MALTA 12.05.2013 18.05.2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
MATURA 2006 Opracowała mgr Ewa Nowak – Kübler.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Rok 2013/2014.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
RODZICE W SZKOLE.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
System edukacji w Polsce
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Włoski system edukacji
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

MALTA 12.05.2013 18.05.2013

Unia Europejska nie tworzy jednolitego systemu edukacji, a jej działania w tym zakresie polegają na organizowaniu podstaw współpracy oraz wymiany doświadczeń CELE PROJEKTU: - unowocześnienie i podniesienie atrakcyjności kształcenia nauczycieli, - nabycie nowej wiedzy oraz kompetencji pedagogicznych i doświadczeń zwiększających mobilność zawodową Uczestnicy: -7 osób- pedagodzy, nauczyciele szkolni i przedszkolni i pracownicy administracji

REZULTATY PROJEKTU: - poszerzona wiedza specjalistyczna, - europejskie doświadczenia pedagogiczne, - wdrożone innowacyjne rozwiązania edukacyjne, - wyższa jakość świadczonych usług pedagogicznych - udoskonalony własny warsztat metodyczny i specjalistyczny,

Charakterystyka systemu szkolnego Malty: Administracja i finansowanie edukacji Kształcenie w placówkach państwowych jest bezpłatne od poziomu przedszkolnego . Dzieciom w wieku obowiązku szkolnego (5-16 lat), które uczęszczają do szkół państwowych, zapewnia się bezpłatne podręczniki i transport. Sektor niepaństwowy dzieli się na szkoły wyznaniowe i szkoły niezależne. Wśród szkół wyznaniowych, które są w znacznej mierze dotowane przez państwo, dominują szkoły kościoła rzymsko-katolickiego. Szkoły wyznaniowe nie pobierają czesnego. Szkoły niezależne są zakładane przez osoby prywatne i fundacje rodziców. Państwo przyznaje również ulgi podatkowe rodzicom, których dzieci uczęszczają do tych szkół.  

Edukacja przedszkolna Na poziomie tym kształcą się dzieci w wieku 3 i 4 lat. Kształcenie prowadzi się w placówkach przedszkolnych, które funkcjonują przy szkołach podstawowych. Wprawdzie edukacja przedszkolna nie jest obowiązkowa, do placówek tych uczęszcza prawie 100% dzieci w tej grupie wiekowej. Kształcenie na tym poziomie uznaje się za integralną część edukacji dziecka i jest ono bezpłatne we wszystkich placówkach państwowych.

Szkoły podstawowe - Szkoły podstawowe są koedukacyjne. - Kształcenie jest obowiązkowe w wieku od 5 do 16 lat. W sektorze państwowym kształcenie na poziomie średnim prowadzą trzy rodzaje szkół: Junior Lyceums (prowadzące kształcenie ogólne na wyższym poziomie niż w szkołach średnich), secondary schools (szkoły średnie) oraz Boys’/Girls’ - Schools (szkoły dla chłopców/dziewcząt prowadzące kształcenie ogólne dla uczniów, którzy nie uzyskują odpowiednich wyników). Szkoły podstawowe

Kryteria przyjęć Państwowe szkoły podstawowe istnieją praktycznie w każdym mieście i każdej wsi, natomiast państwowe szkoły średnie funkcjonują na szczeblu regionalnym, a ich uczniowie rekrutują się z szeregu szkół podstawowych. Rodzice mieszkający w danej miejscowości wysyłają swoje dzieci do miejscowej szkoły podstawowej. Po ukończeniu szkoły podstawowej uczniowie przechodzą do szkoły średniej. Przyjęcie do Junior Lyceum jest uzależnione od dobrego opanowania pięciu przedmiotów. Z pięciu przedmiotów bowiem organizuje się ogólnokrajowe egzaminy wstępne, a warunkiem przyjęcia do Junior Lyceum jest uzyskanie pozytywnych wyników ze wszystkich tych przedmiotów. Uczniowie, którzy nie uzyskali odpowiednich wyników, przechodzą do szkół dla dziewcząt/chłopców. Do szkół średnich przyjmuje się zgodnie z zasadą rejonizacji – rejon szkoły średniej obejmuje grupę położonych w okolicy szkół podstawowych.  

Dzienny/tygodniowy/roczny wymiar zajęć Rok szkolny trwa od ostatniego poniedziałku września do końca czerwca. Szkoły są czynne przez pięć dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku. Dzień nauki w szkole rozpoczyna się ok. godz. 8.30, a kończy o godz. 13.30, z półgodzinną przerwą. W szkołach podstawowych czas trwania lekcji jest różny, a decyzję w tej sprawie podejmuje szkoła na podstawie zaleceń władz centralnych. W szkole średniej wszystkie lekcje trwają 45 minut.

W szkole podstawowej i w pierwszych dwóch latach szkoły średniej klasy mogą liczyć maksymalnie 30 uczniów, a w ostatnich trzech klasach szkoły średniej liczbę uczniów zmniejsza się do 25. Podczas zajęć praktycznych oraz lekcji wychowania i wychowania obywatelskiego klasy liczą 15 uczniów. W pierwszych czterech klasach szkoły podstawowej dzieci dzieli się na klasy według wieku, natomiast w dwóch ostatnich klasach – na podstawie ocen z egzaminów. Na poziomie średnim uczniowie są przydzieleni do określonego typu szkoły. W obrębie danej szkoły, klasy składają się na ogół z uczniów o zróżnicowanym typie uzdolnień, choć w niektórych wypadkach uczniów dzieli się również na grupy na podstawie wybranych przedmiotów. W szkole podstawowej wszystkich przedmiotów uczy wychowawca klasy. Takich przedmiotów, jak wychowanie plastyczne, uczą nauczyciele pracujący dla grupy szkół i prowadzący zajęcia na zasadzie rotacji. W szkole średniej lekcje prowadzą nauczyciele przedmiotu, z wyjątkiem szkół dla dziewcząt/chłopców, w których wychowawcy klas uczą głównych przedmiotów.

Programy i treści nauczania Na Malcie obowiązuje ogólnokrajowe minimum programowe. Minimum programowe obejmuje trzy poziomy edukacji: edukację przedszkolną oraz kształcenie na poziomie podstawowym i średnim. W ramach tego minimum, każda szkoła może opracowywać własne programy nauczania, zgodne ze swymi potrzebami. Wszystkie przedmioty w szkole podstawowej są obowiązkowe i jednakowe dla wszystkich uczniów. Są to: język maltański, język angielski, matematyka, religia, wiedza o społeczeństwie, wychowanie i wychowanie obywatelskie, wychowanie plastyczne i wychowanie fizyczne. W szkole średniej zestaw obowiązkowych przedmiotów podstawowych obejmuje: język maltański, język angielski, matematykę, przedmioty ścisłe/fizykę, religię, wychowanie fizyczne, geografię, historię, wychowanie plastyczne, wychowanie i wychowanie obywatelskie, podstawy informatyki i nowożytny język obcy. Uczniowie wybierają również jeden spośród następujących przedmiotów obowiązkowych: rysunek techniczny, zajęcia praktyczno-techniczne, zajęcia z gospodarstwa domowego i haft. Po dwóch latach w Junior Liceum lub trzech latach w szkole średniej uczniowie wybierają kolejny przedmiot/kolejne dwa przedmioty. Przez cały okres kształcenia obowiązkowego przedmiotem obowiązkowym jest język angielski. Podręczniki wybiera doradca pedagogiczny w porozumieniu z nauczycielem przedmiotu. Wszyscy uczniowie otrzymują podręczniki bezpłatnie na początku roku szkolnego i zwracają je po zakończeniu roku. Nauczyciele dobierają metody nauczania zależnie od uzdolnień uczniów i treści wielkość klas/podział uczniów na klasy

Ocena, promocja i kwalifikacje W pierwszych trzech klasach szkoły podstawowej nie prowadzi się formalnej oceny. Formalna ocena uczniów rozpoczyna się w czwartej klasie. Ocena jest prowadzona przez nauczycieli przez cały rok w formie oceny formatywnej oraz egzaminu w połowie roku i na zakończenie roku. Przez cały okres kształcenia w szkole średniej I stopnia organizuje się dwie sesje egzaminacyjne rocznie – egzamin półroczny mniej więcej w lutym i egzamin roczny na zakończenie roku szkolnego. Egzaminy półroczne organizują same szkoły, natomiast egzaminy roczne przeprowadzają w całym kraju władze centralne.

Oprócz tych egzaminów, nauczyciele oceniają osiągnięcia uczniów w nauce za pomocą różnych metod oceny formatywnej. Na zakończenie kształcenia obowiązkowego uczniowie przystępują do egzaminu pozwalającego uzyskać świadectwo Secondary Education Certificate, w przypadku egzaminu przeprowadzanego przez University of Malta, i/lub świadectwo General Certificate of Education, na poziomie podstawowym, w przypadku egzaminu przeprowadzanego przez brytyjskie komisje egzaminacyjne. Uczniowie otrzymują także świadectwo ukończenia szkoły średniej (Secondary school leaving certificate), które wydaje się na podstawie wyników egzaminu na zakończenie ostatniej klasy i oceny ciągłej.