Nowoczesne systemy informacyjno-komunikacyjne dla Miast Tomasz Figura SeveNet S.A. VI KONGRES ZWIĄZKU MIAST POLSKICH Bielsko - Biała, 25 - 26 września 2008
Problemy Niesłyszących mieszkańców w relacjach z urzędami państwowymi Niewystarczająca dostępność tłumaczy języka migowego w urzędach państwowych Szkolenia urzędników z zakresu języka migowego obejmują tylko podstawowe słownictwo Różnorodność odmian języków – Polski Język Migowy vs Systemowy Język Migany Bariery psychologiczne w kontakcie z osobami słyszącymi Kłopoty ze zrozumieniem tekstu Problemy komunikacyjne w dotarciu do urzędu
Czy jest rozwiązanie dostępne od zaraz? System informacyjno-komunikacyjny oparty na technologii video Natychmiastowy dostęp do dowolnego tłumacza języka migowego w każdym urzędzie
Koncepcja rozwiązania Scenariusz 1 Do urzędu przychodzi osoba Niesłysząca w celu załatwienia swojej sprawy. Urzędnik obsługujący petenta po nawiązaniu połączenia do centrum tłumaczeń komunikuje się z Niesłyszącym za pośrednictwem tłumacza. Niesłyszący petent w urzędzie Tłumacz języka migowego w zdalnym centrum Urzędnik - Połączenie video - Połączenie głosowe
Koncepcja rozwiązania Scenariusz 2 Osoba Niesłysząca łączy się za pomocą terminala video do centrum tłumaczeń. Tłumacz w imieniu petenta uzyskuje potrzebne informacje od dowolnego urzędnika i tłumaczy je na język migowy. Tłumacz języka migowego w zdalnym centrum Niesłyszący petent poza urzędem Urzędnik - Połączenie video - Połączenie głosowe
Koncepcja rozwiązania cd.. Scenariusz 3 Terminal multimedialny jako stacjonarny punkt informacyjny dający osobom Niesłyszącym dostęp do informacji publicznej w języku migowym. Umożliwia realizację połączeń video do zdalnego centrum tłumaczeń.
Czy ktoś już to zrobił ? Wdrożenie rozwiązania Contact Centre dla Niesłyszących przez firmę SignVideo dla jednej z dzielnic Londynu - Honorowy patronat nad projektem objął premier Wielkiej Brytanii Rozwiązanie uhonorowane wieloma nagrodami Więcej szczegółów dostępne na stronie: http://www.significant-online.co.uk
Zalety rozwiązania Uniwersalne rozwiązanie umożliwiające uzyskania natychmiastowego połączenia z tłumaczem Kompetentni tłumacze obsługujący wiele form języka migowego Możliwość otrzymania dofinansowania z wielu programów Unii Europejskiej Działania zgodne z przepisami Unii Europejskiej w zakresie zapobiegania „e-Wykluczeniu” osób niepełnosprawnych
– dlaczego my Firma jest obecna na rynku od ponad 10 lat Posiadamy 3 lokalizacje: Gdańsk - centrala, Warszawa, Katowice Zajmujemy się integracją systemów teleinformatycznych Mamy bardzo duże doświadczenie w zakresie budowy sieci do transmisji głosu, video i danych, systemów Call Center i Contact Center Posiadamy status Cisco Silver Partner oraz Microsoft Certified Partner Jak pierwsi w Polsce zostaliśmy zaproszeni do programu ATP- Authorized Technology Provider dla specjalizacji Unified Contact Center Enterprise oraz Customer Voice Portal Współpracujemy z czołowymi dostawcami sprzętu Nasi Klienci to największe instytucje finansowe w kraju
Dziękuję za uwagę. Kontakt: tomasz_figura@sevenet.pl