Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Dr inż. Magdalena Jabłońska
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
zgodności organizacji bibliotek z arkuszem organizacji
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Od misji do wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia – doświadczenia Wydziału Historycznego.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Spotkanie z doktorantami
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Wydział Nauk Społecznych
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Podnoszenie kompetencji służb i przedstawicieli podmiotów realizujących działania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie O BSZAR IV KPPP W R
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Unieważnienie egzaminu przez PZE
Opiekunowie roczników
Praktyki studenckie.
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Pełnomocnik Dziekana Wydziału Biologii ds. praktyk studenckich
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
NOWY STATUT UNIWERSYTETU JAN KOCHANOWSKIEGO W KIELCACH
Podyplomowe Studia Ochrony Środowiska
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW

Jednostka organizacyjna Liczba prowadzonych specjalności Wydział Jednostka organizacyjna Poziom studiów Forma studiów Liczba prowadzonych specjalności Instytut Kulturologii i Lingwistyki Antropocentrycznej I stopnia II stopnia podyplomowe dzienne wieczorowe zaoczne 4 Instytut Lingwistyki Stosowanej 5 Instytut Rusycystyki 2 Katedra Białorutenistyki Katedra Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej Katedra Ukrainistyki

Problemy przed przystąpieniem do przygotowania systemu Idea federacyjności Wydziału: różne praktyki, różna specyfika; brak doświadczeń w opracowywaniu wspólnych rozwiązań. Okres zmian organizacyjnych i prawnych: konieczność utworzenia szeregu dokumentów; konieczność modyfikacji programów kształcenia; rok powyborczy.

Projekt opracowany przez władze wydziałowe Budowa systemu Projekt opracowany przez władze wydziałowe Konsultacje wstępne Konsultacje ostateczne Zatwierdzenie systemu

Opracowanie projektu System jako możliwość ujednolicenie procedur w obrębie całego Wydziału (np. zatwierdzanie tematów prac dyplomowych); zapewnienie sprawiedliwego i równego traktowania studentów (np. jednolite warunki traktowania wniosków o egzamin komisyjny); regulacja praktyk wykonywanych „tradycyjnie” (np. hospitowanie zajęć); zwrócenie uwagi na problemy niedostrzegalne (np. praca ze studentami niepełnosprawnymi).

Konsultacje wstępne Kierownicy jednostek ds. studenckich; Zarządy Samorządu Studentów; Wydziałowa Rada Doktorantów; Członkowie wydziałowej komisji ds. studenckich i jakości kształcenia; Członkowie WZZJK; Pracownicy sekretariatów ds. studenckich; Inni pracownicy Wydziału; Pełnomocnik dziekana ds. osób niepełnosprawnych.

Konsultacje ostateczne Kierownicy jednostek organizacyjnych; WZZJK; Wydziałowa komisja ds. studentów i jakości kształcenia; Biuro Prawne UW; UZZJK; Członkowie Rady Wydziału.

Specyfika systemu Stopień uszczegółowienia: Zakres uregulowań: 25 stron; 6 załączników; 33 procedury. Stopień uszczegółowienia: wskazanie osób odpowiedzialnych za dane czynności na każdym etapie procesu; konkretne określenie konsekwencji niedopełnienia obowiązków; jednoznaczne określenie terminów, itp.

Przykładowa procedura Procedura przeprowadzania egzaminu dyplomowego Nad poprawnością egzaminu dyplomowego i jego zgodnością z obowiązującymi przepisami czuwa przewodniczący komisji egzaminacyjnej, który odpowiedzialny jest także za uzupełnienie dokumentacji przebiegu egzaminu. Przewodniczący komisji egzaminacyjnej wyznacza członków komisji, którzy zadają pytania studentowi. Sam przewodniczący również może zadać studentowi pytanie. Członkowie komisji egzaminacyjnej dają studentowi możliwość swobodnego kształtowania odpowiedzi na pytania w granicach czasowych wyznaczonych na podstawie planowanego czasu trwania egzaminu dyplomowego. Po uzyskaniu od studenta odpowiedzi na pytania, przewodniczący komisji prosi go o opuszczenie pomieszczenia. Pod nieobecność studenta komisja ustala wyniki egzaminu dyplomowego, a przewodniczący komisji sporządza protokół z egzaminu, który podpisują wszyscy członkowie komisji. Przewodniczący komisji zaprasza ponownie studenta do pomieszczenia, w którym odbywał się egzamin dyplomowy i odczytuje mu protokół egzaminacyjny. W przypadku gdy student spełnia wymagania konieczne do uzyskania dyplomu z wyróżnieniem, przewodniczący komisji egzaminacyjnej umieszcza na protokole adnotację „komisja wnioskuje o przyznanie dyplomu z wyróżnieniem” oraz informuje o tym kierownika jednostki organizacyjnej. Kierownik jednostki organizacyjnej kieruje na najbliższe posiedzenie Rady Wydziału wniosek o przyznanie dyplomu z wyróżnieniem.

Godne polecenia rozwiązania uwzględnienie postulatów wszystkich grup uczestniczących w procesie kształcenia  osiągnięcie kompromisów w sprawach spornych; zwrócenie uwagi na studentów niepełnosprawnych; uwzględnienie potrzeb doktorantów.

Wdrażanie systemu przesłanie dokumentu do wszystkich pracowników i studentów; umieszczenie dokumentu na stronie internetowej; zwracanie uwagi na zapisy występujące w dokumencie; kontrola dokumentacji przebiegu studiów w obrębie całego Wydziału; zaplanowanie kontroli prawidłowości realizacji procedur na październik 2014.

Przyjęcie systemu administracja (sekretariaty, dziekanat ds. studenckich) – natychmiastowe wdrożenie; prowadzący zajęcia – częściowe wdrożenie; studenci, pozostali pracownicy – brak reakcji.

Wstępne wnioski Pozytywne: Negatywne: ujednolicenie zasad dotyczących toku i dokumentacji studiów; możliwość przeciwdziałania nieprawidłowościom; uporządkowanie spraw wcześniej nieuregulowanych. Negatywne: brak świadomości obowiązujących zasad; trudności w zakresie zwalczania procedur „tradycyjnych”; brak możliwości weryfikacji zakresu realizacji niektórych procedur (poza weryfikacją w reakcji na skargę).