Po co jest muzeum?.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Advertisements

czyli Wprowadzenie do filozofii
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Lekcja… Niczego sobie
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
SPECJALNOŚĆ ARTSTYCZNA
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
PROJEKT COMENIUS POGROMCY PROBLEMÓW – EUROPEJSKI WYMIAR WALKI O PRAWA CZŁOWIEKA. ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW POPRZEZ DRAMĘ I DIALOG MIĘDZYKULTUROWY.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
STUDENCKIE KOŁO METODYCZNE TEFL CLUB. Studencie Koło Metodyczne Tefl Club funkcjonuje od roku 2009,jednak na początku nosiło nazwę Koło Metodyki Nauczania.
Oświecenie – czasy uczonych
HISTORIA SZKOŁY ,,LYKEION'' UL. RAJDOWA 13 W ŁODZI.
Festiwal Folkloru – Chiny.
Państwo w Ameryce Północnej
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
MUZEUM SZTUK PIĘKNYCH im
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna
Matura dziś i jutro EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Od hieroglifu po drukarnię
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
WARSZAWA.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
Animacja społeczno – kulturowa jako specjalność kształcenia studentów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.
Moje pasje Przerysowywanie figurek manga, szkicowanie, rysowanie i wszystko wiązane z plastyką lub sztuką plastyczną.
Wazon z dwunastoma słonecznikami
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa Polskie i europejskie biblioteki cyfrowe 5-lecie Podlaskiej Biblioteki Cyfrowej, Białystok,
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Najważniejsze atrakcje turystyczne Warszawy
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
SYMETRIA.
Od Połtawy Do Warszawy. Chciałabym wiedzieć, co może być wspólnego między takimi różnymi miastami jak.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Kultura przez Internet ?
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
POLSKI TEATR WE LWOWIE 55-lecie.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
MUZEA WATYKAŃSKIE CZ.1.
SAMOUCZEK cz. I opr. E. Serwatka
Jakub Kubiak Vc Ekslibris.
Powrót syna marnotrawnego
SPOSOBY KOMUNIKACJI. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Mowa, zbiór.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Atrakcje turystyczne Warszawy
Sztuka opisywania sztuki Ankieta „Sztuka nie do zobaczenia” Ankieta jest częścią badania, którego celem jest określenie preferencji odbiorczych osób.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Z ACHĘTA N ARODOWA G ALERII S ZTUKI DALEJ. SPIS TREŚCI Historia Zachęty Budynek Zachęty Lokalizacja Wystawy Godziny otwarcia.

Gimnazjum nr 36 im. Krzysztofa Kieślowskiego w Łodzi ul. Dąbrówki 1
(Rembrandt Harmenszoon van Rijn ).  Rembrandt Harmenszoon van Rijn (ur. 15 lipca 1606 w Lejdzie, zm. 4 października 1669 w Amsterdamie) – holenderski.
Ustawa o ponownym wykorzystywaniu Informacji Sektora Publicznego
Magdalena Abakanowicz
Ustawa o ponownym wykorzystywaniu Informacji Sektora Publicznego
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Kultura współczesnego świata
Jan Matejko urodził się w 1838 roku w Krakowie, w którym mieszkał całe życie i w którym zmarł w 1893 roku. Był synem Czecha, muzyka i nauczyciela muzyki,
Zapis prezentacji:

Po co jest muzeum?

Pochodzenie muzeum Słowo muzeum wywodzi się z języka łacińskiego – musaeum. Utworzono je ze słowa greckiego – mouseion. Było to miejsce poświęcone Muzom, przybytek Muz. Kim były Muzy? To greckie bóstwa, które patronowały różnym dziedzinom sztuki. Było ich dziewięć, np. Terpsychora patronowała tańcu, Urania – astronomii i geometrii, Klio – historii, Talia – komedii. Muzeami określano także specyficzne starożytne ośrodki naukowe. Szczególnie znany był ośrodek, który założył Ptolemeusz I Soter w Aleksandii w 280 r. p.n.e.

Muzy

Definicja muzeum „Muzeum to instytucja gromadząca zbiory z różnych dziedzin sztuki, kultury, nauki i techniki.” (Kopaliński W., Słownik mitów i tradycji kultury, Warszawa 1985, s.720). „Muzeum jest instytucją nie obliczoną na zysk, pozostającą w służbie społeczeństwu i jego rozwoju, otwartą dla publiczności, mającą za zadanie gromadzenie, konserwowanie, badanie, rozpowszechnianie i wystawianie materialnych świadectw dotyczących człowieka i jego otoczenia.” (Żygulski Z., Muzea na świecie, Wstęp do muzealnictwa, Warszawa 1982, s.12).

Muzeum OPR

Wnętrze Instytutu (Muzeum) Sztuki w Chicago

Znane muzea w Polsce Muzeum Narodowe w Warszawie Muzeum Śląskie w Katowicach Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie Muzeum Karykatury w Warszawie Narodowe Muzeum Sztuki w Łodzi Muzeum Kaszubskie w Kartuzach Muzeum Farmacji w Krakowie

Znane muzea na świecie Luwr w Paryżu Muzeum Żydowskie w Berlinie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Istambule Ermitaż w Sant Petersburgu Muzeum Vincenta van Gogha w Amsterdamie Centre Georges Pompidou w Paryżu Muzeum Archeologiczne w Iraklionie na Krecie

Problem do dyskusji „Któż chodzi do muzeum? Malarz jakiś – częściej student szkoły sztuk pięknych lub uczeń szkół średnich – kobieta nie wiedząca, co zrobić z czasem, kilku miłośników – osoby, które przybyły z daleka i zwiedzają miasto – ale, poza tym, nikt prawie, choć wszyscy gotowi przysiąc na kolanach, że Tycjan czy Rembrandt to cuda, od jakich zbierają ich dreszcze. Nie dziwi mnie ta nieobecność. Wielkie, puste sale obwieszone płótnami są odpychająco wstrętne i zdolne strącić na dno rozpaczy. Obrazy nie nadają się do tego, żeby je umieszczać jeden obok drugiego na gołej ścianie, obraz jest po to, aby ozdabiał wnętrze i był radością tych, którzy mogą z nim obcować. Tutaj wytwarza się tłok, ilość przytłacza jakość, arcydzieła liczone na tuziny przestają być arcydziełami.” (Witold Gombrowicz, „Dzienniki”)