Trochę o nas  Gabrysia-jestem przewodniczącą SU. Biorę czynny udział w marszach na orientację oraz uwielbiam narty i snowboard.  Justyna- od kilku lat.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Advertisements

Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Strzelcach Opolskich
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
W O L N T A R I.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
N ASZ W OLONTARIAT Miłość i służenie dają sens naszemu życiu i czynią go pięknym.
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Świetlica szkolna Gimnazjum nr 2 w Brzeszczach
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Publiczne Gimnazjum Nr 26 im. Mikołaja Reja w Łodzi
BYĆ WOLONTARIUSZEM! TO BRZMI DUMNIE!!!.
Zasłużony dla ochrony przyrody
Szkoła Współpracy.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest WOLONTARIAT?.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wolontariat jako dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu.
Dlaczego warto korzystać z
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
INTEGRACYJNE KOŁO MIŁOŚNIKÓW KIELC „Razem w mieście”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Tel./fax (0 42)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Szkoła Podstawowa Nr 55 im. Eugeniusza Lokajskiego szkoła z klasami sportowymi: lekkoatletyka pływanie Adres: Łódź, ul. Mackiewicza 9, tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 141 W ŁODZI im. generała Mariusza Zaruskiego ul. Zakładowa 35.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
SZANOWNI UCZNIOWIE ŁÓDŹ Gimnazjum nr 39 im. Juliana Tuwima ul. Królewska 13/15, Łódź tel.(042) SZKÓŁ.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Dziecko romskie w szkole
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 W ŁODZI IM. ADAMA MICKIEWICZA
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapraszamy Dołącz do nas !
Zapis prezentacji:

Trochę o nas  Gabrysia-jestem przewodniczącą SU. Biorę czynny udział w marszach na orientację oraz uwielbiam narty i snowboard.  Justyna- od kilku lat biorę czynny udział w wolontariacie w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Moją pasją są podróże a wolny czas poświęcam na czytanie.

Jak zebrać pomysły ? Wybór propozycji form wolontariatu nie był łatwy. W celu ustalenia, co jest potrzebne, komu i w jakim zakresie postanowiłyśmy: 1. Ocenić obecną sytuacje w zakresie wolontariatu w naszym mieście. W Świeradowie-Zdroju od kilku lat dobrze działa wolontariat przy Miejskiej Bibliotece Publicznej. Uczniowie pomagają ludziom starszym: wypożyczają im książki, robią zakupy, organizują upominki na święta. Zatem stwierdziłyśmy, że ta grupa mieszkańców jest pod właściwą opieką.

2. Przeprowadzić rozmowy z nauczycielami, wychowawcami i rodzicami. Odbyłyśmy rozmowy z panią Teresą Fierkowicz (nauczycielem MZS w Świeradowie-Zdroju), która jest przewodnikiem sudeckim, wieloletnim opiekunem koła turystycznego, kierownikiem świetlicy środowiskowej „Ul” i radną naszego miasta oraz panią Judytą Markowską (nauczycielem języka niemieckiego), która odpowiada za współpracę z Towarzystwem Bad Flinsberczyków, wymianę międzynarodową ze szkołą partnerską w Seifhennersdorfie i prowadzi koło regionalne, na którym między innymi zajmuje się oznaczaniem szlaków i miejsc ważnych dla miasta (też w języku niemieckim).

3. Wykorzystać swoje umiejętności i potencjał. Od wielu lat zajmujemy się turystyką w szkole. Chodzimy na rajdy, marsze na orientację, bierzemy udział w konkursach również pierwszej pomocy. Mamy wiele sukcesów i osiągnięć. Chętni, którzy się do nas zgłosili pracowali bądź pracują w wolontariacie przy MBP. 4. Uwzględnić specyfikę miasta, jego walory leczniczo-uzdrowiskowe i turystyczne. Świeradów-Zdrój jest malowniczo położony w Górach Izerskich (Sudety Zachodnie). To miejscowość klimatyczna z jednym z najstarszych uzdrowisk Dolnego Śląska. Do granicy z Czechami jest około 6 km a z Niemcami 70 km. Postanowiliśmy wykorzystać swój potencjał, wiedzę i umiejętności i dotrzeć do grupy odbiorców, którzy będą mogli się od nas uczyć i miło spędzić z nami wolny czas.

Proponowane formy wolontariatu  Zebrała się grupa chętnych do pracy i na pierwszym spotkaniu określiliśmy działania naszego wolontariatu. Wszyscy zgodzili się na to, żeby pomoc odbywała się w następujących zakresach:

 Opieka nad uczniami świetlicy środowiskowej „ Ul ” ( wykorzystanie pracowni do zajęć praktycznych, np. zajęcia z savoir-vivru, gotowania) Cele: - organizacja czasu wolnego, - zapobieganie patologiom.

2. Pomoc w odrabianiu zadań domowych oraz w nauce uczniom szkoły podstawowej Cele: - wyrównywanie szans edukacyjnych, - wzmacnianie poczucia wartości we własne możliwości.

3. Opieka nad opuszczonymi mogiłami Cele: - pielęgnowanie tradycji narodowych, - dbanie o podtrzymywanie więzi z „małą ojczyzną”.

4. Promocja ścieżek edukacyjnych na szlakach turystycznych Cele: - poznawanie walorów naszej miejscowości, - poznawanie przyrody ożywionej i nieożywionej poprzez indywidualny kontakt z nią.

5. Organizacja marszy na orientację (szkolenia) Cele: - kształcenie umiejętności pracy w grupie, - upowszechnienie możliwości spędzania wolnego czasu, - kształcenie umiejętności czytania mapy, korzystania z kompasu.

Zebranie organizacyjne  W porozumieniu z pracownikami odpowiedzialnymi za organizację zajęć w szkole i opiekę nad uczniami oraz po przedstawieniu im zakresu naszych działań wyłoniliśmy grupę uczniów, która była zainteresowana współpracą z nami.  Nabór chętnych był otwarty. Do współpracy zaprosiliśmy młodzież, która widzi potrzebę pomocy innym - dzieciom, rówieśnikom i dorosłym. Od przybyłych na spotkanie oczekiwaliśmy, że będą się charakteryzowały takimi cechami jak: zdyscyplinowanie, systematyczność i bezinteresowność.

Wykonały: