Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia ŁÓDZKI ODDZIAŁ WOJEWÓDZKI NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NFZ Dla studentów spoza Unii Europejskiej oraz spoza krajów.
Advertisements

Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
PROSTE ZASADY NA ODPADY Magdalena Mirosław kl IIIB.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Świat pełen energii.. Zasada zachowania energii mówi. że istnieje pewna wielkość zwana energią, nie ulęgająca zmianie podczas różnorodnych przemian, które.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
ING BANK Faktoring –Jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych oferujemy faktoring krajowy z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorcy (bez regresu, pełny).
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
Zapraszamy na naszą stronę. Zależy nam na kontakcie z Wami. Czytajcie, komentujcie i dyskutujcie na forum. Nic o Was bez Was Zapraszamy na naszą stronę.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, sięgającemu czasów Starożytnego Egiptu i różnorodności klientów (Od Helu aż po Władywostok) nasza firma wyspecjalizowała.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
PRACA W GRUPIE PRZYPOMNIENIE EFEKTYWNA GRUPA Już od dawna ludzie znają zasadę, że „co dwie głowy, to niejedna”, ale aby praca w grupie przynosiła zamierzone.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 7 w Rudzie Śląskiej.
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Konstruowanie robotów z wykorzystaniem Vex IQ
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Najważniejsze informacje o dawstwie szpiku
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
TRZECIE spotkanie Zespołu
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Git - system kontroli wersji
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
PRAKTYKI STUDENCKIE Informacja dla studentów
INSTRUKCJA.
To naprawdę bardzo proste!
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
Zaangażowanie społeczne
Książka mój przyjaciel
Instrukcja.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
Jednego dnia, mały motyl zaczął wykluwać się z kokonu; mężczyzna usiadł i przyglądał się jak motyl przeciska swoje ciało przez ten malutki otwór.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Monitorowanie wdrażania opracowanie: Maria Utracka
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół

To naprawdę bardzo proste!
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH

OPEN SPACE . Autor: Dorota Tomaszewicz

Harrison Owen i jego międzynarodowa konferencja w 1983 r.

Najlepszą i najbardziej przydatną częścią konferencji były przerwy na kawę...

Jak można wykorzystać energię i zachwyt, panujący podczas dobrych przerw na kawę, aby w czasie spotkania uczestnicy aktywnie angażowali się w pracę i osiągali wyniki?

JAK PRZEBIEGA OPEN SPACE? Targowisko tematów Wybór tematów Organizacja grup dyskusyjnych – sekretarz Praca w grupach rundy 30 minutowe Gadająca ściana – galeria plakatów Prezentacja wyników pracy grup przez sekretarza – wnioski i rozwiązania Refleksja – 3 minuty (co mnie zainspirowało, co mogę zrobić w związku z tym. Podjęcie decyzji o zamierzeniach.

4 zasady 1 prawo 1 napomnienie Koncepcja spotkania 4 zasady 1 prawo 1 napomnienie

Obecni tu, to właściwi ludzie na właściwym miejscu Zasada 1. Obecni tu, to właściwi ludzie na właściwym miejscu

Zasada 1. Obecni tu, to właściwi ludzie na właściwym miejscu Nie myślę o tych, których nie ma. Zastanawianie się nad tym, kto nie przybył, odwraca tylko uwagę od tych, którzy są obecni. W czasie konferencji dyskutuję, pracuję, rozmawiam z ludźmi, którzy właśnie są obecni. Nieskończenie lepiej jest mieć małą grupkę wybranych, którzy faktycznie się interesują, niż wielkie zgromadzenie ludzi, którzy ze swymi myślami i uczuciami są zupełnie gdzie indziej. (Harrison Owen)

Cokolwiek się tu wydarzy, to właśnie to, co mogło się wydarzyć. Zasada 2. Cokolwiek się tu wydarzy, to właśnie to, co mogło się wydarzyć.

Zasada 2. Cokolwiek się tu wydarzy, to właśnie to, co mogło się wydarzyć. Koncentruję się na tym, co w danym momencie jest ważne i ma dla mnie znaczenie. Odkrywam możliwości, które się w tym momencie otwierają i wykorzystuję je. Wszystko inne jest w tym momencie całkowicie bez znaczenia.

Zaczyna się wtedy, gdy czas dojrzeje. Zasada 3. Zaczyna się wtedy, gdy czas dojrzeje.

Zasada 3. Zaczyna się wtedy, gdy czas dojrzeje. Ciekawe pomysły czy przełomowe idee nie przychodzą na zamówienie. Twórcze inspiracje nie słuchają się zegarka. Muszę więc wejść razem z innymi w rytm grupy i wyczekuję w spokoju i opanowaniu na właściwy czas.

Koniec znaczy koniec. Co się nie skończyło – trwa. Zasada 4. Koniec znaczy koniec. Co się nie skończyło – trwa.

Zasada 4. Koniec znaczy koniec. Co się nie skończyło – trwa. Odpowiedzialnie i świadomie obchodzę się z moim czasem. Jeżeli jakaś sprawa jest załatwiona, przechodzę do następnej, a nie siedzę w grupie tylko dlatego, że grupa ma jeszcze czas. Z drugiej strony, jeżeli zaplanowany czas się kończy, a właśnie zaczyna się ciekawa dyskusja, umawiam się na kontynuację tematu w innym miejscu lub w innym czasie.

PRAWO dwóch stóp To ja – uczestnik – jestem odpowiedzialny za moje dwie stopy, czyli za to, gdzie jestem w danej chwili. Zaszczycam swoją NIEOBECNOŚCIĄ grupę, kiedy uważam, że moje miejsce jest gdzie indziej.

PRAWO dwóch stóp Każdy udaje się tam, gdzie albo czegoś się uczy, albo coś twórczego wnosi. Obniżam poziom energii w grupie, w której się nudzę. Dlatego zaszczycam swoją nieobecnością tę grupę, w której niczego się nie uczę i do której niczego twórczego nie wnoszę.

Dwa sposoby realizacji prawa dwóch stóp Przelatuję z kwiatka na kwiatek  Rozkładam skrzydła i zostaję na jednym kwiatku 

Dwa sposoby realizacji prawa dwóch stóp Motyle to ci, którzy w danym momencie nie pełnią żadnej konkretnej roli. Piją sobie kawę, siedzą w słońcu... I właśnie dlatego, że nie mają żadnych szczególnych zamiarów, otwierają przestrzeń dla nowych pomysłów. Często właśnie takie pomysły są bardzo ważne dla procesów zachodzących w całej grupie. Trzmiele to ci, którzy przechodzą z grupy do grupy, przenosząc ze sobą ciekawe pomysły, jak cenny pyłek kwiatowy.

Napomnienie Otwórz oczy – może Cię spotkać coś nieoczekiwanego!

Zadbaj o rezultaty dla siebie Napomnienie. Przebudzenie. Otwórz oczy – może Cię spotkać coś nieoczekiwanego! Zostaw swoje stare pomysły i wyobrażenia dotyczące tematu, czasu trwania, sposobu organizacji Zostaw „stare”, by mogło powstać „nowe”. Otwórz się, przyjmij postawę poszukiwacza skarbów, który na wszystko jest przygotowany i którego żadna niespodzianka nie zaskoczy. Unikaj sloganów, np.: Dbać o dobre relacje z dyrektorem. Szukaj pomysłów na to, JAK to zrobić! Zadbaj o rezultaty dla siebie

GIEŁDA ROZWIĄZAŃ, LABORATORIUM POMYSŁÓW - ZAPROSZENIE NA OPEN SPACE Łączymy ewaluację z podejściem AR 22

O czym chcemy rozmawiać? WARTO NIE WARTO Zajmować się tym, co jest dla nas ważne. Zajmować się tym, na co mamy wpływ. Wykorzystywać tematy naszych kuluarowych rozmów. Zadawać sobie pytania, jak to można zrobić, jaki znaleźć sposób na rozwiązanie problemu. Zajmować się tym, co nie jest dla nas ważne. Zajmować się tym, na co nie mamy wpływu. Wykorzystywać pytania, kiedy znamy odpowiedzi. Posługiwać się sloganami i ogólnikami.

Targowisko tematów 1. Proponujemy tematy. 2. Rozważamy zgłoszone. 3. Dodajemy kolejne. Uwaga! Osoba, która zaproponowała temat nie będzie musiała pracować w grupie, która ten temat wybierze. Nasze propozycyje wiszą na ścianach i uczestnicy mają je wydrukowane na kartkach 24

Organizacja pracy w grupach dyskusyjnych Rozmowa w grupie na wybrany temat – 30 min Sekretarz spisuje najciekawsze przemyślenia, pomysły, wnioski i/lub rekomendacje na plakatach. Plakaty będą zaprezentowane na forum.

Prezentacje plakatów

Na koniec – aby nie skończyło się tylko na słowach... Refleksja – 3 minuty (co mnie zainspirowało, co mogę zrobić w związku z tym. Podjęcie decyzji o zamierzeniach, konkretne rozwiązanie do wdrożenia, konkretna kwestię, która powinna być podjęta Ważne są dwie sprawy: 1) aby za konkretną propozycją stała konkretna osoba, która (przynajmniej w pierwszym etapie) przejmie odpowiedzialność za wprowadzanie w życie wypracowanych zamierzeń  2) aby zaplanować „pierwszy krok” w kierunku realizacji zamierzenia, bo jeżeli nie będzie kroku pierwszego, nie będzie i następnych.

DLA ZAINTERESOWANYCH METODĄ www.openspace.pl

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE