MOBILNOŚĆ KADRY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. R. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE MOBILNOŚĆ KADRY II LO IM. R. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
compulsory full-time education
Comenius: Mobilność kadry edukacyjnej Refesher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers OXFORD 2010.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
eTwinning jest również częścią Erasmus plus- nowego programu UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w którym nasza szkoła bierze udział.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
XVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Warszawie
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Przebieg, efekty i ocena I etapu projektu
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Międzynarodowa klasa;-)
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
PRAKTYCZNA WYMIANA DOŚWIADCZEŃ
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

MOBILNOŚĆ KADRY II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM. R. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE MOBILNOŚĆ KADRY II LO IM. R. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE

PROGRAM ERASMUS+ W II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM IM. R. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE Nazwa beneficjenta: II LO im. R. Traugutta Wniosek nr: PL01-KA Typ akcji: Akcja 1. Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej Tytuł projektu: Znajomość języków otwiera drzwi do nowej rzeczywistości Czas trwania: 24 miesiące Kwota dofinansowania: ,00 Euro Kraje mobilności: Wielka Brytania Francja Niemcy

CELE PROJEKTU: rozwój kompetencji językowych, pogłębianie wiedzy na temat nowych i nowoczesnych metod nauczania, które sprostają oczekiwaniom ucznia XXI wieku realizującego Program IB, wzbogacenie warsztatu pracy o nowoczesne narzędzia i technologie informatyczne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytymi na kursach i szkoleniach, zapoznanie się z formami organizacji nauczania i uczenia się funkcjonującymi w innych krajach europejskich, poznanie i przekazywanie wiedzy o kulturze, obyczajach krajów UE, szerzenie postaw otwartości kulturowej, tolerancji i szacunku wobec innych narodów, kontynuacja współpracy i wymiana doświadczeń z innymi uczestnikami kursów i szkoleń.

TEACHERS OF ENGLISH COURSE – SGC-T GREAT BRITAIN LONDON Kurs przeznaczony dla nauczycieli j. angielskiego Cele kursu: Rozwój kompetencji językowych Nowe podejścia do uczenia się i nauczania Współczesne metody i techniki nauczania Efektywne planowanie lekcji Obserwacje lekcji prowadzonych przez doświadczonych nauczycieli

Theory and practice in English teaching GREAT BRITAIN LONDON Kurs przeznaczony dla nauczycieli j. angielskiego Cele kursu: Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy teorii nauczania języka angielskiego Rozwijanie umiejętności ewaluacji współczesnych trendów w nauczaniu w kontekście własnej pracy Dostęp do zasobów i materiałów dydaktycznych i praktycznych

Content and Language Integrated Learning GREAT BRITAIN SCARBOGROUGH Kurs przeznaczony dla nauczycieli różnych przedmiotów – z naszego Liceum kurs wybrały nauczycielki matematyki, chemii, historii i języka polskiego Cele kursu: Rozwijanie kompetencji językowych w zakresie j. angielskiego poprzez poznawanie zasad metody zintegrowanego kształcenia przedmiotowo - językowego Wsparcie nauczycieli w tworzeniu lekcji w oparciu o zasady CLIL Rozwijanie umiejętności efektywnego wykorzystania kombinacji nauki języka z równoczesną nauką konkretnego przedmiotu Obserwacje lekcji prowadzonych metodą CLIL

Sprache & Methodik für Lehrer für Deutsch als Fremdsprache NIEMCY LINDAU Kurs przeznaczony dla nauczycieli j. niemieckiego Cele kursu: Rozwijanie kompetencji językowych Zapoznanie z najnowszymi podejściami i metodami nauczania języka niemieckiego Opanowanie strategii wyzwań w nauczaniu języka obcego w XXI wieku Źródła informacji na temat zmian i wydarzeń w nauczaniu j. niemieckiego

Cours pour les professeurs de français langue étrangère FRANCJA NICEA Kurs przeznaczony dla nauczycieli języka francuskiego Cele kursu: Poszerzenie wiedzy na temat języka, kultury, sytuacji społecznej i ekonomicznej Francji w dzisiejszych czasach Zapoznanie z najnowszą metodologią, technikami i narzędziami wspierającymi nauczanie języków obcych Refleksje i wnioski wynikające ze specyfiki nauczania języka francuskiego

ERASMUS+ to nie tylko nauka, ale również: Obcowanie z żywym językiem i życiem codziennym:

ERASMUS+ to nie tylko nauka, ale również: Spotkania z nauczycielami z całego świata:

ERASMUS+ to nie tylko nauka, ale również: Kultura, rozrywka i zabytki:

PODSUMOWANIE MOBILNOŚCI Dzięki udziałowi w projekcie Erasmus+ mogliśmy: rozwinąć umiejętności językowe w zakresie j. angielskiego pozwalające na swobodną komunikację i przekazywanie wiedzy z poszczególnych przedmiotów Poszerzyć znajomość języków obcych oraz kultury, sztuki i obyczajów krajów docelowych pogłębić wiedzę na temat nowych i nowoczesnych metod nauczania, które sprostają oczekiwaniom ambitnego ucznia XXI wieku realizującego Program IB wzbogacić warsztat pracy o nowoczesne narzędzia i technologie informatyczne zapoznać się z formami organizacji nauczania i uczenia się funkcjonującymi w innych krajach

PODSUMOWANIE MOBILNOŚCI Dzięki udziałowi w projekcie Erasmus+ możemy: dzielić się wiedzą i doświadczeniem zdobytymi na kursach i szkoleniach wspierać grono pedagogiczne w rozwoju własnych kompetencji zawodowych wiarygodnie przekazywać wiedzę o kulturze i obyczajach krajów UE szerzyć postawy otwartości kulturowej, tolerancji i szacunku wobec innych narodów kontynuować współpracę i wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami kursów i szkoleń

WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT ZASAD UCZESTNICTWA W PROGRAMIE ERASMUS+ NA STRONACH:   

PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁA: AGNIESZKA BEDNAREK UCZESTNICZKA MOBILNOŚCI II LO IM. TRAUGUTTA W CZĘSTOCHOWIE