Pięć Kroków Pani Rej Urszula Rej
1. Zdanie twierdzące 2. Pytanie ogólne 3. Pytania szczegółowe MRS REJ’S FIVE STEPS 1. Zdanie twierdzące 2. Pytanie ogólne 3. Pytania szczegółowe 4. Pytanie o podmiot 5. Przeczenie
Mechanizm dwójkę robimy z jedynki trójkę z dwójki czwórkę z jedynki piątkę z jedynki A jedynką jest – Zdanie twierdzace
Mechanizm 2 z 1 3 z 2 4 z 1 5 z 1 A 1 to Zdanie twierdzace
(A teraz zróbmy sobie przerwę) And now let’s have a break
Did you like it? (Czy Ci się podobało?)
Coming back to the point ! (Wracając do tematu!)
Krok 1
1. Zdanie twierdzące – jedynka 1. The world is in danger because of the crisis. Świat jest w niebezpieczeństwie z powodu kryzysu
Krok 2 2. Pytanie ogólne W języku polskim zaczyna się od CZY (w angielskim „czy” w pytaniach nie występuje)
2 powstaje z 1 ‘Is” wyrzucamy na początek 1 i 2 gotowe
2. Pytanie ogólne – dwójka 2. Is the world in danger because of the crisis? Czy świat jest w niebezpieczeństwie z powodu kryzysu?
Oh, yes, it is – honestly Tak jest (w niebezpieczeństwie)- naprawdę
So ‘is’ wylądowało na poczatku 1 czyli Zdania Twierdzącego
i…..mamy 2 czyli Pytanie Ogólne
A teraz pora na Krok 3
3 powstaje z 2 Słówko pytające ląduje na początku 2
3. Pytanie szczegółowe - trójka 3. Why is the world in danger? Dlaczego świat jest w niebezpieczeństwie?
3 zrobione z 2 Słówko pytające + 2 = 3
Krok 4
„Szczególny przypadek „ pytania szczegółowego czyli 4. Pytanie o Podmiot - czwórka
4 tworzymy z 1 Czyli Zdania twierdzącego
W miejsce osoby wstawiamy Who
W miejsce rzeczy wstawiamy What
I otrzymujemy……
4. Pytanie o podmiot - czwórkę 4. What is in danger because of the crisis? Co jest w niebezpieczeństwie z powodu kryzysu?
Pozostało tylko zaprzeczyć Czyli wykonać Krok 5 - y
5 wygląda jak 1 + element przeczący
5. Przeczenie - piątka 5. The world is not in danger because of the crisis. Świat nie jest w niebezpieczeństwie z powodu kryzysu.
What a relief! Jaka ulga!