Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Konflikt w negocjacjach
Robert Rosołowski Federacja Związków Zawodowych METALOWCY
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Rozwiązywanie konfliktów w organizacji
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Komunikacja interpersonalna
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
PLANY AWARYJNE TECHNIKI MANIPULACJI W NEGOCJACJACH
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
NEGOCJACE ZBIOROWE NEGOCJACJE- stanowią proces dwustronnego(czasami trójstronnego) komunikowania się stron, których interesy są rozbieżne, w celu osiągnięcia.
SIĘGAJ PO TO, CZEGO CHCESZ NIE RANIĄC INNYCH!
Małgorzata Bogdanowicz
Konfliktowi towarzyszą zwykle silne emocje.
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Dr Anna Okońska-Walkowicz
Negocjacje. prof. WSIiZ, dr Dariusz Tworzydło
Konflikt społeczny - przyczyny, dynamika rozwoju, metody rozwiązywania
Aleksander R. Mercik. Sygnał musi być na tyle jednoznaczny, aby można było znaleźć każdy z nich w notowaniach historycznych. Sygnał musi być tak zdefiniowany,
Jak motywować dziecko do nauki
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
warsztaty dla rodziców
DZIECKO I JEGO PRAWA Temat:” NASZE MAŁE WOJNY, CZYLI RZECZ O KONFLIKCIE I SPOSOBIE WYRAŻANIA GNIEWU”
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Obliczenia optyczne Zajęcia #2 2013/2014 Semestr zimowy.
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
Moja przedsiębiorczość
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Rozwiązywanie konfliktów
Rozwiązywanie konfliktów
Sposoby podejmowania decyzji
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
ASERTYWNOŚĆ.
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
TORUŃSKA SZKOŁA WYŻSZA STUDIA PODYPLOMOWE HANDEL ZAGRANICZNY PROF. NDZW. DR HAB. ADAM SUDOŁ TECHNIKI SPRZEDAŻY I NEGOCJACJE HANDLOWE PREZENTACJA TECHNIKI.
Założenie o racjonalności
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
To nie konflikt jest źródłem nieporozumień i walki między ludźmi, lecz sposób jego rozstrzygnięcia...
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
konflikty w pracy i sposoby ich rozwiązywania
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
Mediacje rówieśnicze „Kiedy pozwolę sobie zrozumieć drugą osobę, zrozumienie może mnie zmienić” Carl R. Rogers.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedsiębiorczość to cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych przedsiębiorstwa oraz umożliwiającego.
Temat 1. Negocjacje Dr Grzegorz Myśliwiec SGH By Grzegorz Myśliwiec Katedra Rozwoju Kapitału Ludzkiego,
Zdefiniować problem Jaki jest problem? Jakie są główne założenia? Jak chcesz śledzić przebieg funkcjonowania projektu ? metody ewaluacji Budżet Jakie źródła.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Relacja prawnik - klient
Negocjacje, Mediacje i Arbitraż w relacjach pomiędzy przedsiębiorcami
NEGOCJACJE.
Negocjacje w biznesie wykład
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem
Stres informacyjny użytkowników Internetu
Motywacja w sporcie.
Relacja prawnik - klient
ZARZĄDZANIE ZESPOŁAMI LUDZKIMI
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska Zajęcia nr 3: Typy i style negocjacji W opracowaniach dotyczących sztuki negocjowania powszechnie wymieniane są trzy typy negocjacji: przegrana-przegrana, przegrana-wygrana i wygrana-wygrana (zob. Nęcki 1995; Thomas 2006). Typ PRZEGRANA – PRZEGRANA W negocjacjach tego typu stronom bardziej niż na porozumieniu zależy na utrzymaniu swoich pierwotnych pozycji przetargowych. Negocjatorzy wykazują się całkowitym brakiem elastyczności, zachowują się w sposób agresywny, często działają pod wpływem silnych, negatywnych emocji. Brak próby uwzględnienia potrzeb i oczekiwań rozmówcy, brak umiejętności dążenia do znalezienia wspólnego rozwiązania oraz negatywne emocje prowadzą zazwyczaj do negocjacji typu przegrana-przegrana, w których każda z zaangażowanych w sprawę stron ponosi klęskę, nie osiągając żadnych korzyści.

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska Zajęcia nr 3: Typy i style negocjacji Typ WYGRANA – PRZEGRANA W przypadku tego typu negocjacji jedna ze stron odnosi wszystkie korzyści kosztem interesów drugiej strony; a wygrana jednego z negocjatorów oznacza porażkę drugiego. Ten typ negocjacji występuje najczęściej przy nierównym układzie sił; osoby posiadające przewagę wykazują ją, by osiągnąć jak najwięcej. Jednakże nawet dla wygrywającego typ wygrana-przegrana nie jest dobrą opcją, gdyż kontrahent, który na transakcjach traci, będzie unikał kontaktów z nami w przyszłości, zgodnie z zasadą, że „owcę można strzyc wielokrotnie, ale obedrzeć ze skóry można ją tylko raz” (Thomas 2006: 82). Natomiast w negocjacjach prowadzonych na gruncie prywatnym brak dbałości o interesy drugiej strony może wywoływać urazy i niechęć strony pokrzywdzonej.

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska Zajęcia nr 3: Typy i style negocjacji Typ WYGRANA – WYGRANA W negocjacjach typu wygrana-wygrana obydwie strony są zadowolone z przebiegu negocjacji i z osiągniętego porozumienia, które zostaje wypracowane dzięki wspólnym poszukiwaniom najlepszego dla wszystkich rozwiązania problemu. Negocjacje wygrana-wygrana możliwe są tylko dzięki odpowiednim postawom negocjatorów, którzy muszą wykazywać się otwartością i empatią, a także pragnieniem osiągnięcia kompromisu, a nie utrzymania swoich pozycji przetargowych za wszelką cenę.

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska Zajęcia nr 3: Typy i style negocjacji STYLE NEGOCJACJI W literaturze dotyczącej sztuki negocjowania (zob. Nęcki 1995) wyróżnia się najczęściej trzy style negocjacji: miękki, twardy i rzeczowy. Styl negocjowania może być zależny od charakteru i usposobienia negocjatora, jego umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych.   Styl miękki: styl negocjowania, który jest często przyjmowany przez osoby mało asertywne lub znajdujące się na słabszej pozycji przetargowej. Styl miękki charakteryzuje się unikaniem konfrontacji i eskalacji konfliktu za wszelką cenę, nawet kosztem własnych interesów. Stronie przyjmującej ten styl negocjowania zazwyczaj bardziej zależy na utrzymaniu dobrych relacji niż na osiągnięciu własnego negocjacyjnego celu.

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska Zajęcia nr 3: Typy i style negocjacji Styl twardy: styl negocjowania, który jest często przyjmowany przez osoby o agresywnym usposobieniu lub znajdujące się na silnej pozycji przetargowej. Styl twardy charakteryzuje się dążeniem do osiągnięcia maksimum swojego celu bez względu na straty w relacjach interpersonalnych, jakie taka postawa może wywołać. Osoby przyjmujące twardy styl negocjowania nie liczą się z interesami i potrzebami kontrahenta, wywierają presję, nie dążą do kompromisu.   Styl rzeczowy: to najbardziej właściwa metoda negocjowania. Styl ten charakteryzuje się przede wszystkim oddzielaniem emocji od problemu, a także gotowością do wspólnego poszukiwania kompromisu, koncentrowaniem się na celach, a nie na pierwotnych pozycjach przetargowych. Negocjatorzy, którzy stosują rzeczowy styl negocjowania, zwracają uwagę na opinie i potrzeby oponentów, traktują kontrahentów z szacunkiem, jednakże dbają przy tym o realizację własnych interesów.

Sztuka negocjowania semestr zimowy 2013/2014, dr Anna Obrębska ŹRÓDŁA I ODWOŁANIA Nęcki Z, Negocjacje w biznesie, Kraków 1995. Obrębska A., Podstawy sztuki negocjowania, Łódź 2010. Thomas J. Negocjuj, aby zwyciężać, Warszawa 2006.