PREZENTACJA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
„Sześciolatek w przyjaznej szkole”
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Szkoła Nauczycielem stoi
Awans zawodowy nauczycieli
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA DOROBKU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO Mgr Malwina Banaś – nauczyciel stażysta Dr inż Marta Filipek – dyrektor szkoły

JA I MOJA SZKOŁA Od roku jestem nauczycielem świetlicy w Meridian International Schools w Warszawie. Staż na nauczyciela kontraktowego rozpoczęłam 1 września 2019 roku. Moim opiekunem stażu była pani mgr Marta Jaworska.

PLANOWANIE PRACY Rozpoczynając staż stworzyłam swój Plan Rozwoju Zawodowego, który realizowałam na bieżąco oraz sporządziłam sprawozdanie końcowe z jego realizacji.

ANALIZA DOKUMENTÓW I PRZEPISÓW Plan stworzyłam na podstawie dokumentów Placówki, a także obowiązujących przepisów dotyczących systemu oświaty wynikających z rozporządzeń MEN.

REALIZACJA PLANU Podczas trwania mojego stażu realizowałam wszystkie zadania wynikające z Planu Rozwoju Zawodowego. Uczestniczyłam w pracach Rady Pedagogicznej. Na bieżąco prowadziłam dokumentację szkolną. Realizowałam także zadania dodatkowe pojawiające się w trakcie trwania stażu np. organizacja i przeprowadzenie warsztatów kulinarnych z wypieku korzennych pierników.

WSPÓŁPRACA Z OPIEKUNEM STAŻU Na początku roku szkolnego zawarłam kontrakt z opiekunem stażu ustalając zasady współpracy i terminy. Obserwowałam zajęcia prowadzone przez panią Jaworską. Prowadziłam lekcje w obecności opiekuna stażu. Omawiałyśmy te zajęcia, konsultowałyśmy wspólne przedsięwzięcia oraz dzieliłyśmy się spostrzeżeniami z indywidualnych projektów i wiedzą zdobytą podczas różnych form doskonalenia zawodowego. Podczas omawiania kolejnych lekcji zwracałyśmy szczególną uwagę na mocne i słabe strony. W mojej dalszej pracy starałam się stosować mocne strony moich zajęć i pracować nad słabymi.

WŁASNY WARSZTAT PRACY Pozyskiwałam i przygotowywałam pomoce dydaktyczne na zajęcia. Dbałam o wystrój gazetek ściennych zarówno na świetlicy jak i na korytarzu uzupełniając je pracami plastycznymi dzieci, które wykonywały podczas zajęć świetlicowych. Korzystałam z zasobów internetu, różnych portali dla nauczycieli m.in. czytałam publikacje na temat awansu zawodowego nauczyciela, rozporządzenia dotyczące pracy zdalnej jak i poszukując inspiracji do przeprowadzenia zajęć zdalnych. Korzystałam z doświadczeń, wiedzy i pomysłów psychologa szkolnego, by móc szybko rozwiązać problemy pojawiające się u dzieci.

ODBYTE KURSY Tematykę kursów dobierałam zgodnie z potrzebami. I tak w celu: zdobycia wiedzy w zakresie bezpieczeństwa: „Szkolenie w zakresie niezbędnych akcesoriów do pomocy przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa przeciwpożarowego” zdobycia wiedzy w zakresie ochrony dzieci: „Szkolenie w zakresie wykorzystywania dzieci, zapobiegania zastraszaniu, zaniedbywania dzieci, ochrony dziecka oraz zdrowia i bezpieczeństwa”

zdobycie wiedzy w zakresie zagrożenia epidemicznego: „Szkolenie w zakresie zagrożenia epidemicznego i zasad postępowania w przypadku ich wystąpienia oraz uzyskania zdolności do wsparcia medycznego wojsk i organów administracji publicznej podczas działań przeciwkryzysowych spowodowanych SARS-CoV-2 i COVID-19”

ZAANGAŻOWANIE DZIECI W NIESIENIE POMOCY Dzieci w ramach zajęć świetlicowych przygotowały korzenne pierniczki, które następnie pięknie udekorowały, zapakowały i sprzedały podczas kiermaszu zimowego. Dochód ze sprzedaży miał wspomóc zdrowy rozwój dziecka.

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI Utrzymywałam z rodzicami stały kontakt poprzez codzienne rozmowy indywidualne. Dzięki wymianie informacji z nimi mogłam dogłębnie poznać problemy i potrzeby uczniów oraz udzielać porad i instruktażu co przyczyniło się do poprawy jakości edukacji dzieci oraz wzmocniło wizerunek szkoły jako miejsca przyjaznego uczniom i rodzicom.

NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W mojej pracy stale korzystałam z komputera. Pracowałam w programach Word i PowerPoint. Poczta elektroniczna usprawniała kontakt z innymi nauczycielami. Prowadziłam lekcje zdalne używając narzędzia jakim jest Google Classroom.

KONKURSY Organizowałam konkurs plastyczny „Pani Jesień” oraz Turniej Gry w Szachy „Meridian Chess Cup”, gdzie do wygrania był puchar.

PODSUMOWANIE Zadania postawione w Planie Rozwoju Zawodowego pozwoliły mi lepiej poznać i zrozumieć jak trudna i odpowiedzialna jest praca z dziećmi. Analizując moją pracę w okresie stażu stwierdzam, że zrealizowałam wszystkie zadania wytyczone w Planie Rozwoju Zawodowego oraz wiele zadań, których wcześniej nie zaplanowałam. Zamierzam dalej dbać o doskonalenie swoich umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia.

REFLEKSJA Podsumowując, czuję się lubianym i szanowanym nauczycielem wśród uczniów, a także docenianym przez Dyrekcję i rodziców. Odczucie to ma potwierdzenie w pochwałach mojego stosunku do podopiecznych ze strony rodziców i Grona Pedagogicznego. To pobudza moją motywację do dalszego rozwoju.