EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

WYKORZYSTANIE B-LEARNING’U W NAUCZANIU JĘZYKA SPECJALISTYCZNEGO (ANGIELSKI W TURYSTYCE) Joanna Jercha - Malinowska.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin poziomowy - A2/B1
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Matura podstawowa z języka angielskiego.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
23, 24, 25 kwietnia 2013 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Music: Nightengale Serenade
CZAS PAST SIMPLE.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Szkoła Podstawowa 12 w Gdańsku. Sprawdzian 2015 Część I (80 minut) przerwa JĘZYK POLSKI MATEMATY KA Część II (45 minut) JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY Szkoła.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Zasady pisania listu nieformalnego
Sprawdzian szóstoklasisty
Matura 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Much, many, a lot of, some,any
… there was someone in the past who said: „To earn million you need billion”. In my opinion, it’s true.
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Matura 2015 bez tajemnic. Plan prezentacji U źródeł informacji U źródeł informacji Przyczyny zmian Przyczyny zmian Kierunek zmian Kierunek zmian Struktura.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Zapis prezentacji:

EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY INFORMACJE ZEBRAŁA I PRZYGOTOWAŁA MGR ANNA BANACH

Egzamin będzie sprawdzał opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w ogólnych i szczegółowych wymaganiach dla IV etapu edukacyjnego zawartych w nowej podstawie programowej (IV.1 i IV.2)

CZĘŚĆ PISEMNA poziom podstawowy CZAS TRWANIA – 120 minut

Poziom trudności w skali ESOKJ – B1 Za wykonanie wszystkich zadań zdający może otrzymać maksymalnie 50 punktów (wymagany minimalny próg zaliczenia 30% - 15 punktów)

EGZAMIN PISEMNY na poziomie podstawowym będzie się składał z 4 części: rozumienie ze słuchu rozumienie tekstów pisanych znajomość środków językowych (NOWOŚĆ !) wypowiedź pisemna

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU Czas nagrania – ok. 20 minut Teksty autentyczne lub adaptowane, czytane przez rodzimych użytkowników języka Typy zadań – zamknięte: prawda/fałsz, wielokrotny wybór, dobieranie (3-4 zadania) Udział% w wyniku egzaminu - 30%

ROZUMIENIE TEKSTÓW PISANYCH Teksty autentyczne lub adaptowane Długość tekstów – ok. 900-1200 słów Więcej krótszych i bardziej różnorodnych tekstów Typy zadań – zamknięte: prawda/fałsz, wielokrotny wybór, dobieranie (3-4 zadania) Udział% w wyniku egzaminu - 30%

NOWOŚCI EGZAMINACYJNE ! ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH W tej części pojawią się wyłącznie zadania zamknięte typu wybór wielokrotny lub dobieranie Udział% w wyniku egzaminu - 20%

ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH c.d. Przykładowe rodzaje zadań: Przykład 1. Z podanych odpowiedzi (A, B i C) wybierz tę, która ma znaczenie najbliższe podkreślonemu fragmentowi. 1. Richard is too young to play in the national team. A isn't so old B isn't old enough C isn't as old as 2. I think he's put on weight recently. A lost B gained C watched

ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH c.d. Przykład 2. Z podanych odpowiedzi (A, B i C) wybierz właściwe tłumaczenie fragmentu zdania podanego w nawiasie. 1. ___(Nie interesują mnie) any computer games. A I'm not into B I wouldn't like C I don't mind 2.If you buy something on the Internet, you ___ (nie musisz płacić) for it straight away. A mustn't pay B shouldn't pay C needn't pay

ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH c.d. Przykład 3. Przeczytaj poniższe minidialogi. Z podanych odpowiedzi (A, B i C) wybierz właściwą wypowiedź jednej z osób. 1. X: It was very kind of you to give me a lift. Y:__________ A Never mind. B Right, thanks a lot. C You are very welcome.

2. X: I've just taken my driving test. A Don't worry, you'll do better next time. B Really? How did it go? C Well done, congratulations !

Przykład 4. Z podanych odpowiedzi (A, B i C) wybierz słowo, które poprawnie uzupełnia luki w obydwu zdaniach każdej pary. 1. Dances ___ the cancan or flamenco are great to watch People tell me I am exactly ___ my mom and I agree. A such as B as C like 2. We were surpirised ___ Maggie's decision to go and live in Canada. Teachers should react immediately when kids laugh ___ each other. A at B by C from

FULL ENGLISH BREAKFAST Each nation has its dishes famous worldwide. The Spanish 1__ for their paella, the Italians – for pizza and spaghetti. What about the English? Well, the most famous dish in Britain is probably the Full English Breakfast. Its main 2__ are fried or scrambled eggs with bacon, sausages, grilled tomatoes, baked beans and mushrooms. Most English people also have toast and orange marmalade. English breakfast played a very important role in the past. Then people did not often eat more than two meals a day. So breakfast needed to provide people 3__ carbohydrates and proteins to keep them going all day. So, next time you're in England, make sure to order this national favourite in a pub or a cafe. You 4__ find it a bit fatty and high in calories but it is absolutely delicious and filling. Tasting it can really help to 5__ out what traditional English cuisine is all about. 1. A are known 2. A foods 3. A from 4. A must 5. A get B had known B meals B with B should B find C have known C ingredients C in C may C look

NOWOŚCI EGZAMINACYJNE ! WYPOWIEDŹ PISEMNA Zamiast podziału na krótki i dłuższy tekst pojawia się JEDNO ZADANIE, w którym uczeń pisze tekst użytkowy o długości 80-130 słów Polecenie jest w języku polskim i zawiera 4 elementy, które zdający powinien przedstawić i rozwinąć dodając bardziej szczegółowe informacje

Początek i koniec wypowiedzi będą podane w arkuszu, zatem zadaniem zdającego jest uzupełnienie informacji podanych w kolejnych punktach polecenia (wymagana liczba wyrazów dotyczy tylko wypowiedzi napisanej przez ucznia) TYPY TEKSTÓW: - list prywatny - e-mail - wpis na blogu lub forum internetowym z elementami opisu, relacjonowania, zapraszania, uzasadniania opinii, przedstawiania wad i zalet, różnych rozwiązań i poglądów

WYPOWIEDŹ PISEMNA KRYTERIA OCENIANIA W zadaniu tym ocenie podlega: Treść Spójność i logika wypowiedzi Zakres środków językowych Poprawność językowa

KRYTERIA OCENIANIA TREŚĆ Za przekazanie treści można uzyskać od 0 do 4 punktów. Nie są one jednak przeliczane jak poprzednio – 1 pkt za przekazaną informację ! Do ilu elementów uczeń się odniósł? Ile elementów rozwinął? 4 3 2 1 4 pkt 3 pkt 2 pkt 1 pkt 0 pkt

SPÓJNOŚĆ I LOGIKA WYPOWIEDZI TREŚĆ Ocena jest zróżnicowana w zależności od tego, czy to przekazanie treści odbyło się na poziomie minimalnej komunikacji, czy też zdający potrafił rozwinąć swoją wypowiedź. SPÓJNOŚĆ I LOGIKA WYPOWIEDZI Można za nie uzyskać od 0 do 2 punktów. Większą liczbę punktów uczeń otrzymuje za zastosowanie takich środków stylistycznych jak na przykład then, so, because. Tekst powinien stanowić logiczną całość.

ZAKRES ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH Można też uzyskać od 0 do 2 punktów. Oceniane jest tu zróżnicowanie leksyki i użytych struktur gramatycznych. POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA Istotną zmianą jest odejście od mechanicznego zliczania błędów. Większego znaczenia nabiera fakt, czy błędy zaburzają zrozumienie tekstu, czy nie. Za poprawność użytych środków językowych można uzyskać od 0 do 2 punktów. JEŚLI UCZEŃ OTRZYMA 0 PUNKTÓW ZA TREŚĆ – WE WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH KRYTERIACH PRZYZNAJE SIĘ RÓWNIEŻ 0 PUNKTÓW.

WYPOWIEDŹ PISEMNA Przykładowe zadanie Właśnie przeprowadziłeś/aś się do nowego domu poza miastem. Podziel się swoimi odczuciami na ten temat na blogu. - Napisz o powodach przeprowadzki. - Przedstaw zalety mieszkania poza miastem i je uzasadnij. - Podaj, jakie są negatywne skutki takiej decyzji dla ciebie. - Opisz, jak wygląda twój pokój. Rozwiń każdy z czterech podpunktów w swojej wypowiedzi. Tekst powinien zawierać od 80 do 130 słów. Hi there everybody! We've just moved. ____________________________________________ More info soon, so check my updates regularly. XYZ

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ :) Prezentacja została przygotowana w oparciu o materiały informacyjne przygotowane dla nauczycieli przez wydawnictwa Pearson i Express Publishing