ZAKRES LSR POWINIEN BYĆ ZGODNY Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 1 DO ROZPORZĄDZENIA. Powinny być wszystkie rozdziały i odpowiednie nazewnictwo. Brak któregoś z rozdziałów,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ZIELONY PIERŚCIEŃ TARNOWA
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania C.K. Podkarpacie
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Oś IV Leader w okresie Lokalna Strategia Rozwoju - struktura, treść, kryteria oceny Adam Futymski.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Rawki Seminarium nt. Lokalna Strategia Rozwoju na lata Kaleń, 13 listopada 2007r.
Kryteria wyboru projektów
Za działanie Osi 4 Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa na poziomie województwa odpowiedzialny jest samorząd województwa.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
PROJEKTY SIECIUJĄCE Założenia ogólne. PROJEKTY SIECIUJĄCE Rola projektów sieciujących zacieśnianie współpracy pomiędzy sekretariatami regionalnymi i partnerami.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Plan Odnowy Miejscowości
Formy prawne Lokalnych Grup Działania tworzonych w ramach Pilotażowego Programu Leader+ Adam Futymski.
CEL I ZASADY DZIAŁANIA KOMITETU - METODYKA OCENY WNIOSKÓW, ODWOŁANIA Stowarzyszenie LGR Obra – Warta Ewa Walkowska.
Lokalna Grupa Działania na terenie 7 Gmin
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Struktura, treść i sposób opracowania
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga”
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Ocena wniosków przez LGD Rozwój Ziemi Lubaczowskiej.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
Operacja, aby mogła być realizowana w ramach LSR musi wpisywać się w cele horyzontalne osi 4 PROW 2007 – 2013; Spełniać kryteria przyznania pomocy i kryteria.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Regranting jako narzędzie realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na przykładzie LGD Wstęga Kociewia opracował: Marek Modrzejewski, Kierownik Biura Lokalnej.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Rola LSR we wdrażaniu podejścia LEADER w nowej perspektywie.
Rola LSR we wdrażaniu podejścia LEADER w nowej perspektywie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie.
STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ NA LATA dla obszaru gmin: CZERNICHÓW, LISZKI, MOGILANY, SKAWINA, ŚWIĄTNIKI GÓRNE, ZABIERZÓW.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Wyniki badań ankietowych dr Andrzej Pawluczuk. Struktura prezentacji 1.Wyniki badań ankietowych 2.Charakterystyka respondentów 3.Ocena LGD 4.Priorytetowe.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
STRATEGIA ROZWOJU LOKALNEGO KIEROWANEGO PRZEZ SPOŁECZNOŚĆ NA LATA dla obszaru gmin: CZERNICHÓW, LISZKI, MOGILANY, SKAWINA, ŚWIĄTNIKI GÓRNE, ZABIERZÓW.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
FORMULARZE. Karta oceny zgodności operacji z LSR Numer wniosku: Imię i nazwisko lub nazwa wnioskodawcy: Nazwa wnioskowanej operacji/projektu: Operacja/projekt.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Wsparcie aktywności gospodarczej Lokalna Grupa Działania Wadoviana 15 września 2009.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Wsparcie aktywności gospodarczej
Proces oceny i wyboru operacji do dofinansowania
Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji
Seminarium informacyjne Koncepcja wdrażania przedsięwzięcia 1. 1
Podejście Leader w latach :
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
Zapis prezentacji:

ZAKRES LSR POWINIEN BYĆ ZGODNY Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 1 DO ROZPORZĄDZENIA. Powinny być wszystkie rozdziały i odpowiednie nazewnictwo. Brak któregoś z rozdziałów, albo chociaż jego tytułu skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.

KRYTERIA OCENY LGD 1. Struktura LGD (max.22 pkt). a) liczba członków LGD albo jej partnerów (max.6 pkt)  LSR – Rozdział 1.pkt.3 – charakterystyka członków LGD albo jej partnerów i sposób rozszerzania lub zmiany składu LGD. Tabela: imię i nazwisko, rodzaj prowadzonej działalności, reprezentowany sektor, funkcja jaką pełnią poszczególni członkowie (partnerzy) w strukturze LGD.

KRYTERIA OCENY LGD 1. Struktura LGD (max.22 pkt). b) reprezentatywność składu organu decyzyjnego do składu LGD albo jej partnerów (max.16 pkt)  LSR – Rozdział 1.pkt. 4 – struktura rady lub innego organu LGD, do którego wyłącznej właściwości należy wybór operacji. Tabela: imię i nazwisko, nazwa reprezentowanej gminy, podmiot delegujący, reprezentowany sektor.

KRYTERIA OCENY LGD 2. Określenie sposobu powoływania i zmian w składzie organu decyzyjnego (max.2 pkt).  LSR – Rozdział 1.pkt. 5 – zasady i procedury funkcjonowania LGD oraz organu decyzyjnego (najważniejsze tezy + odwołanie do Regulaminu – jeśli istnieje).

KRYTERIA OCENY LGD 3. Rozszerzenie składu LGD albo jej partnerów (max.3 pkt). a) LGD zakłada rozszerzenie składu LGD albo jej partnerów (1 pkt); b) określenie sposobu rozszerzania składu LGD albo jej partnerów (3 pkt)  LSR – Rozdział 1.pkt. 3 –charakterystyka członków LGD albo jej partnerów i sposób rozszerzania lub zmiany składu LGD. Deklaracja członkowska  Uchwała Zarządu Stowarzyszenia

KRYTERIA OCENY LGD 4. Szczegółowe zasady i procedury funkcjonowania organu decyzyjnego LGD (max.8 pkt). a) regulamin organizacyjny (przejrzystość/ demokratyczność/ jawność podejmowania decyzji – max.3 pkt); b) żaden z członków nie jest zatrudniony w biurze LGD i istnieje procedura w razie wystąpienia konfliktu interesów (5 pkt)  LSR – Rozdział 1.pkt. 5 – zasady i procedury funkcjonowania LGD oraz organu decyzyjnego (Regulamin; najważniejsze tezy +odwołanie)

KRYTERIA OCENY LGD W przypadku, gdy LGD nie otrzyma punktu za kryterium określone w pkt. 4b wniosek pozostaje bez rozpatrzenia  § 2 ust.6 pkt.b tiret pierwszy Rozporządzenia

KRYTERIA OCENY LGD 5. Określenie procedury naboru pracowników oraz warunków funkcjonowania LGD (max.8 pkt). a) wymagania w odniesieniu do kandydatów (2 pkt); wykształcenie, szkolenia, języki obce, doświadczenie zawodowe, umiejętności (obsługa komputera, urządzeń biurowych, prawo jazdy) b) procedura naboru w tym procedura „awaryjna” (2 pkt); Wzór ogłoszenia???: rodzaj stanowiska, zakres obowiązków, wymagania niezbędne, wymagania dodatkowe, termin i miejsce składania ofert, dokumenty które należy dołączyć. 1. przyjmowanie ofert  ocena formalna  rozmowa kwalifikacyjna  rozstrzygnięcie konkursu (informacja) c) opisy stanowisk: imię i nazwisko pracownika, nazwa stanowiska, bezpośredni i pośredni przełożony, zastępstwo, cel istnienia stanowiska, zakres zadań, zakres odpowiedzialności, zakres odpowiedzialności, upoważnienia, wymagane kompetencje: wykształcenie, szkolenia, znajomość języków obcych, inne kompetencje, umiejętności, cechy osobowości)  LSR – Załącznik; najważniejsze tezy +odwołanie)

KRYTERIA OCENY LGD 5. Określenie procedury naboru pracowników oraz warunków funkcjonowania LGD (max.8 pkt). d) warunki techniczne i lokalowe biura LGD (max.2 pkt)  LSR – Załącznik; najważniejsze tezy +odwołanie)

KRYTERIA OCENY LGD 6. Procedura oceny zgodności operacji z LSR i wyboru operacji oraz procedura odwoławcza (max.10 pkt).  LSR – Rozdział 9.

KRYTERIA OCENY LGD W przypadku, gdy LGD nie otrzyma łącznie min. 5 pkt. punktu za kryteria określone w pkt. 6 wniosek pozostaje bez rozpatrzenia  § 2 ust.6 pkt.b tiret pierwszy Rozporządzenia

KRYTERIA OCENY LGD 7. Kryteria wyboru operacji przez LGD (max.30 pkt).  LSR – Rozdział 9 w powiązaniu z Rozdziałem 3.

KRYTERIA OCENY LGD W przypadku, gdy LGD nie otrzyma łącznie min. 15 pkt. punktu za kryteria określone w pkt. 7 wniosek pozostaje bez rozpatrzenia  § 2 ust.6 pkt.b tiret pierwszy Rozporządzenia

KRYTERIA Analiza SWOT: SILNE STRONY: atrakcyjne położenie geograficzne i piękny krajobraz; czyste środowisko, liczne zabytki, bogactwo kulturowe, aktywni mieszkańcy, atrakcyjne warunki do rozwoju turystyki SŁABE STRONY: brak podstawowej infrastruktury technicznej, zanikanie tradycji, niski poziom przedsiębiorczości wśród mieszkańców, problemy środowiskowe, niska estetyka wsi.

KRYTERIA Analiza SWOT: SZANSE: wzrost gospodarczy, wzrost zainteresowania obszarem wśród turystów weekendowych ZAGROŻENIA: napływ z Trójmiasta ludności nie integrującej się z pozostałą ludnością, bogata oferta gmin ościennych, „import” patologii miejskich (przestępczość, narkotyki)

KRYTERIA 1. Zasoby, doświadczenie i kwalifikacje wnioskodawcy (gwarancja realizacji operacji). 2. „Dobra praktyka”. 3. Innowacyjność operacji. 4. Wielkość miejscowości w której ma być realizowana operacja (ilość mieszkańców). 5. Wysokość wnioskowanej kwoty dotacji. 6. Deklarowana wysokość wkłady własnego Wnioskodawcy. 7. Komplementarność operacji z innymi przedsięwzięciami. 8. Udział partnerów w realizacji operacji. 9. Wnioskodawca jest członkiem/ partnerem LGD.

KRYTERIA Analiza SWOT: SILNE STRONY: powiązania etniczne, duże obszary leśne, walory krajobrazowe, duża ilość czystych jezior, atrakcyjne tereny inwestycyjne SŁABE STRONY: bezrobocie, słaba techniczna i komunikacyjna, zły stan dróg, brak inwestorów, brak perspektyw dla ludzi młodych, mała aktywność mieszkańców, patologie społeczne

KRYTERIA Analiza SWOT: SZANSE: wzrost gospodarczy, zainteresowanie wypoczynkiem na terenach czystych ekologicznie, silne województwo, rozwój agroturystyki ZAGROŻENIA: duża konkurencyjność gmin ościennych, rozwój przemysłu szkodliwego dla środowiska, korupcja, niestabilność prawa

KRYTERIA OCENY LGD 8. Dotychczasowa działalność LGD, jej członków albo partnerów (max.9 pkt). a) projektów o podobnym zakresie (max.5 pkt); b) innych projektów na obszarach wiejskich (max.4 pkt).  LSR – Rozdział 1 pkt.7 – doświadczenie LGD i członków LGD albo jej partnerów w realizacji operacji.

KRYTERIA OCENY LGD 9. Kwalifikacje i doświadczenie osób wchodzących w skład organu decyzyjnego (max.8 pkt). a) projektów o podobnym zakresie (max.5 pkt); b) innych projektów na obszarach wiejskich (max.4 pkt).  LSR – Rozdział 1 pkt.6 – kwalifikacje i doświadczenie osób wchodzących w skład LGD.

KRYTERIA OCENY LGD Maksymalna liczba punktów: 100 pkt Minimalna liczba niezbędna do uzyskania – 60%, tj. 60 punktów.

KRYTERIA OCENY LSR 1. Związek i spójność przyjętych w LSR kierunków rozwoju z uwarunkowaniami lokalnymi (max.10 pkt). a) opisanie lokalnych zasobów (historycznych, kulturowych, przyrodniczych, geograficznych, przestrzennych) oraz wykazanie związku i spójności z uwarunkowaniami (max.3 pkt); b) opisanie sytuacji społeczno-gospodarczej obszaru objętego LSR (max.3 pkt); c) wskazanie specyfiki obszaru objętego LSR oraz przedstawienie sposobu jej wykorzystania (max.4 pkt).  LSR – Rozdział 2 w powiązaniu z 4. (celami).

KRYTERIA OCENY LSR 2. Analiza SWOT (max.5 pkt). a) spójność analizy SWOT z opisem obszaru (3 pkt); b) spójność wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy SWOT (2 pkt).  LSR – Rozdział 3 w powiązaniu z 2 i 4. SPÓJNOŚĆ = NIEWYKLUCZANIE SIĘ NAWZAJEM (TEREN CHRONIONY  STAWIANIE NA ROZWÓJ PRZEMYSŁU)

KRYTERIA OCENY LSR 3. Cele LSR oraz wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania (max.15 pkt). a) adekwatność celów do analizy SWOT i specyfiki obszaru (max.4 pkt); punktacja 0/1; aby uzyskać punkty wszystkie cele ogólne i szczegółowe muszą być adekwatne: b) mierzalność celów (2 pkt) szczegółowych. c) konkretność celów (2 pkt) szczegółowych. d) wskazanie terminów osiągnięcia celów (szczegółowych) i ich wykonalność w okresie wdrażania LSR  LSR – Rozdział 4 w powiązaniu z 2 i 3.

CELE Cel ogólny: podniesienie atrakcyjności turystycznej obszaru w oparciu o własne zasoby Cele szczegółowe: zwiększenie dostępności i poprawa jakości lokalnej infrastruktury rekreacyjnej i turystycznej; zwiększenie wykorzystania lokalnego potencjału w harmonii ze środowiskiem naturalnym.

CELE Cel ogólny: poprawa jakości życia Cele szczegółowe: pobudzenie przedsiębiorczości/ utworzenie nowych miejsc pracy; stworzenie możliwości atrakcyjnego spędzania czasu wolnego poprawa dostępności i jakości infrastruktury społecznej/ miejsc integracji; wzrost zaangażowania mieszkańców w pracę na rzecz rozwoju swojej miejscowości

KRYTERIA OCENY LSR e) dla każdego przedsięwzięcia są określone adekwatne do celów i stanowiące miernik ich osiągnięcia wskaźniki: produktu – 2 pkt rezultatu – 2 pkt oddziaływania – 2 pkt  LSR – Rozdział 4

KRYTERIA OCENY LSR 4. Adekwatność przedstawionych przedsięwzięć w stosunku do celów LSR (max 7 pkt).  LSR – Rozdział 6

KRYTERIA OCENY LSR 5. Zintegrowany charakter LSR (max 8 pkt).  LSR – Rozdział 6 6. Innowacyjny charakter proponowanych w LSR przedsięwzięć i operacji (max.8 pkt)  LSR – Rozdział 8

KRYTERIA OCENY LSR 7. Opisanie procesu przygotowania LSR, w tym procesu konsultacji LSR z przedstawicielami społeczności lokalnej (max 10 pkt).  LSR – Rozdział Opisanie procesu informowania o wdrażaniu LSR uwzględniającego udział społeczności lokalnej (max.7 pkt)  LSR – Rozdział 12

KRYTERIA OCENY LSR 9. Opisanie procesu aktualizacji LSR uwzględniającego udział społeczności lokalnej (max 7 pkt).  LSR – Rozdział Metodologia ewaluacji własnej LGD i oceny realizacji LSR oraz aktualizacji LSR uwzględniającego udział społeczności lokalnej (max.7 pkt)  LSR – Rozdział 13

KRYTERIA OCENY LSR 11. Budżet LSR wraz z harmonogramem przedsięwzięć w ramach LSR (max 12 pkt).  LSR – Rozdział Powiązania z innymi dokumentami planistycznymi i wpływ na rozwój obszaru objętego LSR (max.4 pkt). Program Rozwoju Obszarów Wiejskich dla Województwa Pomorskiego, Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego, Strategia Rozwoju Produktu Turystycznego, Strategia Rozwoju Turystyki.  LSR – Rozdział 14 w powiązaniu z 4.

KRYTERIA OCENY LSR 13. Określenie zabezpieczeń przed nakładaniem się pomocy, w przypadku gdy LGD planuje realizację operacji w ramach innych programów finansowanych ze środków UE (max 2 pkt).  LSR – Rozdział 15

KRYTERIA OCENY LGD Maksymalna liczba punktów: 100 pkt lub 102 Minimalna liczba niezbędna do uzyskania – 50%, tj. 50 punktów lub 51 pkt.

WEWNĘTRZNA SPÓJNOŚĆ Opis obszaru  Analiza SWOT  Cele ogólne  Cele szczegółowe  przedsięwzięcia  wskaźniki: produktu, rezultatu, oddziaływania Analiza SWOT a kryteria wyboru operacji.