DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Badanie psychologiczne jako narzędzie ewaluacji wewnetrznej
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
ale (a może przede wszystkim)
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Motywacja do nauki.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
OSLO, data Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego TYTUŁ (jak w programie) SYSTEM OŚWIATY w Polsce Zadania.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ETwinning, aby w szkole było ciekawie. Szkola Podstawowa nr 1 w Bogatyni.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
W ankiecie dotyczącej realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego wzięło udział 59 rodziców uczniów Punktu Przedszkolnego, Oddziału Przedszkolnego oraz.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2017/2018
Wyjazd do Schroniska dla zwierząt „Azorki”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
W jakim świecie będą funkcjonować nasi uczniowie?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Doskonalenie trenerów wspomagania szkół w kształtowaniu kompetencji kluczowych Uczenie się przez eksperymentowanie, doświadczanie i metody aktywizujące

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Zjazd I - Dzień II

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Dzień dobry! Serdecznie witamy!

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Według Parlamentu Europejskiego kompetencja kluczowa to „połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacji”.

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Kompetencje kluczowe: Źródło: https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiS3r7Fz47gAhWEiqYKHW4CAz4QjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fslideplayer.pl%2Fslide%2F837053%2F&psig=AOvVaw17RhkgLC5-WM5XjiUHee2x&ust=1548701089031945

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Kompetencje kluczowe w zapisach podstawy programowej oraz wymaganiach państwa wobec szkół i placówek. To zdjęcie, autor: Nieznany autor, licencja: CC BY-NC-ND

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Ponadprzedmiotowy charakter kompetencji kluczowych.

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Uczenie się. Źrodło: https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj-9qTF3Y7gAhUCiCwKHfEwATYQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.slideshare.net%2Fmalbor25%2Fuczenie-sie&psig=AOvVaw3LgQ1OsLrebfz5Lk8ObD-T&ust=1548704868309105

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Czynniki wpływające na proces uczenia się.

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Środowiska edukacyjne sprzyjające uczeniu się̨. https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwivuJL95o7gAhXBIlAKHQLiCt0QjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.ore.edu.pl%2F2018%2F02%2Fmaterialy-dla-nauczycieli-szkol-cwiczen-jezyki-obce%2F&psig=AOvVaw2wPT-W3R8A69kwOhRoqZZp&ust=1548707271981675

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Proces uczenia się a kompetencje kluczowe. To zdjęcie, autor: Nieznany autor, licencja: CC BY-SA

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Rozwój dziecka w środkowym wieku szkolnym. Źródło: https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjAmZ_07I7gAhVjhaYKHT9yB2gQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fedustore.eu%2F8-rozwoj-osobisty&psig=AOvVaw313eCDTcwJVNH-KTZMHWZs&ust=1548708838963656

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Profil kompetencyjny ucznia i nauczyciela. To zdjęcie, autor: Nieznany autor, licencja: CC BY-SA-NC To zdjęcie, autor: Nieznany autor, licencja: CC BY-SA-NC

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Jakie wskaźniki informują o potrzebie rozwoju szkoły w zakresie kompetencji uczenia się? Źródło: https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwirk86a8I7gAhWMiaYKHZogCisQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Fcenytransferowe.org%2Fniezbednik%2Fwskazniki%2F&psig=AOvVaw2kr8RqwQKgN3IPfASpwTbT&ust=1548709916600408

DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR.02.10.00-00-7015/17 Jak się czujecie?