Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Advertisements

Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Gospodarka otwarta: bilans płatniczy
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
zarządzanie produkcją
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Pomiar aktywności gospodarczej Produkt Krajowy Brutto (PKB)
LITERATURA Begg D., Fischer S., Dornbusch R.: Makroekonomia. PWE, Warszawa.
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
Podstawy metodologiczne ekonomii
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Copyright 2007 Prestin.pl Pierwsze kroki w rozwoju własnej firmy Copyright © 2008 Prestin.pl Wszelkie prawa kopiowania i rozpowszechniania bez zezwolenia.
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
MATEMATYKA W BANKU.
Zarządzanie projektami
Dochody budżetu państwa
Dr inż. Sebastian Saniuk
Podstawy Przedsiębiorczości
ZESPÓŁ CECH UMOŻLIWIAJĄCY OSIĄGANIE ZYSKU Nie ryzykujesz zgubieniem pieniędzy Będziesz miał czas przemyśleć zakup Nie będziesz kupował pod wpływem.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Zarządzanie kredytami i należnościami
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
PROCENTOWY ZAWRÓT GŁOWY
PODMIOTOWA KLASYFIKACJA ZJAWISK FINANSOWYCH
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości Autor: Olga Łodyga
Na czym polega projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Jego celem jest wyposażenie młodych osób w wiedzę i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia.
rachunkowość zajęcia nr 8
Podstawowe wiadomości dla przedsiębiorcy
Wielki kryzys gospodarczy
Marta Warych Kinga Sowik klasa 3LP
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Portal koordynacja 3.0- Budżet domowy.
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Analiza ekonomiczno – finansowa
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Giełda. Jak dobrze inwestować?
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Zintegrowana komunikacja marketingowa
 Ekonomia – nauka społeczna analizująca oraz opisująca produkcję, dystrybucję oraz konsumpcję dóbr. Nie jest nauką ścisłą, lecz posługuje się aparatem.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Krzyś i Mama PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
WROTSTAR S.C. MARTA MAĆKAŁA, ALEKSANDRA KACZAŁKO, AGATA KAPELARZ, ŁUKASZ LEDER, MAKSYMILIAN KOZŁOWSKI, MIKOŁAJ JANKOWSKI.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Czy pieniądze to wszystko?. zysk strata przedsiębiorstwo.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
Busy Bees I Liceum Ogólnokształcące im. Karola Miarki Mikołów.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Nazwa, logo i motto firmy
Przedmiot obieralny ekonomiczny
F&S Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Technikum nr 2
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Publiczne prawo konkurencji
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MÓJ UDZIAŁ W ŻYCIU GOSPODARCZYM
Zapis prezentacji:

Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.

1 część projektu nie dotyczyła bezpośrednio firmy jednak niektóre wiadomości bardzo nam pomogły. Opracowywaliśmy m.in. Budżet własny i domowy, planowaliśmy wycieczki oraz zajmowaliśmy się oszczędnościami i kredytami. W 2 części projektu uczyliśmy się rejestracji firmy. Tak powstała Joyeria.

Jesteśmy spółką cywilną założoną r. Nasza działalność opiera się na wyrobie i sprzedaży biżuterii typu hand-made.

Nasza firma oferuje kurs tworzenia biżuterii. Do zamówienia powyżej 100zl, koszt przesyłki pokrywa firma. Do każdej przesyłki dołączamy katalog z naszymi produktami i cenami.

Wiemy już, jak istotne są badania rynku – to one już na początku działalności pomogą nam poznać oczekiwania konsumenta i przewidzieć czy firma może osiągnąć zyski, i jak do nich dążyć. Dobrze jest opracować strategię marketingową, robić ankiety i reklamować firmę.

Podstawowymi wiadomościami potrzebnymi w prowadzeniu przedsiębiorstwa są również pojęcia takie jak: Gospodarka Ekonomia Popyt Podaż Konkurencja Monopol Wydatki stałe i zmienne Budżet Konsument Umowa Gwarancja Towar Reklamacja Podatek Deficyt Bank Konto Kredyt Lokata Giełda Akcje Obligacje Rachunek Makler Koniunktura Kryzys Recesja Inflacja Produkt Brutto i netto Produkt Krajowy Brutto Narodowy Bank Polski

Czego nauczył nas nauczył projekt Młodzi Przedsiębiorczy? Nauczyliśmy się jak zakładać firmę, planować zarówno mniejsze jak i znaczne przedsięwzięcia, oraz poznalismy podstawy rynku i marketingu. Prowadzić przedsiębiorstwo samodzielnie, czy w spółce? Jeśli jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami, dobrze jest współpracować z kimś, kto zna się na tym i sprawi, że firma zacznie sprawnie funkcjonować i przynosić zyski. Pamiętajmy jednak, aby wchodzić w spółkę ze zgodnymi i uczciwymi ludźmi. Zostanę przedsiębiorcą, czy pracownikiem – gdzie jest moja przyszłość? To oczywiście zależy od naszych umiejętności, aktywności itp. Jeśli uważamy, że nie wiemy wystarczająco dużo, może lepiej na początku zatrudnić się w tej branży i uczyć się od lepszych. Co zrobić, aby zachęcić młodych ludzi do przedsiębiorczości? Na początku nauczyć ich podstaw. Wtedy okaże się, że to nie takie trudne. Może się okazać, że to właśnie w życiu chcemy robić, tak zarabiać. Jaka jest rola państwa w rozwoju przedsiębiorczości? Państwo może np. pomóc początkującym, przekazując pieniądze na dalszy rozwój. Kiedy zacząć uczyć się bycia przedsiębiorcom – może już w przedszkolu? Bez przesady. Uważamy jednak, że podobne projekty w wieku gimnazjalnym są przydatne i polecamy je.