Projekt boiska sportowego obok szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Technologia Informacyjna w budownictwie
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Praca metodą projektu edukacyjnego
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Co to jest TIK?.
Fotografia naszym życiem
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
KLASOWY OŚRODEK BADAŃ STATYSTYCZNYCH
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
Cyberstrach ma wielkie oczy
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Obróbka obrazu w komputerze
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Projekt boiska sportowego obok szkoły mgr inż. Urszula Utnicka Klasa I C Rok szk. 2006 / 2007

Cele projektu Uczeń potrafi: Zbierać, przekształcać i opracowywać dane pochodzące z różnych źródeł (wywiad, ankieta, Internet) z wykorzystaniem programów Word i Excel Zrobić zdjęcia i zmodyfikować je w programie graficznym GIMP (kadrowanie, zmiana rozmiaru, modyfikacja kolorów) Wykonać zrzut ekranowy z zastosowaniem programu GIMP Wykonać przybliżony kosztorys inwestycji z zastosowaniem programu Excel Zaprojektować boisko sportowe z użyciem programu A9CAD Wykonać konwersję formatu pliku z użyciem przeglądarki graficznej XnView Przygotować prezentację PowerPoint ilustrującą realizację projektu i jego efekty

Opis projektu Głównym celem projektu było stworzenie projektu boiska w formie numerycznej. Uczniowie mieli także m.in. zebrać informacje na temat wybranej dyscypliny sportu, wykonać kosztorys oraz wytyczyć boisko w terenie. Projekt zawierał wszystkie etapy tworzenia i realizacji prawdziwego projektu inżynierskiego m.in. wywiad ze zleceniodawcą (nauczyciel WF) i pozyskanie map terenu. Ważnymi elementami projektu były spotkania z ekspertami i przeprowadzenie ankiety wśród uczniów gimnazjum Zastosowano w praktyce umiejętności matematyczne uczniów takie jak zbieranie i opracowywanie danych, obliczanie objętości prostopadłościanu, badanie własności wielokątów, wykonywanie działań na liczbach Podział na grupy zadaniowe pozwolił dobrze dopasować działania uczniów do ich możliwości i zainteresowań W dużym zakresie wykorzystano Internet i narzędzia komputerowe (IE, Google, Word, Excel, PowerPoint). Uczniowie poznali i nauczyli się stosować nowe rodzaje oprogramowania. Były to: program do projektowania CAD (A9CAD), przeglądarka graficzna (XnView) oraz program do obróbki grafiki (GIMP). Wszystkie trzy są programami typu Freeware

Narzędzia i programy komputerowe (1) Narzędzia Internetowe Internet Explorer: przeglądanie stron internetowych Google: odszukanie stron z informacjami o siatkówce plażowej oraz sprzęcie i materiałach potrzebnych do jego wykonania GoogleEarth: znalezienie mapy terenu wokół szkoły E-mail: kontakt między uczestnikami i konsultacje z nauczycielem Pakiet MS Office Word: zredagowanie treści ankiety dla uczniów, przygotowanie artykułu o siatkówce plażowej Excel: zestawienie i opracowanie wyników ankiety (tabela i diagramy), wykonanie przybliżonego kosztorysu boiska PowerPoint: przygotowanie końcowej prezentacji

Narzędzia i programy komputerowe (2) GIMP Wykonanie zrzutów ekranowych (jednego okna lub całego ekranu) Zmiana rozmiaru zdjęcia Kadrowanie zdjęcia Modyfikacja kolorów zdjęcia (Poziomy kolorów, jasność, kontrast) A9CAD Wykonanie projektu boiska sportowego w formacie .dwg Połączenie w/w projektu z istniejącą mapą terenu z uwzględnieniem odpowiedniej skali Określenie długości odcinków potrzebnych do tyczenia m.in. długości przekątnej prostokąta XnView Konwersja pliku w formacie .dwg do formatu .jpg Inne Zeskanowanie fragmentu mapy zasadniczej

Organizacja pracy zespołów uczniowskich Opis: W projekcie brali udział wszyscy uczniowie klasy I C Gimnazjum w Krempachach Uczniowie podzielili się według własnego uznania i zainteresowań na 5 grup zadaniowych liczących od 3 do 6 osób. Były to: grupa sportowa (5 osób), projektowa (6), kosztorysowa (6), koordynacyjna (3) i Archiwum X (6) Członkowie grup wybrali spośród siebie lidera, który odpowiadał za przebieg i terminowość wykonania prac Członkowie grupy koordynacyjnej zostali przypisani do grup zadaniowych; brali udział w pracach tych grup, dokonywali bieżącej oceny, byli łącznikiem między grupami i nauczycielem W każdej grupie była przynajmniej 1 osoba z dostępem do Internetu Szczegółowe zadania i działania grup zostały omówione na kolejnych slajdach

Rola nauczyciela W zakresie stosowania narzędzi komputerowych Wybrałam programy wykorzystywane w projekcie Przygotowałam płyty z w/w programami, by każdy uczeń mógł je zainstalować na swoim komputerze Przygotowałam prezentację w/w programów w czasie 2 lekcji Służyłam pomocą w zakresie korzystania z programów A9CAD, GIMP, XnView oraz Excel i PowerPoint Kontaktowałam się z uczniami poprzez pocztę e-mail; nauczyłam ich m.in. jak otworzyć i dodać załącznik, co robić z dołączanymi reklamami W zakresie koordynacji działań uczniów Zaprosiłam na spotkanie z uczniami panią architekt Umówiłam spotkanie uczniów z geodetą w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno-Kartograficznej Zachęcałam i motywowałam uczniów do pracy Przygotowałam narzędzia i materiały potrzebne do tyczenia: tyczki, paliki, młotek, taśmę mierniczą, przymiary 3 m i 5 m, trociny Aktywnie uczestniczyłam w przygotowaniach do publicznej prezentacji: przygotowałam salę, ustalałam wraz z uczniami scenariusz prezentacji, uczestniczyłam w próbach, konsultowałam treści wystąpień uczniów Uzgodniłam termin prezentacji projektu

Działania uczniów (1) Grupa sportowa Przeprowadziła wywiad z nauczycielami wych. fizycznego w celu ustalenia rodzaju projektowanego boiska (zdjęcie) Wyszukała w Internecie informacje n/t wybranej dyscypliny sportu (siatkówka plażowa) i zebrała je w dokumencie Word Przekazała informacje n/t boiska grupie projektowej i kosztorysowej Zredagowała w Wordzie ankietę dla uczniów o ulubionej dyscyplinie sportu Przeprowadziła w/w ankietę wśród 172 uczniów naszej szkoły (5 klas) opracowała wyniki ankiety p.t. „Twoja ulubiona dyscyplina sportu” z podziałem na chłopców i dziewczyny Zebrała wyniki ankiety w tabeli Excela i wykonała diagramy Wykonała zrzut ekranowy z Worda z użyciem programu GIMP

Działania uczniów (2) Grupa projektowa Podczas spotkania z architektem zdobyła szczegółowe informacje jak wykonuje się projekt inżynierski i co jest do tego potrzebne (zdj.1) Uzyskała mapę terenu wokół szkoły dzięki wizycie w PODGK w Nowym Targu Zrobiła zdjęcie o wysokiej rozdzielczości w/w mapy oraz ją zeskanowała; do prac projektowych wybrano obraz lepszej jakości Wykonała obróbkę pliku graficznego z mapą w programie GIMP: kadrowanie, modyfikacja poziomów kolorów, kontrast Wykonała projekt boiska w programie A9CAD Zrobiła konwersję pliku z formatu .dwg do formatu .jpg z użyciem programu XnView Wykonała projekt wykonawczy w programie A9CAD w celu wytyczenia boiska w terenie oraz określiła potrzebne miary i długość przekątnej Wykonała zrzuty ekranowe z programów A9CAD (zdj.2) i XnView z wykorzystaniem programu GIMP

Działania uczniów (3) Grupa kosztorysowa Grupa koordynacyjna Odszukała w Internecie i zestawiła materiały potrzebne do wykonania boiska z uwzględnieniem dostawców Obliczyła kubaturę potrzebnego piasku Wykonała przybliżony kosztorysu z zastosowaniem programu Excel Wykonała zrzut ekranowe z programów Excel z wykorzystaniem programu GIMP Grupa koordynacyjna Współpracowała i nadzorowała pracę poszczególnych grup Dokonywała bieżącej oceny w kartach pracy grup Koordynowała działania grup i kontaktowała się z nauczycielem - opiekunem projektu Archiwum X Wykonała zdjęcia dokumentujących pracę zespołów i spotkania z ekspertami Nagrała przy pomocy aparatu cyfrowego wywiad z nauczycielem wychowania fizycznego Zmodyfikowała zdjęcia w programie GIMP (rozmiar, rozdzielczość, modyfikacja kolorów) Przystosowała materiały przekazywane przez pozostałe grupy do umieszczenia ich w prezentacji PowerPoint Przygotowała prezentację PowerPoint Wykonała zrzuty ekranowe z programów GIMP i PowerPoint z wykorzystaniem programu GIMP

Rezultaty pracy grupy sportowej Word Ankieta p.t. „Twoja ulubiona dyscyplina sportu” Artykuł o siatkówce plażowej (wymiary boiska, historia, zasady gry, zdjęcia istniejących boisk) Excel Zestawienie wyników ankiety z podziałem na chłopców i dziewczyny (obok) Diagramy przedstawiające wyniki ankiety Zrzut ekranowy z Worda z użyciem programu GIMP

Rezultaty pracy grupy projektowej Projekt boiska (pliki po konwersji) Projekt boiska wraz z wymiarami Projekt boiska naniesiony na mapę w skali 1:1000 Projekt wykonawczy (obok) Zrzut ekranowy z użyciem programu GIMP Z programu A9CAD Z programu XnView (poniżej)

Rezultaty pracy grupy kosztorysowej Arkusz Excel Zestawienie potrzebnych materiałów z uwzględnieniem ceny jednostkowej i dostawców Obliczenie kubatury potrzebnego piasku Obliczenie przybliżonego kosztorysu, bez kosztów transportu i robocizny (poniżej) Zrzut ekranowy z Excela z użyciem programu GIMP

Rezultaty pracy Archiwum X Dokumentacja Film i zdjęcia pokazujące działania grup i klasy m.in. wywiad z wuefistą, spotkanie z architektem, tyczenie boiska Zdjęcia z dokumentacji przetworzone w programie GIMP Prezentacja PowerPoint Zrzut ekranowy z programu GIMP (obok) i PowerPoint z użyciem programu GIMP

Wytyczenie boiska – efekt pracy wszystkich grup Etapy tyczenia boiska Wyznaczenie przy pomocy tyczek geodezyjnych przedłużenia boku istniejącego boiska Odmierzenie 22 m dłuższego boku tyczonego boiska wzdłuż w/w prostej Odmierzenie 14 m krótszego boku tyczonego boiska równolegle do istniejącego (zdj.1) Wyznaczenie czwartego wierzchołka boiska poprzez pomiar odpowiednich odległości Kontrola tyczenia: pomiar długości przekątnych prostokąta Wyznaczenie położenia wewnętrznych wierzchołków boiska w odległości 3 m od sąsiednich boków wytyczonego prostokąta (zdj.2) Obsypanie linii boiska zewnętrznego i wewnętrznego trocinami

Publiczna prezentacja (1) Przebieg prezentacji: Powitanie gości przez nauczyciela-opiekuna projektu i uczniów (3’) Prezentacja PP projektu; działania i efekty pracy każdej z grup referowali jej liderzy (20’) Podsumowanie prezentacji (2’) Pytania gości (5’) Zaprezentowanie przez uczniów możliwości programów wykorzystanych w projekcie (10’): GIMP: kadrowanie zmiana rozmiaru zdjęcia, filtry, zmiana poziomów kolorów A9CAD: narysowanie koła i prostokąta oraz ich zwymiarowanie, włączenie siatki Grid, zmiana parametrów obiektów i wymiarowania, wstawianie do projektu pliku .jpg XnView: konwersja pliku z formatu .dwg do formatu .jpg

Publiczna prezentacja (2) Spostrzeżenia i wnioski gości: Ciekawy temat i imponujące wykorzystanie narzędzi informatycznych (Dyrektor) Dobry podział na grupy, w których każdy mógł się wykazać (nauczyciel techniki) Uczniowie zdobyli wiedzę i umiejętności, które będą mogli wykorzystać na lekcjach informatyki w klasie II i III (nauczyciel informatyki) Konieczna była ścisła współpraca wszystkich grup (Dyrektor) Bardzo duży wkład uczniów i zaangażowanie, choć nierówne u wszystkich (Wychowawca) Prezentacja była za krótka; pokaz możliwości programów wykorzystanych w projekcie zrobił duże wrażenie (nauczyciel techniki) Widać było wiele pracy i starań uczniów (Samorząd Szkolny)

Nowe wiadomości i umiejętności uczniów Na podstawie obserwacji i wyników ankiety wśród uczniów uczestniczących w projekcie mogę stwierdzić, że uczniowie: Zapoznali się programami wykorzystanymi w projekcie; wiedzą do czego służą i w jakich sytuacjach mogą być pomocne Większość z nich wykorzystywała w/w programy w pracy nad projektem Nauczyli się stosować komputer do pracy i nauki , a nie tylko rozrywki (gry, multimedia) Nauczyli się współpracy w grupie i zauważyli wpływ tej umiejętności na ich postrzeganie przez kolegów Planowali i organizowali własną pracę oraz potrafili przedstawić publicznie jej efekty

Wnioski uczniów Wypowiedzi uczniów w ankiecie po prezentacji projektu Dowiedziałem się o różnych programach, które na pewno mi się przydadzą (Paweł) Gdy mam wolny czas majsterkuję przy programach, które zainstalowałem i odkrywam nowe funkcje tych programów (Łukasz) Pracowałam w nowych programach np. Gimp i Excel (Mariola) Umiem kadrować zdjęcia i robić prezentację (Ilona) Nowe umiejętności to: zrzut z Excela, posługiwanie się Gimpem, poprawianie zdjęć (Magda) Umiem skorzystać z programów A9CAD, XnView, GIMP (Kamil) Nauczyłam się dobrze współpracować w grupie (Justyna i inni) Dowiedziałem się, że żeby grupa funkcjonowała dobrze, musi być szczególna współpraca i konsultacja wszystkich osobników grupy (Łukasz) Gdy będę robił projekt, to już będę wiedział jak to się robi (Krzysiek) Nowe umiejętności to rysowanie projektu i używanie Gimpa (Marzena) Umiem kilka nowych rzeczy związanych z prezentacją PowerPoint i programem GIMP (Dawid)

Wnioski nauczyciela Narzędzia komputerowe Dydaktyka Zaczęłam wykorzystywać w kontaktach z uczniami pocztę e-mail Potrafię znaleźć w Internecie lub czasopismach np. „Komputer Świat” potrzebne oprogramowanie Nauczyłam się obsługi programów A9CAD, GIMP, XnView i stosuję je w swojej pracy Pogłębiłam znajomość programu PowerPoint Dydaktyka Nauczyłam się jak przygotować, przeprowadzić i ocenić projekt przedmiotowy Zaobserwowałam duże zaangażowanie uczniów w pracę i świadomość uczestniczenia we wspólnym przedsięwzięciu Stwierdziłam, że metoda projektu jest świetną, choć bardzo pracochłonną i absorbującą metodą pracy z uczniami Polepszyły się relacje uczeń-nauczyciel Zwiększyła się motywacja uczniów do nauki W przyszłości zamierzam pracować metodą projektu, ponieważ dała mi mnóstwo satysfakcji. Uczniowie są nastawieni entuzjastycznie do tego typu działań i mają pomysły na nowe projekty