Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Sposoby wykorzystania sieci
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Co to jest TIK?.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Multimedialne centrum informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Planujemy place zabaw na zlecenie Urzędu Miasta i Gminy Nekla
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej „ W mniejszości siła…” Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej Jolanta Chłopińska nauczyciel historii Uczniowie klasy III b : Sandra Ciechalska, Łukasz Minecki, Weronika Tunkiewicz, Ewa Aniśkiewicz, Adam Gembarski, Natalia Czaban, Joanna Winter, Karolina Kozak, Mateusz Pogódz Wsparcie metodyczne: Ewa Lewandowska nauczyciel informatyki Maria Ferenc nauczyciel języka ukraińskiego

Cele projektu: 1. Uczniowie poznają historię swojego regionu. 2. Uczniowie rozumieją zależności między historią powszechną a historią Polski, a co za tym idzie historią regionu. 3. Uczniowie skutecznie korzystają z różnych źródeł informacji - potrafią dokonać krytyki źródła i wykorzystać jego treść do realizacji tematów i celów projektu. 4. Uczniowie potrafią porządkować informacje, zapisywać je i przetwarzać przy pomocy nowoczesnych technik informacyjnych. 5. Uczniowie nabywają bądź doskonalą umiejętność publicznej prezentacji wyników swojej pracy.

Opis projektu: „ W mniejszości siła” to projekt badawczy z zakresu historii, który wykorzystuje nowoczesne narzędzia i techniki informacyjne. Zasadniczym celem projektu było zgromadzenie, przetworzenie i zaprezentowanie informacji na temat losów ofiar akcji „Wisła” oraz dnia dzisiejszego tychże i ich potomków. Uczestnicy projektu gromadzili dane o wydarzeniach historycznych ( wyszukiwarki internetowe, wywiady z uczestnikami ), zdobywali informacje o mniejszości obecnie mieszkającej w Wałczu ( sondaż uliczny, wywiad, dane z Internetu ), przetwarzali informacje i dane przy pomocy technik komputerowych, prowadzili dokumentację opisującą działania poszczególnych grup, przygotowali i przeprowadzili publiczną prezentację projektu, dokonali ewaluacji i oceny własnych działań oraz oceny innych uczestników projektu. Wynikiem pracy uczniów jest strona internetowa, prezentacje multimedialne, filmy z wywiadami, montaż zdjęć z podkładem muzycznym, portfolio z dokumentacją prowadzoną w formie tradycyjnej. Jedna z prezentacji służyć będzie jako pomoc dydaktyczna – przekazana została do bibliotek wszystkich szkół w mieście.

Narzędzia i programy komputerowe: Wyszukiwarki internetowe – pozyskiwanie informacji z Internetu Microsoft Office 2003 – Word, Power Point, Excel - tworzenie tekstów, prezentacji multimedialnych, obróbka danych statystycznych z ankiet Corel Draw X3 , Photoshop, Sony Vegas 7.0, Windows Movie Maker, Paint- obróbka zdjęć i filmów, montaż zdjęć wraz z podkładem dźwiękowym Front Page - tworzenie strony WWW Komunikator gg, poczta elektroniczna

Organizacja pracy zespołów: Na etapie gromadzenia informacji uczniowie pracowali w zespołach dwuosobowych. Przy tworzeniu prezentacji PP lub strony WWW zespoły łączyły się (po dwa). Przygotowanie i przeprowadzenie prezentacji publicznej oraz dokonanie oceny to praca wszystkich bez podziału na grupy.

Działania uczniów: Zespoły: opracowały ankietę i przeprowadziły sondaż uliczny oraz przetworzyły i zobrazowały wyniki tego sondażu, wyszukiwały, gromadziły, selekcjonowały informacje potrzebne do strony WWW lub do prezentacji, sporządziły notatki do strony, wykonały slajdy do prezentacji,

Działania uczniów: Zespoły: samodzielnie robiły, skanowały lub pobierały ze stron internetowych już istniejące i poddawały obróbce zdjęcia, przeprowadziły wywiady, nagrały je, umieściły na stronie i w prezentacji PP, przygotowały scenariusz i przeprowadziły prezentację publiczną, dokonały oceny pracy własnej i kolegów.

Rezultaty pracy uczniów: strona WWW 4 prezentacje PP dwa filmy z wywiadami dźwiękowy montaż fotografii zaproszenia, program prezentacji, pamiętnik blog artykuł do gazetki GG2 płyty z prezentacjami dla szkół

Rola nauczyciela: pomoc w wyborze tematu projektu, zaakceptowanie podziału na grupy dokonanego przez uczniów, opracowanie harmonogramu projektu, nadzorowanie i wspomaganie podczas wykonywania zadań, szczególnie na etapie selekcjonowania informacji,

Rola nauczyciela: zapewnienie dostępu do sal, pracowni oraz narzędzi i programów komputerowych, przedstawienie uczestników podczas publicznej prezentacji, wspieranie i motywowanie do pracy, dokonanie oceny, rozpowszechnianie rezultatów pracy uczniów w środowisku.

Prezentacja publiczna: Pierwsza odbyła się w szkole podczas Dnia Patrona- Dnia Europy w dniu 9 maja 2008 r., goście oficjalni (władze miasta oraz przebywająca w mieście delegacja włądz szwedzkiego miasta Astrop, uczniowie i nauczyciele Gimnazjum nr 2 w Wałczu, rodzice, media); przedstawienie uczestników projektu, zaprezentowanie rezultatów pracy (prezentacja PP z komentarzem uczniów, film – nagranie wywiadu z ofiarami akcji „Wisła”)

Prezentacja publiczna: Druga prezentacja dla środowiska zaplanowana jest na 27 maja 2008 r. Odbiorcami będą mieszkańcy Wałcza narodowości ukraińskiej. Prezentacja połączona będzie z występem ukraińskiego zespołu ludowego „Czeremcha”. Upublicznienie rezultatów pracy uczniów nastąpi również poprzez przekazanie do bibliotek szkolnych wszystkich szkół w mieście prezentacji PP do wykorzystania na lekcjach historii lub WOS-u oraz umieszczenie na serwerze szkolnym strony WWW wraz z innymi pracami uczniów.

Wnioski: Uczniowie udoskonalili umiejętność pracy w grupie, zrozumieli jak ważne jest każde ogniwo zespołu, czym jest odpowiedzialność za wyniki pracy grupy „ Pracując w grupie miałem mniej pracy.” „Praca w zespole rozwija komunikatywność.” ” Każda „burza mózgów” to niezła zabawa.” Uczestnicy projektu wzbogacili swoją wiedzę merytoryczną o regionie „ Dzięki projektowi dowiedziałam się o mniejszości ukraińskiej w naszym mieście.” „Poznałem szczegóły akcji „Wisła.” „ Dowiedziałem się wiele o mniejszości ukraińskiej w Polsce, zwłaszcza o jej kulturze.”

Wnioski: Uczniowie usprawnili swoje umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami komputerowymi i internetowymi: ” Nauczyłem się sprawnie szukać informacji w Internecie, udoskonaliłem swe umiejętności odnośnie programów Power Point, Paint, Excel.” „Dowiedziałam się jak ściągać ładne czcionki z odpowiedniej strony.”

Wnioski: Realizując projekt: przekonałam się, że historia i informatyka mogą współdziałać i uzupełniać się podczas realizacji projektów interdyscyplinarnych, udoskonaliłam umiejętność pracy metodą projektu, przez co wzbogaciłam swój warsztat pracy, zyskałam nowe doświadczenia w pracy z uczniami realizującymi zadania w zespołach, głównie w zakresie dokonywania oceny pracy zespołów, pogłębiłam znajomość programów komputerowych oraz umiejętność posługiwania się nimi, szczególnie w obszarze programów i narzędzi służących do obróbki obrazu i dźwięku

Kontakt Jolanta Chłopińska Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Roberta Schumana w Wałczu, ul. Marii Konopnickiej 2, 78- 600 Wałcz, tel. 0-67 258 47 28 E-mail: jolac@post.pl