Ankieta ewaluacyjna – ocena ex-ante projektu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Generator Wniosków o Płatność
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
SYSTEM KANCELARYJNY.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
przetwarzaniu informacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Systemy operacyjne Bibliografia:
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Technika Biurowa i Komputerowa
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
KUJAWSKO – PAŁUCKI INKUBATOR OGRANIZACJI POZARZĄDOWYCH
ECDL.
Łukasz Sobczak. 1)Co to jest Office 2010 Web Apps 2)SharePoint 2010 a narzędzia pakietu office 3)Integracja Office Web Apps z SharePoint )Problemy.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Źródła prawa podatkowego
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
LGD w świetle ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków EFRROW.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Kontakt: Adam Jarus tel
Bariery w efektywnym wykorzystaniu podpisu elektronicznego i elektronicznej skrzynki podawczej. Paweł Tomczak www. zgwrp.org.pl;
Prezentacja programu do obsługi Biur Nieruchomości Pośrednik MLS Plus.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Zarzadzanie projektami UE Moduł G Opiekun dr Renata Lisowska.
Help Desk IT Services Marlena Pawlik PSPiZK UMK Toruń 2010.
NOWA JAKOŚĆ ZARZĄDZANIA - WZMOCNIENIE KOMPETENCJI KADR URZĘDÓW POWIATOWYCH I GMINNYCH WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
Temat: Poczta elektroniczna ( )
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Wpływ rozporządzenia eIDAS na prawo europejskie i krajowe prof. n
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Projektowanie postaci formularza:
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Rodzaje dokumentów biurowych
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Prezentacja systemu eDokumenty
Rachunkowość Wykład 0.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Zapis prezentacji:

Ankieta ewaluacyjna – ocena ex-ante projektu

Ankieta ewaluacyjna składa się z 3 części: 1 Ankieta ewaluacyjna składa się z 3 części: 1. Ocena zapotrzebowania na szkolenia 2. Ocena preferencji w organizacji szkoleń 3. Opis preferowanej tematyki szkoleń

1. Ocena zapotrzebowania na szkolenia Ankieta odpowiada na pytanie „Jakie są POTRZEBY danego urzędu w określonym obszarze szkoleń?” Odpowiedzi należy umieszczać w tabelce:

1. Ocena zapotrzebowania na szkolenia „Jakie są POTRZEBY danego urzędu w określonym obszarze szkoleń?” „Istnieją, każde wsparcie będzie przydatne” „Mamy duże potrzeby w związku z ...” (tu niezbędny opis)‏ „Mamy pewne potrzeby w określonym temacie ...” „Nie potrzebujemy wsparcia w tym obszarze”

2. Ocena preferencji w organizacji szkoleń Określa preferowaną organizację szkoleń, np. 1. szkolenia powinny trwać dziennie: X 8 godzin □ 6 godzin □ 4 godziny

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Określa preferowaną tematykę szkoleń, zawartość merytoryczną każdego z kursów, formę szkoleń (wykłady, warsztaty) Przykładowy zakres szkoleń rozpoczynających się w listopadzie: □ prawo wspólnotowe □ pozyskiwanie funduszy europejskich □ realizacja lokalnych strategii rozwoju

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Prawo wspólnotowe (8 dni * 8 godzin = 64 h) 1. Prawo traktatowe, ustrój UE 2. Zasady współdziałania prawa UE i polskiego 3. Prawo ochrony konkurencji cz1 4. Prawo ochrony konkurencji cz2 (pomoc publiczna) 5. Prawo ochrony środowiska cz. 1 6. Prawo ochrony środowiska cz. 2 (natura 2000) 7. Warsztaty stosowania prawa UE w praktyce przez JST 8. Prawo UE w realizacji projektów (warsztaty)

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Pozyskiwanie funduszy (8 dni * 8 godzin = 64 h) 1. Podstawy wdrażania funduszy UE w Polsce 2. Źródła pozyskiwania funduszy UE przez JST 3. Regionalny Program Operacyjny – zakres projektów 4. RPO – procedury aplikowania (zakres wniosku i załączników) i realizacji projektów 5. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 6. Program Operacyjny Kapitał Ludzki 7. Programy współpracy międzyregionalnej, Instrument Norweski, Instrument Szwajcarski 8. Od pomysłu do projektu - warsztaty

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Lokalne strategie rozwoju (8 dni * 8 godzin=64 h) 1. Metodologia planowania strategii rozwoju 2. Techniki pisania diagnozy stanu obecnego (SWOT) 3. Określanie celów Strategii i konsultacje społeczne 4. Realizacja strategii lokalnych – plany inwestycyjne 5. Realizacja strategii lokalnych w podejściu LEADER 6. Funkcjonowanie Lokalnych Grup Działania 7. Warsztaty budowania lokalnej strategii rozwoju 8. Warsztaty budowania systemu wdrażania strategii

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Teczka urzędnika Instrukcja kancelaryjna jako najważniejszy normatyw, Rzeczowy wykaz akt, Instrukcja archiwalna, Podstawy prawne postępowania z dokumentacją,

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Obsługa klienta   1. Komunikacja interpersonalna w procesie obsługi, 2. Standardy obsługi klienta, 3. Etykieta profesjonalnej rozmowy telefonicznej, 4. Formuła prezentu – nowe sposoby spojrzenia na zastrzeżenia i reklamacji, 5. Metody wywierania wpływu i manipulacji.

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Technika pracy, zarządzanie czasem   1. Diagnoza i metody radzenia sobie z podstawowymi barierami w zarządzaniu czasem, 2. Holistyczne podejście do zarządzania czasem, 3. Odzyskanie kontroli nad swoim czasem.

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Kodeks Postępowania Administracyjnego   1. Organy administracji publicznej 2. Przepisy ogólne kpa 3. Postępowanie 4. Wznowienie postępowania. 5. Stwierdzenie nieważności decyzji

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Podstawy obsługi komputera 1.      podstawy obsługi systemu operacyjnego Windows (uruchamianie, zamykanie systemu, obsługa aplikacji, otwieranie, zapisywanie, usuwanie plików, wyszukiwanie dokumentów, dostosowywanie środowiska pracy do swoich potrzeb, obsługa folderów (tworzenie, zmiana, nazwy, usuwanie), 2.      Internet i poczta elektroniczna (obsługa przeglądarek elektronicznych, wyszukiwanie informacji w Internecie, konfiguracja przeglądarki, bezpieczeństwo w sieci, obsługa klienta poczty elektronicznej w zakresie tworzenia, wysyłania i obsługi poczty, książki adresowej oraz bezpieczeństwa), 3.      podstawy pracy z edytorem tekstu (tworzenie dokumentów, wprowadzanie, redagowanie i formatowanie tekstów, praca z dużymi dokumentami, wstawianie tabel, układ strony, drukowanie), 4.      podstawy pracy z arkuszami kalkulacyjnymi (arkusze, wypełnianie danymi, formatowanie komórek, wprowadzanie formuł matematycznych, wykorzystanie podstawowych funkcji, wykresy, drukowanie).

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Obsługa pakietów biurowych  1.      obsługa edytorów tekstu (tworzenie dokumentów, wprowadzanie, redagowanie i formatowanie tekstów, praca z dużymi dokumentami, szablony dokumentów, wstawianie tabel, układ strony, drukowanie, korespondencja seryjna, definiowanie i wykorzystywanie szablonów dokumentów, wykorzystanie stylów, wstawianie elementów graficznych, automatyzacja najczęściej wykonywanych czynności, konfiguracja programu), 2.      obsługa arkuszy kalkulacyjnych (arkusze, wypełnianie danymi, formatowanie komórek, wprowadzanie formuł matematycznych, wykorzystanie funkcji, praca z wieloma arkuszami, praca z listami (sortowanie, filtrowanie), zastosowania nazw, formatowanie warunkowe, definiowanie i wykorzystywanie szablonów dokumentów, wykresy, konfiguracja programu), 3.      obsługa baz danych (wstęp do baz danych, zastosowania baz danych, tworzenie prostych baz danych, tabel, formularzy i raportów, wyszukiwanie informacji za pomocą filtrów i kwerend, zastosowanie prostych makr), tworzenie prezentacji multimedialnych (zasady tworzenia dobrej prezentacji, tworzenie slajdów, notek, wykorzystywanie wzorców prezentacji, wykorzystanie danych zewnętrznych (import, eksport).

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Obsługi aplikacji cyfrowych 1.       Microsoft Project – zarządzanie projektami (pojęcia, terminologia, zastosowanie, planowanie projektu, arkusze Gantta i Perta, wydruki, tworzenie projektu, projekty wielokrotne, śledzenie realizacji projektu). 2.       Elektroniczny system obiegu dokumentów (zastosowanie, zasady pracy, podstawowe informacje o panelu administracyjnym, użytkowanie systemu – rejestracja dokumentów przychodzących i wychodzących, dekretacja, załączniki, wyszukiwanie informacji, zarządzanie zasobami, komunikacja wewnętrzna). 3.       Podpis elektroniczny (teoria podpisu elektronicznego, certyfikat kwalifikowany i niekwalifikowany, zastosowania, aspekty bezpieczeństwa, składanie i weryfikacja podpisu z wykorzystaniem dostępnych aplikacji, zastosowanie certyfikatów do podpisywania i szyfrowania poczty elektronicznej). 4.       PESEL (informacje o programie, regulacje prawne, architektura systemu PESEL, wprowadzanie danych, przesyłanie danych (aktualizacje podmiotowe i przedmiotowe), okno programu, wprowadzanie danych, wysyłanie danych). 5.       System Informacji Geograficznej (informacje o programie, okno programu, tworzenie nowej mapy, pojęcie warstwy, tworzenie nowej tabeli (dopisywanie nowych atrybutów obiektów, przyporządkowanie obiektów na mapie do odpowiednich rekordów w tabeli), wizualizajca danych, importowanie informacji z istniejących baz danych, zastosowania).

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Księgowość i finanse  1. Ogólne zagadnienia rachunkowości, 2. Organizacja rachunkowości i inwentaryzacja, 3. Wprowadzenie do podatków – zakres, przedmiot, podmiot, główne definicje 4. Koszty bilansowe i podatkowe – wprowadzenie 5. Środki pieniężne i aktywa finansowe 6. Rzeczowe aktywa obrotowe – ewidencja i rozliczanie, 7. Rozrachunki, 8. Podatek od towarów i usług - zagadnienia szczegółowe, 9. Ewidencja i rozliczanie wynagrodzeń, 10. Rzeczowe aktywa trwałe 11. Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów i kosztów 12. Przychody, koszty i wynik finansowy, 13. Sprawozdania finansowe sporządzane przez jednostkę gospodarczą, 14. Zajęcia komputerowe – praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Public relations   Zadania public relations, Identyfikacja wizualna firmy, Organizacja imprez PR, Kontakty z mediami.

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Szkolenie ECDL  1      Podstawy technik informatycznych, 2.      Użytkowanie komputerów, 3.      Przetwarzanie tekstów, 4.      Arkusze kalkulacyjne, 5.      Bazy Danych, 6.      Grafika menedżerska i prezentacja, 7.      Usługi w sieciach informatycznych,

3. Opis preferowanej tematyki szkoleń Współpraca z organizacjami pozarządowymi 1. Obowiązujące regulacje ustawowe, 2. Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, 3. Ustawa o pomocy społecznej, 4. Ustawa o stowarzyszeniach, fundacjach i kulturze fizycznej, rozporządzenia wykonawcze, 5. Akty prawa miejscowego regulujące zasady współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi, 6. Zasady tworzenia programów współpracy JST z organizacjami pozarządowymi, 7. Formy i zakres współpracy, 8. Uchwały i zarządzenia towarzyszące – przykładowe uchwały rad gmin i zarządzenia wójtów/burmistrzów, 9. Zlecenia i wspieranie zadań pożytku publicznego – konkursy ofertowe, zamówienia publiczne, 10. Tryb i procedury przeprowadzania konkursów ofertowych; ogłoszenie konkursu, wymogi formalne, kryteria oceny, komisje oceniające, zasady rozliczeń – wydatki kwalifikowane – wspieranie i warsztaty.

Dziękuję za uwagę

Małgorzata Olechowska – Manager Projektu Paweł Kowalik – Kierownik Wykonawczy Barbara Małek – Kierownik Finansowy Biuro Projektu: ul. Karłowicza 4, 20-027 Lublin tel: (081) 534-96-51 szkoleniaefs@powiat.lublin.pl