w świetle Ustawy „Za Życiem”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WITAMY Zapraszamy do naszej placówki oraz odwiedzenia naszej strony internetowej
Advertisements

Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie doświadczeń OWIiWR oraz NPWWR Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka w aspekcie.
Podstawy prawne współpracy PPP ze szkołami. Podstawa prawna działania Poradni ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt badawczy zamawiany Problemy opieki nad osobami niesamodzielnymi w świetle.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Wyższy standard lepsza jakość życia w Domu Pomocy Społecznej w Matczynie Projekt współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
Priorytetowe kierunki działania gdańskich poradni psychologiczno-pedagogicznych Materiał opracowany przez dyrektorów gdańskich poradni psychologiczno-
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 90 Publiczne Gimnazjum Specjalne Nr 56 Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 1 Zespół Szkół Specjalnych Nr 2 ul. Karolewska.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Gdańskie Okienka Przedszkolne od PO KL do rejestru nr 276/Z-P/10.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 2 w Łodzi ul. Motylowa 3 tel
SYSTEM PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE W POLSCE.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
„Oparcie społeczne dla osób z zaburzeniami psychicznymi z terenu Gminy Nysa” projekt realizowany w ramach programu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Poddziałanie Nr RPKP IZ /16 Założenia konkursu, kryteria dostępu, kryteria premiujące Aktywne włączenie społeczne.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2016/
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
PSiSUS – dr Jacek Borowicz
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Toruńskie Stowarzyszenie Aktywności Społecznej
„Od dziś pracuję na swój sukces”
w powiatach malborskim i sztumskim”
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Zmiany w prawie oświatowym
Program Wieloletni ,,Senior +” na lata
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w systemie oświaty w świetle zmian prawnych i finansowych Warszawa, kwiecień 2018 r. Opracowanie: Emilia.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Placówki wsparcia dziennego są jednostkami organizacyjnymi wspierania rodziny w zakresie pomocy w opiece i wychowaniu dzieci z rodzin przeżywających.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Współpraca z placówkami wspierającymi rozwój ucznia
OŚRODEK KOORDYNACYJNO- REHABILITACYJNO- OPIEKUŃCZY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 2 W GDAŃSKU.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
Reorganizacja w Ośrodkach Pomocy Społecznej oraz wprowadzanie nowych usług jako jedna z form ułatwienia korzystania z usług przez osoby/rodziny/grupy społeczne.
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
DZIELNICOWE CENTRUM INTEGRACJI
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW PORADNI PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNYCH
Wspomaganie pracy szkół
Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

w świetle Ustawy „Za Życiem” Koordynowanie działań realizowanych przez Szkołę Podstawową nr 41 Specjalną w świetle Ustawy „Za Życiem” Zabrze 2018

Program kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za Życiem” w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci niepełnosprawnych lub zagrożonych niepełnosprawnością w Zabrzu

Głównym celem programu w ramach Priorytetu II zadania 2. 4 Głównym celem programu w ramach Priorytetu II zadania 2.4. jest wspieranie rodzin z osobami niepełnosprawnymi, a w szczególności wychowujących niepełnosprawne dzieci. Ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych zadań wiodących ośrodków koordynacyjno – rehabilitacyjno – opiekuńczych z dnia 5 września 2017r.

Program podzielono na sześć priorytetów: Wsparcie dla kobiet w ciąży i ich rodzin, Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny, Usługi wspierające i rehabilitacyjne, Wsparcie mieszkaniowe, Koordynacja, poradnictwo, informacja, Pozostałe instrumenty wsparcia. Priorytety składają się z działań i poddziałań.

Priorytet II Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i jego rodziny - zadanie 2.4. Utworzenie ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego wspomagania rozwoju dzieci od momentu wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością.

Program uprawnia do wsparcia ogólnorozwojowego dziecka od momentu wykrycia niepełnosprawności lub zagrożenia niepełnosprawnością do podjęcia nauki w szkole, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku 0-3 lat.

Realizacja programu przez Ośrodek Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczy w Szkole Podstawowej nr 41 Specjalnej rozpoczęła się w miesiącu wrześniu 2018r.

Do zadań Ośrodka Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego należy: Prowadzenie działalności informacyjnej Organizacja wczesnego wspomaganie rozwoju dla danego dziecka Koordynacja korzystania z usług specjalistów na terenie miasta Zabrze

Kwalifikowanie dziecka do ośrodka dokonuje zespół specjalistów na podstawie: Analizy złożonej dokumentacji Postępowania diagnostycznego – wywiad z rodzicem/opiekunem dziecka, diagnoza specjalistyczna

Zajęcia w ramach Ośrodka Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego organizowane są w zależności od potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka. O rodzaju zajęć decyduje zespół specjalistów na podstawie analizy dokumentacji, wyników diagnozy, zaleceń lekarskich.

Dotychczas zrealizowane zadania w ramach Ośrodka Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego. Spotkania tematyczne z przedstawicielami: Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Zabrze, Wydziału Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Zabrze, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu, Powiatowego Urzędu Pracy w Zabrzu, Zabrzańskiej Poradnii Psychologiczno – Pedagogicznej, Centrum Edukacji i Rehabilitacji w Zabrzu

W ramach programu realizowane są zajęcia: logopedyczne neurologopedyczne surdopedagogiczne tyflopedagogiczne fizjoterapii integracji zmysłowo – ruchowej (SI) ruchowe usprawniające motorykę dużą i małą terapii ręki rozwijania komunikacji metodą AAC terapii behawioralnej treningu umiejętności społecznych muzyczno – ruchowe metodą B. Strauss ruchowe metodą W. Sherborne metodą Dobrego Startu według M. Bogdanowicz hipoterapii dogoterapii

SENSOPLASTYKA

TERAPIA RĘKI

TERAPIA RĘKI

DOGOTERAPIA

DOGOTERAPIA

Zajęcia realizowane są na terenie: Szkoły Podstawowej nr 41 Specjalnej Przedszkola nr 34 z Oddziałami Specjalnymi i z Oddziałami Integracyjnymi Przedszkola nr 28 z Oddziałami Specjalnymi Przedszkola nr 29 Przedszkola nr 49 Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi Ośrodka Hipoterapeutycznego

Ośrodek Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczy

Ośrodek Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczy współpracuje z instytucjami realizującymi zadania Ustawy „Za Życiem” na terenie miasta Zabrze świadczącymi usługi medyczne, rehabilitacyjne oraz z zakresu pomocy społecznej i oświaty.

Prezentacja została opracowana przez: mgr Iwonę Litaniuk i mgr Dorotę Łacko na potrzeby VIII Międzynarodowych Dni Osób Niepełnosprawnych i Wolontariatu w dniach 6-7 grudnia 2018r.