2009 Problemy w realizacji umów o dofinansowanie SPO WKP 2.3, 2.2.1, Działanie 4.4 PO IG Jakub Moskal Warszawa, 30 czerwca 2009 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
2 Wspólne posiedzenie Grupy ds. MŚP przy KK NSRO oraz Grupy ds. Przedsiębiorców Wyniki działalności Grupy ds. Przedsiębiorców Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Kontrola na miejscu na zakończenie realizacji projektu – doświadczenia CKPŚ Spotkanie przedstawicieli Instytucji Pośredniczącej i Instytucji Wdrażających.
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu”
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
Projekt współfinansowany przez UNIĘ EUROPEJSKĄ ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego SPO WKP 2.3 Rozliczanie Projektów Warszawa, 26 września.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Warszawa, wrzesień 2007 r. Kryteria wyboru projektów współfinansowanych w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 – 2013 Warszawa, 7.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
Realizacja umowy w ramach POIG
Raport z kontroli Beneficjentów Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Działanie 2.3 oraz Poddziałanie Autorem.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Ewelina Pawińska Prowadzenie i rozliczanie projektu w Działaniu 6.1 POIG Etap II – Wdrożenie Planu Rozwoju Eksportu Warszawa, 29 czerwca 2010 r.
Zasady skutecznego aplikowania o dotacje z Funduszy Strukturalnych Iwona Czaplikowska Katowice, 13 stycznia 2005.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
2009 Działanie 3.3 Tworzenie systemu ułatwiającego inwestowanie w MSP Poddziałanie Wsparcie dla MSP Podsumowanie naboru 2008 i zmiany na 2009 Zespół
Ułatwienia dla przedsiębiorców realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka dr Anna Kacprzyk Dyrektor Departamentu Funduszy.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 Działanie 2.1 i 2.2 PO IG System wdrażania działań: 1.Podmioty systemu wdrażania; 2.Dokumenty; 3. Ocena projektu;
1 Zwiększenie dostępności do środków unijnych w ramach PO IG, PO KL, RPO XV Ogólnopolskie Forum Gospodarcze Małych i Średnich Przedsiębiorstw Jarosław.
Program Grundtvig Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentury Grundtviga część finansowa.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym poddziałanie Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, poddziałanie – Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Departament Wdrażania RPO UM WK-P Metodologia obliczania korekty kwoty dofinansowania w przypadku niezrealizowania zakładanych wskaźników przez beneficjentów.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
1 Zasady realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Spotkanie robocze Warszawa r. Projekt współfinansowany przez.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako Instytucja Pośrednicząca w ramach RPO WK-P w zakresie Europejskiego Funduszu.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Szkolenie dla Wnioskodawców
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Umowa o przyznaniu pomocy
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wskaźniki.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Szkolenie dla Wnioskodawców
Konkursy dla ABK - podsumowanie
spotkanie informacyjne
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

2009 Problemy w realizacji umów o dofinansowanie SPO WKP 2.3, 2.2.1, Działanie 4.4 PO IG Jakub Moskal Warszawa, 30 czerwca 2009 r.

Kontrola realizacji wskaźników produktu Wskaźniki produktu muszą zostać przez Beneficjenta osiągnięte w wyniku realizacji projektu. Dopuszczalne jest 10% odchylenie od wartości założonej we wniosku o dofinansowanie. Brak realizacji wskaźników produktu stanowi nieprawidłowość, której konsekwencje są analizowane indywidualnie. Kryterium weryfikacji i podstawę do decyzji PARP w takich przypadkach stanowi wpływ dokonanych modyfikacji na realizację zasadniczych celów przedsięwzięcia.

Kontrola wskaźników rezultatu – etap rozliczenia projektu Brak realizacji wskaźników rezultatu stanowi nieprawidłowość – Beneficjent jest zobligowany do osiągnięcia celów projektu w tym skwantyfikowanych wskaźników. Brak realizacji wskaźników rezultatu jest analizowany w kontekście wpływu na osiągnięcie zasadniczych celów przedsięwzięcia oraz wpływu odstępstw od założonego poziomu wskaźników na poprawność dokonanej oceny dokumentacji aplikacyjnej Beneficjenta.

Kontrola wskaźników rezultatu – etap rozliczenia projektu Brak realizacji wskaźników rezultatu, których założenie w projekcie nie miało bezpośredniego wpływu na jego ocenę nie stanowi nieprawidłowości wstrzymującej wypłatę dofinansowania – PARP przyjmuje od Beneficjenta wyjaśnienia dotyczące przyczyn braku realizacji wskaźnika, terminu w którym możliwe będzie osiągnięcie zaplanowanej wartości. Brak realizacji wskaźników rezultatu, których założenie w projekcie miało bezpośredni wpływ na ocenę wstrzymuje wypłatę.

Kontrola wskaźników rezultatu – etap rozliczenia projektu W szczególnych przypadkach możliwa była akceptacja sprawozdania z realizacji projektu wykazującego niepełne osiągnięcie wskaźnika zatrudnienia (innych wskaźników, których założenie w projekcie miało bezpośredni wpływ na jego punktację) pod warunkiem przedstawienia przez Beneficjenta wiarygodnych i obiektywnych przyczyn opóźnienia w realizacji wskaźnika oraz wskazania terminu, w którym Beneficjent obliguje się do pełnej realizacji wskaźnika. Poziom realizacji wskaźnika jest przedmiotem działań pokontrolnych.

Kontrola wskaźnika rezultatu dot. nowych miejsc pracy W przypadku założenia w projekcie wskaźnika rezultatu „Nowe miejsca pracy” możliwa jest akceptacja sytuacji, w której Beneficjent wykazuje utworzenie deklarowanej liczby nowych stanowisk pracy związanych z projektem oraz informuje o spadku ogólnego poziomu zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Każdy przypadek jest analizowany indywidualnie, rozstrzygające jest wskazanie, że spadek zatrudnienia wystąpił bez związku z realizowanym projektem - dotyczy innych segmentów działalności.

Kontrola wskaźników – po wypłacie dofinansowania W przypadku braku realizacji wskaźnika, w sytuacji w której, nie ujęcie wskaźnika w projekcie, lub jego założenie w mniejszej wartości (którą Beneficjent jest w stanie wykazać jako osiągniętą) nie spowodowałby braku pozytywnej oceny projektu (po potwierdzeniu zasadności wyjaśnień Beneficjenta dotyczących obiektywnych przyczyn braku pełnej realizacji wskaźników) nie prowadzi się dalszych działań pokontrolnych oraz nie wyciąga się wobec Beneficjentów sankcji.

Kontrola wskaźników – po wypłacie dofinansowania W przypadkach spadku ogólnego poziomu zatrudnienia PARP główny ciężar kontroli przenosi na utrzymywanie miejsc pracy związanych bezpośrednio z projektem. Analizowane są przyczyny ogólnego spadku zatrudnienia. W przypadkach, w których występują one w segmentach działalności przedsiębiorstwa niezwiązanej z projektem PARP nie wyciąga sankcji wobec Beneficjentów. Beneficjenci są wzywani do przedstawiania dokumentów potwierdzających utrzymanie stworzonych miejsc pracy.

Kontrola wskaźników – po wypłacie dofinansowania W pozostałych przypadkach PARP obliguje Beneficjentów do przeprowadzenia działań naprawczych pozwalających osiągnąć stan będący do zaakceptowania przez PARP (wskazane poprzednio dwa warianty). Czas na wdrożenie działań naprawczych nie może przekraczać 4 lat od zakończenia realizacji projektu. Brak ich realizacji skutkuje wypowiedzeniem umowy o dofinansowanie (zwrotem dofinansowania). PARP będzie monitorowała postępy w realizacji działań naprawczych.

Zwiększenie kwoty dofinansowania POIG Działanie 4.4 Zwiększenie kwoty dofinansowania (zgodnie z decyzją Instytucji Zarządzającej) jest możliwe w przypadku Beneficjentów, którzy aplikowali o wsparcie w 2008 r. i w chwili składania dokumentów nie mogli przewidzieć światowego kryzysu gospodarczego i związanego z nim znaczącego wahania się kursu Euro. Na wskazany cel przeznaczono dodatkową pulę środków w wysokości ,23 PLN.

Zwiększenie kwoty dofinansowania POIG Działanie 4.4 Zwiększenie kwoty dofinansowania dla jednej umowy jest możliwe maksymalnie do kwoty 15% wsparcia przyznanego w danej umowie. Beneficjent może uzyskać zwiększenie wsparcia jednorazowo, lub kilkakrotnie występować ze stosownymi wnioskami, w trakcie realizacji projektu, do kwoty 15% pierwotnego wsparcia, pod warunkiem dostępności środków przeznaczonych na zwiększenie wsparcia w budżecie działania.

Zwiększenie kwoty dofinansowania POIG Działanie 4.4 W celu udokumentowania wzrostu kosztów realizacji konkretnego działania projektu Beneficjent jest zobowiązany do przedstawienia oferty na zakup urządzenia w walucie obcej. Dla ustalenia wzrostu kosztów kwalifikowanych związanych z zakupem środka trwałego porównywana będzie wartość urządzenia liczona po kursie waluty (średni NBP) z dnia złożenia wniosku o aneks do RIF z wartością urządzenia przeliczoną wg kursu waluty (średni NBP) z dnia złożenia wniosku o dofinansowanie.

Zwiększenie kwoty dofinansowania POIG Działanie 4.4 Możliwość zwiększenia dofinansowania dotyczy również działań zakończonych i rozliczonych. W przypadku wniosków o płatność, na podstawie których wypłacone zostało dofinansowanie wskazane rozwiązanie wiąże się z koniecznością ponownej weryfikacji wniosku o płatność po zawarciu aneksu oraz dokonywaniem dopłat.

Dziękuję za uwagę Jakub Moskal Główny Specjalista Sekcja Kontraktowania Zespół Instrumentów Inwestycyjnych Tel E – mail: