Najciekawsze zjawiska fizyczne. Opiekun projektu: Uczestnicy:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Aktywna edukacja.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
To projekt zawodoznawczy zrealizowany w Zespole Placówek Specjalnych w Legnicy w ramach projektu unijnego Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
TIK w szkole.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Najciekawsze zjawiska fizyczne. Opiekun projektu: Uczestnicy: mgr inż. Elżbieta Bielińska – nauczyciel fizyki w Zespole Szkół w Nowej Karczmie Uczestnicy: uczniowie klas III gimnazju

Cele projektu : Powtórzenie przed egzaminem materiału z fizyki. Znalezienie związków pomiędzy wiedzą szkolną i życiem codziennym. Uświadomienie uczniom, że fizyka jest ciekawa i że przy jej poznawaniu można się dobrze bawić. Wykorzystanie programów komputerowych (Word, Excel) do prezentowania wyników pomiarów – tabele, wykresy. Podnoszenie umiejętności komputerowych uczniów poprzez doskonalenie umiejętności tworzenia prezentacji w Power Point, poznanie nowych programów np. Windows Movie Maker, Gimp. Integracja uczniów między sobą i uczniów z nauczycielem Kształtowanie umiejętności współpracy. Oswajanie lęku przed wystąpieniami publicznymi. Zwiększenie kompetencji w zakresie technologii informacyjnej u nauczyciela.

Realizowane zadania: Pracę nad projektem rozpoczęliśmy na początku stycznia dokonując na pierwszych spotkaniach organizacyjnych podziału na grupy uczniowskie, wyboru podtematów, czyli interesujących uczniów zagadnień fizycznych. Ustaliliśmy terminarz realizacji poszczególnych etapów projektu – zbierania informacji, opracowania doświadczenia, przygotowania prezentacji i publicznego wystąpienia z efektami pracy grupy. Prezentacje odbywały się na forum klasy (wszyscy uczniowie), przed uczniami młodszych klas ( 4 grupy), podczas Dni Otwartych Szkoły (27.03.08, 2 grupy). Wszyscy mogli zapoznać się z efektami prac poszczególnych grup za pośrednictwem zdjęć i opracowań zamieszczonych na gazetce szkolnej. W konsekwencji w pewnym sensie cała szkoła uczestniczyła w projekcie.

Programy komputerowe i internetowe wykorzystane w projekcie: Power Point – przygotowaliśmy 16 prezentacji na wybrane przez uczniów tematy. Excel – wykorzystaliśmy do wykonania wykresów i diagramów Word – służył nam do przygotowania kart pracy, krótkich referatów o wybranych zjawiskach przyrodniczych związanych z omawianym przez grupę zagadnieniem, listy 10 najciekawszych zjawisk fizycznych, listy adresów przydatnych stron internetowych. Microsoft Photo Editor, Gimp – wykonane zdjęcia dokumentujące pracę grup przygotowaliśmy na wystawę na gazetkę szkolną. Google – gromadziliśmy potrzebnych do wykonania zadań materiały dostępne w Internecie. Windows Mowie Maker – dokonaliśmy obróbki materiału wideo oraz przygotowalismy 2 prezentacje.

Podział na grupy 2-3 osobowe uczniowie dokonali sami Podział na grupy 2-3 osobowe uczniowie dokonali sami. Nie było osób pracujących pojedynczo. Zaplanowane w projekcie zadania realizowaliśmy częściowo w trakcie zajęć szkolnych, a częściowo po lekcjach. Znaczna swoboda jaką pozostawiłam uczniom zaowocowała ciekawymi pomysłami, brakiem konfliktów, miłą atmosferą. Ustalone zasady pracy i kryteria oceny bardzo ułatwiały realizację zadań w wyznaczonych terminach. Dopuszczalne były tygodniowe przesunięcia terminu po wcześniejszym uzgodnieniu ze mną ( dotyczyło to sytuacji, kiedy w prezentacji np. brakowało istotnego do zaliczenia zadania elementu ). Cotygodniowe spotkania konsultacyjne były czasem ustalania sposobu wykonania prac – doświadczenia i prezentacji, a pod koniec czasem prób przed publicznym wystąpieniem, które dla wszystkich było olbrzymim stresem.

Tematyka prac uczniowskich : Wulkan (ciśnienie). Z tarciem za pan brat. (tarcie) Pioruny. Elektrostatycznie. (elektrostatyka, wyładowania elektryczne) Kręć się kółeczko. (dynamika) Ogniwa. (prąd elektryczny, źródła energii) Komin powietrzny. (aerodynamika) Na fali. (ruch falowy, zjawiska falowe) Odrzutowiec. (dynamika, pęd) Ciśnienie. (zastosowania hydrostatyki) Kulki Newtona. (Energia, pęd) 11. Natura światła. (fale elektromagnetyczne, rozszczepienie światła)

Moja rola podczas realizacji projektu polegała na doradztwie Moja rola podczas realizacji projektu polegała na doradztwie. Poza tym z mojej strony uczniowie mogli liczyć na: Pomoc merytoryczną odnośnie programów Power Point, Word, Excel, Windows Movie Maker, Gimp, Google. Udostępnienie pomocy szkolnych do doświadczeń. Umożliwienie dostępu do Internetu w szkole. Udostępnienie sprzętu audiowizualnego -komputer, rzutnik multimedialny, ekran, kamera, aparat fotograficzny. Tworzenie dokumentacji zdjęciowej oraz wideo.

Aby wywiązać się z powierzonych sobie zadań uczniowie musieli: Wyszukać materiały w Internecie, podręcznikach, prasie. Przygotowanie prezentację w Power Point lub Windows Movie Makerze. Przedstawić w prezentacji teoretyczne wprowadzenie do omawianych w doświadczeniu zjawisk fizycznych oraz postać logicznie z omawianym tematem związanej. Przygotować w Wordzie artykułów na temat wybranych zjawisk. Opracować doświadczenie obrazujące wybrane zjawisko. Publicznie zaprezentować pracę grupy.

Efekty naszej pracy ... Artykuły … Istotnym elementem każdego artykułu były ilustracje, zdjęcia wkomponowane w tekst. Dokumentacja zdjęciowa na gazetce szkolnej …

Doświadczenia ...

Na zakończenie projektu poprzez głosowanie (można było głosować na trzy pokazy przyznając 3,2 i 1 punkt) wyłoniono 10, które najbardziej się podobały. W ten sposób powstała lista TOP 10.

Prezentacje ... Pierwszy etap prezentacji odbywał się w klasach podczas lekcji. Każda grupa zaprezentowała opracowany zestaw doświadczeń oraz przygotowaną prezentację. W trakcie jednej lekcji prezentowały się 3 grupy. Lekcję kończyła dyskusja na temat obejrzanych prac. Drugi etap stanowiły prezentacje dla uczniów klas młodszych w ramach których zaprezentowane zostały doświadczenia i plansze z wybranymi slajdami przygotowanych prezentacji.

Trzeci etap prezentacji i zakończenie projektu odbyło się podczas Dni Otwartych Szkoły przed licznie zgromadzoną publicznością składającą się z zaproszonych gości, dyrekcji szkoły, nauczycieli, uczniów i ich rodziców. Realizowany projekt doskonale wkomponował się w temat zaplanowanej na ten dzień konferencji podsumowującej unijny projekt „Za rękę z Einsteinem.” Dzięki temu w naszej szkole gościliśmy m.in.. Dyrektor Delegatury Kuratorium w Kościerzynie p. Halinę Uchman. Realizując zadania przewidziane w projekcie uczniowie poznali wzajemnie swe umiejętności komputerowe i organizacyjne - poszerzyli je, uświadomili sobie konieczność współpracy przy realizacji dużych zadań, spróbowali swoich sił w publicznych wystąpieniach.

Pracując z zasobami Internetu uczniowie stworzyli listę przydatnych stron podzielonych tematycznie działami fizyki.

Co ja zyskałam realizując projekt? Do tej pory dość nieufnie podchodziłam do pracy z uczniami metodą projektów. Wydawało mi się, że wymaga ona ogromu pracy a nie daje pożądanych efektów. Przekonałam się, że nie do końca tak to wygląda. Owszem pracy dla nauczyciela jest sporo, ale też efekty są ogromne – nie wszystkie mierzalne, ale wszystkie dające ogromną satysfakcję uczniom i nauczycielowi, mówię o zaangażowaniu, twórczym podejściu do zadania, rozbudzonej ciekawości, nauce stawiania pytań, itp.

Udział w projekcie dał mi możliwość poszerzenia swoich umiejętności komputerowych. Nauczyłam się jak w sposób przystępny wytłumaczyć uczniom działanie programu. Chętnie samouczki, z których korzystałam w projekcie zachowałabym sobie do dalszej pracy z uczniami (ale nie wiem czy jest taka możliwość). Moja głowa pełna jest nowych pomysłów na kolejne projekty. Zapał uczniów udzielił się i mnie, więc przygotowuję sobie grunt na realizację nowych projektów (planuję współpracę z Politechniką Gdańską a to wymaga szeregu przygotowań … ).