W naszej szkole korzystamy z TIK w zespole!!! Program Szkoła z klasą 2.0. w Szkole Podstawowej nr 10 Rok szkolny 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkoła z klasą 2.0. Spotkanie otwierające Ma pomóc rozpoznać zasoby, jakimi dysponuje szkoła Ustalić kluczowe problemy, z którymi musimy się zmierzyć
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Założenia PROJEKTU
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Szkoła Podstawowa w Nowych Zdunach
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
„Szkolnictwo mniejszości powinno być z zasady chronione. Mniejszym trzeba pomagać więcej”. Mirosław Sielatycki wiceminister edukacji.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Szkoła Podstawowa im. mjr Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
Praca metodą projektu edukacyjnego
Obiecaj, że zawsze będziesz o tym pamiętać: jesteś odważniejszy, niż sam w to wierzysz, jesteś silniejszy, niż ci się wydaje i jesteś mądrzejszy, niż myślisz.
Sopocka Akademia Tenisowa
PROGRAM ,, Szkoła z klasą 2.0'' Opracowanie: Mikołaj Koch, Igor Szymański, Maciej Paczkowski pod kierunkiem Lilii Olszewskiej Mikołaj K Źródło:
Zapis prezentacji:

W naszej szkole korzystamy z TIK w zespole!!! Program Szkoła z klasą 2.0. w Szkole Podstawowej nr 10 Rok szkolny 2012/2013

Fragmenty regulaminu Dyrektor, szkolny Koordynator Programu oraz nauczyciele realizujący zadania w Programie zwani są w dalszej części Zespołem 2.0. Członkowie Zespołu 2.0 są jedynymi osobami, z którymi Organizatorzy dokonują wiążących ustaleń w związku z uczestnictwem w Programie oraz we wszelkich wydarzeniach i działaniach przewidzianych w jego harmonogramie. Pod opieką Zespołu 2.0 w Programie zadania realizują również klasy, uczniowie lub grupy uczniowskie. Każda szkoła uczestnicząca może ubiegać się o tytuł Szkoły z klasą 2.0. Do uzyskania przez szkołę tytułu Szkoły z klasą 2.0 niezbędne jest terminowe zrealizowanie wszystkich zadań w Programie przez: Dyrektora szkoły, Szkolnego Koordynatora oraz minimum trzech nauczycieli oraz prowadzenie przez uczniów przynajmniej jednego bloga na platformie blogów CEO w szkole. Po rejestracji nauczycieli w Programie chętni uczniowie mogą zakładać blogi. Warunkiem założenia blogu w Programie jest wypełnienie formularza rejestracyjnego w serwisie CEO dostępnego na stronie blogiceo.nq.pl, a następnie wybranie spośródnauczycieli zarejestrowanych do Programu nauczyciela-opiekuna blogu. Jeden blog może być prowadzony przez uczniów indywidualnie lub przez zespół uczniowski liczący maksymalnie do 8 osób. blogiceo.nq.p Maksymalna liczba blogów założonych na platformie blogów CEO w danej szkole jest równa podwojonej liczbie nauczycieli biorących udział w Programie. W szczególnych przypadkach Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do umożliwienia szkole założenia większej liczby blogów, niż wynika to z przedstawionych wyżej wyliczeń.

Fragmenty regulaminu c.d. Każdy blog musi mieć swojego nauczyciela opiekuna. Nauczyciel będący opiekunem blogu zobowiązuje się do monitorowania wszelkich treści oraz materiałów upublicznianych przez uczniów a powstałych w ramach działań prowadzonych w Programie, w tym w szczególności zapisów umieszczanych przez uczniów na platformie blogów CEO zgodnie z Regulaminem platformy blogów CEO, który dostępny jest na stronie blogiceo.nq.pl. W przypadku stwierdzenia faktu upublicznienia przez uczniów wpisów naruszających przepisy prawa, lub prawem chronione dobra osób trzecich, w tym prawo do wizerunku, nauczyciel/opiekun niezwłocznie powiadomi o tym Organizatorów. blogiceo.nq.pl. Nauczyciel opiekun bloga zobowiązuje się do zebrania od rodziców lub opiekunów prawnych uczniów zgody na prowadzenie przez ucznia/uczniów bloga na platformie blogów CEO w ramach Programu. Zgody te powinny być przechowywane w szkole, natomiast ich skany przesłane niezwłocznie do Sekretariatu programu mailem na adres: lub faxem na nr wew Zgoda stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu platformy blogowej CEO. adres: lub faxem na nr wew Od członków Zespołu 2.0 wymagana jest podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem, posiadanie własnego konta poczty elektronicznej (adres ) i dostęp do Internetu. Członkowie Zespołu 2.0 w ramach uczestnictwa w Programie zobowiązują się do wspólnego planowania i wykonywania zadań oraz do przeprowadzenia zajęć z uczniami w zakresie proponowanym przez Organizatorów Programu w paragrafie 2 niniejszego regulaminu i podanym w harmonogramie.

Fragmenty regulaminu c.d. W przypadku realizowania zadań w programie niezgodnie z par. 2 regulaminu Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmowy podjęcia w przyszłości współpracy z członkiem Zespołu 2.0, który dane zadanie realizował i/lub do poinformowania o zaistniałej sytuacji dyrektora szkoły. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez członka Zespołu 2.0 ze zobowiązań, o których mowa w regulaminie we wskazanych terminach ze względów losowych, jest on zobowiązany przed ich upływem poinformować o tym Organizatorów i wnosić o przedłużenie terminu. W przeciwnym razie brak działania ze strony członka Zespołu 2.0 traktowany będzie jako rezygnacja z udziału w Programie. Po zakończeniu Programu każdy członek Zespołu 2.0, który zrealizuje w terminie wszystkie zadania w Programie, otrzyma wysłany pocztą imienny dyplom, określający pełnioną funkcję w Programie. Członkowie Zespołu 2.0, których działania w Programie zostaną wyróżnione przez Organizatorów jako dobre praktyki eksperckie otrzymają wyróżnienie na dyplomach. Nauczyciele którzy wykonają wszystkie zadania w Programie otrzymają w formie elektronicznej wzór dyplomów dla uczniów, którzy brali udział w Programie. Organizatorzy przewidują dwa rodzaje dyplomów dla uczniów: za udział w Programie oraz za udział w Programie i prowadzenie blogu. Na dyplomach za prowadzenie blogu zostaną dodatkowo opisane zdobyte przez uczniów podczas prowadzenia blogów sprawności. Jeśli w danej szkole dyplom uzyska przynajmniej jeden nauczyciel oraz Szkolny Koordynator Programu, szkoła także otrzyma dyplom za udział w Programie.

Cele Programu : Promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych (dalej: TIK) oraz wypracowanie i wprowadzenie w życie zasad dotyczących korzystania z TIK zarówno na terenie szkoły, jak i w całości procesu uczenia się i nauczania. Budowanie współpracy między nauczycielami oraz dyrektorami szkół w zakresie wykorzystywania T IK w nauczaniu i komunikacji w szkole, zarówno w ramach grona pedagogicznego, jak i pomiędzy nauczycielami z różnych szkół. Rozwijanie w uczniach samodzielności, umiejętności wnioskowania i rozwiązywania problemów, zespołowej pracy, komunikacji i współpracy, poprzez promowanie nowych metod nauczania, w szczególności pracy metodą projektów edukacyjnych, przy szczególnym nacisku na zastosowanie nowoczesnych technologii na wszystkich etapach realizacji. Umożliwienie uczniom i nauczycielom wymiany doświadczeń i publicznej prezentacji dobrych praktyk (swoich pomysłów na zajęcia dydaktyczne i projekty edukacyjne) na platformach internetowych programu.

Zadania Zespołu 2.0. Każdy członek Zespołu 2.0 (dyrektor, szkolny Koordynator oraz nauczyciele): współpracuje z pozostałymi członkami Zespołu 2.0; wykonuje zadania w Programie zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Programu, zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie internetowej Programu i z wykorzystaniem materiałów pomocniczych zapewnionych przez CEO; po wykonaniu zadań opisuje je i publikuje na swojej stronie internetowej przypisanej przez Organizatorów w terminie podanym w harmonogramie i zgodnie ze wskazówkami zamieszczonymi na platformie. Zamieszcza tam materiały, zadania, zdjęcia wykorzystane i wypracowane w trakcie realizacji zaplanowanych wcześniej działań; po otrzymaniu komentarza do opisu od Moderatorów Programu uwzględnia otrzymane wskazówki w opisie; kontaktuje się z Organizatorami Programu.

Nauczyciel w Programie: Planuje z uczniami działania edukacyjne, zajęcia lekcyjne, projekty badawcze, eksperymenty, związane z wykorzystaniem nowych technologii; organizuje z wybranymi uczniami debaty na temat kodeksu dobrych praktyk dotyczących korzystania z TIK w uczeniu się i nauczaniu; Wspiera uczniów w realizacji projektów oraz innych zadań: koordynuje pracę uczniów, wspiera ich merytorycznie w trakcie samodzielnej pracy, pomaga w ustaleniu harmonogramu pracy, podziale zadań, pomaga w organizacji kolejnych etapów pracy nad projektem; prezentuje podjęte w ramach programu działania na szkolnych festiwalach 2.0; wymienia się praktykami z nauczycielami swojego przedmiotu z innych szkół na platformie internetowej Programu.

Zabieramy się do roboty!!! Czym dysponujemy? - Komputery stacjonarne; - laptopy; - oprogramowanie; - zestaw do videokonferencji; - wizualizery; - urządzenie wielofunkcyjne; - skanery; - tablice interaktywne; - kamera video; - aparat fotograficzny Nikon; - platforma e-learningowa.

Co chcemy zmienić poprzez realizację programu? -Przełamać barierę niechęci (lęku?) nauczycieli do korzystania z TIK w codziennej pracy; -zdobyć nowe umiejętności w zakresie wykorzystania nowoczesnych pomocy i narzędzi dydaktycznych, -uatrakcyjnić proces edukacyjny; - zachęcić uczniów do systematycznego, aktywnego i twórczego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych; - stosować w pracy nowoczesne, efektywne metody: metoda „odwróconej lekcji”, metoda projektu; -rozwinąć umiejętności informatyczne jak największej ilości uczniów celem wykorzystania ich w codziennym uczeniu się; -unowocześnić sposoby komunikowania się nauczycieli i uczniów -podnieść jakość pracy szkoły -zdobyć certyfikat Szkoły z klasą2.0. -rozwijać zainteresowania uczniów; -wzbogacić ofertę szkoły.

Plan min i plan max. Plan minimalny obejmuje: - Zorganizowanie debat z uczniami na temat zasad korzystania z TIK; -opracowanie Kodeksu 2.0.; -założenie min 5 blogów uczniowskich i opieka nad nimi; - realizację 4-6 projektów z udziałem uczniów; -przygotowanie i przeprowadzenie Festiwalu. Ponadto: - Korzystanie z platformy; -zamieszczanie swoich materiałów; -działania w pracowniach przedmiotowych; -korzystanie z doświadczeń i wiedzy moderatorów, ekspertów i innych uczestników programu i dzielenie się własnymi doświadczeniami; -jak najszersze wykorzystywanie sprzętu pozyskanego przez szkołę w ramach pilotażowego programu „Cyfrowa szkoła”.

Zadania wybrane przez Dyrektora Szkoły I semestr - „Nasi e- nauczyciele”. Wykonanie zadania polega na zorganizowaniu wsparcia i/lub szkolenia dla zainteresowanych nauczycieli, dotyczącego wykorzystania nowych technologii na lekcjach. Tematyka i zakres do wypracowania i ustalenia w szkołach indywidualnie według potrzeb nauczycieli. Możemy dzielić się własnymi doświadczeniami w tym zakresie. II semestr - „Szkoła na platformie”. Wykonanie zadania polega na wprowadzeniu, a w naszym przypadku wykorzystywaniu platformy e- learningowej, jako miejsca, gdzie gromadzone są i udostępniane wszystkim zainteresowanym szkolne materiały edukacyjne tworzone przez nauczcieli różnych przedmiotów. Zadanie te mają być realizowane harmonijnie ze wszystkimi zadaniami zaplanowanymi w ramach realizacji programu.

Dziękuję za uwagę