O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Chmielnik, dnia 9 grudnia 2012 roku. Projekt realizowany przez Fundację Edukacyjną 4H w Polsce w 12 gminach w 4 województwach: Warmińsko - mazurskiego.
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Po co pomagamy- wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Rodzice Wolontariuszami Udział i zaangażowanie rodziców 26 listopada 2011 – Warszawa Johannes THEINER, Prezes EPA.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Solidarność międzypokoleniowa a aktywność społeczna osób starszych.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Działalność PUKS KAROL Wadowice w roku W roku 2010 zrealizowaliśmy 10 projektów wspieranych przez Urząd Miejski w Wadowicach, Urząd Marszałkowski.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - Przez trudy do gwiazd (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
                 "Jesteśmy zdolni do wielkich rzeczy jeżeli nie pozwolimy by pokonał nas lęk przed własną słabością" Jan Paweł II.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
KLUB SENIORA "EMERYT".
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Kwiecień 2014 r. Debata.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
„Młodzi a polityka” Statystyki z ankiet
Nowe oblicze wolontariatu
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Działania Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia bezrobocia wśród osób młodych Oława, 29 października 2014 r.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Zadanie rekrutacyjne na XX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Kalendarz 2020.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
Projekt ,,Różnorodność nas uskrzydla”
Zapis prezentacji:

O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI

1. Skąd uzyskał/a Pan/Pani informacje o Wolontariacie Europejskim w ramach Programu „Młodzież w działaniu”?

2. Skąd uzyskał/a Pan/Pani informacje na temat projektu „Echa Europy” realizowanego w GPCKiE w Plichtowie?

3. Czy wie Pan/Pani czego dotyczył projekt „Echa Europy” i jakie działania były realizowane?

4. Które z działań realizowanych w ramach projektu „Echa Europy” uważa Pan/Pani za najbardziej ciekawe?

5. Czy uważa Pan/Pani, że książka w 3 językach – główny produkt projektu jest cennym źródłem informacji o polsko-rumuńskich tradycjach i zwyczajach?

6. Jak ocenia Pan/Pani poziom przygotowania książki w 3 językach – głównego produktu projektu (struktura, treść)?

7. Czy uważa Pan/Pani, że przygotowanie książki będącej głównym produktem projektu Wolontariatu Europejskiego było słusznym pomysłem?

 film  piosenka z teledyskiem  tańce europejskie  nagranie piosenki i tańców tradycyjnych z Rumunii  fotografia  płyta z muzyką ludową, nagranie z tańcami ludowymi  nakręcenie filmu z całego przebiegu projektu  płyta CD z piosenkami, płyta DVD z tańcami  książka lub film o życiu wielopokoleniowych rodzin  książka z przepisami z Rumunii  film na temat tradycji  piosenki i tańce tradycyjne  broszura o kraju wolontariusza 8. Jakie inne działania według Pana/Pani byłyby dobrym pomysłem na główny produkt?

9. Czy dzięki realizacji projektu „Echa Europy” dowiedział/a się Pan/Pani czegoś więcej na temat zagadnień będących przedmiotem wspólnego zainteresowania społeczeństwa europejskiego: rasizm, ksenofobia, antysemityzm, narkomania?

10. Czy uważa Pan/Pani, że projekt „Echa Europy” był potrzebny?

11. Jak ocenia Pan/Pani przebieg projektu „Echa Europy” pod względem organizacyjnym?

12. Jak ocenia Pan/Pani stopień przygotowania informacji o realizacji projektu „Echa Europy” na stronie internetowej GPCKiE w Plichtowie?

13. Jak ocenia Pan/Pani proces informowania osób zainteresowanych działaniami realizowanymi w ramach projektu „Echa Europy”?

14. Jak ocenia Pan/Pani stopień zapewnienia widoczności projektu „Echa Europy”?

15. Czy uważa Pan/Pani, że w GPCKiE powinny być realizowane kolejne projekty w ramach Wolontariatu Europejskiego?

16. Jakie powinny być główne tematy działania ewentualnych projektów GPCKiE w ramach Wolontariatu Europejskiego?

 większa ilość zajęć dla dzieci w wieku 8-13 lat  zaangażować w pracę 2 wolontariuszy w tym samym czasie  zaangażować większą grupę ludzi  większy kontakt wolontariusza ze społecznością lokalną  organizacja zajęć cyklicznych skierowanych do konkretnych grup wiekowych 17. Co Pana/Pani zdaniem należałoby zmienić w kolejnych projektach realizowanych w GPCKiE w ramach Wolontariatu Europejskiego?

18. Czy uważa Pan/Pani, że GPCKiE w Plichtowie powinno podejmować międzynarodową współpracę?

19. Czy jest Pan/Pani zainteresowania braniem udziału w spotkaniach i działaniach w ramach prowadzenia międzynarodowych projektów?

C ZĘŚĆ II – PRZEZNACZONA DLA MŁODZIEŻY W WIEKU LAT

20. Czy brałeś wcześniej udział w podobnych projektach?

 Ciekawość  Chęć zdobycia większej wiedzy o tego typu projektach  Chęć pozyskania wiedzy na temat innej kultury  Chęć zdobycia nowych doświadczeń i spróbowania czegoś nowego  Chęć zwiększenia umiejętności językowych dużo wolnego czasu 21. Co zadecydowało o Twoim przystąpieniu do projektu „Echa Europy”?

22. Czy jesteś zadowolony/a z udziału w projekcie „Echa Europy”?

23. Czy wziąłbyś/wzięłabyś udział w kolejnej edycji projektu Wolontariatu Europejskiego?

24. Czy chciałbyś/chciałabyś wziąć udział w projekcie Wolontariatu Europejskiego jako wolontariusz i wyjechać do innego kraju?

 Hiszpania  Holandia  Grecja  Wielka Brytania  Portugalia  Niemcy  Chorwacja  Cypr  Włochy 25. Do jakiego kraju europejskiego chciałbyś/chciałabyś wyjechać i pracować jako wolontariusz Wolontariatu Europejskiego?

26. Na jak długo chciałbyś/chciałabyś wyjechać jako wolontariusz?

27. J AK OCENIASZ STOPIEŃ REALIZACJI OGÓLNYCH CELÓW PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU „E CHA E UROPY ” WYNIKAJĄCYCH Z P ROGRAMU „M ŁODZIEŻ W DZIAŁANIU ”:

Promowanie aktywności obywatelskiej, w szczególności obywatelstwa europejskiego

Rozwijanie poczucia solidarności i promowania tolerancji wśród młodzieży

Pogłębienie wzajemnego zrozumienia między młodzieżą z różnych krajów

28. J AK OCENIASZ STOPIEŃ REALIZACJI GŁÓWNYCH TEMATÓW DZIAŁANIA ?

Świadomość europejska

Kultura i sztuka

WadyZalety należałoby zaangażować większą ilość osób należałoby bardziej rozpowszechniać informacje o działaniach dobra zabawa przepływ informacji dobra i bardzo dobra organizacja mili ludzie integracja nowe doświadczenia poznawanie kultury innego kraju ciekawa treść projektu dużo działań doświadczenie na następne projekty rozwój i świadomość międzynarodowa mieszkańców gminy różnorodność działań i ich zasięg integracja lokalnej społeczności 29. Wskaż wady i zalety dotyczące projektu „Echa Europy” i jego prowadzenia:

 wspólne gotowanie  zachęcanie do aktywnego trybu życia, zwiększenie możliwość na rynku pracy  dodatkowe warsztaty w szkołach  mecze w siatkówkę plażową, piłkę nożną, wspólne grille i ogniska, karaoke 30. Jakiego rodzaju działania realizowane w ramach Wolontariatu Europejskiego mogłyby być atrakcyjne dla młodzieży i społeczności lokalnej?

31. Czy udział w projekcie pomógł Ci w doskonaleniu umiejętności językowych?

32.W jakim stopniu udział w projekcie wzbogacił Twoją wiedzę o kraju partnerskim (Rumunii) i kulturze tego kraju?

D ZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ