Wdrożenie outsourcingu
Proces Wdrażanie outsourcingu powinno odbywać się według pewnego planu. Plan taki może być przedstawiony w formie PROCESOWEJ i wiąże się z podejmowaniem odpowiednich decyzji zapewniających właściwe przygotowanie i wdrożenie metody. Cały proces powinien składać się z 3 faz: Fazę KONCEPCYJNĄ Fazę REALIZACYJNĄ Fazę OPERACYJNĄ
1. Faza Koncepcyjna Składającą się z 3 etapów: Określenie celów outsourcingu Analiza kosztów i korzyści z wdrożenia metody outsourcingu Analiza szans i ryzyka związanych z wdrożeniem outsourcingu
2. Fazę Realizacyjną 8 etapów: Stworzenie harmonogramu wdrożenia Poinformowanie pracowników o planowanym wdrożeniu metody outsourcingu Typowanie potencjalnych partnerów outsourcingowych (firm usługowych) Opracowanie zapytań ofertowych i wybór firm, do których zapytania zostaną przesłane Negocjowanie warunków umowy Wybór firmy usługowej Opracowanie harmonogramu rozpoczęcia współpracy
3. Fazę Operacyjną Czyli procesy związaną z bieżącym zarządzaniem kontraktem outsourcingowym. Realizacja pierwszych zleceń Zaawansowana współpraca Kontrola wykorzystania outsourcingu i wprowadzanie ewentualnych modyfikacji