekazywanych informacji. Błędy językowe i gramatyczne, które częściowo zakłócają przekaz informacji. Nieliczne błędy językowe i gramatyczne, które nie zakłócają przekazu informacji. Brak błędów, ciekawe słownictwo. Atrakcyjność wizualna prezentacji Prezentacja niestaranna, krótka do 3 slajdów. Prezentacja poprawna, ale bez włożonego wysiłku, prosta do 8 slajdów. Prezentacja dłuższa (do 10 slajdów) staranna z animacją, grafiką i dźwiękiem. Prezentacja długa( do 15 slajdów) staranna z animacją, dźwiękiem i grafiką. Atrakcyjność pracy plastyczno-technicznej Praca nieestetyczna, mało atrakcyjna. Praca wykonana poprawnie Praca wykonana starannie. Atrakcyjna. Praca bardzo dobrze zaprojektowana i wykonana. Włożony duży wkład w atrakcyjność pracy.

Podsumowanie Myślę, że nauczyliście się prawidłowo segregować odpady. Wiecie też, co to jest recykling i jaki ma on wpływ na środowisko naturalne Potraficie również, dać nowe życie zużytym opakowaniom. Od dziś stosujcie zdobytą wiedzę w praktyce, a z pewnością uratujemy naszą Ziemię.