Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu i otoczeniu 2018

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Największy potencjał gruntów inwestycyjnych w ofercie ANR Leszek Świętochowski Prezes ANR Warszawa, 15 kwietnia 2015 roku.
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 W RYBNIKU HISTORIA NASZEJ SZKOŁY… Pod koniec 1905 roku zamysłowskie dzieci doczekały się wreszcie własnej szkoły podstawowej.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Przepisy dotyczące rowerzystów Agata Lewandowska.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Analiza tendencji centralnej „Człowiek – najlepsza inwestycja”
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Stan wdrażania projektów kluczowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Departament Zarządzania Programami.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Ogólne zasady ruchu drogowego – ruch pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej, strefie zamieszkania oraz na drogach wewnętrznych.
REMONT AUTOSTRADY A4 W ROKU 2016 ODCINEK: BRZEG – OPOLE ZACHÓD KIERUNEK: WROCŁAW.
Projekt koncepcyjny zagospodarowania Rynku Starego Miasta oraz obszaru staromiejskiego w Rawie Mazowieckiej. BRANŻA DROGOWA Opracował: mgr inż. Krzysztof.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.
Politechnika Krakowska
Kopenhaga 36%, Amsterdam 38%, Gdańsk 39%
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
REMONT AUTOSTRADY A4 W ROKU 2017 ODCINEK: OPOLE POŁUDNIE - KRAPKOWICE
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Sierpień 2017 roku.
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
Odczytywanie diagramów
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Moje szczęście.
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
Młodzieżowa Rada Miejska Miasta Dąbrowa Górnicza
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Transportowy alarm dla Mazowsza
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Finansowanie zadań oświatowych
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
ul. Łabiszyńska 18 D, BRZOZA
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Urząd Miejski w Cieszynie w liczbach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Kompleksowe Badania Ruchu we Wrocławiu i otoczeniu 2018 Biuro Zrównoważonej Mobilności Departament Infrastruktury i Transportu

Innowacja!!! Jako pierwsi w Polsce! Szczegółowy zakres Kompleksowych Badań Ruchu POMIARY NATĘŻENIA RUCHU DROGOWEGO 164 przekroje pomiarowe ANKIETY W GOSPODARSTWACH DOMOWYCH 7455 ankiet we Wrocławiu 4495 ankiet w gminach sąsiednich POMIARY GENERACJI I ABSORPCJI RUCHU PRZEZ CENTRA HANDLOWE 30 przekrojów pomiarowych ANKIETY W INTERNECIE I APLIKACJI MOBILNEJ udział wzięło 1 449 osób (1121 z Wrocławia i 328 z gmin sąsiednich) POMIARY NATĘŻENIA RUCHU ROWEROWEGO 71 przekrojów pomiarowych KRÓTKIE ANKIETY PASAŻERÓW KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 2953 ankiety POMIARY NATĘŻENIA RUCHU PIESZEGO 22 przekroje pomiarowe KRÓTKIE ANKIETY NA STACJACH I DWORCACH 2117 ankiety POMIARY LICZBY PASAŻERÓW W POJAZDACH KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ 146 przekrojów pomiarowych KRÓTKIE ANKIETY W MIEJSCACH PUBLICZNYCH 8353 ankiety lotnisko (1106 ankiet), uczelnie wyższe (1260 ankiet), centra handlowe (1715 ankiet), jednostki miejskie (1234 ankiet), biura (1563 ankiet), przedsiębiorstwa (1475 ankiet) POMIARY LICZBY PASAŻERÓW NA STACJACH I DWORCACH 24 przekroje pomiarowe Innowacja!!! Jako pierwsi w Polsce! BADANIE POJAZDÓW PRZEWOŻĄCYCH TOWARY 1 143 przebadanych pojazdów ZAKUP BIG DATA – KARTY SIM I SONDOWANIE POJAZDÓW Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Obszar badań KBR dla Wrocławia i otoczenia 21 gmin Biuro Zrównoważonej Mobilności

Ruch we Wrocławiu i otoczeniu Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności KBR2011 i pomiar 2015 + KBR2018 – szczyt poranny – wjazd do miasta POMIAR KONTROLNY 2015 Wzrost lub spadek w stosunku do KBR2010/11 +21% -3% +173% +167% +20% +62% +3% +44% -32% +41% +28% +146% +80% +227% +123% +143% -13% +1% +171% POMIAR KBR 2010/2011 POMIAR KBR 2018 +92% + 1680% +2232% +0% -18% Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Ruch we Wrocławiu S8 Ring OŚ S5 Ring AOW Ring centrum 190 tys. pojazdów (KBR2010/11) 238 tys. pojazdów (KBR2018) Wzrost o 25% Liczba pojazdów wjeżdżających do Wrocławia w ciągu doby: 238 tys. poj. = 190 tys. poj. wjeżdża na granicy miasta + 48 tys. poj. wjeżdża do miasta z 3 węzłów AOW Biuro Zrównoważonej Mobilności

szczyt poranny szczyt popołudniowy 7:00 – 8:00 16:00 – 17:00 Ruch na ringu wokół centrum – godziny szczytu centrum SUMA NA RINGU wjazd wyjazd SUMA NA RINGU wjazd wyjazd 59 773 osób 64 537 osób szczyt poranny szczyt popołudniowy 7:00 – 8:00 16:00 – 17:00 16749 37446 1130 17365 31988 869 Stare Miasto samochodów pasażerów rowerzystów centrum Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Ruch na ringu wokół centrum – miejsca najbardziej obciążone w szczycie porannym (do centrum) i popołudniowym (z centrum) 8512 pasażerów z centrum Plac JPII 2597 aut do centrum 2172 aut z centrum most Grunwaldzki 8392 pasażerów do centrum Powstańców Śląskich Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Ruch pieszy – najbardziej piesze ulice (godzina szczytu) 308 1 676 1 058 4 819 Plac JP2 Rynek 1 637 4 751 Ruska - Oławska 1 420 4 937 Świdnicka - Kuźnicza 1 368 5 365 Plac Dominikański 254 552 445 1 844 516 1 103 Plac Kościuszki Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Ruch rowerowy – najbardziej rowerowe ulice (godzina szczytu) Most Milenijny Most Warszawski 248 287 Most Trzebnicki 258 302 455 562 Mosty Jagiellońskie 222 406 246 361 ul. Legnicka 301 318 ul. Strzegomska Biuro Zrównoważonej Mobilności

Planowane inwestycje poprawiające funkcjonalność przystanków Ilu pasażerów korzysta ze stacji i dworców kolejowych w ciągu doby? Planowane inwestycje poprawiające funkcjonalność przystanków +361% +116% +290% +15% http://wroclaw.naszemiasto.pl +2% -10% +189% +28% +386% -7% +91% W porównaniu z KBR 2010/11 wzrosła liczba pasażerów na stacjach i dworcach wzdłuż tras na których nastąpiła poprawa oferty transportu kolejowego Biuro Zrównoważonej Mobilności

Badania gospodarstw domowych we Wrocławiu i otoczeniu Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Kto, ile i gdzie? 6 161 przebadanych gospodarstw domowych 4050 gosp. dom. we Wrocławiu 2111 gosp. dom. w gminach otoczenia Wrocławia czyli 11 933 mieszkańców wzięło udział w badaniu 7 450 mieszkańców Wrocławia 4483 mieszkańców gmin otoczenia Wrocławia Przebadano co najmniej 1% populacji każdego wyznaczonego rejonu we Wrocławiu (375 rejonów) i gminach otoczenia Wrocławia (66 rejonów). Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Cechy wrocławskich gospodarstw domowych - porównanie KBR WROCŁAW 2010/11 KBR WROCŁAW 2018 2,3 OSOBY ŚREDNIA LICZBA OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 2,4 OSOBY ŚREDNIA LICZBA OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 0,7 ŚREDNIA LICZBA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W GOSPODARSTWIE DOMOWYM OGÓŁEM 0,5 ŚREDNIA LICZBA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W GOSPODARSTWIE DOMOWYM OGÓŁEM 1 ŚREDNIA LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 1,2 ŚREDNIA LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 75% WROCŁAWIAN KORZYSTA Z SYSTEMU DRÓG I PARKINGÓW ROWEROWYCH WE WROCŁAWIU 3,85 OCENA EFEKTÓW DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZBUDOWĄ TEGO SYSTEMU w skali 1 – 5 Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Cechy gospodarstw domowych KBR 2018 KBR 2018 WROCŁAW KBR 2018 GMINY OTOCZENIA WROCŁAWIA 2,4 OSOBY ŚREDNIA LICZBA OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 3,3 OSOBY ŚREDNIA LICZBA OSÓB W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 0,5 ŚREDNIA LICZBA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W GOSPODARSTWIE DOMOWYM OGÓŁEM 265 s.o. / 1000 mieszk. 0,5 ŚREDNIA LICZBA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W GOSPODARSTWIE DOMOWYM OGÓŁEM 1,2 ŚREDNIA LICZBA SAMOCHODÓW OSOBOWYCH W GOSPODARSTWIE DOMOWYM OGÓŁEM 376 s.o. / 1000 mieszk. 1,2 ŚREDNIA LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 377 r. / 1000 mieszk. 1,2 ŚREDNIA LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 1,5 ŚREDNIA LICZBA ROWERÓW W GOSPODARSTWIE DOMOWYM 466 r. / 1000 mieszk. 75% 12% MIESZKAŃCÓW GMIN OTOCZENIA WROCŁAWIA KORZYSTA Z SYSTEMU DRÓG I PARKINGÓW ROWEROWYCH WE WROCŁAWIU WROCŁAWIAN KORZYSTA Z SYSTEMU DRÓG I PARKINGÓW ROWEROWYCH WE WROCŁAWIU 3,85 OCENA EFEKTÓW DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZBUDOWĄ SYSTEMU ROWEROWEGO 4,14 OCENA EFEKTÓW DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z ROZBUDOWĄ SYSTEMU ROWEROWEGO w skali 1 – 5 w skali 1 – 5 Biuro Zrównoważonej Mobilności

Zachowania komunikacyjne wrocławianek i wrocławian Biuro Zrównoważonej Mobilności

Modal split…, czyli czym podróżują mieszkańcy Wrocławia? komunikacja samochodowa komunikacja zbiorowa rower pieszo inne Kompleksowe Badania Ruchu 2010/11 Kompleksowe Badania Ruchu 2018 - 1% - 7% + 2% + 5% Miasta, w których udział podróży pieszych osiąga poziom 25% uznawane są jako bardzo dobre do życia – wysoka jakość życia! Biuro Zrównoważonej Mobilności

DO 2020 - TRANSPORT NIESAMOCHODOWY – co najmniej 60%, Modal split – nasze dążenia – Wrocławska Polityka Mobilności 2013 komunikacja zbiorowa pieszo rower komunikacja samochodowa inne DO 2020 - TRANSPORT NIESAMOCHODOWY – co najmniej 60%, a w dalszej perspektywie 65% <40% >60% transport samochodowy >transport niesamochodowy Biuro Zrównoważonej Mobilności 1 etap transport samochodowy – 41% >transport niesamochodowy – 59% 2 etap

Biuro Zrównoważonej Mobilności Zmiany i wyzwania w podróżowaniu po Wrocławiu (piesi i samochody) – luty 2017 KBR 2010/11 2017 Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Zmiany i wyzwania w podróżowaniu po Wrocławiu (piesi i samochody) – KBR2018 KBR 2018 Biuro Zrównoważonej Mobilności

Czym podróżują mieszkańcy poszczególnych obszarów Wrocławia ? Lipa Piotrowska Leśnica Wielka Wyspa Śródmieście komunikacja samochodowa komunikacja zbiorowa pieszo rower Biuro Zrównoważonej Mobilności

Czym podróżują mieszkańcy poszczególnych obszarów Wrocławia Czym podróżują mieszkańcy poszczególnych obszarów Wrocławia ? NAJ… obszary Lipa Piotrowska 73% Leśnica 10% Wielka Wyspa 33% 32% Śródmieście komunikacja samochodowa komunikacja zbiorowa pieszo rower Biuro Zrównoważonej Mobilności

Zmiany modal split - przykład osiedli Gaj i Kozanów (2010-2018) KBR 2010/2011 KBR 2018 KOZANÓW komunikacja zbiorowa pieszo rower komunikacja samochodowa inne GAJ KBR 2010/2011 KBR 2018 Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Godzina szczytu we Wrocławiu, czyli w jakich godzinach podróżuje najwięcej mieszkańców? 7-8 W GODZINIE SZCZYTU PORANNEGO 7:00 – 8:00 ROZPOCZYNA SIĘ 14% WSZYSTKICH PODRÓŻY 16-17 W GODZINIE SZCZYTU POPOŁUDNIOWEGO 16:00 – 17:00 ROZPOCZYNA SIĘ 10% WSZYSTKICH PODRÓŻY Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności W jakim celu podróżujemy? Mieszkańcy Wrocławia, mający ukończone co najmniej 6 lat wykonują w średnim dniu roboczym 1 065 384 podróży/dobę DOM 209 517 193 984 PRACA 208 299 227 078 INNE 62 714 57 548 SZKOŁA 22 215 18 459 UCZELNIA 63 836 NIE ZWIĄZANE Z DOMEM Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Kobiety i mężczyźni – po co podróżujemy? Mężczyźni częściej niż kobiety wykonują podróże fakultatywne (związane z pracą i nauką) Kobiety częściej niż mężczyźni podróżują w motywacji DOM-INNE i INNE-DOM Biuro Zrównoważonej Mobilności

2,4 1,3 Ile osób podróżuje średnio w jednym samochodzie osobowym? Średnie napełnienie samochodu osobowego wynosi 1,55 Największe napełnienie samochodu osobowego występuje w podróżach DOM – SZKOŁA i SZKOŁA – DOM DOM SZKOŁA 2,4 Najmniejsze napełnienie samochodu osobowego występuje w podróżach DOM – PRACA i PRACA – DOM DOM PRACA 1,3 Ruchliwość mieszkańców Wrocławia wynosi 1,7 podróży/dobę Biuro Zrównoważonej Mobilności

Zachowania komunikacyjne mieszkańców otoczenia Wrocławia Biuro Zrównoważonej Mobilności

Modal split…, czyli czym podróżują mieszkańcy gmin otoczenia Wrocławia? komunikacja samochodowa komunikacja zbiorowa rower pieszo inne Kompleksowe Badania Ruchu 2018 Wrocław gminy otoczenia Wrocławia Biuro Zrównoważonej Mobilności

Czym podróżują mieszkańcy gmin w otoczeniu Wrocławia? 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 1. Borów 2. Brzeg Dolny 3. Czernica 4. Długołęka 5. Domaniów 6. Jelcz-Laskowice 7. Kąty Wrocławskie 8. Kobierzyce 9. Kostomłoty 10. Miękinia 11. Oborniki Śląskie 12. Oleśnica – miasto 13. Oleśnica 14. Oława – miasto 15. Oława 16. Siechnice 17. Strzelin 18. Środa Śląska 19. Trzebnica 20. Wisznia Mała 21. Żórawina komunikacja zbiorowa pieszo rower komunikacja samochodowa inne Biuro Zrównoważonej Mobilności

W RAMACH OTOCZENIA WROCŁAWIA Więźba ruchu…, czyli skąd - dokąd podróżują mieszkańcy Wrocławia i gmin sąsiednich? MIESZKAŃCY WROCŁAWIA I GMIN OTOCZENIA WYKONUJĄ W RAMACH WROCŁAWIA 1 mln 013 tys. podróży na dobę MIESZKAŃCY WROCŁAWIA I GMIN OTOCZENIA WYKONUJĄ W RAMACH OTOCZENIA WROCŁAWIA 233 tys. podróży na dobę PUNKT POCZĄTKOWY KAŻDEGO WIDOCZNEGO W ANALIZIE POTOKU RUCHU JEST PUNKTEM ŚRODKOWYM REJONU KOMUNIKACYJNEGO Wrocław – 375 rejonów gminy otoczenia Wrocławia – 66 rejonów Biuro Zrównoważonej Mobilności

Średni czas podróży we Wrocławiu skrócił się ! Ile średnio trwa podróż różnymi środkami transportu? komunikacja samochodowa komunikacja zbiorowa rower pieszo Wrocław 27 minut 51 sekund 31 minut 34 sekund 20 minut 59 sekund 14 minut 50 sekund gminy otoczenia Wrocławia 31 minut 21 sekund 41 minut 41sekund 16 minut 6 sekund 11 minut 58 sekund Średni czas podróży we Wrocławiu skrócił się ! KBR 2010/11 30 minut 2 sekundy KBR 2018 25minut 14 sekund Biuro Zrównoważonej Mobilności

Wybrane opinie mieszkańców na tematy związane z mobilnością Biuro Zrównoważonej Mobilności

27% ankietowanych mieszkańców Wrocławia Jak oceniasz jakość transportu zbiorowego w trzech aspektach? MIESZKAŃCY WROCŁAWIA WYGODA średnia ocena 3,85 CZYSTOŚĆ TABORU średnia ocena 3,86 PUNKTUALNOŚĆ średnia ocena 3,69 27% ankietowanych mieszkańców Wrocławia nie korzysta z komunikacji zbiorowej we Wrocławiu i nie oceniło jakości transportu zbiorowego we Wrocławiu Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Dlaczego wybieramy komunikację zbiorową? Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Co najbardziej przeszkadza pieszym w codziennych podróżach? 24% mieszkańców Wrocławia nie odczuwa uciążliwości w podróżach pieszych po Wrocławiu Pozostałych 76% mieszkańców Wrocławia zauważa następujące uciążliwości: Biuro Zrównoważonej Mobilności

Pierwsze wnioski i rekomendacje CO DALEJ…? Biuro Zrównoważonej Mobilności

JAKI JEST MOBILNY WROCŁAW TERAZ? Pierwsze wnioski z KBR 2018 JAKI JEST MOBILNY WROCŁAW TERAZ? OBCIĄŻENIE MIASTA RUCHEM AUT ZNACZĄCO WZROSŁO – głównie spoza miasta MODAL SPLIT JEST optymistyczny – zmieniła się tendencja WZROST PODRÓŻY PIESZYCH I ROWEROWYCH pokazuje, że inwestycje i mocne działania w tych obszarach przyniosły wymierne skutki NAJBLIŻSZE LATA TO KONCENTRACJA NA KOMUNIKACJI ZBIOROWEJ MIESZKANIEC WROCŁAWIA JEST ŚWIADOMYM UŻYTKOWNIKIEM MIASTA MIESZKAŃCY OTOCZENIA TRAKTUJĄ MIASTO WYŁĄCZNIE JAK MIEJSCE PRACY Biuro Zrównoważonej Mobilności

JAKI BĘDZIE MOBILNY WROCŁAW PRZYSZŁOŚCI? Pierwsze wnioski z KBR 2018 JAKI BĘDZIE MOBILNY WROCŁAW PRZYSZŁOŚCI? WYEDUKOWANY I ŚWIADOMY użytkownik miasta OSIEDLA DOSTĘPNE - mobilnie zrównoważone ZINTEGROWANY SYSTEM TRANSPORTU PUBLICZNEGO MIASTA I AGLOMERACJI WYZWANIA PIESI I ROWERY – włączamy drugi bieg TRAMWAJE I AUTOBUSY I P&R – programy poprawy i rozwoju Program rowerowy DZIAŁANIA WSPÓLNA PRACA Z AGLOMERACJĄ dla integracji systemu transportu zbiorowego Program dla pieszych - PROMENADA KRZYCKA Biuro Zrównoważonej Mobilności

Biuro Zrównoważonej Mobilności Komplet Badań KBR 2018 – udostępnienie na BIP Analiza danych na potrzeby programów związanych z rozwojem transportu Aktualizacja modelu ruchu Udostępnianie danych Dzielenie się doświadczeniem – konferencje Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do dalszej współpracy Biuro Zrównoważonej Mobilności