Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci 2013-1-PL1-LEO03-37508 Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Innowacyjność i przedsiębiorczość w kształceniu zawodowym
Rodzic jako doradca zawodowy
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Opracowała mgr Marta Reut Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2006 r. Technikum w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
„Zmiany w kształceniu ogólnym i zawodowym”
Europejskie systemy edukacji (Polska, Węgry, Anglia)
Centrum Szkolenia Zawodowego jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego i praktycznego.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
CHARAKTERYSTYKA SZKOŁY W SISLI
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Co dalej Gimnazjalisto ?
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
compulsory full-time education
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
System edukacyjny w Hiszpanii
MATERIAŁ OPRACOWANY W RAMACH PROJEKTU: „INTERDYSCYPLINARNY WYMIAR KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO - JAKOŚĆ POPRZEZ MIĘDZYNARODOWĄ WSPÓŁPRACĘ SZKÓŁ ZAWODOWYCH” PROGRAMU.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
System edukacji w Polsce
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO PIERWSZĄ KWALIFIKACJE
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
CO DALEJ PO SZKOLE ZAWODOWEJ? Zmiany w kształceniu zawodowym.
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ INFORMACJE DLA TRECIOKLASISTÓW I NIE TYLKO……… /2017.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
W ramach realizacji programu
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE
KSZTAŁCENIE DOROSŁYCH W ANGLII
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD

 W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego - jakość poprzez międzynarodową współpracę szkół zawodowych”. grupa nauczycieli Zespołu Szkół Technicznych uczestniczyła w wizycie w Nevsehir w Tureckiej Antalii. Celem wizyty było poznanie systemu szkolnictwa zawodowego w tym kraju.

Turecki system edukacji składa się z trzech poziomów: edukacji przedszkolnej, podstawowej oraz ogólnokształcącej lub zawodowej

Obowiązek edukacji obejmuje tylko szkołę podstawową, na którą składa się osiem klas. Po jej ukończeniu młodzi ludzie mogą podjąć edukację w ogólnokształcącej szkole średniej, szkole zawodowej lub od razu pójść do pracy.

Szkolnictwo średnie II stopnia obejmuje szkoły ogólnokształcące, zawodowe i techniczne, które prowadząco najmniej 3-letnie kształcenie dla absolwentów szkoły obowiązkowej. Kształcenie zawodowe i techniczne na poziomie średnim II stopnia prowadzi się w technikach dla dziewcząt i chłopców, średnich szkołach zawodowych handlu i turystyki, średnich szkołach edukacji religijnej, szkołach średnich dla dzieci mających specjalne potrzeby edukacyjne oraz średnich szkołach edukacji zdrowotnej. Większość tych szkół funkcjonuje również jako placówki anatolijskie, a zatem obejmuje przygotowawczy rok nauki języka obcego. Kształcenie zawodowe obejmuje przedmioty ogólne i kształcenie praktyczne na warsztatach szkolnych i w zakładach pracy.

Po każdym etapie edukacji zawodowej osoba ucząca się musi przystąpić do egzaminu i dopiero jego zdanie uprawnia ją do kontynuowania nauki. Prócz tego pracuje w firmie, w której wykonuje zawód, jakiego się uczy. Nauczyciel ma prawo kontrolować czy uczeń naprawdę tam pracuje.

 Serdecznie dziękuję za uwagę  Krzysztof Borkowski