Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Advertisements

PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Platforma szkoleniowa – najważniejsze funkcjonalności.
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Co to jest spacer edukacyjny?
System akredytacji AKSES
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
Szkolenie dla partnerów KSOW
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Sieć Miast Euroregionu Karpackiego
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
kształcących w zawodach
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
TRZECIE spotkanie Zespołu
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
20 stycznia 2018roku Sulejówek
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Spotkanie dla Beneficjentów
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
28 listopada 2018roku Sulejówek
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Finansowanie zadań oświatowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO
Centrum PISOP Jesteśmy grupą aktywnych ludzi, którzy od 15 września 2000 r. tworzą niezależne Stowarzyszenie Należymy do Ogólnopolskiej Sieci SPLOT.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla WAS Edukacja Co trzeba zrobić żeby wygrać wybory samorządowe, proszę o wypisanie wszystkich działań. KLUCZ – Musimy zmienic nasze myslenie o edukacji postawić ją na pierwszym miejszcu aby stałą się siłą napedową dla rozwoju gminy i powiatu.

Przygotowanie do zadania wdrożeniowego Moduł IV – dzień 3 – sesja 3 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Dorota Pintal/ Dorota Tomaszewicz

Karta monitorowania Planu Rozwoju Oświaty Trener w celu podsumowania prac nad planami oraz przekazania informacji doradcom zaprasza poszczególne JST do wypełnienia karty monitorowania.

Cel ogólny Zaplanowanie zadania do wdrożenia przez samorządowców w gminach/miastach/ powiatach między modułem czwartym a modułem piątym.

Cele szczegółowe Uczestnik szkolenia: określi cele drugiego spotkania dialogowego, opracuje scenariusz drugiego spotkania dialogowego, zaplanuje wszystkie działania związane z organizowaniem i prowadzeniem drugiego spotkania dialogowego, zaplanuje sposób, w jaki zaprezentuje efekty przeprowadzonego spotkania dialogowego.

Treść zadania Zorganizujcie w swojej gminie spotkanie dialogowe, na którym przedstawicie opracowany projekt planu strategicznego. Celem spotkania będzie omówienie opracowanego planu i dyskusja nad jego zapisami. Podsumujcie to spotkanie i przygotujcie krótką prezentację wniosków ze spotkania, w dowolnej formie (plakat, mapa myśli, prezentacja multimedialna, inne). Efektami swojej pracy podzielicie się na następnym spotkaniu/module szkoleniowym. Będą to 10-minutowe wystąpienia przedstawicieli poszczególnych samorządów.

Planowanie spotkania dialogowego W jaki sposób przeprowadzicie spotkanie dialogowe dotyczące konsultacji planów strategicznych? Jakie zastosujecie metody? Dlaczego właśnie te? Praca w grupach składających się z przedstawicieli tych samych samorządów – poszukanie odpowiedzi na powyższe pytanie. Przedstawienie propozycji na forum przez wszystkie zespoły. Trener łączy uczestników w grupy składające się z przedstawicieli tych samych samorządów. Nawiązuje do doświadczenia uczestników z pierwszego spotkania dialogowego. Prosi, aby zastanowili się wspólnie nad sposobami przeprowadzenia spotkania dialogowego: W jaki sposób przeprowadzą konsultacje planów strategicznych? Chodzi o to, aby uczestnicy przywołali własne doświadczenia oraz to co usłyszeli, podczas sesji omawiającej poprzednie zadanie wdrożeniowe, na temat sposób pracy na spotkaniu dialogowym po trzecim module. Po dyskusji w grupach uczestnicy przedstawiają swoje propozycje na forum, uzasadniając wybór.

Planowanie spotkania dialogowego - uzupełnienie spotkanie dialog wymiana doświadczeń Trener uzupełnia propozycje uczestników nt. sposobów prowadzenia konsultacji planów strategicznych. Trener może przeprowadzić mini wykład nt. world cafe i/lub organizacji dyskusji w grupach – jeśli takie propozycje nie padną. Mini wykład na 3 kolejnych slajdach. rozmowa

Dyskusja w grupach Prowadzący spotkanie dialogowe łączy uczestników w kilka grup (liczba ta zależy od liczby uczestników spotkania). Dobrze jeśli w jednej grupie będą pracowali przedstawiciele różnych środowisk, np. uczeń, nauczyciel, przedstawiciel pracodawców itd. Każda z grup analizuje przedstawioną propozycję planu strategicznego i formułują pytania jakie chcieliby zadać autorom planu. Na forum grupy przedstawiają pytania, autorzy wyjaśniają ewentualne wątpliwości. Grupy ponownie analizują plany strategiczne i opracowują swoje uwagi/propozycje do planów. Przygotowują je na kartkach A4, które następnie są wywieszane na forum. Prowadzący spotkanie dialogowe moderuje dyskusję nad propozycjami grup. Ustalone zostają zmiany do planów. Trener podaje procedurę zastosowania innego sposobu konsultacji. Tym razem organizacji dyskusji nad planami strategicznymi w grupach.

Scenariusz spotkania dialogowego Kto zorganizuje spotkanie? Kto zostanie zaproszony do udziału w spotkaniu?  Gdzie odbędzie się spotkanie? Kiedy odbędzie się spotkanie? Jak zostanie przeprowadzone? (Kto je rozpocznie? Czego powinno dotyczyć jego wystąpienie? Kto będzie prowadzącym? Jakie formy/metody zostaną wykorzystane? W jaki sposób i kto zbierze oraz opracuje wnioski ze spotkania? Kto przygotuje rekomendacje do strategii?) Co należy przygotować, aby spotkanie przebiegło sprawnie i przyniosło oczekiwane efekty? Uczestnicy opracowują scenariusz spotkania dialogowego wykorzystując formatkę do opracowania spotkania dialogowego. Dostają też pytania pomocnicze, które trener wyświetla na slajdzie. Pracujemy nad scenariuszem spotkania dialogowego

Scenariusz spotkania dialogowego Prezentacja scenariuszy przez poszczególne grupy Uczestnicy prezentują swoje scenariusze. Jeśli jest mało czasu to wskazują to, co uważają za najważniejsze i wtedy rezygnujemy z kolejnego zadania – podsumowanie sesji. Pracujemy nad scenariuszem spotkania dialogowego

Najważniejsze dzisiaj dla mnie było .... Podsumowanie Dokończcie zdanie Najważniejsze dzisiaj dla mnie było .... Trener rozdaje małe karteczki. Każdy uczestnik zapisuje swoje zdanie. Następnie kto chce, czyta głośno lub zostawiają kartki wychodząc z sali.

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE